Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on oireina kipeät rinnan ulkosyrjät ja pyöristyneet rinnat, mahan outo turvotus ja selkeimpänä ympärivuorokautinen kuvotus. Alkaa heti aamusta vaikka kuin yritän pistää jotain suuhun heti herättyäni. Syön jotain pientä parin tunnin välein ja se auttaa hieman. Kuvotuksesta johtuen mikään ruoka ei maistu ja pitää pakottaa itsensä syömään.
 
Soitin töihin ja ilmoitin, että ei musta ole iltavuoroon tänään. Sen verran heikko olo vielä eilisen jäljiltä. Onneksi osastonhoitaja oli tosi ymmärtäväinen ja kehotti menemään lääkäriin, jos vointi tästä huononee
 
Nyt palasi mullakin pahoinvointi. Olen kyllä kiitollinen että lomamatkalla oli lievempää mutta nyt oksentelen taas. Öisin en saa nukuttua kun en uskalla mahallaan enää nukkua ja siitä tulee huono olo. Tänään mikään ei oo pysynyt sisällä ja tilasin pizzan kun en jaksa kokata eikä muuta oo. Eilen alkoi työt. Olen siitä onnekkaassa asemassa että työskentelen pääasiassa kotoa etänä ja käyn työmaalla kokousten ja tilaisuuksien yhteyssä,joita on n. 2-3 viikossa. Kuitenkin on valtavasti ja makuuasennossa yritän kirjoittaa. Olen jotenkin asennoitinut niin että tää kestää viikolle 14 niin kun viimeksi. Toivottavasti!
 
Voi ei, tsemppiä kaikille huonovointisille!

Varpu3: mulla on kans univaikeuksia, nukun tosi huonosti ja tuntuu et mikään asento ei oo hyvä kun rinnat särkee ja sellanen levoton olo. Alkaa kyllä juu vähän väsymään tähän valvomiseen..
 
Onko muilla kylmä? Meillä on kuitenki 23 astetta ja nytki pitkähihanen päällä, tossut jalassa ja kääriytyny täkkiin ja silti paleltaa. Iltasin kanssa saa käpertyä peittoon ihan tiiviisi ku mieskin jolla muka on kuuma tuntuu ihan kylmältä. Hyrrr..

Ruoka ei meinaa maistua vaikkei mikään suoranaisesti ällötä. Ei vaan tee mitään mieli, ja nyt joutuu oikeesti tsemppaamaan että saa syötyä ja lapsellekin ruokaa tehtyä.

Mahassa alkanu tuntumaan myös vähän juilimist välillä.

Miulla myös verenpaineet tosi alhaalla, varmaan myös hb tosi alhanen niinku viime raskaudessa. Pitää pyytää neuvolassa mittaamaan.
 
Eka työpäivä loman jälkeen ja eka oksennus.. Tänään 9+5, olin toivonut että alkais jo helpottaa mutta ei, tänään huonoin olo koko raskausaikana.
 
Nyt huolettaa, eilen kovaa mahakipua hetken ja meni itekseen pois.. nyt illasta poltellu selkää vähän samaa tapaa ku supistukset mutta yhtäkestoisesti pitkään. Huomenna neuvola onneks niin saan purkaaa tuntojani. Oon kyllä koko päivän töissä seissy ja tehny aika raskasta työtä mut ei koskaa ennen ollut tällästä, eikä muissakaa raskauksissa. Tänään 7+5
 
Täällä rinnat on turvonneet ja kipeät jos hölskymään pääsevät. Vessassa juostava, yöllä herättävä kerran käymään että sais aamulla nukkua pitempään. Mahassa painon tunne ja kumartuminen tuntuu mahassa lisäävän tunnetta. Vois nukkua vaikka kuinka kauan, päiväunet nukun esikoisen päiväunien aikana ja amausin väsyttää pirusti. Tässä raskaudessa ei ole ollu menkkamaisia oireita läheskään niin paljoa kun edellisessä. Siinä suhteessa ollut oireetonta monta viikkoa. Naama on ruvennut kukkimaan ja hiukset rasvoittuu. Äklöä oloa vähä eri aikoihin vrk. Muutaman kerran oksennus lentänyt ja yökkimässä pitänyt köydä useaan. Hajut ottaa herkästu nenään. Ruokahalu ois pohjaton ja pakko syödäkkinkun tulee muutoin paha olo. Parempi olo kupu ravittuna ja täynnä ku jos vaan vähä koittaa syödä. Taipumus vähä ähkyyn vetämisessä. Kaikki ruoka ei maistukkaan kunnola mutta sitten kun löytyy se ruoka mikä maistuu nii maistuu kanssa.
 
Voi miten paljon täällä on oksentelevia :sad001 en ymmärtänyt miten moni oikeasti kärsii pahoinvoinnista, sitä jotenkin tosi törkeästi vähätelläänkin. Pomoni oli kerran sanonut raskaana olevalle pahoinvoivalle kollegalleni että raskaus ei ole sairaus, eikä päästänyt tätä kotiin.. siksi pelkään että mitä jos töihin palattuani olen vielä pahoinvoiva. Tosin nyt olen voinut ihmeen hyvin eilisillasta lähtien. Ihan yhtäkkiä paha olo loppui eikä tänään ole palannut. Kai se palaa kohta takaisin yhtä äkkiä kun katosikin.

Yritetään kaikki jaksaa, päivä kerrallaan!:Heartbigred
 
Tänään rv 6+3. Vihlasuja tulee vähän väliä, väsymys aikamoista, perus alkuraskauden flunssa puski päälle, mielitekona ollut pasta jonkun aikaa jo, pahoinvointia ei onneksi vielä! Edellisissä pojasta alko 7+jotain ja tytöstä 6+2 tais olla. Jännittää miten paha pahoinvointi tulee, pojasta oli pahempi. Kummastakaan ei onneksi mikään ihan mahdoton. 2v7kk ja 1v kotona mulla hoidettavana joten toivottavasti pääsisin helpolla tällä(kin) kertaa
 
Eilen ja tänään kokopäiväisen kuvotuksen kaveriksi on tullut iltapäivisin alkava närästys. Eipä kyllä oo mitenkään mukava yhdistelmä. :depressed: Ei edellisessä raskaudessa närästys vielä näin aikasin alkanu.
 
Aiemmin kerroin täällä, ettei ole juuri mitään oloja paitsi vähän ällöttää - nyt sitten viimeisien päivien aikana pahoinvointi muuttui ihan sietämättömäksi, koko ajan kuvotti ja mitään ei voinut tehdä paitsi olla vaakatasossa. Hain sit pahoinvointirannekkeet, aattelin että ei tää tästä ainakaan pahemmaksi muutu. Sit nyt tänään kun oon näitä pitäny, ei oo pahoinvointia oikeastaan ollut. Ja nyt sit sekin huolettaa, et mitä jos kaikki ei ookaan hyvin ja helpotus ei johdukaan näistö rannekkeista... Huoh! Tosin väsymys on ihan infernaalinen, voisin nukkua koko ajan.
 
Täällä alkanut myös olla etovaa oloa läpi päivän, etenkin kun ruokailusta kulunut kauemman. Illalla pahimmillaan. Mut melko lievää kuitenkin vielä. Ja syödä pitäs PALJON ja kunnon raskasta ruokaa, yhtään ei maistu salaatit.
Yöt alkanu olla jotenki levottomia, sekavia unia ja ihme koiranunta muutenkin:shifty: Ja väsymys on sen mukainen... mutta eipä paljoa huilootella kolmen muksun kans:rolleyes: Sais edes yöt kunnolla nukuttua...
 
Minkähän takia aivastelen kymmeniä kertoja päivässä nykyään, onko tääkin raskausoire? Alkoi joskus viikko sitten. Keskellä yötäkin herään semmoseen 6 kappaleen aivastussessioon.
 
Sorbetti mulla sama! Mieskin jo hämmästeli kun yhtäkkiä tuli joku 6-7 aivastuttaa putkeen :woot: ja välillä on öisin nenä tukossa. Kai ne limakalvot jotenkin turpoaa ja aiheuttaa aivastelua ja tukkoisuutta...?

Onneksi tänään on ollut taas vähän helpompi päivä, jaksoin käydä jopa pyöräilemässä :) toki pieni kuvotus koko ajan mutta ihan siedettävä. Voi kun se tästä nyt lähtis helpompaan suuntaan ja pääsisi 5 viikon tauon jälkeen taas vähän liikkumaankin:shy:
 
Täällä myös ihmetelly aivasteluja.Eipä oo ikinä ennen tätä ollu.Palelu varsinkin iltaisin on myös nykyään.
 
Täällä myös aivastellaan. Joka raskaudessa on ollut nenä tukkoinen ihan plussatestistä aina synnytykseen asti ja uskon et juurikin se limakalvojen turpoaminen aiheuttaa sitä aivasteluakin..
Iltavilua myös, varsinkin nukkumaanmennessä. Villasukat jo jaloissa yöt :D
 
Itse asiassa minä olen kanssa aivastellut paljon ja niiskutan koko ajan ja silmät vuotavat herkästi. Jotenkin yhdistin tämän siihen, kun jouduin vaihtamaan siitepölylääkitykseni setiritsiiniin, joka ei toimi minulla yhtä hyvin. Tuo aiemmin käyttämäni Kestinekin löytyi vasta monen vuoden kokeilujen jälkeen.
 
Onko muilla kylmä? Meillä on kuitenki 23 astetta ja nytki pitkähihanen päällä, tossut jalassa ja kääriytyny täkkiin ja silti paleltaa. Iltasin kanssa saa käpertyä peittoon ihan tiiviisi ku mieskin jolla muka on kuuma tuntuu ihan kylmältä. Hyrrr..

Ruoka ei meinaa maistua vaikkei mikään suoranaisesti ällötä. Ei vaan tee mitään mieli, ja nyt joutuu oikeesti tsemppaamaan että saa syötyä ja lapsellekin ruokaa tehtyä.

Mahassa alkanu tuntumaan myös vähän juilimist välillä.

Miulla myös verenpaineet tosi alhaalla, varmaan myös hb tosi alhanen niinku viime raskaudessa. Pitää pyytää neuvolassa mittaamaan.
Minulla oli edellisessä raskaudessa myös jatkuvasti kylmä alkuun ja lämpötila olo pikkuisen koholla vaikka vointi hyvä. Nyt ei sitä oireena!

Täällä vähäoireisuus pelottaa mutta samalla olen siitä kiitollinen. Raskaus ei ole vaikuttanut arkeen vielä kertaakaan. Ainoastaan yritän nukkua päiväunet pienoiseni kanssa kun siihen on mahdollisuus. Muuten melko menevä arki.
Minkähän takia aivastelen kymmeniä kertoja päivässä nykyään, onko tääkin raskausoire? Alkoi joskus viikko sitten. Keskellä yötäkin herään semmoseen 6 kappaleen aivastussessioon.
On raskausoire :grin onneksi ei niitä pahimpia

Onko muilla jo näkö heikentynyt?

Huomenna varhaisultra :shy:
 
Takaisin
Top