Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mun vähäisetkin oireet on kaikki hävinneet. Jos jotain oiretta pitää väkisin ettiä niin nännit on vähän arat. Täytyy vaan olla tyytyväinen tähän! :)

12+0
Yritetään olla:nailbiting::hilarious:

Jotenkin alkuvaiheessa kuvitteli, että otan lunkimmin tämän raskauden kuin esikoisen ja kaikki km:t. Mutta niin ne vain epäilykset ja pelot on hiipineet päähän viikkojen edetessä. Onneksi maanantaina pääsee ultran. Pitäkää peukkuja:rolleyes:

Mun pahoinvointi on nyt alkanut väistymään näillä näkymin, ja nyt toka päivä oksentamatta. Edelleen pahat hajut (ja muiden mielestä hyvätkin) saa kyllä kakomaan, mutta toivotaan että tää pahoinvointi ois kuitenki tässä. Nyt selvästi helpommin myös itkettää ja mulle on tullut kauhee kiukku :grin Ei siis mikään raivo, vaan oikeasti kiukku.. Tuntuu että oon nyt naama mutrulla ihan joka asiasta. Jos vaikka oon just pyyhkiny pöydän, ja mies menee vahingossa siihen jonkun tahran tekemään, eikä huomaa pyyhkiä sitä pois... Saatan siinä sit itkua tihrustellen mököttää että just siivosin ja heti piti mennä se sotkemaan :hilarious: Ja odotin kyllä varhaisultraakin kun kuuta nousevaa, mutta nyt kun pitäis oottaa kaks viikkoa np-ultraan niin ei meinaa hermot kestää:sorry: Ja mulla siis oireita on, ja mitään erityistä ei oo tapahtunut, niin en ymmärrä miksi yhtäkkiä meinaa hermostua tähän odotteluun..

Täällä vähentyny oireet, pahoinvointia on välillä päivisin mut tosi vähän enää, joka toinen päivä on parempi olo ja sit tyyliin seuraava vähän huonompi. Mut silleen et jaksan kyllä aika normaalisti tehdä yms. Täällä kans vähän pelko hiipinyt, kun kuitenkin edellisessä raskaudessa olo oli tälläinen vasta jossain 15-16 viikolla :nailbiting: ja nyt ollaan vk10 millon viimeiksi oli ihan järkyttävät olot. Nyt ei oo harkkasupistuksia tai mitään kasvukipujakaan ollu. No jospa pari viikkoa menee nopsaan et selviää onko vauveli vielä hengissä.

Noita kasvukipuja mietin. Onko tyypillistä, että toisessa (tai sitä seuraavissa) raskauksissa ei kohdun kasvukivut, liitoskivut ja muut tule niin pahoina?

Esikoista odottaessa oli päivittäin jotain vihlontoja ja kramppeja, mutta nyt ei juuri mitään. Aivastellessa repäisykipuja, mutta eipä juuri muuta. Synnytyksestä tän raskauden alkuun oli hieman päälle vuosi, joten sinänsä kropan pitäisi olla jo jotenkin palautunut, mutta ei kai se koskaan entiselleen palaa.

Voisko olla, että kun kertaalleen on kohtu kasvanu ja kannattimet venyny, niin ois siltä osin vähä helpompaa toisella kertaa? Vaikka kroppa palautuu niin kyllä se varmasti silti muistaa mitä on käyny läpi.

Jotenkin noin mäkin sen ajattelisin. Että ei tuu enää niin järkytyksenä kropalle se kasvu! Joillain naisillahan kroppa muuttuu pysyvästi ihan silmin nähdenkin, mutta itellä nyt on ollut jo ennen lasta sen verran leveä lantio, että siinä ei parin sentin muutokset paljon näy. :joyful:

Mullaki kyllä lantiota(kin) ollu aina, mutta kyllä selvästi muodot muuttu jotenki pyöreämmiksi ja pehmeämmiksi esikoisen myötä. Tiiättekö ku on joskus kuullu puhuttavan synnyttäneen naisen lantiosta, niin nykyään tietää mitä se tarkottaa :D

Joo siis varsinkin jos on pieni aika (olikohan alle 3vuotta)edellisestä raskaudesta niin ei välttämättä tule erityisiä kasvukipuja, kun kroppa "muistaa" vielä raskauden :)

Mullakaan ei ole nyt ollut niin repäisykipuja. Jomotusta kyllä on. Muutenkin ollut melko vähäoireinen tämä toinen raskaus. Pahoinvointia ei ole ollut kummemmin. Esikoisesta piti kuitenkin muutama viikko oksennella. Sehän vähän pistää miettimään, mutta neuvolassa tuli onneksi varmempi olo hoitajan kanssa jutellessa.

Mulla ei ollut esikoisesta mitään kipuja / jomotuksia, niin innolla odotan miten nyt menee! :woot: Ja esikoinen on nyt se 1v8kk

Mulla oli viikoilla 7 - 8 niin hirveä etova olo, että ihan sama söinkö vai enkö, mutta lopputuloksena makasin sohvalla ja pidättelin oksennusta. Kiva oli käydä töissä, kun oli niin huono olo ja puputin koko ajan jotain ettei tulis oksennus. Samoin väsymys on ollu aika hurjaa, meen nukkumaan 20 - 21 välillä illalla. Yöllä herään yleensä vähintään kerran ja sit valvottaa. Banaani ja vesipullo on yöpöydällä, kun on pitänyt yöllä saada jotain syötävää.

Nyt on eka viikko ettei oo oikeastaan muita oireita kuin iltapäivisin alkava vatsan turvotus. Neuvolan mukaan tänään 11+5, mutta varhaisultran mukaan 9+4. Katsotaan niskaturvotusultrassa viikot kohdalleen ja kirjataan sen mukaan raskausviikot.

Mul tulee välillä tosi pahoja repäsykipuja. Etenki ku yskii tai aivastaa. Pahaolo onneks alkaa olla väistyny mut koko ajan väsyttää eikä oikein huvittais tehä litään

Mul tulee välillä tosi pahoja repäsykipuja. Etenki ku yskii tai aivastaa. Pahaolo onneks alkaa olla väistyny mut koko ajan väsyttää eikä oikein huvittais tehä litään

Tuo väsymys ja just se ettei huvita tehdä mitään, on täälläkin läsnä. Just ja just pääsen kauppaan mut sitte pitääkin levätä kunnolla ku väsyttää. Lumitöiden teko virkistää, mutta niitäkään ei voi kauhean raskaasti tehä.

Mä oon ulkoistanu kaikki vähänkään vaativammat hommat, niinku kaupassa käynti ja lumityöt miehelle. Just jaksaa ton esikoisen kanssa touhuta mut viime yö pisti kyl silleki stopin. Esikoisella alko yöllä hirvee flunssa ni herätti tunnin välein, välillä kävin nukkumassa tytön sängyssä kunnes luovutin ja nappasin neidin kainaloon ja meidän sänkyyn nukkumaan. Tää päivä ollaanki sit vaan maattu flunssapotilaan kanssa sohvalla. Huomenna varmaan sama juttu paitsi sit iltapäivästä pakko viedä typy mun vanhemmille et päästään miehen kanssa nt-ultraan

Olipas kaks kamalaa pahan olon päivää! Sai huonosti syötyä, ku desiä enempi määrä aiheutti jäätävän turvotuksen ja pahan olon!

Nyt onkin hyvä päivä ja taisin itse aiheuttaa mahakipua :D söin kaks annosta makaronilaatikkoa ja ihan perinteinen ähkykipu iski! Kerranki ku maistu piti ahtaa kaksin käsin :p

Mulla ei tämä ällötys halua väistyä mihinkään, pläääh.
Tosin oltiin kaikki mahataudissakin just, mutta ei tää oo enää sitä vaan ihan muuta äklöö.

Mulla kans tänään varhaisultran jälkeen ollut aivan jäätävän paha olo ja yökkinyt monta kertaa, mutta oksennuksen saanut pidätettyä. :yuck:
Varmaan eilinen rankka päivä, epäsäännöllinen syöminen ja tsenppaaminen työjutuissa, sekä tämön aamuinen ultran jännitys aiheutti nyt sen, että tänään olot kostautui.

Mulla on edelleen myös ihan hirveitä palvelukohtaisia ja nyt tänään alkanut rinnat kipeytymään enemmän.

Minniliini voin samaistua, yökin pitkin päivää. Oksennuskin tosin tulee ainakin muutaman kerran päivässä. Pahimpaan auttaa turkinpippurit ja pepsi, tosi terveellistä :rolleyes:

Joka päivä oksennan edelleen. Tänään huomasin (tai siis eilen, onpas myöhä), että oksentaa voi ihan vain menemällä vessaan ja ajattelemalla, että nyt olisi sopiva hetki oksentaa, ja sieltä se sitten tulee ajatuksen voimalla. Sen jälkeen onkin sitten hyvä olo jonkin aikaa, niin hyvä, että aloin jo pitämään tahallaan oksentamista tilapäisenä ratkaisuna jatkuvaan etomiseen.

Takaisin