Mikä oli kamalin haju raskaana?

Voimakkaat pesuaineet.. Eilen oltiin lasten kanssa ravintolassa syömässä. Tarjoilija tuli pyyhkimään viereistä pöytää voimakkaan hajuisella pesuaineella. En pystynyt enää syömään ja oksennus meinasi tulla väkisin.

Itselläni on rv 25 menossa ja tähän asti pahin haju on ollut rööki... Siis aivan sairaan pahan hajuista. Muutaman kerran tullut heikko olo. Ihan alku raskaudessa banaanin haju yökötti.

Lidlin käsidesi :depressed:.
Mennessä käytetty ei ollut ollenkaan paha, pääsin koko kauppakierroksen läpi ok. Mutta lähtiessä siinä kassojen jälkeen ollut laite, jo ainetta ottaessa se lemahti, saati kun pääsin autoon. Hyijjolkoon mikä döfis autossa kun kädet haisi. Onneksi kotimatkaa ei ollut kuin muutama kilometri mutta silti sai ihan riittämiin nieleskellä ja miettiä mihin vedän parkkiin jos oikeasti alkaa oksu nousta :hungover:. Alkuraskaudessa oli käydä käsidesin kanssa kälpäiten, dessasin kädet, otin vettä kuppiin ja hörppäsin. Kädet haisi vielä siltä viinalta ja tuntui että vesikin maistui kossulta :wtf:. Aamupala kävi jo kurkunpäässä kurkkimassa. Muuten se haju ei ollut silloin paha, eikä noi muut desiaineet oo olleetkaan mutta tuo yksi..

Mä oon aika hajuherkkä muuten, joten on ollut ihmeellistä miten vähällä on päässyt. Rööki (ja varsinkin sikarin) haju on ollut jo ennen raskauttakin järkyn hajuisia, onneksi vain yksi työkavereista polttaa niin ei oo montaa jonka vaatteisiin tarttunutta hajua tarvisi haistella päivän mittaan. Kissanruoka haisee ehkä normaalia pahemmalle, mutta kun pidän kupin/purkin kaukana nenästä laittaessani ruokaa niille tai kuppeja putsatessani niin ei oo ongelmaa.

Mulla myös kaupan käsidesi on ollu aika järkyttävä, mun mielestä se haisee tequilalle
Ja toinen on kaupan sushitiski :depressed:

Toivottavasti toi @kajo. n sushitiski alkaisi munkin kohdalla haista pian ja mahdollisimman pahalle - olisi paljon helpompaa vastustaa niiden kiusausta! :stop:

Jääkaapin haju. Kertaalleen jo oon pessykkin sen mut se on se ominaishaju mikä ei lähde. Yhdessä kaupassa lihatiski tms. haisee tosi kuvottavalta. Ja täällä suuressa kaupungissa joutuu usein sulloutumaan ihan kiinni ihmisiin julkisissa ja monet haisee jotenkin oudolta mun nenään. Vaikka varmasti ei muuten haisekaan pahalta tms. :tears: Samoin välillä kotona alkaa ärsyttämään kun tuntuu että siivouksesta ja tuuletuksesta huolimatta kaikki haisee huonolta. Tää hajuyliherkkyys on mulle kyllä yks ärsyttävimmistä puolista raskaudessa, jotkut hajut vaan pistää vituttamaan ja kun niiltä ei voi ees välttyä. Tätä pahentaa ihan varmasti myös se, että poltin ennen raskautta ja olin tottunu siihen heikentyneeseen hajuaistiin.

Esikoisen aikaan jääkaappi oli pahin ja aiheutti usein kuvotusta. Keskimmäisen aikaan kaikki etniset ruoat. Kuopuksesta oksensin vähän kaikesta hajusta, esim. kaikki voimakkaat mausteet, kuten valkosipuli, hammastahna (johtui varmaan osittain siitä, että koko hampaidenpesu oli yhtä tuskaa) ja ihmisten pierut ja hiki (erityisesti oman miehen). 😂

Paistettu maksalaatikko. Keskimmäistä odottaessani sitä tarkoiltiin asukkaille aika usein. Toinen on lääke nimeltä Kalisol..edelleenkin lääkepullon avaus aiheuttaa reaktion 🤢

Jääkaappi tais mullakin haista nenään 🤔 lisäksi tuoksumieltymykset muuttui. Ostin raskaana erästä suklaa-vaniljan hajuista shampoota, jota olin pari vuotta aiemmin kuluttanut pari pulloa ja muistelin sen olleen hyvän tuoksuista silloin. Ei haissut hyvältä enää, enkä pystynyt käyttämään sitä pulloa loppuun edes raskauden jälkeenkään. Siitä tuoksusta tuli siis oikein ahdistunut olo. 😬

Synnytyksen jälkeen hajustetut tuotteet on jääneet muutenkin käyttämättä. On tuntunut väärältä käyttää niitä. Oisko se ehkä joku imetyshormoonijuttu sitten, ettei halua peittää omaa tuoksua vauvalta, sillä omat vanhat hyväntuoksuisetkin shampoot ja saippuat haisee liian voimakkaalta 🤷🏼‍♀️ Ruokakauppaa kummempaan lähtiessä käytän hajutonta deodoranttia, hiukset ja ihon pesen hajusteettomilla. Käsisaippua on vielä miedosti hajustettua kunnes loppuu. Se on joku "vesisade" tms mielikuvatuoksu. Pyykinpesuaine on vaihdettu aikuisten vaatteissakin täysin hajusteettomaan aiemman miedosti haisevan sijaan. Huuhteluainetta ei olla käytetty ikinä. Konetiskitabletit pitäis vielä vaihtaa, koska huomaan keittiössä välillä haisevan niiden hajusteille 😒 Niin ja vessanpesuaine yms siivousmyrkyt haisee, mutta se haju ei onneksi jää leijumaan kun huuhtoo ja käyttää ainetta vain tarvittavan vähäisen määrän.

Jääkaapin hajuista/tuoksuista...
Kannattaa tarkastaa jääkaapin takaseinän alaosassa mahdollisesti olevan kondensioveden poistoputken ja veden haihdutuskaukalon tila. Putki ohjaa vedet jääkaapin alle moottorin lähelle johonkin pikku kaukaloon, josta veden on tarkoitus haihtua moottorin lämmön vaikutuksesta. Sangen usein hajun syy osin siellä... itse olen puhdistanut ko putkia ohuella pulloharjalla, sekä pahimmat työpaikkojen jääkaappien haisuliväylät olen tulpannut alapäästä ja täyttänyt putken 10% etikkavedellä vuorokauden ajaksi sitten huuhtelu. Niistä kaukaloista on löytynyt myös aikamoisia hajupesiä.
Jääkaapin tuoksujen ennaltaehkäisevään minimointin voi käyttää myös ruokasoodaa avoimessa astiassa esim kahvikupissa.

Jääkaapin hajuista/tuoksuista...
Kannattaa tarkastaa jääkaapin takaseinän alaosassa mahdollisesti olevan kondensioveden poistoputken ja veden haihdutuskaukalon tila. Putki ohjaa vedet jääkaapin alle moottorin lähelle johonkin pikku kaukaloon, josta veden on tarkoitus haihtua moottorin lämmön vaikutuksesta. Sangen usein hajun syy osin siellä... itse olen puhdistanut ko putkia ohuella pulloharjalla, sekä pahimmat työpaikkojen jääkaappien haisuliväylät olen tulpannut alapäästä ja täyttänyt putken 10% etikkavedellä vuorokauden ajaksi sitten huuhtelu. Niistä kaukaloista on löytynyt myös aikamoisia hajupesiä.
Jääkaapin tuoksujen ennaltaehkäisevään minimointin voi käyttää myös ruokasoodaa avoimessa astiassa esim kahvikupissa.
Raskausaikana ei kyse ainakaan itselläni ollut siitä, että jääkaappi oikeasti olisi haissut vaan ylipäänsä herkkä hajuaisti sai sen kaiken ruokien sekamelskan haisemaan ällöltä. Pahimpia oli esim. juuston haju.

Kahvi ja kala (onneksi kala ei enää tällä hetkellä haittaa).

Monet asiat kyllä haisevat omaan nenään tällä hetkellä oudon voimakkaasti. Hajuaisti todellakin herkistynyt ihan kaikelle.

Raskausaikana ei kyse ainakaan itselläni ollut siitä, että jääkaappi oikeasti olisi haissut vaan ylipäänsä herkkä hajuaisti sai sen kaiken ruokien sekamelskan haisemaan ällöltä. Pahimpia oli esim. juuston haju.
Sama "oireilmiö" ilmeni minullakin, kun useat tuoksut muuttuivat hajuiksi. Nyt poika 6vk ja ei se tuoksu/hajuherkkyys ole ainakaan ole poistunut, Toivottavasti katoaa imetyksen loputtua.

Sama "oireilmiö" ilmeni minullakin, kun useat tuoksut muuttuivat hajuiksi. Nyt poika 6vk ja ei se tuoksu/hajuherkkyys ole ainakaan ole poistunut, Toivottavasti katoaa imetyksen loputtua.
Voi ei, toivottavasti häviää! 👍 Itsellä onneksi ollut vaan raskausoire ja yleensä liittynyt alkuraskauden pahoinvointiin (paitsi on saattanut joku haju laukaista joskus myös myöhemmässä vaiheessa raskautta, etenkin viimeisimmässä raskaudessa).

Kahvi.
Avopuolison juodessa kahvia olen istunut FFP2-koronamaski naamalla vieressä. Muuten en kestä olla samassa huoneessa hetkeäkään. :tears:

Miten voitte vaihtaa vauvan kakkavaipan / pestä kakkapyllyn raskaana ollessa? Onko jotain vinkkejä? Yökin aivan hirveästi ja oksennus nousee suuhun. Esikoinen reilu vuoden ja nyt itse raskaana.

Miten voitte vaihtaa vauvan kakkavaipan / pestä kakkapyllyn raskaana ollessa? Onko jotain vinkkejä? Yökin aivan hirveästi ja oksennus nousee suuhun. Esikoinen reilu vuoden ja nyt itse raskaana.
Mulla oli sama. Tuskasta oli. Meillä oli vielä kestovaipat käytössä, että kakan kanssa sai olla aika paljon tekemisessä. Vauva (tai
taapero) oli silloin n. 1v ja alkoi syödä juuri enemmän kiinteitä, eli kakkasi jopa 5krt/pv :Weary Cat Face:yritin vaan hengittää suun kautta

Takaisin