Mikä raskaudessa pelottaa..?

Ehkä itsekästä, mutta mua pelottaa tällä hetkellä eniten pahoinvointi. Pelkään nimittäin oksentamista. Olen nyt 7.8 asti lomalla, joten jos tuleekin pahoinvointia niin saan kärsittyä sen rauhassa, mut jos jatkuisikin vielä siitä eteenpäin niin huh... Työskentelen lasten kanssa ja sitä hommaa ei voi vasemmalla kädellä tehdä.
 
Tuulimuna pelotti, mutta kävin varhaisultrassa!
Sikiön terveys mietityttää ja jos järkyttävä oksentaminen tulee takaisin!!
Muuten raskauteen ei liity pelkoja vain siihen lapsiarkeen :sad001
 
Kerroin täällä miten pelottaa raskauden jatkuminen ja epävarmuus siitä onko siellä edelleen elämää.. tänään sain kokea sen mitä olen elämässäni aina toivonut eli kuulin kotidopplerilla sykkeet :Heartred nyt pystyn olemaan rauhallisempi ja en voi muuta toivoa kuin että tämä kolmas raskaus menisi loppuun asti.

Olen siis vasta viikoilla 8+3 ja tiesin miten epävarmaa oli kotona saada syke kuulumaan näin aikaisin, mutta niin vaan löytyi 160-170lyöntiä minuutissa, jonka sekä mies että minä kuulimme eikä sitä voinut sekoittaa omaan sykkeeseeni joka on aina hyvin matala (60/min).
 
Wau, ihana uutinen Kirppunen17! Tosi varhain olet saanutkin kuulumaan, miten edes "uskalsit" jokokeilla? :D -Mullakin doppler kaapissa jo polttelee, mutta en varmaan uskalla kokeilla ennen kuin neuvolassa on syke saatu kuulumaan... (ultrassa toki sen sykytyksen näin/kuulin jo)
 
Olen lukenut paljon aiheesta eli myös siitä että se on mahdollista näin aikaisin, joten siksi olen kokeillut jo muutaman kerran ennen tätäkin ja toivonut kuulevani jotain. Varauduin siis kuitenkin ihan 99% siihen, ettei kuulu mitään enkä olisi siitä huolestunut. :) kohtu on kuulemma eteenpäin kallellaan, joka varmasti edesauttoi asiaa.
 
Tilasin vuonna 2014 kotitesti.fi:stä sellaisen kuin angel sound [emoji4] on varmasti muitakin vaihtoehtoja ns hienompia nykyään, joissa myös näkyy digitaalisesti lukema ettei tarvitse itse laskea.
 
Mä tilasin Tori.fi:sta Unborn Heart -merkkisen, jossa sykkeen saa näkymään sovelluksella älypuhelimeen. :) Sitä voi myös tallentaa ja esim. jakaa eteenpäin halutessaan.
 
Mä kokeilin uteliaisuuttani doppleria, näyttöön tuli 129 syke mutta en saanut sitä kuitenkaan kuulumaan. En ehtinyt edes minuuttia yrittämään, kun tyttö tuli huoneeseen. Ei olla vielä kerrottu lapsille :)
 
En oo ite doppleria käyttäny, mutta lienee hyvä idea katella vaikkapa youtubesta ohjevideoita sen käyttöön, ettei luule sikiön sykkeeksi oma syke + sen kaiku -lukemia.
 
Juu, ja istukan äänen erottaa sykkeestä, se on sellaista viuhketta, kun taas syke on "junanääni" tai "ravihevosen laukkaa". :)
 
Joo suosittelen myös tutustumaan ohjeisiin netissä, koska se alkion syke on juuri tuota hyvin nopeaa "hevosen laukkaa". [emoji4]
 
Joo, en mä ainakaan sulle vastaustani Jenska osoittanut. Tuli vaan mieleen edellisestä kommentista, kun sen viuhkeen itse ekoilla kerroilla luulin olevan syke.
 
Joo en mäkään Jenska sulle osoittanut kommenttiani, vaan yleisesti, kun niin moni on kuitenki ekalla kierroksella tässä lapsensaantihommassa :)
 
Minua kenties eniten pelottaa se, että minulla on myös epilepsia ja sen kanssa absenor lääke jonka on todettu jossain tapauksissa aiheuttavan sikiövaurioita.. Huomenna soitan heti neurologille ja kyselen mitä tehdä asian kanssa, toivottavasti osaisivat optimistisia olla.. :) en myöskään sitä foolihappoa ole käyttänyt mutta jospa sen puutos ei olisi mitään seurauksia aiheuttanut..

Ihanan optimistisia te ainakin olette, pitää ottaa teistä muista odottajista mallia[emoji173]:)

Eikös yleensä epilepsiapotilaiden tulisi keskustella neurologin kanssa jo ennen kuin yrittää tulla raskaaksi? Vai oliko tämä yllätysraskaus?
 
Clue, ihan yllätys kyllä oli, mutta positiivinen sellainen :) ehkä tämä on niitä enempi seurattavia raskauksia sitten.. :) Mutta ei hoitajan mukaan onneksi semmoinen lääke joka vaatisi ehdottomasti raskauden keskeytyksen, sellaisiakin lääkkeitä kuulemma on.. Heti on neurologian polille yhteyttä otettu kun raskaus on selvinnyt :)
 
Oi kamala jos sellaisia lääkkeitä on että raskaus täytyy keskeyttää.. mahtaisiko olla jotain oikein vaikeahoitoiseen epilepsiaan? Ei ole tullut ikinä mieleen että vaikuttaa varmasti kyseinen sairaus raskaus asioihin toki eipä se vielä pitkään aikaan ole ajankohtaista kun esikoinen sairastaa epilepsiaa eikä vielä moniin vuosiin lapsia tee mutta osaa ainakin tulevaisuudessa muistuttaa että selvittää asian jos vaikka vahinko kävisi :)
 
Takaisin
Top