Millaisia kommentteja olette saaneet raskausmahoistanne?

Ihan alkaa ärsyttää kun näitä lukee. Minäki saan paljonpaljon kommentia siitä kuinka "iso" olen.. muutenkin olen 150cm ihminen, jos tässä ollaan 18 vkolla raskaana niin eiköhän se näy!! Ja kommentti siitä että 'onko kaksoset tulossa' raivostuttaa eniten.. yhdellä ystävälläni on tapa a joka kerta minut nähdessään pyöritellä silmiään siitä kuinka iso olen.. jos vielä kerran niin...! :D
 
On kyllä kumma, kun jotkut kokee oikeudekseen olla ilkeitä mahan perusteella. Monet myös kertoo ihan tuntemattomien kommentoineen, sitä ei ole kyllä itselle sattunut. Onneksi!

Tuo lihominen on toinen, itselllä tippui raskauden alussa 13kg samasta syystä kun Latteäidillä. Ihan muutama kilo, varmaan kolme tuli takaisin viimeisen kolmanneksen alussa, kunnes nyt ihan lopussa yhtäkkiä aloin turvota ja on tullut kuukaudessa 10kg. Olohan ei tietenkään ole tästä syystä kovinkaan hehkeä, eikä yhtään helpota se, että esim. neuvolassa on täti kommentoinut minun olevan 'ihan kamalan turvonnut' viimeiset kolme kertaa kun olen sielä käynyt. yös äityiyspolilla on todettu 'no ainakin susta näkee selvästi,ett' nää kilot on turvotusta'... Ok ymmärrän, että turvotusta on tärkeä tarkkailla, mutta kai siitä voisi vähän nätimmin puhua?
 
Mä en ole vielä oikeestaan saanu mitään kommenttia, pari ihmistä ny on sanonu että kylhän se sieltä rupee kasvaan, ja mikä mä olen sitä kieltämään, väkisinkin se kasvaa.. Ja jos jossain vaihees joku rupeis kettuileen niin mä osaan kyllä aina näpäyttää takasin.. :wink En kyllä jaksais joka kommentista mieltäni pahoittaa, tää raskausaika on ollu sen verran hermoja raastavaa et jos ottasin kaikesta viel itteeni niin saisin olla naama norsun vitulla koko ajan! :grin
 
Aretha olipa tosi tökerö kommentti! Ihan asiatonta tollanen kommentointi. Vähän niinkun pienimahaselle kommentois että ootko varmasti raskaana, etkä vasn lihonu tai jtn. Kyllä hoitohenkilökunnan varsinkin pitäis tietää ettei raskauksia, odottajia tai mahoja voi/kannata vertailla keskenään. Ihan naurettavaa tollanen.
 
Alkuraskaudessa, kun maha oli jo kasvanut mutta ei ollut ihan selkeä vauvamasu ja käytin väljempiä vaatteita, sain muutaman kerran vitsillä heitetyn kysymyksen "Ootkos raskaana vai onko kinkunsulattelu jäänyt kesken?".

Nyt on jo selkeä vauvamasu ollut jo pitkän aikaa. Muutamat ovat ihmetelleet, että miten se voi näillä viikoilla jo olla näin iso. Juu no enpäs tiedä...

Jotenkin ne masun muodosta sukupuolen arvailut harmittaa. Yksi sanoo että oot kyllä levinnyt sivuille sen verran että on varmaan tyttö, toinen sanoo että on niin pinkeä sievä pallo että varmaan poika. Mielipiteitä on monia... :rolleyes:
 
Martuti, joo kyllä se on katsojan silmässä, ihan päinvastasia kommentteja mä oon saanu kans mahan koosta: joku taivastelee kuinka valtava olen, toiset sanoo mahaa pieneksi. Kun oltiin miehen kanssa yks päivä liikekannalla ja nähtiin tuttuja, kuultiin parikin tämmöstä "onpas pieni maha" -kommenttia. Mies ihmetteli sitte kotona niitä kommentteja et miten kaikki sanoo et toi on hirveen pien. Kysyin sitten että no minkä kokoselta se susta näyttää.

Hyvin varovaisella, harkitsevaisella äänensävyllä, kuten aviomiehet vaimojensa kokoa varmaan kommentoi jos ylipäätään kommentoida uskaltaa, kuulu vastaus: "noh, kyllä se mun mielestä on.... aika.... iso." Tää oli hauskin kommentti mitä oon kuullu, ja oon ehdottoman samaa mieltä. Mun mielestä tää on aivan massiivinen. Etenkin kun oon lyhyt niin alakäyrälläkin kasvava vauva näyttää valtavalta tässä rungossa.
 
Kyllä mä myönnän että oon vähän kateellinen niille odottajille joiden paino ei nouse tätä tahtia kun itelläni, mutta ei se silti oo syy ilkeille kommenteille. Kaikkien vartalot reagoi tähän hormonimyrskyyn eri tavalla ja kun lähtökohdatkin on niin erilaisia! Hyvä vaan jos joku säästyy turhan paljoilta kiloilta, mä tappelen omieni kanssa sit ihan rauhassa.
 
hymykuoppa, Siis täh, ooksä tosissas? :eek: sunkin mahakuvat nähneenä suorastaan järkytyin tosta kilojen kauhistelusta, koska sulla nyt ei olis pahitteeks vaik tulis muutama kilo jäädäkseenkin.
 
Kyllä mulle on ollu tosi kova paikka että kaikki muutkin paikat pullistuu kun vaan se masu, joka ihan mielellään saakin pyöristyä. Välillä hävettää se kuinka raskaasti omat kiloni oon ottanu, mutta sellanen taidan vaan olla :/
 
Mieleen on jäänyt vaan positiivisia kommentteja, tosin kun alko miettimään niin olisihan monestakin voinut loukkaantua, mutta ne on mennyt toisesta korvasta ulos onneksi. Ihmeen suoraan ihmiset kyllä sanovat mielipiteensä, jotkut etukäteen ajattelematta.
 
  • "Näyttää ihan poikamahalta, ei varmaan ole tyttö!" (eikun kyllä se on! Ainakin meillä on nyt hirveesti perittyä vaaleanpunaista vaatetta ja mekkoa että onnea vaan pojalle siinä tapauksessa...)
  • "Näytät hassulta" (ai, kiitti. Niin sinäkin!?)
  • "Onpa valtava!" (joo, kyllähän se 30+ viikoilla tuppaa olemaan... en mä nyt mikään jättiläinen ole, +15kg nyt vaan näkyy näin lyhyellä aika hyvin)
  • "Liikkuuko sun maha?!" (kyllä bileet on taas käynnissä, ja voit varmaan oikeasti nähdä sen!)
  • "Tosta mahasta pääset varmasti nopeasti eroon" (haha, toivoakseni joo...)
  • "Saanko koskea? Onhan se vähän kiusallista, mutta haluaisin" (ööö... joo, no siitä vaan kai?)
  • "Oot tainnu olla ruoka-aikaan kotona/syödä vähän liikaa viime aikoina" (heh heh, olit kuule ihan eka joka tuon läpän keksi)

En mä noista osaa mitenkään loukkaantua vaikka ihmiset sanookin vähän tyhmiä juttuja :p
 
jotkut sanoivat vielä kuudennella kuukaudella, että vatsani on niin pieni etteivät kaikki edes tajua minun olevan raskaana. se oli ärsyttävää, koska vatsani oli selkeästi suurempi kuin ennen raskautta ja halusin ihmisten huomaavan raskauteni. raskauden viimeisellä kuukaudella vatsaani alkoi tulla kovaa vauhtia arpia navan ympärille, josta ne alkoivat levitä sivuille. lapsen isä sanoi että vatsani arpikuvio näyttää sukupuulta ja kraaterilta. siskoni sanoi että vauvan liikeet mahassa tuovat mieleen skifi-elokuvan ja ihan kuin mahassani olisi tyyliin avaruusolio.
 
oman äidin mielestä maha on niin iso että siellä on pakko olla kaksoset... rv 31+6 ja ei tämä nyt niin iso ole... miehen mummon mielestä on pieni maha (kauneus on katsojan silmässä vai miten se meni)... viimesin hieman häiritsevä kommentti oli:"joko noin pahasti jälkiä(raskausarpia)?", ja sanoja oli isä...
 
Meillä töissä jakautuu selkeästi sukupuolikohtaisesti tämä kommentointi. Naiset ovat järjestään kamalan kiinnostuneita tulleista kiloista ja tarkoituksettomat (toivottavasti) loukkaukset tulevat aina naisten suusta. Miehistä suurin osa on joko hyvin kotona opetettuja tai tahdikkaampia muuten, koska ainoat kommentit raskaudesta on enemmänkin sellaisia onnitteluperusteisia.
 
^ Juu, taitaa muuten päteä aika hyvin tuo. Ja muutenkin miehet ei ihan niin helposti ole masua kommentoimassa...

Mulla juuri viime viikolla töissä eräs toinen rakskaana oleva ihmetteli, että "Miten sulla voi olla jo noin iso maha, vaikka sä odotat ekaas?"
Kyseinen nainen odottaa siis toistaan, ja on muutaman viikon jäljessä mua raskaudessa.
 
Voi mitä kommentteja olette saaneet! Itsellekin tuntuu joka toinen sanovan jotain mahan koosta. Mua ei haittaa yhtään vatsan taputtelut ym., mutta jatkuvat "sun maha on niii-in iso!" tokaisut alkaa jo hiljalleen ottaa päähän :D. Etenkin kun nyt mennään rv 30. Lisäksi painoa kysellään jatkuvasti.

Sinällään ymmärtää, että se maha on se helpoin kommentoitava ja tosiaan tässä 160 sentin komeudessa sitä onkin kertynyt – meillä lyhkäisillä kun maha näkyy niin helposti, tai mulla ainakin. Jostain syystä musta ei takaa näy ollenkaan, että olen raskaana, vaan kaikki vatsa kasvaa suoraan eteenpäin (oikea poikamahojen poikamaha), niin sitä saa ihmetellä joka päivä milloin kenenkin kanssa :D.
 
"Hirveän iso, ei sillä ja sillä ollut noin isoa!!!", "onko siellä 2?" , "voimia, ei enää pitkä aika" :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top