Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä käytän töissä tukisukkia muutenkin, suosittelen kaikille, jotka paljon joutuu olemaan jaloillaan työkseen. Alaselkä puolestaan ei tuntuis kestävän mitään, pitää varmaan sitä tukivyötä alkaa pitämään töissä, tai en oo työkuntonen pitkään...

Täällä pohkeet ollu jo kovilla, kaikki käveleminen töissä tekee nyt sen että pohkeissa tuntuu illalla... vaikuttaneeko tuo verimäärän lisääntyminen. Entistä helpommin turvottaa pohkeita ja tukisukat piti ottaa käyttöön. Muutamia hentoisia suonenvetoja jo ollut, siitä ne vielä lisääntyy.. sen tiedän! Ei vaan aikaisemmin näin aikaisessa vaiheessa ole ollut tarvetta tukisukille mutta näköjään nyt on :wideyed:

Tänään rv 12:Heartred

Täällä myös tukisukat oli pakko ottaa käyttöön :/ vasen jalka siinä kunnossa että kohta joutuu varmaan aloittaa klexanen pistelyt.. en todellakaan haluais :(

Ystävänu yrjö tuli taas aamulla kylään. Tuli hirvee jano yhtäkkiä ja sit join reippaasti vettä ja sit halattiinki pönttöä :eek: niin outo oli, kun ei yhtään ollu ees paha olo tms ja sit oikein kunnon oksennukset lens :wtf:

Elokuinen, mulla oli tota samaa, kun pahimmat pahoinvoinnit oli jo helpottanut. Saattoi siis olla ihan normaali olo ja sitten yhtäkkiä pitiki suunnilleen juosta vessaan oksentamaa. Nyt tuota ei ole käynyt enää viikkoon ja toivottavasti ei enää käykään.

Mun pitäis kans mennä ostamaan tukisukat. Mulla on vahva geneettinen taipumus suonikohjuihin, kun sekä äidiltä, että mummilta on aikanaan leikattu suonikohjuja. Onneksi nykyään niitä kai hoidetaan ruiskeilla, mutta silti ne olisi kiva välttää.

Elokuinen, mulla oli tota samaa, kun pahimmat pahoinvoinnit oli jo helpottanut. Saattoi siis olla ihan normaali olo ja sitten yhtäkkiä pitiki suunnilleen juosta vessaan oksentamaa. Nyt tuota ei ole käynyt enää viikkoon ja toivottavasti ei enää käykään.

Mun pitäis kans mennä ostamaan tukisukat. Mulla on vahva geneettinen taipumus suonikohjuihin, kun sekä äidiltä, että mummilta on aikanaan leikattu suonikohjuja. Onneksi nykyään niitä kai hoidetaan ruiskeilla, mutta silti ne olisi kiva välttää.

Mullakin on suvussa paljon suonikohjuja sekä mies että naispuolisilla. Mutta silti ei ollut sitä "geenivirhettä" vai mikä onkaan. Verikokeista sen viime vuonna testasivat :)

Netistä saa muuten tosi kivoja tukisukkia ostettua, on vaikka minkälaista kuosia, esim. Color4care ja tukisukat-Shop on isot valikoimat. Ite oon tilannu molemmista. Mulla tosi vahva sukurasite suonikohjuihin ja sydän- ja verisuonitauteihin muutenkin, lisäks jalat alko väsyä ja turvota töissä niin kauheesti, että pari vuotta oon jo työsukkina pitäny tukisukkia. Nyt on kevyet jalat vuoron päätteeks, eikä levottomat jalatkaan enää vaivaa :) Kotona en oo kyllä käyttäny ku ei oo ollu tarvetta. Tämmönen pikku mainospuhe :D

Mä oon kans suosinut tukisukat-shopin sukkia ja vuosikausia. Ensin töissä ilta- ja yövuoroissa ja sittemmin ihan kyllä joka vuorossa. Ei oo jalat raskaat päivän päätteeks. Mullakin on aika vahva sukurasite suonikohjuihin ja ekasta raskaudesta muutama näkyvä tulikin, eivät onneks oo kipeitä. Kotona taisin käyttää sitten loppuraskaudestakin.

Netistä saa muuten tosi kivoja tukisukkia ostettua, on vaikka minkälaista kuosia, esim. Color4care ja tukisukat-Shop on isot valikoimat. Ite oon tilannu molemmista. Mulla tosi vahva sukurasite suonikohjuihin ja sydän- ja verisuonitauteihin muutenkin, lisäks jalat alko väsyä ja turvota töissä niin kauheesti, että pari vuotta oon jo työsukkina pitäny tukisukkia. Nyt on kevyet jalat vuoron päätteeks, eikä levottomat jalatkaan enää vaivaa :) Kotona en oo kyllä käyttäny ku ei oo ollu tarvetta. Tämmönen pikku mainospuhe :D

Itse tilasin juuri tuolta tukisukkia vahvemmalla kompressiolla. Vielä ei ole tulleet, etten tiedä millaisia ne ovat. Touvottavasti olisi hyvät :thumright joskus aikaisemmin (varmaan 8v sitten) tilasin tukisukkia ruotsalaiselta firmalta, ne oli ainakin hyviä ja kestivät kolmen raskauden ajan. Muuten en normaalisti ole tukisukkia tarvinnut käyttää. Nämä raskausajat on sitten linjalla: pakko olla tukisukat jalassa tai en selviä:excited001

Mulla on ihan just mulle mitatut, en sitten tiedä miten pitäis osata valita jostain kaupasta vaan. Onko niissä jotkut mittatiedot, joiden avulla mitata mitkä sopivat?

Joo, on mittataulukot. Noissa kevyemmän kompression sukissa sitä liikkumavaraa on enemmän, hoitosukat mun ymmärtääkseni mitataan yksilöllisesti, kun niissä se kompressio on niin paljon kovempi.

Joo ja tuolta nettikaupasta voi valita kompression voimakkuuden, ohjeet siellä miten mitataan sopivat koot (pohkeen ja nilkan ympärys). Ja onhan siellä aika herkullisia värejä/kuoseja , ainakin colour4carella.. :love017

Oi, kuulostaa just hyvältä noi netin sukkakaupat!:) Pitääkin laittaa heti viikonloppuna tilaukseen. Nyt jo huomaa, että jalat tuntuu ihan eri tavalla raskailta kuin yleensä, joten ei varmaan kannata viivytellä.

Onko muilla verenpaineet ollu matalia nyt raskauden aikana? Itsellä ihan tosi matalat, verrattuna normaali tilaan.. yläpaine parin viikon ajan ollut lähellä satasta, pahimmillaan alle sen. Huimaa siis välillä aika paljon :sorry: minulla aikaisempien raskauksien aikana ihan sama juttu.. paineet huitelee pohjalukemissa vaikka normaalisti ei ole paineiden kanssa mitään ongelmaa.

Mulla on raskauden aikana matalammat paineet kuin normaalisti. Ja kun eivät normaalistikaan ole mitenkään korkeat, vaan matalan puoleiset, niin nyt on yläpaineet olleet alle sadan niillä harvoilla mittauksilla. Mua ei kyllä sen kummemmin huimaa, kroppa on vissiin tottunut mataliin paineisiin.

Pitäis mittailla, huimausta on ainakin ollu, varsinkin jos nousee nopeesti ylös. Mulla aiemmin meinannu olla päinvastaista ongelmaa, mutta sillon on elämäntilanne ollu tosi stressaava.

Mulla väsymys vaan jatkuu lamaannuttavana, mitään jaksais. Kilpirauhasarvot ja hemoglobiini viitearvoissa, eli ei niissä vikaa. Kai se on tää raskaus sitte vaan itsessään, ku pistää väsyttämään.

Mulla on normaalistikin matalat paineet, mut raskausaikoina sellasta 100/60 ja saunan jälkeen ja välillä muitenkin alle tuon, joten huimaa tosi usein. Mulla myös verensokerit tipahtelee raskaana enemmän kuin normaalisti ja saa pitää eväät mukana jos meinas tajuissaan pysyä. Pitänyt esikoinen ohjeistaa toimimaan jos taju lähtee, olis kyllä kamala paikka varmasti lapsille, kun tuo vanhinkin vasta 9-vuotias... Lääkärit sanoneet, että hyvä kun ei ole korkeat ja asian kanssa vaan opittava elämään :)

Täällä myös matalien paineiden kans taistellaan. Neuvolassa paineet jotain 95/57 ja yleensä tuommoisissa tilanteissa vähän koholla. Ei meinaa jaksaa seisaallaan olla pitkiä aikoja ja oon kalman kalpea varsinkin iltaisin. Järkevä syöminen auttaa hieman mutta tukevan aterian jälkeen paineet taas tipahtaa. Ja salmiakkiakaan ei sais syödä:shifty:

Mulla kans jokaisessa raskaudessa ollut tosi matalat paineet. Normaalistikin matalat, mutta nyt entistä matalammat. Eipä näille mitään oikein vissiin voi :/

Mulla kans matalahkot paineet vähän aina, ja juurikin usein ylösnoustessa silmissä sumenee. Oon myös nyt huomannu tuon kalpeuden, siitäkö sekin sitten johtuis.

Takaisin