Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänää ollu niin huono olo taas, en oo muuta kyenny tekemään makaamaan ja juoksemaan vessassa. Mahassa ihmeellisest mouruaa ja on etova olo ollut ihan koko päivän heti aamupalast asti mut oksennusta ei oo tullu. Onko muilla tällasta? Ei mulla aiemmissa raskauksissa oo tällasta ollu, liekö tää 35v ikä tekee tehtävänsä eikä raskaus oo enää niin oireetonta
 
Oon huomannu tässä viime päivinä, et ihan joka pieninkin asia ärsyttää siis ihan pienetkin jutut, sanomiset , tekemiset , TV mainokset, ihmiset ja äää , ihan mikä vaa :banghead::facepalm: :smiley-angry016 :smiley-angry019 Hirveetä ko ei sit oikein ymmärrä miks ärsyttää mut ku ärsyttää vaa :confused005
 
Oon huomannu tässä viime päivinä, et ihan joka pieninkin asia ärsyttää siis ihan pienetkin jutut, sanomiset , tekemiset , TV mainokset, ihmiset ja äää , ihan mikä vaa :banghead::facepalm: :smiley-angry016 :smiley-angry019 Hirveetä ko ei sit oikein ymmärrä miks ärsyttää mut ku ärsyttää vaa :confused005
Mua on myös ärsyttänyt, mutta sitä tapahtuu ilman raskauttakin tietyssä kierron vaiheessa :woot:
 
Tänää ollu niin huono olo taas, en oo muuta kyenny tekemään makaamaan ja juoksemaan vessassa. Mahassa ihmeellisest mouruaa ja on etova olo ollut ihan koko päivän heti aamupalast asti mut oksennusta ei oo tullu. Onko muilla tällasta? Ei mulla aiemmissa raskauksissa oo tällasta ollu, liekö tää 35v ikä tekee tehtävänsä eikä raskaus oo enää niin oireetonta

Mulla oli tuota lähes koko ekan kolmanneksen. Nyt on pikku hiljaa helpottanut... Tosin välillä kyllä oksensinkin.

Nyt on tullu ihme vihlomisia ja kipuja mahaan. Epäilen kyllä et olis kohdun kasvukipuja. Kun menee aika nopeasti ohi ja tulee just kun tekee äkkinäisiä liikkeitä. Menossa siis rv 13+5.
 
13+0, ja viime päivinä etomiset on alkanut vähenemään mikäli vaan syö tarpeeksi. Tervetullut muutos!

Uusi epämiellyttävyys on häntäluun alueen kova kipuilu, liittyy ilmeisesti ristiluun löystymiseen. Ollaan matkoilla, ja kävelty paljon. Pitänee käydä pikaisesti osteopaatilla tms., lueskelin että saattaa pahentua nopeastikin ilman hoitoa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Etoo koko aamusta iltaan, aamulla meinaa oksennus lentää hampaita pestessä, roskis ja tiskit kuvottaa, päähän koskee melkein päivittäin.. vois vähän raihottua tää elämä jo pikku hiljaa..
 
Oon kans huomannut, että jos syömisten välit venyy liian pitkiksi, niin mulla alkaa maha oireilemaan kipuilemalla ja etovalla ololla jota ei meinaa saada pois vaikka söisikin. Oon yrittäny miettiä, että mitä sitä vois napsia suuhun silloin tällöin ettei tota etovaa oloa ja mahakipua tulis..

Onko muilla tullut rusehtavaa vuotoa? Mulla siis välillä aina tulee pieniä viiruja paperiin ja välillä ihan siteessäkin on pieni läiskä. Enää en ihan niin hysteerinen ole sen suhteen mutta pistäähän se aina vähän ajattelemaan..

Eilen sitten intouduin pitkästä aikaa lähtä lenkille ja vedin sitten vähän turhan pitkän lenkin jonka päätteeksi mahaa alkoi kivistää ihan hirveesti. Sama pieni kivistys jatkunut tänä aamuna ja istumatyö ei tee kovin hyvää kun istuma-asennossa tuntuu kaikista ikävimmältä olla. Kivistys tuntuu siis tuossa vähän ylempänä, alavatsassa ei oikeastaan tunnu muuta kuin niitä menkkamaisia tuntemuksia aina välillä (ei siis joka päivä edes) ja välillä sitten semmosta ihmeellistä kirvelyn tapaista tuolla alhaalla (ja ei, mulla ei ole sukupuolitauteja, se on jo testattu =D)
 
Oon kans huomannut, että jos syömisten välit venyy liian pitkiksi, niin mulla alkaa maha oireilemaan kipuilemalla ja etovalla ololla jota ei meinaa saada pois vaikka söisikin. Oon yrittäny miettiä, että mitä sitä vois napsia suuhun silloin tällöin ettei tota etovaa oloa ja mahakipua tulis..

Onko muilla tullut rusehtavaa vuotoa? Mulla siis välillä aina tulee pieniä viiruja paperiin ja välillä ihan siteessäkin on pieni läiskä. Enää en ihan niin hysteerinen ole sen suhteen mutta pistäähän se aina vähän ajattelemaan..

Eilen sitten intouduin pitkästä aikaa lähtä lenkille ja vedin sitten vähän turhan pitkän lenkin jonka päätteeksi mahaa alkoi kivistää ihan hirveesti. Sama pieni kivistys jatkunut tänä aamuna ja istumatyö ei tee kovin hyvää kun istuma-asennossa tuntuu kaikista ikävimmältä olla. Kivistys tuntuu siis tuossa vähän ylempänä, alavatsassa ei oikeastaan tunnu muuta kuin niitä menkkamaisia tuntemuksia aina välillä (ei siis joka päivä edes) ja välillä sitten semmosta ihmeellistä kirvelyn tapaista tuolla alhaalla (ja ei, mulla ei ole sukupuolitauteja, se on jo testattu =D)

Voi ei, tsemppiä! Nämä kipuilut ja vuodot on kyllä ahdistavia.

Mulla kanssa välillä sitä rusehtavaa vuotoa. Noin viikon välein on tullut, äsken taas vähän. Mulla selkä ja nivuset ja alavatsa on ihan mahdottomia kipuilemaan. En pysty juurikaan istumaan tavallisella tuolilla, saati seisomaan tai kävelemään yhtään pitempään. Kotona istun iso tyyny selän takana takakenossa, niin pystyy olemaan vähän pitempään.

Äsken kävin esikon kanssa ostamassa viimeisiä tarpeita lauantaisia miehen siskon häitä varten. Oltiin reilu tunti, käveltiin muutama kortteli yhteensä ja käytiin hyvin rauhallisella tempolla kolmessa vierekkäisessä kaupassa. Tuloksena jäätävä alaselkäsärky ja pientä ruskeaa vuotoa kotiin tultua... nyt sitten taas vaakatasossa kotona. Ei toivoakaan mistään normaalista elämisestä.

En tiedä miten onnistun olemaan ne häät ilman huomionherättämistä. Pitää ottaa joku oma tyyny mukaan selän taakse ja käydä välillä vaikka autossa lepäämässä... Mulla on kyllä vanhastaankin ollut selkäongelmia, niihin voi onneksi ihan rehellisesti vedota ilman raskauden kertomista.
 
Noi vuodot on mulle tuttuja kanssa. Nyt ei oo viikkoon näkynyt, kop kop. En jaksa olla oikein huolissaan.

Mä kärsin edelleen aamuvirkkuudesta. Viimeviikolla olin joka aamu viideltä ylhäällä, tänään nukuin jopa kuuteen. Ei sillä, saan sen 8 tuntia unta kun simahdan ysin jälkeen. Mutta kieltämättä iltavuoropäivinä ois kivempi nukkua pitkään kun kerran on mahdollisuus.
 
Jotenkin helpottavaa kuulla että muillakin on ollu tätä rusehtavaa vuotoa silloin tällöin vaikka ei kyllä ole todellakaan kiva oire. Koko ajan saa olla varuillaan että mitä housuihin lorahtaa (kun edelleen tuntuu että jotain tulee enemmänki mut sit ei kuitenkaa) ja jokainen vessakäynti yhtä pelkoa että nytkö se vuoto alkaa. Mulla siis ei wc-pönttöön tuu mitään mutta paperiin tulee vähän sekä sitten siteeseen. Yritän kyllä ajatella, että sille ei sit minkään voi jos alkaa kunnon vuoto mut sit taas toisaalta niin kovasti toivoo että tää pysyis mukana ja kaikki olis hyvin.

Mullakin alko tää vuoto eilisen lenkin jälkeen, sitä ennen ihan tosi vähän tuli mitään sen ekan isomman vuodon jälkeen, joten taitaa mun lenkit jäädä nyt joksikin aikaa..tänää muutenkin ollu taas outo olo ettei oo jaksan oikee mittää tehä ja sitä toi mies ihmettelee, varmaan luulee että feikkaan tän olon tai siltä musta ainaki tuntuu. Oispa jo torstai ja ultra, niin saa ehkä hetkeksi hengähtää näiden huolien kanssa. Puuh!
 
Iltapäiväväsymys on ollut aika alusta asti oireena. Pahoinvointi meni onneksi ohi jo muutama viikko sitten, nyt lähinnä tulee huono olo, jos syö liian paljon kerralla tai ruuan koostumus alkaa ällöttää. Oksentamaan en ole joutunut kertaakaan ellei lasketa migreeni/huimauskohtausta, joka oli ilmeisesti hedelmöittymisen aikaan ja sillon oksensin neljä tuntia eikä mikään (edes vesi) pysynyt sisällä. Välillä on huimannut, varmaan alhaisten verenpaineiden takia. Rinnat oli alkuun monta viikkoa todella kipeät, nyt vähän helpottanut, mutta kutiaa välillä kiusallisesti. :grin
 
Itsellä alkanut puutua käsi/jalka tosi herkästi... Aamulla unen pöpperöisenä imetin tyttöä ja käsi puutui niin että tunto meni :hilarious: Ja nyt illalla maatessa jalka puutui.
 
Nyt vähän aamupahoinvointi helpottanut. Toivotaan et viikon sisään helpottaa vielä enemmän kun ei viittis tuolla häähumussa seuraavana vkloppuna sit kovin huono oloisena olla aamusta.. mennään vielä hääparin luokse yöksi, vittu mikä Härdelli siellä voi lauantai aamuna olla..
 
Mut passitettiin töistä kotio tänään. On ollu epämääräistä huimausta ja päänsärkyä pari viikkoa, kävin mittauttamassa verenpaineen joka oli ehkä pikkasen matalahko mutta ei oikein syytä oo silti tälle. Mutta lri käski kotiin lepäämään. :/
 
Mut passitettiin töistä kotio tänään. On ollu epämääräistä huimausta ja päänsärkyä pari viikkoa, kävin mittauttamassa verenpaineen joka oli ehkä pikkasen matalahko mutta ei oikein syytä oo silti tälle. Mutta lri käski kotiin lepäämään. :/
Hyvä että pääset lepäämään. Toivotaan että sillä helpottaa!
Mulla kanssa matalat paineet. Normaalistikin on mutta nyt kyllä vielä erityisen alhaiset, eilen oli 90/58. Silmissä mustenee kymmeniä kertoja päivässä :smiley-ashamed004
 
Ei tässä tiedä oikein raskaana olevansa vieläkään :sorry: miullaku ei oo kummmemmi oireita ollukkaa ja nyt näyttäis alkavan helpottaa hartioitten ”kukkiminenkin ” :grin
 
Ei tässä tiedä oikein raskaana olevansa vieläkään :sorry: miullaku ei oo kummmemmi oireita ollukkaa ja nyt näyttäis alkavan helpottaa hartioitten ”kukkiminenkin ” :grin
Mullakin oli eka raskaus tuollainen helppo mut tää toinen onkin ollu sit ainakin pahoinvoinnin osalta ihan kaamee ja närästys alko melkein heti..
 
Nyt menossa rv 14+3 ja vauvojen liikkeet tuntuvat jo! :Heartred En ensin tunnistanut niitä, vaan luulin, että suolisto se siellä vaan kuplii, mutta nyt kun liikkeitä on tullut enemmän tunnistan jo sen ”kuplinnan” liikkeiksi! Varmaan syynä on tämä kaksosraskaus, että liikkeet alkavat tuntua aiemmin! On kuitenkin mun ensimmäinen raskaus ja liikkeet kai yleensä alkavat aiemmilla viikoilla silloin, kun on takana jo raskaus/raskauksia.

Väsymystä on enemmän kuin normaalisti, mutta kun lievä alkuraskauden pahoinvointi on jäänyt pois, on olo melkein ”normaali”. Vatsa sentään kasvaa merkiksi etenevästä raskaudesta! :happy:
 
Mulla on alkanut se energinen toinen kolmannes. Tosin tää pesänrakennusvietti kostautuu sit et heti kun vähän enemmän huhkii niin mahaan koskee ja selkää särkee. Pitäis muistaa et on raskaana ja ottaa vähän rauhallisemmin :)
 
Takaisin
Top