Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla kanssa hampaiden pesu saa aikaan yokkimista. Pesen nyt hampaat samalla tahnalla kuin tuo taapero, se auttaa vahan kun ei ole niin voimakkaanmakuista tahnaa.
Etova olo on ihan koko ajan, vain nukkuessa on hyva olla. Viela ei ole tarvinnut sentaan oksentaa. Koko ajan pitaisi vaan jotain napostella tai muuten tulee viela huonompi olo. Rinnat on vahan arat ja vasymys ihan mahdotonta. Voisin nukkua kellon ympari.

Nyt 6+1 menossa
 
Mulla alkoi oireet tosi aikaisin. Alavatsan jomotusta ja rinnat kipeenä. Tosta alavatsan tuntemuksesta johtuen teinkin ensimmäisen testin koska sellaista tunnetta ei ole ennen ollut. Tuli myös vahva tunne että oon raskaana, olin melkeinpä varma asiasta.
Aiemmassa raskaudessa ei ollut mitään oireita, ei siis yhtikästä mitään (paitsi että kuukautiset ei alkanut). Silloin ensimmäisen kerran koin olevani raskaana kun aloin tuntemaan potkuja, nekin tuli vasta viikolla 20.
 
Mulla on koko ajan nälkä. Herään yölläkin just noin kolmen maissa nälkään. :arghh: pitää laittaa yöpöydälle kyllä jotain eväitä...

Ja ongelmana on kun töissä kärsin nälkää. Vaikka syön säännöllisesti. Olen nytkin syönyt tuhdin täyttävän lounaan klo 12 ja nyt kahen pintaan oon nääntymässä taas eikä kehtais syödä koko ajan! Ihmiset rupee töissä kohta ihmettelee kun pupellan jotain kokoajan... Pitäs kehittää töihin jotain huomaamatonta.

Ja ei maistu kahvi nyt yhtäkkii enää. Mutta keittelen kahvii töissä kun oon aina ennenki niin tehty ja piilottelen sitä asiaa etten sitä kumminkaan juo ite.
 
Mulla on menossa tänään 7+5. Rinnat/nännit ollut ajoittain kipeänä ja etovaa oloa myös ajoittain. Mutta pääosin todella oireetonta. :)
 
Perässä tullaan. Tänään rv3+6 mut verikokeiden kautga todettiin tämä raskaus ihan olevaksi eilen. Maanantaina tein ihan haamulaisen pc liuskalla. Mulla meinaa vähä voimat loppua lihaksista elisellaista uupumista mut ei väsytä yhtään niin ku varmasti moni tarkoittaa. Paineen tunne alamahalla ja välillä repäisyjä just noustessa tai aivastaessa. Ei onneksi mitää muuta. Esikoisesta ei ollu kyl jujri mitää paitsi rv8 alko pieni ällötys. Se oliki kaksosrraskaus. Ja kun toinen jäi kelkasta pois nii loppu se pieninkin ällötys.
 
Nyt vasta rv3+5, mutta rinnat turvoksissa, flunssa vahvana ja pissattaa koko ajan.
 
Iines... Ollaan ihan samoissa päivissä melkein j katoin et milemmat synnytettäis oysissa. Koitetaanpa tälläytyä yhtä aikaa synnärille sitte :grin
 
Onkos teillä kellään ollut pinna kireällä? Ihan ensimmäisillä viikoilla (3-4) olin vaan seesteinen, onnellinen ja rauhallinen (toki pelokas), mutta nyt hormonien noustessa on pinna kiristyessään ja lopulta katketessaan ollut aika raivoisa. En ole normaalisti yhtään tällainen :O Viikkoja nyt 5+6
 
täällä jännästi jalat "voimattomat", flunssaa ollut nyt useamman päivän kurkkukipuineen päivineen, aivastelua, ja kohdun tunteminen, se paineen tunne alavatsalla. Eilen oli eka päivä kun tuli nälkä mut muuten ollut tosi omituisesti niinpäin et ei ole juurikaan nälkä eikä oikein mitään tee mieli vaikkei kyllä äklötäkkään. Aiemmissa raskauksissa ennemminkin ollut iltapahoinvointia joka alkaa siinä iltapäivisin äklötyksellä mut nyt ei vielä sitäkään. Varmaankin tuon keskenmenon takia mulla oli jäätävä hiustenlähtö joka tyssäsi nyt kuin seinään, onneksi! Lähti ihan superisti tukkaa, alkoi päänahkakin jo uhkaavasti näkymään.. Miten muuten teillä kellä on kilpirauhasen vajaatoimintaa.. Paljonko teillä on ollut arvot että on lääkitys aloitettu? Mulla muutama vuosi sit oli 5,2 ja varovasti aloitettiin lääkitys, tuntui että auttoi mutta sitten n. puolenvuoden tyroksinin syömisen jälkeen sen omatoimisesti lopetin ja olo pysyi hyvänä.. Nyt sit kun viimeksi raskauduin niin siitä neuvolassa sanoin et olen näin tehnyt, siellä ei reakoitu siihen sen kummemmin ja sit tuli keskenmeno, mietin et oliko näillä yhteyttä. Kävin verikokeissa jotka näytti nyt 4,8 sen keskenmenon jälkeen. Neuvolalääkäri oli sitä mieltä ettei sillä ollut tekemistä kkm mutta varasin nyt omalääkärille soittoajan asian tiimoilta, hän soittaa tänään niin saa pienen mielenrauhan et tarviiko asiaan nyt puuttua. 4+1 tänään.
 
Onkos teillä kellään ollut pinna kireällä? Ihan ensimmäisillä viikoilla (3-4) olin vaan seesteinen, onnellinen ja rauhallinen (toki pelokas), mutta nyt hormonien noustessa on pinna kiristyessään ja lopulta katketessaan ollut aika raivoisa. En ole normaalisti yhtään tällainen :O Viikkoja nyt 5+6

Mulla heittelee mielialat aika lailla. Mä oon normaalisti semmonen hiljainen kiukuttelija niin on tullut ihan karjuttua kun vaan napsahtanut o_O
 
täällä jännästi jalat "voimattomat", flunssaa ollut nyt useamman päivän kurkkukipuineen päivineen, aivastelua, ja kohdun tunteminen, se paineen tunne alavatsalla. Eilen oli eka päivä kun tuli nälkä mut muuten ollut tosi omituisesti niinpäin et ei ole juurikaan nälkä eikä oikein mitään tee mieli vaikkei kyllä äklötäkkään. Aiemmissa raskauksissa ennemminkin ollut iltapahoinvointia joka alkaa siinä iltapäivisin äklötyksellä mut nyt ei vielä sitäkään. Varmaankin tuon keskenmenon takia mulla oli jäätävä hiustenlähtö joka tyssäsi nyt kuin seinään, onneksi! Lähti ihan superisti tukkaa, alkoi päänahkakin jo uhkaavasti näkymään.. Miten muuten teillä kellä on kilpirauhasen vajaatoimintaa.. Paljonko teillä on ollut arvot että on lääkitys aloitettu? Mulla muutama vuosi sit oli 5,2 ja varovasti aloitettiin lääkitys, tuntui että auttoi mutta sitten n. puolenvuoden tyroksinin syömisen jälkeen sen omatoimisesti lopetin ja olo pysyi hyvänä.. Nyt sit kun viimeksi raskauduin niin siitä neuvolassa sanoin et olen näin tehnyt, siellä ei reakoitu siihen sen kummemmin ja sit tuli keskenmeno, mietin et oliko näillä yhteyttä. Kävin verikokeissa jotka näytti nyt 4,8 sen keskenmenon jälkeen. Neuvolalääkäri oli sitä mieltä ettei sillä ollut tekemistä kkm mutta varasin nyt omalääkärille soittoajan asian tiimoilta, hän soittaa tänään niin saa pienen mielenrauhan et tarviiko asiaan nyt puuttua. 4+1 tänään.

Mulla kans ollu pari viikkoa jalat voimattomat.
On nyt ollut tyroxinit käytössä nelisen vuotta. Aina ollut verikokeet ihan viitearvojen sisällä, mutta mulla oli varmaan kaikki oireet mitkä siihen viittas niin sisätautien erikoislääkäri anto kokeilla lääkettä ja kaikki oireet katos yllättävänkin nopeasti, niimpä sitä jatkettiin. Oon kyllä miettiny et jos kokeilis lopettaa et miten käy mut en ehkä nyt raskausaikana viitti lopetella mitään ihan huvin vuoks.
Tosin mulla on rauta-arvot ollut aina alhaiset että sekin voi aiheuttaa samat oireet, mutta sain vasta vähän aikaa sitten tietää siitä..
 
"On nyt ollut tyroxinit käytössä nelisen vuotta. Aina ollut verikokeet ihan viitearvojen sisällä, mutta mulla oli varmaan kaikki oireet mitkä siihen viittas niin sisätautien erikoislääkäri anto kokeilla lääkettä ja kaikki oireet katos yllättävänkin nopeasti, niimpä sitä jatkettiin. Oon kyllä miettiny et jos kokeilis lopettaa et miten käy mut en ehkä nyt raskausaikana viitti lopetella mitään ihan huvin vuoks.
Tosin mulla on rauta-arvot ollut aina alhaiset että sekin voi aiheuttaa samat oireet, mutta sain vasta vähän aikaa sitten tietää siitä.."

all right. Ei varmasti joo kannata lopettaa nyt lääkitystä. On noi niin lääkäreistäkin vissiin kiinni.. Toisten viitearvot on eri kuin toisten?! Tähän törmäsin kun asiaa googlettelin..
 
ai niin ja oireita vielä: palelu! Mutta siltikin saattaa tulla hiki, ja se haisee.. kaaaameelta! Tosi voimakkaalta...
 
Joo mulla oli lähemmäs eläkeikää oleva lääkäri joka oli just käyny jossain kilpirauhas-seminaarissa ja siks laitettiin kokeiluun, kun siellä oli tutkimuksilla osoitettu että viitearvojen sisällä olevat arvot ei välttämättä meinaa mitään, mutta harva lääkäri uskaltaa laittaa kokeiluun, vaikka muutaman kuukauden kokeilusta ei haittaa olisi edes.

Mulla harvoin hiki haisee mitenkää voimakkaasti (muutenku kuukautisten aikaan) niin nyt on kyllä sitäkin! Varsinkin aamusin kun iskee kunnon hikikohtaus :wtf:
 
Onkos teillä kellään ollut pinna kireällä? Ihan ensimmäisillä viikoilla (3-4) olin vaan seesteinen, onnellinen ja rauhallinen (toki pelokas), mutta nyt hormonien noustessa on pinna kiristyessään ja lopulta katketessaan ollut aika raivoisa. En ole normaalisti yhtään tällainen :O Viikkoja nyt 5+6

Viime raskaudessa olin täysin rauhallinen, tällä kertaa olen näköjään hermokimppu, joka ärsyyntyy pikkuasioista:smiley-angry016
 
Täällä on kans pinna kireällä vähän väliä. Esikoisesta se oli alkuun oikeastaan ainut raskausoire, silloin kyllä sitten oireita riitti kun pahoinvointi alkoi. Nyt ei ole ollut vielä kuin pari pahoinvoinnin aaltoa. Toki mielelläni jättäisin pahoinvoinnin välistä, vaikka tavallaan se toi myös mielenrauhaa. Huh, mitenhän sitä jaksaa oottaa varhaisultraa vielä 3 viikkoa..
 
Täällä edelleen kovin oireetonta. Viikkoja 5+5.. päivittäin vähän etooo kyllä, mutta paljon oireettomampaa kun vuosi sitten. Minkäänlaisia rintatuntemuksiakaan ei juuri ole. Digin olen tehnyt nyt viikottain ja ainakin hormoonit ovat nousseet viikkojen mukaisesti, toissapäivänä tein viimeisen joka näytt sen 3+.
 
Takaisin
Top