Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä kans yks vessassa juoksija :grin

Tälle illalle aloin kuolaamaan kuin hampaita tekevä lapsi o_O En muista tätä esikoisen ajalta :eek:

Mä oon päässy todenteolla vessassa ravaamisen makuun. Tulee niin kamala paine alavatsaan, kun rakko yhtään täyttyy:banghead: yöllä hiukan rasittava siihen heräillä.

Onko muilla ilmaantunu näitä vessareissuja:cat:

Voi kyllä, välillä useaan kertaan. Eilen illalla tuntui että olin turvonnut kun ilmapallo ja sitten kun lähti nesteet liikkeelle niin taisin kolmeen kertaan käydä yön aikana vessassa :confused:

Päätös tehdä testi syntyi viime ma kun luin miehelle alkuraskauden oireita täältä vau sivulta ja melkeempä joka kohtaan tuli ruksi :grin Mielialan vaihteluita, järkky nälkä, jäätävä väsymys, maku ja hajuaistin herkistyminen/muuttuminen, mielitekoja, nippailua alavatsalla, siivousintoa, ärtymystä, itkuherkkyyttä ja vatsan turvotusta :rolleyes:
Ja niinpä sieltä pärähti plussa tiistaina viikoilla 5+3 neuvolan mukaan (mä tiedän että viikkoja on hyvin todennäköisesti vähemmän koska mulla on aika myöhään kierrossa ovulaatio ja pitkä kierto, mut neuvola ei anna näiden asioiden häiritä :p). :grin

Täällä plussattiin just tänään pariinkin otteeseen kun ei meinannut ekaa testiä uskoa :) Oireina turvonneet ja arat tissit, mielialavaihtelut, kipeät herkät ikenet ja tukkoinen nenä.. Nenään en vaan löydä muuta syytä keskellä kesää, ja oon jostain lukenutkin että voi olla raskausoire. Laskettu aika maaliskuun lopulla. Jännää :angel4

Mua on nyt pari viikkoa jo pyörryttänyt tosi useasti. Kunnes nyt muistin, et esikoisen raskaudessa oli ihan sama. Pyörtyilin millon minnekin ja pää kolisi oven karmeihin.

Väsymys on todella hurjaa:dead: Mikään määrä unta ei riitä. Mitään ei myöskään tee mieli syödä.

Onko kellään ollut flunssaista oloa? Ite olen aivastellut normaalia enemmän ja tänään ollut kurkku kipeänä.. Kuulemma aika yleistä että flunssan tyyppistä iskee varsinkin alkuraskaudessa, kun vastustuskyky ehkä normaalia alempana.. Kun nyt mitään iha kamalaa tautia tulisi, kuumetta on kyllä todella harvoin vaikka olisi millainen tauti päällä

Tänään rv 5+3 ja on ekaa kertaa tuntunut että on oikeasti jotain raskausoireita :cat: Väsymys ollut koko viikon kauheaa ja torkahdellut pitkin päivää, mutta vaikka eilen nukuin esikoisen kanssa 2,5h päikkärit ja illasta 20: 30 aamuun 7: 30 parilla herätyksellä, edelleen oisin aamupäivällä nukahtanut sohvalle:hilarious: Pissalla saa juosta, vähän kuvotellut ja pää särkenyt pitkin päivää ja kaikki haisee tosi vahvasti :depressed: Alavatsaa myös juilinut. Ja hermot kireellä kuin viulun kieli :laughing002

Mulla oli ensimmäistä odottaessa kauhea flunssa päällä ja Muistan olleeni ihan saikullakin.. nyt ei flunssaa vielä ole, mutta aivan hillitön väsymys edelleen, vatsassa tuntemuksia ja välillä kipuja, pahoinvointia koko ajan eikä välttämättä edes syöminen auta.. en muista, että ois näin pahana ollut pahoinvointi, kun maaliskuista -16 odotin. Rakko vielä pysynyt hallinnassa eikä pahasti juoksuta, toki useammin Käyn kuin yleensä (aamu viidestä iltapäivä viiteen hyvinkin meni väli), nykyään joudun käymään ainakin kerran työpäivän aikana.

Mikä jano ja mikä pissahätä :rolleyes: Jatkuvasti suu on kuin sahara ja loikin tämän tästä vessaan.

Tää väsymys on kanssa jotian ihan järkyttävää. Ja just kun ehdin juhlia pahoinvoinnin poissa oloa niin eiköhän sekin ole tänään ilmestynyt:dead:

Järkyttävä väsymys, pahoinvointi, rintojen arkuus, vessassa juokseminen ja turvotus. Ehkä se tästä helpottaa jossakin kohti. Tietääpä ainakin kropassa jotakin tapahtuvan. :grin

Mulla ollut vatsa ihan sekaisin :depressed: toivottavasti on normaali oire. Muistan että mulla ollut vatsa sekaisin ennen menkkoja/menkkojen aikaan ja synnytyksen lähestyessä o_O ja raskauksien aikana ollut enemänkin ummetusta...

Onko teillä ollut rv4 millaisia tuntemuksia vatsassa/kohdun seudulla?
Musta tuntuu, ettei tunnu oikein missään mitään o_O

Onko teillä ollut rv4 millaisia tuntemuksia vatsassa/kohdun seudulla?
Musta tuntuu, ettei tunnu oikein missään mitään o_O

Välillä ollut semmosia repäsykipuja jos vaikka yllättäen kääntyy. Muuten ei oikeen mitään. Sit joskus rv 5+0 alko aika pahasti turvottaa. Mut ei noita repäsyjä ole kaikilla eikä tunnu erityisesti miltään. Yksilöllistä :) ja kohtuhn on vielä tuolla häpyluun takana hyvinkin paljon että ei se edes erityisesti tunnu.

Ehkä jos oikein kuulostelen, pientä jomotusta havaittavissa :) Jotenki vain olettaa, että tuntuis jotenkin enemmän, jos siellä on ihmisen alku tekeillä.. Noh, täytyy olla kärsivällinen :)

Pientä jomotusta täälläki, ja välillä tosi koviakin repäisyjä.

Mulla on tuo pahoinvointi tässäkin raskaudessa seuralaisena, ja rannekkeet on kovassa käytössä. Tosin en ole huomannut että niistä olisi hyötyä. Joko en osaa niitä laittaa oikeisiin akupunktiopisteisiin tai sitten ne ei vaan omalla kohdalla toimi.
Ruoka menee alas sillä tavalla, että "yksi haarukallinen ja litra vettä, toinen haarukallinen ja litra vettä" :smiley-ashamed004 vähän tiukkaa siis tekee,mutta ei sitä syömättäkään voi olla, kun iskee sitten vielä hitveempi olo!

Myös rakas ystäväni Mauno peräpukama on saapunut! :smiley-ashamed008 viime raskaudessa se tuli tosin vasta kun olin jo 7 kuukaudella raskaana. Nyt ummetus ja Mauno taitaa seurata koko raskauden! Argh. Pitää varmaan käydä lääkäriltä visiblineen repestiä kyselemässä niin sais tukkupakkauksen edullisesti :laughing001

Väsymys on myös ihan hirveä, ja valitettavasti unettomuus myös. Aina oon ollut huono nukkumaan, eli kärsin unettomuudesta mutta nyt vielä lisiny se.. koitappa siinä sitten töissä execeleitä tuijotella päivät pitkät tai asiakkaiden edessä esittää fiksua ja osaavaa kun unohdat puolet mitä he on just sanonu :sleep011

Ehkä jos oikein kuulostelen, pientä jomotusta havaittavissa :) Jotenki vain olettaa, että tuntuis jotenkin enemmän, jos siellä on ihmisen alku tekeillä.. Noh, täytyy olla kärsivällinen :)

Mä jotenkin ajattelin ennen esikoista että sen vaan "tuntee" kun on raskaana kun onhan se niin erityislaatuista, ihanaa ja ihmeellistä. Mut ei, niin ei. Jotain vaimeita oireita oli alkuun mut semmosia että olis voinut aatella vaan enteilevän menkkojen alua. Alussa ei siis olo yleensä ole mitenkään ihmeellinen ja raskaus tulee todemmaksi sitten vasta kun oireet voimistuu ja sit kun vatsa alkaa kasvaa ja liikkeet alkaa tuntua :happy:

Takaisin