Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä herään 2 tai jopa 3 kertaa yössä pissahätään, yöt on tosi katkonaisia :sad001 Päivisinkin ehkä vähän useammin pissattaa. Tämä oire ei taidakaan mennä ohi...varmaan nyt johtuu hormoneista ja myöhemmin kohtu alkaa enemmän painaa takkia. Väsymys jatkuu edelleen. Pahoinvointia ei onneksi ole :) Nyt on rv 10+4
Mun ymmärtääkseni alussa hormonit pissattaa, sitten näillä vaiheilla kohtu on kasvanut sillein että painaa virtsarakkoa mutta kohta kun kasvaa lisää niin se nousee pois siitä painamasta.
Mul on kans vakiona minimi 1 kerta vessassa yöllä.
 
Mulla tänään 12+4 ja ekaa kertaa sai halata pönttöä aamulla. Kesken hampaidenpesun, harjasin kieltä enkä edes mitenkään syvältä, automaattinen oksureaktio mikä ei meinannut loppua millään :meh: onneksi en ollut ehtinyt syödä aamupalaa. Yleensä vaatii oikeesti sen nieluun harjalla tökkäsyn että oksettaa.
 
Äh, tuo hampaidenpesu on kyllä niin haastavaa. Mä yökkään aina kun pesen, yritän vaan mahdollisimman nopeasti saada pestyä joka puolelta ennen kuin ei enää pysty. Iltaisin oon muutenkin niin huonovointinen että on kyllä vihoviimeinen juttu aina vielä pestä hampaat...
 
Oh noes, inhottavaa! Mulla oli välillä pari helpompaa päivää, ja nyt taas kuvottelee huolella. Huomenna 12+0, jossain vaiheessahan tän pitäisi alkaa helpottumaan...?
 
Toi hampaidenpesu nostattaa täälläkin herkästi yökkäämistä. Oon yrittänyt pestä hampaat päivällä niin ei ällötäisi jo valmiiksi mutta huonosti oon muistanut. Mä oon jo siirtynyt ajattelemaan, että ehkä tätä pahoinvointia kestää taas viikolle 20, kuten esikoisesta. Voi sitten iloisesti yllättyä, jos loppuu aikaisemmin. Toki ei varmaan pitäisi valittaa, kun en oo joutunut oksentamaan kuin ihan muutaman kerran.

Alavatsa on aika usein kipeä. Toivottavasti on vaan jotain tavallista kohdun kasvamiseen liittyvää. Enkä jaksa tehdä oikein mitään, hengästyn ihan vain jo seisoskelusta.
 
Mulla on kaikki raskaudet (tää nyt neljäs) olleet tosi oireettomia. Niin nytkin. Väsymystä ja huimausta välillä, mutta siinäpä ne oireet sit onkin :grin
 
Toi hampaidenpesu nostattaa täälläkin herkästi yökkäämistä. Oon yrittänyt pestä hampaat päivällä niin ei ällötäisi jo valmiiksi mutta huonosti oon muistanut. Mä oon jo siirtynyt ajattelemaan, että ehkä tätä pahoinvointia kestää taas viikolle 20, kuten esikoisesta. Voi sitten iloisesti yllättyä, jos loppuu aikaisemmin. Toki ei varmaan pitäisi valittaa, kun en oo joutunut oksentamaan kuin ihan muutaman kerran.

Alavatsa on aika usein kipeä. Toivottavasti on vaan jotain tavallista kohdun kasvamiseen liittyvää. Enkä jaksa tehdä oikein mitään, hengästyn ihan vain jo seisoskelusta.

Mulla on kanssa kestänyt pahoinvointi molemmissa aiemmissa lähes puoleen väliin. En siis varsinaisesti odota helpotusta vielä hetkeen, luulen, että siitä nousisi vaan iso huoli. Mutta vaihtelee päivät täälläkin, ei siis koko aikaa pahimmillaan.

Helpottaa kuulla, että muillakin tuota alavatsan kipuilua. Mulla sekä kuopuksesta että nyt taas hurjan särkyaltis alamaha/lonkat. Heti kun enempi seisoo, kävelee tai edes istuu pystyssä, alkaa särkeä. Oletan, että liitoskipuja, niitä on ollut aiemmissakin reilusti. Mutta väistämättähän sitä välillä miettii, että toivottavasti on normaalia. Aika lailla levossa on viime viikot menneet. Onneksi mies on lomalla, niin on joku, joka jaksaa touhuta lasten kanssa päivät.
 
Mulla on kanssa kestänyt pahoinvointi molemmissa aiemmissa lähes puoleen väliin. En siis varsinaisesti odota helpotusta vielä hetkeen, luulen, että siitä nousisi vaan iso huoli. Mutta vaihtelee päivät täälläkin, ei siis koko aikaa pahimmillaan.

Helpottaa kuulla, että muillakin tuota alavatsan kipuilua. Mulla sekä kuopuksesta että nyt taas hurjan särkyaltis alamaha/lonkat. Heti kun enempi seisoo, kävelee tai edes istuu pystyssä, alkaa särkeä. Oletan, että liitoskipuja, niitä on ollut aiemmissakin reilusti. Mutta väistämättähän sitä välillä miettii, että toivottavasti on normaalia. Aika lailla levossa on viime viikot menneet. Onneksi mies on lomalla, niin on joku, joka jaksaa touhuta lasten kanssa päivät.

Mäkin oon pitkälti vaan lepäillyt viime viikot. Raskainta mitä oon tehnyt on ollut koiran kanssa kävelyllä käynti. Enkä niitä lenkkejäkään vedä ihan niin pitkinä kuin koira tartteis, kun usein alkaa vaan heikottamaan. Mies on täälläkin onneksi lomalla. Tosin siitä tää voi tuntua enemmän työltä kuin lomalta mutta ihailtavan hyvin se on jaksanut.

Lisäksi mulle on nyt iskenyt "kaikki itkettää" - oire, jota en oo aikaisemmin päässyt kokemaan. Ei tartte nähdä kuin joku ihminen silittämässä lemmikkiään ja mua alkaa itkettämään, koska se vaan on jostain syystä tosi hellyyttävää.
 
Mä oksensin tänään ekaa kertaa kunnolla ja aamusta. Yleensä siis pahoinvointi iskee iltaisin. Ei tässä muuten mut menossa on rv 13+2 joten toivois tän jo helpottavan. Huimausta ja heikotusta on tullu kans. Ja jostain syystä mulla on häntäluu kipeänä.
 
Mä oksensin tänään ekaa kertaa kunnolla ja aamusta. Yleensä siis pahoinvointi iskee iltaisin. Ei tässä muuten mut menossa on rv 13+2 joten toivois tän jo helpottavan. Huimausta ja heikotusta on tullu kans. Ja jostain syystä mulla on häntäluu kipeänä.
Komppaan sua.. oksensin tänään ekaa kertaa nyt koko tämän raskauden aikana. Monta kertaa ollu aamulla oksennus kurkussa mut nyt ekan kerran oksensin. Ihan kiva kun aamupala tuli ulos ja piti lähtee hammaslääkäriin jonka jälkeen pitää olla se 2h syömättä puudutuksen takia, meinas iskee vähän heikotus. Jäätelöä söin kaverin luona sit 2h sen jälkeen kun olin lääkäriltä päässy mut suolasta onneks uskalsi sit jo tunnin päästä ottaa, meinas tulla melkoisen huono olo.
 
Mulla tosi vähän mitään oireita enää, alaselkä tosin menee tosi helposti jumiin, mahassa ja alavatsassa välillä outoja tuntemuksia joita en osannut neuvolassakaan selittää mutta ehkä kerran pari viikossa semmosta outoa tuntemusta ja sit välillä pelästyn kun tuntuu että housuihin lorahtaa jotaa mutta sit kun meen vessaan niin ei ookkaa mitään..ja olihan mulla viikko sitten sitä vuotoa mikä pelästytti niin pahasti etten osaa vieläkään luottaa siihen että kaikki on hyvin, vaikka doppleria oon käyttäny nyt joka päivä ja sykkeet löytyny. Täytyy kyllä sanoa, että en muistanut kuinka paljon huolta ja murhetta raskaus jo tässä vaiheessa aiheuttaa..
 
Mulla tosi vähän mitään oireita enää, alaselkä tosin menee tosi helposti jumiin, mahassa ja alavatsassa välillä outoja tuntemuksia joita en osannut neuvolassakaan selittää mutta ehkä kerran pari viikossa semmosta outoa tuntemusta ja sit välillä pelästyn kun tuntuu että housuihin lorahtaa jotaa mutta sit kun meen vessaan niin ei ookkaa mitään..ja olihan mulla viikko sitten sitä vuotoa mikä pelästytti niin pahasti etten osaa vieläkään luottaa siihen että kaikki on hyvin, vaikka doppleria oon käyttäny nyt joka päivä ja sykkeet löytyny. Täytyy kyllä sanoa, että en muistanut kuinka paljon huolta ja murhetta raskaus jo tässä vaiheessa aiheuttaa..

Mullakin on tuo "kohta lorahtaa" - vainoharha päällä ihan jatkuvasti... ja kun viikko sitten ja nyt taas to ja vähän eilenkin vuosi, vaikka onkin hematooma ja on vähäistä eikä vuotoon liity kipua - oon kyllä aika lailla jännityksessä koko ajan. Maanantaina tuomiopäivä, nt-ultra. Yritän valaa uskoa hyvään, pahoinvointi onneksi seuraa mukana.
 
Mua jomottaa alavatsaa. Neuvolatäti sanoi että kunhan ei menkkakivuilta tunnu niin on ok. Jatkuvaa tällästä jomotus-tunnetta, ei oo siis mitenkään kivuliasta oikeastaan. Vaan paineen tunne. Ärsyttävää ja ahdistavaakin tavallaan, ei tää nyt kovin kaukana oo menkkajomoista.

Ja tunnistan itseni kans tosta vessaan juoksemisesta kun jotain muka lorahtais housuihin :wacky:
 
Mua jomottaa alavatsaa. Neuvolatäti sanoi että kunhan ei menkkakivuilta tunnu niin on ok. Jatkuvaa tällästä jomotus-tunnetta, ei oo siis mitenkään kivuliasta oikeastaan. Vaan paineen tunne. Ärsyttävää ja ahdistavaakin tavallaan, ei tää nyt kovin kaukana oo menkkajomoista.

Ja tunnistan itseni kans tosta vessaan juoksemisesta kun jotain muka lorahtais housuihin :wacky:

Olisko ollut vauvan odotus-kirjassa, että menkkajomotustyyppisetkin tuntemukset kuuluu joskys alkuraskauteen. Mullakin on ollut kaikkea mahdollista jomotusta. Menkkatyyppistä ihan alkuviikoilla, mutta ei se välillä nytkään kaukana ole. Mutta kohtuhan kasvaessaan kipuilee aika yksilöllisesti, välillä tulee spurtteja ja välillä tasaisempaa. Tuo paineen tunne, jotenkin tosi "täysi" tunne alavatsalla on tuttua täälläkin ja jo aiemmistakin raskauksista. Luulen että tulee siitä kun kohtu siellä ottaa tilaansa vähitellen.
 
Mulla on välillä kyllä ollu ihan menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla mut ei ne kyl kovin kauaa kestä yleens. Ja sit kun maha tuntuu oudolta niin ajatukset valtaa väkisin hieman negatiivissävytteiset jutut ja yleensä just sillon kun olis luppoaikaa..eikä sillon tee mieli tehdä muuta kun maata vaan. Mutta yritän nyt keskittyy positiivisiin ajatuksiin ja pitää itteni kiireisenä ja torstaina sitten sinne nt-ultraan. En tajua miks varasin ultran ihan sinne viimeisille päiville kun sen voi tehdä, mulla siis sit ultran aikaan rv 13+2.
Tsemppiä lillimaaria, kerro sit ultran jälkeen miten meni! Ja tsemppiä kaikille muillekin samoista oudoista tuntemuksista kärsiville, eiköhän se taas tästä
 
Mäkin varasin ultran aika myöhään, rv 13+0. Mutta meillä kun nää mökkireissut tässä niin sen takia pitää odottaa noin pitkälle. Itsellä kyllä jotenkin tosi tyyni ja luottavainen olo. Ehkä, kun siellä on jo kolmena edellisenä kertana saanu hyviä uutisia ni jotenki luottaa, että niin tälläkin kertaa. Vaikka eihän sitä oikeesti ikinä tiedä.
 
Vaikka se tuntuu inhottavalta ootella sitä ultraa, kivempi nähdä ultrassa vähän kehittyneempi tyyppi taas. :) Mullakin oli nt-ultrassa 12+6 ja sikiö vastasikin 13+3.

Öö.. muoks, siis tietysti 12+6 eikä 9 :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on parin viikon päästä nt-ultra, en malta oottaa! Täällä päin niitä ei varata itse vaan terveydenhoitaja varasi sen. Sillon on 12+6.
 
Takaisin
Top