Millaisia kommentteja olette saaneet raskausmahoistanne?

Mun mielestä paras kommentti oli "Näyttääpä kompaktimmalta näin luonnossa kuin kuvassa!" kuvassa vauva oli poikittain ja tämä livenäkeminen oli kun vauva oli kääntynyt lähtöasentoon ja maha tullut alemmas :biggrin Kyllä se välillä tuntuu olevan isompi, ja välillä pienempi, riippuen siitä missä asennossa pieni on :)

Mulla tuntuu olevan kaikkien mielestä pieni maha. Omasta mielestäni varsinkaan näin ilta-aikaan se ei kyllä ole yhtään pieni!
Varsin monta kertaa tuota mahaa on kyllä sanottu ihanaksikin. :)

Naisvaltaisella työpaikalla ainoana lapsentekoikäisenä oon törmännyt lähinnä omiin vauvamahamuisteloihin, kun nyt jo mummuiksi päässeet tädit muistelee omia odotusaikojaan. Tässä toisessa raskaudessa vatsa on pullahtanut kyllä ihan kunnolla näkyviin, mutta muualla ei ylimääräistä oo. Vielä koen itsekin olevani nätin näköinen (rv15), mutta sitten kun se valtava tankki tuohon eteen kasvaa, oma peilikuva rupeaa masentamaan. Tuppaan aina miettimään kovasti sitä miltä näytän, ja masentaa kaikki nuo lehtien julkkisodottajat, jotka sirojen massujensa kanssa pukeutuu söpösti ja kulkee korkkareissa. Minä ihan ilman turvotustakin olen sitä Kim Kardashian-luokkaa, kun synnytystä kohti mennään, ei siis mitään söpöä ja pientä. =D

Mulla raskausviikko 33+3 menossa ja omasta mielestä tämä masu on levinny jo aikalailla..Viime viikolla tätini sanoi et ei sulla iso maha vielä ole...Ja eilen Naapurin vanhempi rouva sanoi että sulla on kyllä kauheen pieni maha..Mut onhan se hyvä et toisten mielestä masu näyttää "pieneltä" kun itsestä tuntuu tää jo aiikas isolle :dance008

Mun maha sai kommentteja myös osakseen, "ohoh!". :D Mut siis mieleenpainuvin oli se, kun kaverin anoppi tokaisi mahaani katsoessaan, et "No ei tuosta ota oikein selvää, et onko se tyttö vai poikamaha. Minullakin oli kyllä tuollainen leveä maha kun odotin poikaani" .. Kiitos :D

mä oon saanut tosi mukavia kommentteja joista blogiin tulleet on lämmittäneet mieltä oikein erikoisesti samoin kuin eilinen työkaverin (mies) kommentti, että on kaunis ja siro maha <3

Raskausaikana eräs tuttavani tokaisi,että "miltä tuntuu olla läski?" Synnytyksen jälkeen sitten oltiin miehen mummolassa vierailulla pari viikkoisen tyttäremme kanssa, kun mummo sitten kahvipöydässä sanoi "ethän nyt suutu,mutta sie olet lihonnut!". Kuvitteleeko ihmiset, että heillä on suurempi oikeus arvostella toisen ulkonäköä silloin kun on/on ollut raskaana?!

Itse olen kuullut sekä omalta äidiltäni että mummultani, kuinka he ovat olleet pieniä ja laihoja ja pienivatsaisia odottaessaan ja minulla on todella valtava vatsa... lisäksi äitini muistaa joka kerta minut nähdessään kysyä, paljonko on tullut painoa (ihan normaalimäärän noussut, yhdessä vaiheessa jopa laski). Kerran, kun tuli puhetta vauvanvaatteista, kommentoivat, että älä nyt mitään pientä hanki, eivät ne mahasta päätellen vauvalle mahdu alussakaan. Ei tunnu nuo kommentit mukavalta, varsinkaan, kun en edes ole mikään läski, vaikka vähän ylimääräistä onkin.

Muut eivät ole kommentoineet, mies kehuu hienoksi. Isäni vaimo sanoi kerran, että ompas kasvanut viime näkemästä, kun emme olleet tosiaan pitkään aikaan nähneet ja veikkasi pojaksi. sitä en kuitenkaan kokenut mitenkään negatiiviseksi.

Minulle 8v. pikkuveljeni sanoi, että olen valeraskaana, että olen vain nielaissut tyynyn. Ja kommentti tuli sen jälkeen kun veljeni oli kokeillut potkiiko vauva masussani hänen kämmeneensä. :D

Sitten se ei-niin-ihana kommentointi masuni koosta... -_-' Ennen raskautta toinen veljeni jaksoi muistuttaa, että olen ylipainoinen, mutta loppui vittuilu kuin seinään kun kerroimme mieheni kanssa minun olevan raskaana (luojan kiitos). Noh tätini ja äitini ovat sitten jatkaneet samaa linjaa mihin veljeni jäi, (toisen kolmanneksen alussa masuni pullahti kivasti), että ompas sinulla iso maha. Älä syö liikaa jne. Sitten vielä kun sain RD-diagnoosin, ei ole ollut helppoa kun joka kerta kun niitä näkee tulee noottia, että varmaan joudut synnyttää jättivauvan. ei ole kivaa ollenkaan.. Sitten ne kauhistuneet ilmeet ihmisiltä kun kuulevat milloin LA on, sullahan on varmasti kaksoset siellä.. Joo kyllä prkl tietäisin jo tässä vaiheessa jos siellä kaksi olisi.

Elwwis, tollanen on kyllä tosi kenkkua. Ihmiset vois kyllä vähän ajatella mitä suustaan päästää. Ihan kun raskaana oleva olis jotain yleistä riistaa jota saa lääppiä ja arvostella ulkonäköä. Älä välitä.

Minulle kaikki tutut ovat hokeneet "voi kuinka pieni maha sulla onkaan!!!" Kommenttien jälkeen muistetaan aina kysyä, että "olethan syönyt?" On mukava siinä kahvipöydässä sitten vastailla näihin aivottomuuksiin, juu kyllä olen syönyt ja ei, en yritä laihduttaa... Neuvolatäti melkein suuttui minulle, kun 20 raskausviikon kohdalla oli paino pudonnut 66g viikossa. Kivahti, että laihduttaminen ei ole hyväksi lapselle.

Mies on pitänyt mahaani erittäin minimaalisena ja huolestuneena kysellyt, että miten vauva voi noin pieneen tilaan mahtua. Nyt on muutamaan kertaan katsellut kun touhuan jotain ja todennut, että "VVAAAAU, nyt sun maha on ihan hetkessä tullu isommaks"

Olen tyytyväinen mahaani vaikka se onkin pieni :) Ehkä hieman huolestuttaa se, että miten muksu voi ikinä olla normaalikokoinen, jos ei ole tilaa kasvaa :( Toivottavasti maha nyt viimeisten viikkojen aikana kasvaisi kokoa reilusti. Viikkoja nyt 31+6.

Me nimettiin miehen kanssa mun vatsa "pienisuuri vatsa". :love7 Toiset päivitteli kokoa ja toiset sanoi, että suht pieni. Omasta mielestä loppuvaiheessa oli kokoa ihan riittävästi.

Paras kommentti tuli raskauden jälkeen. Eräs puolituttu sanoi "Onko sulla lapsi? En ole edes huomannut, että olit raskaana. Sulla on ollut tosi pieni vatsa." Ja oltiin satuttu esim. kauppaan yhtäaikaa useamman kerran raskauteni aikana. :)

Ja yhdellä ystävälläni oli kaunis pieni vatsa ja yli 4 kiloisen lapsen sai. Aina ei vatsan koko kerro kaikkea. ;)

Taustaa: toinen raskaus, olen raskausviikolla 29+3 pituuteni on 164cm, paino 58kg. Painoa tullut raskauden aikana 6kg. Esittelin muutama päivä sitten anopille ihania 56cm kokoisia housuja, jotka olin poikamme tulevalle pikkuveljelle hankkinut. "Voi, että! Saapa nähdä mahtuuko vauvalle, kun syntyy", vastas anoppi viitaten nopeasti pullahtaneeseen vatsaani. Tätä ennen hän oli tokaissut, että "sunpa täytyy kohta hankkia uus, isompi toppatakki!" Kovasti on ihmetellyt nopeasti kasvavaa vatsaani, normaalilla sf-käyrällä kuitenkin mennään :D. Kuitenkin välillä tuollaiset "ei niin kehuvat"-kommentit pysäyttää, kun olen aina ollut urheilullinen ja pitänyt kropan hyvässä kunnossa. Mutta eihän ne anopit pahalla <3. Onneksi on tullut myös kommentteja siitä, kuinka täydellisen pyöreä ja soma vatsa minulla on. Ne kyllä piristää mieltä, ja voi hyvillä mielin jatkaa massun kasvatusta viimeisetkin kymmenisen viikkoa!

Itse olen saanut vaan mukavia kommentteja! :) Tai tietysti muutama on kommentoinut, että maha on ihan valtava, mutta ihan hyvällä olen sen ottanut! Koska onhan tämä:D Suurin osa on sanoneet mahaa ihanaksi <3 Miehen kanssa vitsaillaan, että varmaan saapuu kohta Miley Curys laulamaan Wrecking Ballia tämän päälle. :D

Mulle on edelleen rv29+jotain yleisin kommentti se "eihän susta huomaa vielä yhtään", NO HUOMAAPAS!! Painoa on tullu reilusti, maha on pieni, mutta pyöree ja oikeesti näytän siltä että oon raskaana. Musta on vähän loukkaavaa jos joku ei huomaa eroa mun raskautta edeltävään kroppaan...olin kuitenkin ihan hirmukunnossa kesällä! Ite tykkään mun mahasta. Se on just sopiva mulle ja kiva kiintee pallo. Vauvankin tuntee ja välillä näkeekin masusta oikeen mukavasti. Ihmettelen kyllä suuresti kaikkia tuttuja ja tuntemattomiakin ihmisiä jotka on sitä mieltä että on heidän asia kommentoida mun mahan sopivuutta. Kaikkein törkein kommentti on kuitenkin ollu yheltä tutulta joka sano, että eihän se voi olla mun miehen lapsi kun mun maha on niin pieni ja me miehen kanssa niin isoja :o Vitsi varmaan, mutta suututti silti.

Olen kuullut mahastani kommentteja että se on iso, ja toisilta että se on pieni. Jopa samassa vaiheessa raskautta on tullut ihan päinvastaisia kommentteja. Eli se on ilmeisesti katsojan silmässä. Pari ihmistä ovat kysyneet paljonko painoni on noussut. Toiselle pamautin takaisin että no paljos sulla, johon se vastasi että "enhän mä ole raskaana". Selvä. Eli jos on raskaana, on velvoitettu raportoimaan painoaan muille, muussa tapauksessa ei. Toinen "onneksi" vastasi itse itselleen että no eihän se tossa vaiheessa vielä nousekaan. Tosi kiva, kun todellisuudessa mun paino oli noussut siinä vaiheessa jo jotain 6 kiloa.

Tyttömahaksi on mahaani myös sanottu, poikaa kuitenkin odotan. Tyttömaha tarkoittaa ilmeisesti sitä että maha on leveä ja näkyy takaakinpäin, eli näyttää enemmän lihoneelta kuin raskaaanaolevalta?

Nyt loppuraskaudesta olen tullut jotenkin kuuroksi kaikille kommenteille. Ei enää kiinnosta, eikä loukkaa. Tiedän olevani valtava ja mielestäni se kuuluu asiaan. Siellä on kuitenkin kokonainen ihminen nyt, joten on varmaan samantekevää miltä näytän. Kokoni kasvaa koko ajan ja se on hyvä, mutta paino on jostain syystä lähtenyt jo laskuun. Johtuisko siitä ettei ruokaa oikein mahdu enää tuonne sekaan, ja siitä että raskauspahoinvointi tekee kovasti paluutaan.

Jännä kuinka paljon ihan vieraat ihmiset tulevat kommentoimaan mahaani. Kaikki kyllä todella positiivisiä kommenttejä kuten "ihana vauvamasu sulla" tai "ihan tulee masukateus sun vatsastasi". Jotkut jotka ovat vielä kysyneet koska on LA ovat hämmästelleet kuinka sutjakkaassa kunnossa vielä näillä viikoilla. Yksikin nainen meinasi, että mulle ei ole kyllä voinut tulla ainakaan yhtään kiloja ja ihmetteli vain kuinka pieni olenkaan voinut ennen rakautta olla, kun totesin lähemmäs 20kg tulleen painoa lisää.

Ystävät ja pari lähisukulaistani taas aina "päivittelevät" kuinka iso jo olen! "Olet kyllä PALJON isompi, mitä esikoista odottaessa" Tosiasiassa tässä raskaudessa mulla sf-mitta ollut paljon pienempi mitä esikoista odottaessa. Ja välillä ihmettelen miten he voivat muistaa minun mahani esikoisen raskauden aikana, kun en itsekään tahdo muistaa vaan neuvolakortista välillä näitä vertailen o_O

Kaikki kuitenkin pääasiassa olleet kehuina tarkoitettuja kommentteja. Ainut mitä vähän suutahdin oli isoäitini toteamus mahani muodosta, ettemme saa sitten pettyä, jos uusi tulokaskin on poika! :eek: Me olemme sukulaisille ja kaikille sanoneet, että emme halua sukupuolta selville emmekä edes sitä, että meillä kummallakin on tyttöolo. Sukulaisemme itse ovat vaan vahvasti sitä mieltä, että meille tulee tyttö. Aina kyllä painotan sitä kaikille, jotka toteavat mulla olevan ihan selvä poikamaha, kuten esikoisestakin, etten usko mahan mallin kertovan sukupuolta vaan riippuvan odottajan ruumiinrakenteesta.

Pakkohan tätä on kommentoida, vaikka raskaus onkin jo ohitse.

Minä laihduin raskausaikana, ja laitokselta lähdin 10 kiloa kevyempänä kuin mitä olin ennen raskautta, tämä oli seurausta raskauspahoinvoinnista ja elämäntaparemontista. Maha tuli esille todella myöhään, ja meillä töissä oli eräs toinen nainen pari kuukautta pidemmällä raskaana, joten minun mahaani ei kiinnitetty huomiota. Yksi työkaveri tuli kesän lopussa kysymään hämmentyneenä että olenko raskaana, ja milloin jään äitiyslomalle. Aika hämmentynyt oli, kun sanoin että tiistaina. :D Vähemmän nauratti, kun menin lasketun ajan jälkeen neuvolaan, ja bussissa pyysin täysin tervettä keski-ikäistä ihmistä päästämään minut raskaana oleville varatulle paikalle istumaan. "Et sä ole niin pitkällä raskaana", totesi tyyppi ihan pokkana! Olin ihan että haloo, mulla oli laskettuaika toissa päivänä, kuinka pitkällä pitäisi olla että pääsen istumaan?? Joo oli vähän tunteet herkässä siinä vaiheessa... :D

No, tästä kaikesta vetäisin johtopäätöksen, että maha oli pieni. Silti pikkuveljen rippijuhlilla kesäkuussa tätipuolet alkoivat kauhistella miten iso mun maha on. Kuulemma ovat laskeneet väärin, kun la oli syyskuussa, ja tätien mielestä mun olis pitänyt mennä vaatimaan käynnistystä... No, tyttö syntyi lokakuussa raskausviikolla 42+1 ja painoi 3,5 kg ettää varmaan oli keskuuihan valtava.

Takaisin