Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla räjähti ihottuma, mutta nyt kun viikkoja on jo 13, se on helpottanut. Mä rasvasin kasvoja miedolla kortisonilla, niin se pysyi edes vähän aisoissa.

Toivottavasti mullakin helpottais.. On kyllä ihan älytöntä tällanen kun on koko ajan huono olo, väsymys ja naamakin vielä ihan karsee :D
 
Jep, se on kamalaa. Kutiaa ja kirvelee ja on tosiaan kamalan näköinen. Sympatiaa ja tsemppiä, toivottavasti helpottaa kun viikot lisääntyy.
 
Minulla ei mikään rasvaus riitä nenänpieliin eikä poskiin. Normaalisti kauraöljy auttaa, nyt ei. Ideoita?
Muuten ihon sävy on ihmeen hyvä (normaalisti kirjava) ja sinällään ei tarvitsisi laittaa meikkiä kuin mustiin silmänalusiin, mutta häivyttämisrajat ovat ihan pintahilseellä ja kamalannäköiset.
Kutina päänahassa on helpottanut mutta finnit ovat yhä vaivana siellä.
 
Minulla ei mikään rasvaus riitä nenänpieliin eikä poskiin. Normaalisti kauraöljy auttaa, nyt ei. Ideoita?
Muuten ihon sävy on ihmeen hyvä (normaalisti kirjava) ja sinällään ei tarvitsisi laittaa meikkiä kuin mustiin silmänalusiin, mutta häivyttämisrajat ovat ihan pintahilseellä ja kamalannäköiset.
Kutina päänahassa on helpottanut mutta finnit ovat yhä vaivana siellä.

Ootko sä kokeillut ihan näitä perinteisimpiä Vitalista tai Vaselinia? Ne on tällä hetkellä ainoita jotka auttaa mun hilseileviin kasvoihin. Oon käynyt läpi kaikki mahdolliset apteekin ja luontaistuotekauppojen tuotteet mutta paras apu on ollut kutenkin näin yksinkertainen :D
 
Vaseliini vie ihon omaa kosteutta joten sitä ei kannata käyttää. Ceridal öljy on huippu kaikkeen, saa apteekista. :)
 
Sekä Bio Oilia itse käytin sitä ensimmäisessä raskaudessa koko vartaloon. Täytyy ostaa nyt myös :)
 
Lievää ällötystä vielä sekä ummetus ja närästys uusina oireina. Tuntuuko teillä muilla vielä kohdussa kipuja, venymistä? Mulla ei, enemmänkin alavatsan lihasten repäisyjä jos äkkiä tekee jotain.
 
Mulla on ollut aika kammottavia mahakipuja tänään, alhaalla kouristaa ja pistää, vatsaa polttaa, repii enemmän kuin ikinä. Kävin vti-testissäkin kun pissattaa kivuliaasti koko ajan (ollut pahenevaa pissavaivaa muutaman päivän) mutta negaa näyttää OmaKannan mukaan. Nyt googletin itseni yliväsyneenä paniikkiin.. Pitää nyt vaan mennä lämpimän kauratyynyn kanssa nukkumaan ja toivoa helpotusta huomiseen! Onneksi ystävä rauhoitteli että voi tosiaan olla ihan kohdun kasvupyrähdys.
 
Lievää ällötystä vielä sekä ummetus ja närästys uusina oireina. Tuntuuko teillä muilla vielä kohdussa kipuja, venymistä? Mulla ei, enemmänkin alavatsan lihasten repäisyjä jos äkkiä tekee jotain.

Mullakaan ei ole kipuja ollut nyt vähään aikaan, nyt sitten muutamia vihlaisuja ja tuollasia repäisyjä esim. yöllä kylkeä kääntäessä tai varsinkin kun oon nyt joutunut yskimään flunssan iskettyä.
 
Mulla on ollut aika kammottavia mahakipuja tänään, alhaalla kouristaa ja pistää, vatsaa polttaa, repii enemmän kuin ikinä. Kävin vti-testissäkin kun pissattaa kivuliaasti koko ajan (ollut pahenevaa pissavaivaa muutaman päivän) mutta negaa näyttää OmaKannan mukaan. Nyt googletin itseni yliväsyneenä paniikkiin.. Pitää nyt vaan mennä lämpimän kauratyynyn kanssa nukkumaan ja toivoa helpotusta huomiseen! Onneksi ystävä rauhoitteli että voi tosiaan olla ihan kohdun kasvupyrähdys.

Google on kyllä usein paha näissä, löytyy vaikka mitä.. toivottavasti olo on jo helpottunut, jospa kyse olisi tosiaan vaan kasvusta. Muistelen lukeneeni jostain että voi myös olla ns. menkkamaisia kipuja kierron mukaan vaikka niitä menkkoja ei enää tuukaan, että passaisko siihen? Kai nämä vaihtelee niin päivittäinkin, milloin tuntuu mitäkin. Tsemppiä!
 
Mullakin lähinnä vihlaisuja kylkeä kääntäessä ja yskiessä/aivastaessa/niistäessä... Tämän kaiken huonon olon, palelemisen yms. rinnalle sain sitten vielä ylähengitystieinfektion, jota infektioastma luonnollisesti vain pahentaa.. Vaadin, että loppuraskaus sujuu kuin tanssi :D
 
Mulla on ollut aika kammottavia mahakipuja tänään, alhaalla kouristaa ja pistää, vatsaa polttaa, repii enemmän kuin ikinä. Kävin vti-testissäkin kun pissattaa kivuliaasti koko ajan (ollut pahenevaa pissavaivaa muutaman päivän) mutta negaa näyttää OmaKannan mukaan. Nyt googletin itseni yliväsyneenä paniikkiin.. Pitää nyt vaan mennä lämpimän kauratyynyn kanssa nukkumaan ja toivoa helpotusta huomiseen! Onneksi ystävä rauhoitteli että voi tosiaan olla ihan kohdun kasvupyrähdys.

Mulla oli just eilen vai toissa päivänä samanlaisia, meni sit itellään ohi ja nyt ei oo taas mitään :) Mä pidän kaikkea normaalina niin kauan kun sen kanssa pystyy olee ja panadol auttaa :)

Muuten on sit repäisy kipuja kun vaihtaa kylkeä/ aivastaa/ nousee nopeasti ylös. Vaikka luulis, et mulla jo 3 edellistä raskautta venyttäneet paikkoja tarpeeksi :D
 
Onko kenenkään hiukset jo lakannu tippumasta? Musta tuntuu, että multa lähtee nyt enemmän hiuksia kuin aiemmin. Luulin, että se hidastuminen olisi jo alkanut.
 
Multa ei ainakaan lähde ”yhtään” hiuksia nyt :O On aika radikaalisti erilainen tilanne kuin keväällä kun piti ihan pätkäistä suht pitkät hiukset aivan lyhyeksi kamalan hiustenlähdön takia..
 
Eipä oo lakannut tippumasta. Raskaudenhehku on kaukana tästä olotilasta. Tukkaa tippuu, naama on täynnä isoja, kipeitä finnejä, vatsa on kipeä ja sitä kiristää, iltaisin oksettaa ja nyt uutena lievähkö iskias kipu oikeassa koivessa. Niin ja on nälkä koko ajan, silloinkin kun oksettaa.
 
Mulla kyllä lakkas tippumasta hiukset jo ennen tietoa raskaudesta raudan tankkauksen ansiosta..
 
Mä en oo (ainakaa vielä) huomannu hiustenlähtöä :wideyed: Hiuspohja vaan rasvottuu ehkä vähän nopeempaa tai sit seki on vaan kuvitteluu, kun KAIKKI vaan tuntuu niin ällöttävältä :wacky:

Jos jollain on jo loppunut alkuraskauden pahoinvointi, niin pliis kertokaa, millä viikolla loppui! Yritän täs epätoivoisena luoda itselleni jotain deadlinee, koska tää loppuu :facepalm:

Terv. Carris 10+1
 
Mulla ei oo loppunut mutta helpottanut! Mulla alkoi se pahoinvointi jo viikolla neljä, mutta nyt 11+1 ja on jo sellainen minkä kanssa voi elää. Iltaisin tosiaan tulee oksettava olo, mutta tosi harvoin tulee oksennus. Ja se pahoinvointi ei oo sellaista lamaannuttavaa.

Tosin esikoisen kanssa oli ihan eri tarina. Se alkoi kuin kellon lyömällä viikolla 7, ja olikin sellainen 24/7 pahoinvointi, laatta lensi parikymmentä kertaa päivässä ja elämä oli yhtä oksentamista ja pahoinvoimista. Se helpotti jollain viikolla 20 mutta ei loppunut raskauden aikana ollenkaan kokonaan :grin

Mutta kai se suurimmalla osalla sillä viikolla 12 tai niillä paikkein helpottaa, ei oo enää pitkään, tsemppiä! :happy:
 
Mulla on loppunut pahoinvointi! Nyt viikkoja 13+5 ja vaikea sanoa millon loppunut, kun oli tossa vähän muuta vaivaa, mutta nyt loppuviikosta kun olo leikkauksen jälkeen alkaa olla hyvä niin huomasin että hei mä en enää voi pahoin :)

Tukkaa ei lähde, mulla se tippuu aina vasta imetyksen alettua :D
 
Mulla ei oo loppunut mutta helpottanut! Mulla alkoi se pahoinvointi jo viikolla neljä, mutta nyt 11+1 ja on jo sellainen minkä kanssa voi elää. Iltaisin tosiaan tulee oksettava olo, mutta tosi harvoin tulee oksennus. Ja se pahoinvointi ei oo sellaista lamaannuttavaa.

Tosin esikoisen kanssa oli ihan eri tarina. Se alkoi kuin kellon lyömällä viikolla 7, ja olikin sellainen 24/7 pahoinvointi, laatta lensi parikymmentä kertaa päivässä ja elämä oli yhtä oksentamista ja pahoinvoimista. Se helpotti jollain viikolla 20 mutta ei loppunut raskauden aikana ollenkaan kokonaan :grin

Mutta kai se suurimmalla osalla sillä viikolla 12 tai niillä paikkein helpottaa, ei oo enää pitkään, tsemppiä! :happy:

Kiitos :happy: Hui, kuin hurjan kuulosta tuo sinun esikoisraskaus :wideyed: Mietin välillä, uskaltaako sitä koskaan enää raskautua, kun nää olotilat on niin hanurista, vaikka mulla ei todellakaan oo ollut mitään noin pahaa ja kestokin ollut vasta 4vko :facepalm:
Just tänään sanoin miehelle, että kai sitä sitten unohtaa tämän, mut tokan jälkeen varmaan ei :grin Tsemppiä sullekin :Heartpink
 
Takaisin
Top