Pakkohan tätä on kommentoida, vaikka raskaus onkin jo ohitse.
Minä laihduin raskausaikana, ja laitokselta lähdin 10 kiloa kevyempänä kuin mitä olin ennen raskautta, tämä oli seurausta raskauspahoinvoinnista ja elämäntaparemontista. Maha tuli esille todella myöhään, ja meillä töissä oli eräs toinen nainen pari kuukautta pidemmällä raskaana, joten minun mahaani ei kiinnitetty huomiota. Yksi työkaveri tuli kesän lopussa kysymään hämmentyneenä että olenko raskaana, ja milloin jään äitiyslomalle. Aika hämmentynyt oli, kun sanoin että tiistaina. :D Vähemmän nauratti, kun menin lasketun ajan jälkeen neuvolaan, ja bussissa pyysin täysin tervettä keski-ikäistä ihmistä päästämään minut raskaana oleville varatulle paikalle istumaan. "Et sä ole niin pitkällä raskaana", totesi tyyppi ihan pokkana! Olin ihan että haloo, mulla oli laskettuaika toissa päivänä, kuinka pitkällä pitäisi olla että pääsen istumaan?? Joo oli vähän tunteet herkässä siinä vaiheessa... :D
No, tästä kaikesta vetäisin johtopäätöksen, että maha oli pieni. Silti pikkuveljen rippijuhlilla kesäkuussa tätipuolet alkoivat kauhistella miten iso mun maha on. Kuulemma ovat laskeneet väärin, kun la oli syyskuussa, ja tätien mielestä mun olis pitänyt mennä vaatimaan käynnistystä... No, tyttö syntyi lokakuussa raskausviikolla 42+1 ja painoi 3,5 kg ettää varmaan oli keskuuihan valtava.