Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mua vaan pissattaa usein, ei muita oireita enää. En tiedä ollako tyytyväinen vai huolissaan![]()
Etkös sä oo jo viikolla 10-11? Mulla oli tossa vaiheessa kans hävinnyt kaikki vähäisetkin oireet! Ultrassa silti kaikki oli hyvin. Ei kannata huolestua, vaikka tiedän ettei se oo niin helppoa! Nauti hyvästä olosta! :) Millon sulla on seur. ultra?

Pientä pahoinvointia on ollut aikasemmin, mutta nyt viimeisen viikon aikana on vähintään kerran päivässä tullut ihan ylös asti. Mahaa ei voi päästää ollenkaan tyhjäksi tai loppupäivän olo on todella kamala.
Rv nyt 10+4.
Hieman säikäytti perjantaina kun pitkään kestäneen lempeilyn jälkeen tuli kirkasta verta paperiin yhden vessa käynnin yhteydessä ja sit lauantai aamuna sama homma ilman yhdyntää. Nyt ei oo tullu enää mitään , sen lauantai aamu pyyhkäsyn jälkeen. Toivon että johtui kuivista limakalvoista. Kipuja ei onneks ole.
Mä kyllä uskon että sun toosa vaan otti vähän osumaa. Toivotaan ettei pahemmasta oo kyse.
Urheiluliiveissä kuljen, tosin viikonloppuna oli pakko kärvistellä tavallisissa liiveissä ku piti saada juhlamekko päälle hautajaisiin.
Viikot 4-6 vuosin runsaasti verta, epäiltiin valekuukautisia (testinkin tein vain siksi että vuoto ei ollut ihan tavallista vaan normaalia vaaleampaa ja sitten olinkin raskaana
). Sitten viikon-pari oli vuodotonta aikaa kunnes alkoi puna/ruskea tiputteluvuoto jota oli lähes päivittäin tänne viikoille 11+ saakka. Kävin varhaisultrassa ja siellä kaikki hyvin, ei näkynyt mitään vuotoa selittävää. Nyt maanantaina aamuyöllä alkoi runsas vuoto, kuin hanan ois aukaissut. Kävin päivystyksessä, siellä näkyi verta istukan ympärillä mutta sikiöllä kaikki hyvin. Eilen taas holahteli niin paljon että jouduin pitämään lasten vaippaa housuissa, mitkään yösiteet tms ei pitäneet vuotoa edes paria minuuttia. Lähdin taas päivystykseen. Sikiöllä edelleen kaikki ok mutta kohdun ympärillä/istukan lähellä runsaasti verenpurkaumaa. Sain veren hyytymistä edesauttavaaa lääkettä ja pääsin kotiin. Lääkäri sanoi että keskenmenon riski on nyt seuraavien viikkojen ajan merkittävä, aika näyttää miten käy.
Istukan reuna siis ilmeisesti vuotaa, siinä joku kiinnittymishäiriö tms nyt kai. Tsemppiä jelii!
Onneksi sikiöllä on vielä kaikki hyvin, peukut pystyssä että tilanne ei sen suhteen muuttuisi.
Tein jo vauvan kanssa diilin että hän kasvaa ja mä hoidan muut hommat. Kohdun ja sikiön kasvaessa tilanne kuulemma yleensä helpottaa, jos ei siis mene kesken ennen sitä.