Miesten reagtiot :)

Itse tykkäsin esikoista odottaessa lueskella sitä kirjasta minkä apteekista saa. Miusta siinä on kaikki tarpeellinen kerrottu yksien kansien sisällä, niin ei tarvi kymmeniä lehtisiä selata. Eikä aina konetta avata..
 
Meillä saatiin vielä neuvolastakin se sama apteekin kirja. Nyt on siis molemmilla omansa. Tuskinpa siitä mitään uutta löytyy, jos useampia kirjoja jo löytyy.
 
Kaverin mies oli ostanut uuden traktorin ja esitteli sitä mun miehelle niin ylpeänä. Naurettiin sitten kaverin kanssa, että noinkohan ne sitten esittelee myös lapsiaan tulevaisuudessa :D Mutta oonkin miettinyt miten tämä asia oikeasti menee. Kun lapsi syntyy niin oletan, että kotioloissa miehet antaa naisten touhuta sen lapsen kanssa, mutta sitten kun mennään julkisille paikoille, niin yleensä näkee sillon miesten kantelevan lapsiaan ja työtelevän rattaita. Onko se näin ollut teillä muilla, että julkisilla paikoilla miehillä on joku näyttämisenhalu? Vai johtuuko se siitä, että naiset haluaa vaan päästä ulkomaailmassa helpommalla ja antaa lapsen miehelle? :D

Toivottavasti joku ymmärsi, mutta usein vaan näkee jos molemmat vanhemmat on pienen lapsen kanssa julkisilla paikoilla, niin se lapsi on miehellä. Ja jo nyt voin kuvitella oman mieheni olevan samanlainen jos lähdetään jonnekin.
 
Mies kantaa meillä siksi tuota lasta kaupoilla ym, koska a) miulla loppuu kuitenkin voimat viimeistään vartin päästä ja b) saan kaupassa kädet vapaaksi. Mies kyllä osallistuu kotosallakin lapsen hoitoon ihailtavasti ja antaa miulle "omaa" aikaa. :)
 
Olen itse nähnyt pariskunnilla lapsia ihan yhtä lailla miehen kuin naisenkin kannettavana/työnnettävänä kun julkisilla paikoilla ollaan. En siis osaa tuosta sanoa, mutta uskon kyllä, että miehet ovat ylpeitä lapsistaan ja haluavat heitä "esitellä" maailmalle. Ainakin olen saanut usein mun miehen kiinni siitä, että on puhunut jonkun kaverinsa kanssa, jolla on lapsia ja sanonut jotain tyyliin "ei vitsi, äijä on isä, se on kyllä hienoa". Eli miehet arvostavat isyyttä ja ainakin tälle yhdelle tulevalle isukille täällä se on oikeasti iso ja hieno juttu.

Oli myös hauskaa kun oltiin käymässä kahdestaan tuolla yhdellä mun kaverilla, jolla on nyt pikkuinen poika (olen hänestä siis aiemminkin täällä maininnut), niin meidän tuleva iskäkin seurasi silmä kovana kaikkia vaipanvaihtoja yms. ja jutteli tosi hellyyttävästi vauvalle, kun sitä väsytti ja siksi itketti aika paljon.
 
Mulla on näköään mies herännyt isyyteen, kun meillä oli hoidossa hänen siskon tyttö ja hän enemmänkin hoiti likkaa, kun itse en jaksanu oloni takia kauheasti touhuta. Heräili myös yöllä katsomaan, että hengittäähän tyttö ja lähti aamuohjelmien jälkeen puistoon :D
 
Mulla mies on kyllä aivan mielettömän paljon pojan hoidossa mukana ja osaa kaikki hommat vähintään yhtä hyvin kun minäkin (mulla enemmänkin taustaa lasten hoidossa ja miehellä ei ollut yhtään ennenkun saimme poikamme viime vuonna) Oon siis onnistunut saamaan sekä ihanan miehen itselleni että ihanan isän lapsilleni :Heartred Mies siis kantelee, leikkii ja vaihtelee vaippoja ym. pojan kanssa yhtä paljon kotonakin kuin ulkona. Tulee ihan tippa linssiin kun tätä kirjotan mutta pakko hehkuttaa tuota miestäkin välillä, on kyllä ihan korvaamaton! :)
 
Mun pitää olla tyytyväinen, että mies suostu vaihtamaan auton kaks kertaa kalliimpaan vauvan takia :D Isofix valmiuksilla tietty :wink Mutta tuttavaperheen 9kk poju nähtiin tuossa taannoin, niin kyllä mies väänteli naamaansa ja oikein silmät kirkastu kun vauva tuli näköpiiriin. Mies saattaa olla jopa enemmän innoissaan kun minä.
 
Meillä oli miehen työpaikan pikkujoulut viime lauantaina. No sunnuntaina sit tietty elämän pahin krapula. Mies kun nykyisin juo muutaman saunakaljan silloin tällöin, pämppääminen jäänyt lapsen myötä. Kun toisella ei meinannut mikään pysyä sisällä ja tuntui suurin piirtein kuolemaa tekevän niin sanoi että kyllä on Mammalla kestämistä. Tarkoitti siis näitä muutamaa kuukautta jotka oon saanu oksennella. Tuli jotenkin hyvä mieli kun mies ymmärtää ettei oo helppoo ollu. :Heartred
 
Meillä on mies ollut koko ajan se innostuneempi ja tsemppaava osapuoli,ei ole hetkeäkään epäillyt etteikö kaikki olisi hyvin ja on ihailtavasti tsempannut muakin heikkoina hetkinä.
Jotenkin korostuu myös se että haluaa antaa lepoaikaa ja hoitelee kotityöt sekä esikoista siinä sivussa :) eikä tarvitse kuin hiukan pyytää jotain niin jo on puoliksi tekemässä sitä.
Tosin kyllä tämän hormoni hirviö äidin oikut on koetelleet miehen hermojakin ja onpa tullut sanomista puolin jos toisinkin. Onneksi molemmat muistaa useimmiten ettei nämä oikut ole ihan mun hallussa. En muista että olisi mieliala sahaillut ekassa raskaudessa näin varhaisessa vaiheessa. Nyt onneksi hiukan tasoittamaan päin jo. Saa mieskin hiukan hengähtää :)
En ole mitään pahempia traumoja onnistunut aiheuttamaan,koska miehen suusta on tullut muutaman kerran "sitten kun olet seuraavan kerran raskaana niin.." eli hiukan mennään jo asioiden edelle :D
 
Tuli mieleen tuosta Hilpertin krapulaisesta miehestä, että miehet ei kyllä kestäisi raskaana olemista hetkeäkään. Ei ne kyllä menkkojakaan varmaan kestäisi, että ei sen puoleen :hilarious:
 
Tuli mieleen tuosta Hilpertin krapulaisesta miehestä, että miehet ei kyllä kestäisi raskaana olemista hetkeäkään. Ei ne kyllä menkkojakaan varmaan kestäisi, että ei sen puoleen :hilarious:

Mä mietin ihan samaa tässä yks päivä :D
 
Joo.. Pikku flunssakin on jo miehille paha. Eilen otettiin molemmat neuvolassa miehen kanssa nuo influessarokotteet (en halua riskeerata, vaikka tästä onkin monenlaista mielipidettä, mutta oon ollut nyt koko raskausajan pikku flunssassa, niin selkeästi mulla ei ole vastustuskykyä niin hyvin, kuin yleensä) ja miehelle tuli siitä illalla vähän lämpöä. Se tärisi tuolla sängyssä ja valitti. Mulle tuli vähän käsi kipeäksi.
 
Laitan tänne, kun en tiedä minne muuallekaan tämä kuuluisi. Mun äiti sanoi, että oli ostanut kuulemma "maailman pienimmät" sukat ja paketoinut ne mun miehelle joululahjaksi :Heartred Pieni ele, mutta mun mielestä ihanasti ajateltu, ettei kaikki vauvahössötys pyörisi vaan mun ympärillä. Helposti kaikki vauva-aiheiset lahjat annetaan vain äidille ja isä unohtuu kokonaan.
 
^ ihana idea! :love7

Täällä mie yhä enemmän ja enemmän heräilee isyyteen. :) Silittelee mahaa, odottaa kovasti liikkeitä tuntuvaksi ja on jo katsellut mm. itkuhälyttimiä, rattaita ym. teknisempiä tarvikkeita :)

Viikonloppuna oli illalla ja yöllä satanu lunta ja aamulla auraajat käyny auraamassa tien ennen kuin tulin töistä kotiin. Mies oli heränny vapaapäivänä ihan vaan tekemään lumityöt ettei Sintti saa hepulia kun äiskä riehuu lumitöiden kimpussa yövuoron päätteeksi :) :Heartred
 
Josko tätäkin keskustelua vähän nostais :)

Milläs mielillä isimiehet on nyt kun alkaa h-hetket olla lähellä? :)

Täällä on isimies remontoinut Sintille huonetta ja on ollut äärettömän suurena tukena kun mulla on ollu hankala olo. Isi odottelee jo innolla lapsensa tapaamista :Heartred
 
Meillä ei iskä ole ihan vielä sisäistänyt asiaa kunnolla varmaan :laughing002 kyllä se kirpparilta toi tytölle muutaman pikkubodin lisää eilen kun pyysin käymään (vaikka ei yleensä edes lähde mun mukaan kiertelemään kirppikselle).

Ollaan kyllä puhuttu siitä miten arki muuttuu toisen lapsen myötä, ja miten hoidetaan heräilyt ja nukkumisjärjestelyt. Esikoinen ja muutto on vienyt huomiota pois raskaudesta ja vauvasta, mutta nyt ollaan vähän enemmän mietitty tulevaa vauvaa :Heartpink
 
Kun aikoinaan plussasin ja kerroin miehelle, totesi ensimmäisenä: "Tämän tyypin haluan nähdä!" Ja kun näki ultrakuvan totesi: "Onpa suloinen tyttö!" Ja ei siis tietoa, onko tyttö vai poika, mutta mun oloista on vaan päätellyt ja verrannut edellisiin raskauksiin :)

Meillä myös mies jaksaa kuunnella ja tsempata kun mietiskelen ja pohdiskelen tulevaa synnytystä ja muistelen edellisiä.

Lupaa myös vakaasti pitää mun puolia synnytyksessä, kun tietää toiveet :)

Mies oli tämän nykyisen kuopuksen synnytyksen aikana seurannut vähän kauhuissaankin, kun vuosin reilummin verta. Nyt tuntuu mietityttävän tuo asia. Mutta yhdessä ollaan todettu, että synnärillä on tuo asia hyvin tiedossa, niin tietävät jo varautua valmiiksi, jos jotakin samanlaista kävisi nytkin.

On kyllä kaikinpuolin huolehtivainen ja kannustava. :)
 
Takaisin
Top