Millaisia raskausoireita sinulla on?

Se oli jotain kamalaa. Olin viikko tolkulla saikulla, paino tippui ja lähinnä vaan makasin paikoillani silmät kiinni. Tai olin halaamassa pönttöä. Kyllä pelotti että jos tämänkin kanssa on sama niin miten hoitaa esikoisen, koirat ja kodin. Onneksi nyt tosiaan paaaaljon helpommalla päässyt. Mutta kyllä se niin kammoa oli että siinä ei käynyt sitä kun sanotaan että aika kultaa muistot :grin Hyvin elävästi on vieläkin ne hetket mielessä kun istun vessan lattialla itkien ja ainut mitä pystyy miettimään on että miksi lähdin tähän. Tosin palkinto kestämisestä oli kyllä kaiken yrjön arvoinen :love7

Pahoinvointi on vaan kamala, siihen ei auta mikään ja oksentaminen ei helpota oloa. Ja vie kyllä voimat ihan kokonaan. Jossain vatsataudissa voi aina lohduttautua sillä että pian se paranee, mutta raskaudessa tiedät että sitä on parhaimmassa tapauksessa monta viikkoa ja pahimmassa tapauksessa 9kk:tta :dead:
 
Mä en oo (ainakaa vielä) huomannu hiustenlähtöä :wideyed: Hiuspohja vaan rasvottuu ehkä vähän nopeempaa tai sit seki on vaan kuvitteluu, kun KAIKKI vaan tuntuu niin ällöttävältä :wacky:

Jos jollain on jo loppunut alkuraskauden pahoinvointi, niin pliis kertokaa, millä viikolla loppui! Yritän täs epätoivoisena luoda itselleni jotain deadlinee, koska tää loppuu :facepalm:

Terv. Carris 10+1

Mulla loppui kymppiviikon alussa! Ihan yhtäkkiä. Satunnaista ällötystä käy edelleen, mutta ei oo koko ajan se kuvottava olo. oon ollut tän viikon niiiin onnellinen tästä olotilasta. Tsemppiä!
 
Mulla loppui kymppiviikon alussa! Ihan yhtäkkiä. Satunnaista ällötystä käy edelleen, mutta ei oo koko ajan se kuvottava olo. oon ollut tän viikon niiiin onnellinen tästä olotilasta. Tsemppiä!

Ihana kuulla, että on helpottanut! Ja voin vaan kuvitella, miten iloinen sitä sitten on :happy: Mun siskolla oli kans sama, että ihan yllättäin loppu yksi aamu, vaikka oli pahoinvoinnista viikot 6-18 kärsinyt!
 
Mulla kesti tällä kertaa tuonne rv 11+jotain asti juuri tuollainen Onninmannisen kuvailema pahoinvointi, saikulla olin 6vk ja muuhun ei tosiaan kyennyt kuin makaamaan ja oksentamaan. Onneksi on mies joka hoiti ne lapset, koirat ja kodin.. Rankkoja viikkoja ollut kaikille :sad001 Mulla on kaikki kolme raskautta ollut aika samanlaisia. Tällä viikolla pääsin vihdoin töiden pariin takaisin, nyt viikkoja 12+4 ja edelleenkään ei ihan normaali olo ole ja etenkin iltaisin kuvotus saattaa tulla aika voimakkaasti esille, mutta nyt pystyy jo elämään ja olemaan suht normaalisti :)
 
Täällä 9+6 ja olo alkaa olla parempi. Viikolla 5 alko ja viikot 7+4-9+4 oli pahimmat. Esikoisesta olin 2,5 viikkoo sairaslomalla ja noin 10+2 palasin töihin. Eli samoihin aikoihin sillonkin alko helpottaa. Tiputukseen en oo koskaan joutunu pahoinvoinnin takia mut esikoista oottaessa olin kyllä lähinnä sänkypotilas ton saikun ajan.
 
On minulla sittenkin virtsis, OmaKantaan päivittivät sattumoisin silloin pe ne viikon vanhat labrat. Ihmettelinkin että moitä pikaviljelyitä harrastavat. Viikonloppu meni kärvistellessä ja päivystykseen soitellessa. Siellä olivat niin kyllästyneen oloisia että lopetin soittelun kun kirjasivat joka soitolta uuden kirjauksen ja tuli hysteerikoksi leimaantumisen tunne :P
Eilen kirjautuikin tuo GBS eli Streptococcus Agalactiae tietoihin ja sitten ihmeteltiin neuvolan henkilökunnan kanssa miksi ei kuuria ole jo kirjattu. Onneksi oli ultraajana lääkäri ja saatiin kuitenkin samana päivänä ab aloitettua. Jospa tämä tästä. Synnytyksessä ilmeisesti sitten ab-tippa edessä jotta ei vauvalle tulisi infektiota. Kaikkea sitä!

Oireet onneksi helpottivat kun söin karpalokapseleita ja vielä karpalo-mhb-mehua päälle. Pahoinvointi on lähes kokonaan tiessään, mutta väsymys yhä aika lamaava. 10h nukuttua jaksaa kohtuudella istua sohvannurkassa :D
 
Kärsivällisyys alkaa huveta tämän äklön olon kanssa :sad001. Aina vaan ja yhtä paljon oksettaa iltaisin, enkä jaksa tehdä mitään. Henkisesti yllättävän rankkaa. Tänään 11+3.
 
Mullakin ehti jo parin päivän ajan olla ihan ok olo, vaikkei ruoka maistukaan ja kaikki hajut ällöttää.. Mut muuten on ollut ihan jees olo, kunnes sit tänään aivan kanttuvei töitten jälkeen ja päivän päätteeksi keskustelu pöntön kanssa.. Tein virheen kun menin ystävälleni sanomaan, että olo on jo parempi enkä ainakaan enää oksenna :D
 
Mulla tulee enää harvoin iltaisin ällöttävä olo. Nyt on 11+3. Koettakaa kestää, kyllä se teilläkin vielä helpottaa :)
 
Mullei oo enää mitään oireita ja sekös vasta ahdistaa. Nyt on 10+3
 
Kauhee ummetus vaivaa, joka on tuttua edellisiltäkin kerroilta.
Alavatsa kipuilee, oisko kasvukipuja.
Muuten ei oikeastaan mitään oireita ja olo on ihan hyvä :)
 
Minulla meni pahoinvointien osalta niin onnellisesti, että oksensin vain kerran. Yleistä etovaa oloa kyllä oli ja muistan että parin viikon verran oli sellaisia päiviä ettei sohvalta oikein ylös päässyt kun öllötti niin paljon. Oireet helpotti huomattavasti viikon 10 jälkeen ja nyt on välillä etovaa oloa jos olen ollut liian pitkään syömättä. Tänään 13+0. Myös väsymys on helpottanut. Toki silloin tällöin tulee vielä päiviä jolloin päikkäreille on päästävä.
Näppyjä on ilmaantunut naaman lisäksi myös selkään ja vähän rintaan ja tukka rasvoittuu tosi nopeasti. Hei taas teini-ikä!!
Alavatsakipuja on aina välillä ja välillä tuntuu siltä kuin kohtu painaisi vatsaa vasten. Tuntuu kuin vatsassa olisi kova pallo joka painaa, mutta nekin tuntemukset on ohimeneviä.
 
Oiskos toi MelonSodan kuvailema "kova pallo" supistelua? Mulla myös sellasta ja itse aiempien raskauksien perusteella tulkitsen supisteluiksi. Niistäpä en kyllä oo huolissani, niitä on joka raskaudessa tullu jo kauheen aikasilla viikoilla ja yliaikaseks menny muksut..
 
Paha olo ja ällötys on tehneet paluun. Nyt jo toista päivää on kunnon oireet ja väsymys päällä. En oo vieläkään oksentanut kertaakaan, mut tänä aamuna ei kyllä paljoa enää siitäkään puuttunut. Ugh.
 
Nakari: Ei edes tullut mieleen että voisi olla supistuksia. Välillä on ollut sellainen tunne kuin olisi kova möykky mahassa ja olen pohtinut ääneen miehelle, että turpoileekohan minun kohtu kun tuntuu tuolta. Tuntemus on tosiaan aina hävinnut ja sitten saattaa mennä useampi päivä ja tuntuu taas. Aina tuntunut vähän tuossa vasemmalla puolella. o_O No mutta, ehkä siellä on kaikki hyvin. Tosiaan perjantaina oli nt-ultra ja hyvin eläväinen kaveri siellä riehui.
 
Mullei oo enää mitään oireita ja sekös vasta ahdistaa. Nyt on 10+3

Sama täällä, kymppiviikon alussa katosi kaikki vähäisetkin oireet, siis ihan kaikki! Kävin jo viikolla 7 varhaisultrassa ja kaikki oli silloin hyvin, mutta nyt tietysti taas jännittää melko lailla, että onko jotain käynyt tässä sen jälkeen. Vielä pitäisi nt-ultraa odottaa se kaksi viikkoa... Hulluna olen asiaa googlaillut, ja näyttää siltä, että näillä main oireet usein katoavatkin jäljettömiin. Eiköhän se ole sama sinullakin! :)
 
Ompas hyvä et jollakin muullakin on 2 viikkoo ultraan. Järkyttävän pitkä aika vielä oottaa. Vaikka tiedän et äkkiä menee. Sit onkin jo viikko 14 menossa.
 
Mullei oo enää mitään oireita ja sekös vasta ahdistaa. Nyt on 10+3

Kävitkö kuitenkin varhaisultrassa? Että tiedät, että siellä on kumminkin tyyppi ollut kondiksessa aiemmin? Olisiko sun mahdollista käydä välissä tarkastuttamassa tilanne jossain vaikka tällä viikolla?

Luulen, että jos omat oireet häviäis, menisin aika nopeesti käymään jossain ultrassa tarkastuttamassa tilanteen, jos ei muuta niin mielenrauhan takia. Mulla on vielä 1,5 viikkoa seuraavaan ultraan ja toivon kovasti, että oireet jatkuis siihen asti selkeinä...
 
Kävitkö kuitenkin varhaisultrassa? Että tiedät, että siellä on kumminkin tyyppi ollut kondiksessa aiemmin? Olisiko sun mahdollista käydä välissä tarkastuttamassa tilanne jossain vaikka tällä viikolla?

Luulen, että jos omat oireet häviäis, menisin aika nopeesti käymään jossain ultrassa tarkastuttamassa tilanteen, jos ei muuta niin mielenrauhan takia. Mulla on vielä 1,5 viikkoa seuraavaan ultraan ja toivon kovasti, että oireet jatkuis siihen asti selkeinä...

En oo käyny. Mutta viikonloppuna taas alko rinnat aristaa ja jos on rauhallisempi päivä, niin sitä kerkee huomaan pienemmätkin oireet, niin alkaa nyt ahdistus helpottaa. Viime viikko piti vain niin kiireisenä. Uskon, että sinnittelen vain sinne parin viikon päästä koittavaan ultraan.
 
Takaisin
Top