Mikä oli kamalin haju raskaana?

Esikoista odottaessa pahimmat oli huoltoasemien bensapumppujen katku, auton tuulilasin lasinpesuneste ja parkkihalli. Myös tupakan käry ja voimakkaat hajuvedet ällötti 😩

Kinkku oli yhessä vaiheessa. Joulutarjoiluista vastaava sukulaisraukka oli kovin huolissaan, että miten ihmeessä järjestää ruokailun siten, että kinkun haju ei kantaudu nenääni. Onneksi ällötys kuitenkin ehti kadota ennen jouluista sukukokoontumista.

Keraamisen lieden pesuaine, saa kylmän hien otsaan ja oksennuksen kurkkuun kun vaan ajatteleekin, ekassa, tokassa ja tässä kolmannessakin raskaudessa🤢😅

Kahvi! Tein raskaustestin, kun kahvi alkoi kuvottaa ja plussahan se oli.

Jääkaappia ei voinut edes kuvitella avavaansa ilman että piti nenästä tiukasti kiinni. Myös lähes muutin omasta kämpästä koska vanhan talon haju kävi muutamaksi viikoksi aivan sietämättömäksi. Ja sitten miesystävän hönkä!

Muokattu viimeksi:
Ihmisten hiki. Kun kesällä kaupassa kulki vanhoja, hionneita miehiä ohi. 🤢 Myös oman miehen pienikin hiki ja ominaistuoksu oksetti.

Nyt odotuksen puolivälissä mies haisee taas hyvältä. 🥰

Mulla oli paha raskauspahoinvointi vko 6-20. Kamalin haju oli varmaan oman miehen ominaistuoksu, siis vaikka tuli suoraan suihkusta niin en voinut haistaa häntä ollenkaan. 😂
Muita varman yökin aiheuttajia oli jääkaapin oven avaaminen, koirien (raaka-)ruuan haju, aivan kammottava oli paistetun jauhelihan tai minkään käryävän eläinrasvan haju, työpaikan parkkihallin haju, roskiksen haju, lista on pitkä! Mutta IHANA haju oli bensan haju ja auton tankkaaminen oli oikea juhlahetki. 🙈
Onneksi olen jo ”normaalimpi” näin reilu kuukausi ennen laskettua aikaa!

Tuo, miksi oma mies yhtäkkiä haisee pahalle, johtuu MHC-geeneistä (Googlaa lisätietoja tarvittaessa). Ne ohjaavat osaltaan parinvalintaa ja vaikuttavat siihen, kuka normaalisti, parisuhteen alussa haisee hyvälle. Tämä on tärkeää, että ihminen valitsisi kumppanin, jolla on tarpeeksi erilaiset geenit. Raskauden alettua omat sukulaiset alkavatkin haista naisen mielestän paremmalle, ja oma mies ei enää niin paljon, koska ammoisina aikoina on ollut hyvä hakeutua sukulaisten turviin raskaana.

Tälläisen teorian olen kuullut eräältä biologilta.

Roskakaapin oon siivonnut melkein joka päivä, koska siellä haisee vaan niin pahalle joku kokoajan. Puolison hengitys, voimakkaat hajuvedet, kana haisee pahalle paistaessa. Myös meidän koira haisee normaalia pahemmalta, vaikka oon yrittänyt pestä senkin 😅

Koiran haju on auttamattomasti hirvein haju tässä raskaudessa! Niiden koirahengitys, jos ne tulee nuuskimaan ja pelkästään ohi kävelevä märkä koira.. 🤢 Ja aivan pelkkä ajatuskin koiran hajusta...🤢🙈

Tuo, miksi oma mies yhtäkkiä haisee pahalle, johtuu MHC-geeneistä (Googlaa lisätietoja tarvittaessa). Ne ohjaavat osaltaan parinvalintaa ja vaikuttavat siihen, kuka normaalisti, parisuhteen alussa haisee hyvälle. Tämä on tärkeää, että ihminen valitsisi kumppanin, jolla on tarpeeksi erilaiset geenit. Raskauden alettua omat sukulaiset alkavatkin haista naisen mielestän paremmalle, ja oma mies ei enää niin paljon, koska ammoisina aikoina on ollut hyvä hakeutua sukulaisten turviin raskaana.

Tälläisen teorian olen kuullut eräältä biologilta.

Itselläkin mieheni ominaistuoksu ja hengitys olivat ennen raskautta aivan hyviä, eikä mitenkään pahoinvointia aiheuttavia, mutta raskauden aika muuttuivat että vaikka suihkun raikkaana ja hampaat harjattuna, nenästä pitää pitää tiukasti kiinni nukkumaan mennessä, jos meinaa lähellä olla!

Muokattu viimeksi:
Takaisin