Miesten reagtiot :)

Hippunen2

Kommentoinnin ninja
Kesämammat 2016
Joulukuun mammat 2017
Joulukuiset 2022
Miten teidän miehenne reagoivat uutiseen? Teittekö testin yhdessä? jne.


Mies on ollut täällä tosi kivasti mukana kokoajan ja yhdessä ooteltiin plussaa tikkuun, meillä kun ei ole ehkäisyä ollut tänävuonna ollenkaan käytössä niin pikkuista jo kovasti odoteltiin :)

Ymmärtää kyllä että minä olen nyt välillä kotona illalla tosi väsynyt kun töissä on ollut nyt aika haastavaa kaiken lisäksi.
 
Meillä yritystä on ollut puolitoista vuotta, testejä on tullut tehtyä. Mies on hoitanut aina testit, minä vain järjestän näyteaineen. Tässä raskaudessa mies on ollut varovaisempi ja jännittänyt enemmän, koska edellinen päättyi keskenmenoon. Olimme molemmat myös aika yllättyneitä, koska jo yli vuosi oli mennyt tärppäämättä. Mies jännittää selvästi enemmän, meneekö kaikki hyvin ja onko vauva terve. Syytäkin on jännittää, sillä olen jo vanha ja tarjolla meidän suvussa on paljon perinnöllisiä sairauksia.
 
Täällä mies ollut myös hyvin mukana:) yhdessä tehtiin testi ja tänäänkin tasatunnein kysellyt vuodosta jonka bongasin juuri kun mies lähti töihin.
 
Meillä mies on sitä mieltä että hieno juttu on!!! Mies on aina ollut tosi lapsirakas ja tulee varmasti olemaan loistava isä omalleen!!
 
Testi piti tehdä yhdessä, mutta suutuspäissäni tein omin päin kun mies jäi vaan juttelemaan isänsä kanssa jonnenjoutavia pihalle (se tulee siis meille melkein joka päivä touhuamaan vaikka kieltää -,-). Mies tiesi kyllä mitä tehdään kun tulee töistä. Ei ollut uskonut raskauttani oireiden perusteella, mutta testistä uskoi. Oli iloinen, mutta sen hetken jälkeen ollaan suhtauduttu ihan tyynesti asiaan. Eikä mieskään pelkää mitään keskenmenoa, vaan luottavaisin mielin on.
 
Me tehtiin monta testiä vuoden alusta ja itellä tuntu aina raskaus oireita...
Viimeisillä kerroilla ei tuntunut oireita mutta kokeilin paria päivää ennen menkkojen alkua ja näytti negaa vielä... Molemmat pettyivät suuresti... neljän pv päästä kokeilin vielä ja tein sen ns mieheltä salaa eli en kertonut että teen vielä yhden testin... Tein testin miehen tullessa töistä ja vein testin makkariin ja näytin testiä... esimmäinen kommentti oli: onks noita pakko ostaa koko ajan ? :D katoin mieheni päälle ja käskin katsoa uudestaan jossa näkyi maagiset viiva... mitä toi ny tarkottaa oli seuraava :D :eek:
Hei me saadaan vauva sitä se tarkoittaa :cool: josta tuli maailman onnellisin hymy :) ♡
 
Tein vähän salaa testin, kun mies olisi halunnut odottaa vielä viikonlopun yli ja itse en malttanut odottaa. Hän halusi olla kotona kun teen testin ja oli lähdössä viikonlopuksi reissuun. Ajattelin että jos testi näyttää negaa, niin en puhu testin tekemisestä mitään. Mutta plussa siellä oli ja hiivin herättämään testin kanssa :) Ensin ilmoitti että testi haisee pissille :D :D :D Sit ei meinannut unenpöpperössä osata lukea digitestiä ensin, mutta totesi sisäistettyään asian vaan että noniin! Ja esikoiselle seuraavaksi että "susta tulee isosisko" :) :Heartred
 
Ja kivasti on hommassa mukana, kun on suunniteltu tapaus. Tää pieni vaatii meillä myös kotona huoneiden uudelleenjärjestelyä ja pientä remppaa ja niitä mies suunnitteli kovasti jo ennen plussaa, kunnon pesänrakennushuurut silläkin :*
 
Meillä on myös mies suhtautunut oikein hyvin asiaan. Kerroinkin jo testaustilanteesta aiemmin jossain ketjussa jotain, mutta meilläkin meni niin, että tein testin, näytin miehelle kahta viivaa ja mies kysyi: "mitä toi tarkottaa?" Näytin testin ohjeita sanomatta mitään ja mies tutkaili niitä hetken ja sen jälkeen totesi vain: "ok" :grin Mutta hieman myöhemmin lisäsi: "Mua alkaa itkettää." Niinhän siinä sitten kävi, että itse suhtauduin testiin paljon viilipyttymäisemmin, kuin mies :p Ollaan toivottu lasta jo pitkään, joten molemmilla on nyt täällä suunnitelmat käynnissä sen suhteen, miten järjestetään kotia vauvalle sopivaksi yms. Hauska huomata, että mies kiinnittää huomiota ihan erilaisiin juttuihin, kuin mitä itse mietin.

Ja mies on meillä myös tosi tarkka siitä, mitä saan esim. syödä ja tehdä. Ja patistaa ajoissa nukkumaan yms. Yrittää myös lopettaa tupakointia kovaa kyytiä. Hauskin juttu oli ehkä plussan jälkeisenä päivänä. Ollaan asuttu nykyisessä kodissa viime marraskuusta lähtien ja plussan jälkeisenä päivänä mies imuroi tässä kämpässä ekan kerran (jos ei lasketa muuttorumbaan liittyvää imurointia, mitä tulee tehtyä). Nauratti kyllä, että ihan oikeasti on päässyt menemään niin, että minä vain olen täällä imuroinut koko vuoden. Yhtäkkiä sitten muuttui tilanne kun tuli plussa :hilarious:

Ja kuten myös jossain ketjussa kerroin, mies ottaa tulevan vauvan jo nyt puheeksi kotona koko ajan. Toivottaa vauvalle hyvää yötä ja kerran kun esim. sanoin, että kohta ei mahduta enää yhtä aikaa suihkuun kahdestaan, niin mies korjasi, että kolmestaan.

Uskon, että hyvä isä hänestä kyllä tulee kun on nyt jo niin täysillä mukana tässä :)
 
Meillä mies edellisenä päivänä testin tekoa ehdotti jo ehkäisyä sillä perusteella, että meille tulee koiranpentu. Siitä vähän vedin hernettä nenään ja ehkä siksikin kun oireet oli niin vahvat, että olin melkein varma raskaudesta, vaikka en sitä miehelle sanonut.
Noh, sitten kun tein yksin testin miehen ollessa töissä ja se näyttikin plussaa, jätin testin keittiön tiskipöydälle ja lähdin esikoisen kanssa ulos kunnes mies tulee. Ei se pälli tajunnut että se on positiivinen raskaustesti, vaan kuulemma luuli ovistestiksi :D vein sen sille sitten nokan eteen ja sanoin että yllätys, liian myöhästä perua! Oli kyllä ihan puulla päähän lyöty ja ikionnellinen, eikä edes sanaa saanut suusta :)
 
Alun perin oli tarkoitus testata ensimmäisen kerran vasta muutamaa päivää myöhemmin, mutta levottoman yön jälkeen testasin sitten ihan päähän pistosta. En silloin edes älynnyt, että olin herännyt tosi aikaisin. Kun näin positiivisen tuloksen, menin herättämään miestä, mutta ei se siinä hetkessä osannut arvostaa uutista, kun kesken unien 5 aikoihin herätellään. :wink
On kuitenkin sittemmin ollut iloinen asiasta vaikkakin suhtautuu vielä varovasti, kun on raskaus vielä alussa. Varmasti innostuu vauvasta kunnolla vasta kun näkee ultrassa.
Mies tulee hyvin toimeen lasten kanssa niin uskon, että on hyvä isä omalle lapselle.
 
me kun kävimme testin kaupasta ostamassa, niin mies oli sitä mieltä ettei sielä vielä mikään kasva, kun ei noita peittoja on kovin tiheyden heiluteltu. Aamulla kuitenkin tein itsekseni testin ja haalea viiva sieltä sitten ilmestyi. Vaikka mies oli vielä kotona, ei hän tiennyt testin tekemisestä mitään ja en sanonutkaan mitään. Iltapäivällä laitoin sitten esikoisesta kuvan varustettuna "tuleva isoveli vuosimallia 2016". Reaktio oli odotettavissa, eli hyvin innostunut ja onnellinen, onhan tämä Pikku Kakkonen toivottu :)
 
Mä tein testin yksin. Vuosi oli jo pettymyksiä takana (tosin en testannut kuin kahdesti vuoden aikana) niin ajattelin, että kierto taas vaan heittelee, mutta teen kuitenkin varalta testin, kun menkat oli myöhässä. Testi näyttikin positiivista ja olin ihan super iloinen. Soitin heti miehelleni töihin ja hän meni aluksi hiljaiseksi ja sitten kuuli äänestä onnellisuuden :) Ja onnellinen hän onkin.

Mies ymmärtää keskenmenon riskit eikä vielä uskalla kauheana iloita ja puhua hankinnoista. Eilen kuitenkin juteltiin vähän nimistä ja muita vauvajuttuja :Heartred Oli myös miettinyt miten haluaa kertoa äidilleen.
 
Täällä mies ihan messissä, suunniteltu kun oli :) eka reaktio kun tikun näytin (herätin siis miehen) oli "aa, onneks olkoon!" :grin
 
Täällä on myös mies ollut ihan täysillä mukana. Testin tein yksin, mutta sen verran haalea oli ensimmäisessä viiva, että piti miehellekin näyttää näkyykö siinä oikeasti jotakin. Päätettiin sitten odotella pari päivää, ettei innostuta liian varhain. Toisessa testissä viiva olikin sitten jo ihan selkeä. Kyllähän tuolla hymy levisi naamalle, halasi ja sanoi, että on kyllä toooosi mukava juttu. Miehen äidille kun kerrottiin oli molemmilla sekä miehellä että äidillä tippa linssissä. Kovin odotettu tapaus on tämä lapsi kyllä. Mies tulee tosi hyvin toimeen lasten kanssa, enkä yhtään epäile, etteikö olisi hyvä isä :happy:
 
Mun miehen ensimmäinen reaktio oli "o-ou" ja leveä hymy siihen päälle :grin

Ei olla viel hirveesti hankinnoista ym. puhuttu mutta oon miehen monesti yllättäny kattelemassa uutta ja tilavampaa autoa :wink

Hän pitää minusta tosi hyvää huolta, tekee kotityöt kun minä en kykene, hakee kaupasta millon mitäkin kun sanon että nyt maistuis se ja se :)

Uskoisin, että tämä konkretisoituu kunnolla kun käydään ekassa ultrassa :)
 
Tässä raskaudessa tein testin yksin ku mies vain tokaisi että mä kuvittelen vaan (tein siis kp 26 vielä negan). Istuskeli olkkarissa niin sain kyllä herran yllätettyä kunnolla :D Kommenttina vain että jaa. On kyllä tuntunut onnelliselta, mutta sama tässä kuin ekassaki raskaudessa, taitaa konkretisoitua vasta myöhemmin ku ultrassa ollaan käyty.
 
Meille oli pienoinen ylläri, ehkäisy siis petti. Mutta alkujärkytyksen jälkeen (esikoinen siis 10kk vasta) molemmat ootamme innolla minkälainen asukki putkahtaa ulos :) ja mieskin jo kyseli että onko edelliseltä lapselta jäänyt nimilista talteen:Heartred kerättiin siis listaan nimiä, ja niistä valittiin mikä olisi sopivin.
 
Mulla on taas kuukautiset niin mahdottoman epäsäännölliset, että olen aiemminkin testejä tehnyt. Tällä kertaa minusta kuitenkin tuntui siltä, että ehkä saattaisin olla raskaana. Olimme siis jo jättäneet kuukausia sitten ehkäisyn pois, mutta emme olleet varsinaisesti yrittämällä yrittäneet lapsia vielä saada.

Mietin kuitenkin jo siinä vaiheessa kun rintoja alkoi särkeä, että tässä tämä nyt on. En kuitenkaan uskaltanut vielä tehdä r-testiä, sillä menkkojen ei olisi pitänytkään vielä alkaa (mun epäsäännöllisen kierron mukaan) ja vaikka olisikin, niin olen ennenkin saanut negatiivisia vastauksia, niin.. en vain uskaltanut. Lisäksi, minulla on ollut pidemmän aikaa jo pelko (mistälie tullut.. en oikeasti tiedä), etten voisi saada lapsia. Että minussa on jotain vikaa, enkä voisi koskaan lapsia saada..

Eräänä iltana, juuri kun olimme menossa viettämään äitini syntymäpäivää ja olin stressaantunut kaikista maailman pikkuasioista, romahdin totaalisesti ja kerroin lapsettomuuden pelostani miehelleni, joka tyynnytteli minua ja sanoi, että ei se mitään, ei olla vielä edes kunnolla yritettykään ja että kaikki kyllä onnistuu. Päätimme että emme kiirehtisi ja että pyrkisimme parantamaan elämäntapojamme, jotta edellytykset raskaudelle ja lapselle olisi mahdollisimman hyvät.

Noh.. seuraavana päivänä, en enää malttanut odottaa ja vaikka ajattelinkin, että testin tekeminen oli ehkä liian varhaista, tein sen silti. Meillä oli jäänyt r-testipakkaus edelliseltä kerralta, kun oli ollut epäsäännöllinen 42 päivän kierto ja päätin nyt käyttää sen. Ja.. sieltä se sitten tulikin. Ensiksi hyvin haalea ja sitten melko selkeä toinen viiva. En ensiksi itsekään oikein uskonut siihen, mutta en ollut koskaan ennen positiivista saanutkaan, niin ajattelin että nyt odotan hetken.. Odotin, eikä se miksikään muuttunut, joten menin mieheni luo ja kerroin että olen raskaana.

Hän oli lievästi sanottuna yllättynyt ja yhtä hämmentynyt kuin minä, sillä olimme juuri edellisenä iltana keskustelleet juuri tosta lapsettomuudesta ja nyt sitten olinkin raskaana. Hän kysyikin heti ensimmäiseksi, että aiommeko me pitää tämän, mikä oli minusta hieman hämmentävää, mutta luulenpa että se johtui vain siitä, että tämä oli oikeastaan aika yllätys, kummallekin.

Minusta tuntuu edelleenkin, että mies on vielä hiukan hämmentynyt tästä kaikesta, mutta niin olen minäkin. :) Meillä on kummallakin vähän ristiriitainen tunne tätä otusta kohtaan. Mutta kyllä hän jo sitä kultapieneksi kutsuu ja yrittää pikkuhiljaa käsittää, että meitä on kohta kolme. :) Ja tosi hellästi hän suhtautuu minuun, kun minulla on jatkuvasti pahonvointia. Käy kaupassa ja tuo minulle kaiken minkä pyydän ja en pyydä :D ja yrittää kovasti olla aina pirteällä tuulella, vaikka töissä olisikin ollut rankka päivä. :) Ihanaa kun on niin hellä ja kiltti mies :) .. tai sitten olen vain hormoneissani :D :D

Viikko sen jälkeen kun tein ensimmäisen testin, tein varmuuden vuoksi toisenkin ja odotin vielä siitä pienen hetken ennenkuin soitin neuvolalle varaamaan ensimmäistä aikaa. Tuntuukin melkein siltä, että vaikka olinkin lapsesta haaveillut jo pidempään, niin suhtaudun siihen vielä yhtä varovaisesti ja hämmentyneesti kuin mieheni :D :D :D
 
Mies on alkanu heräytymään tulevaan isyyteen ihan oikeesti. :) Hän puhuu Toukasta ja kovasti huolehtii mun voinnista. Kyseli jopa kehityksestä ja selvästi odottaa jo ultraa. :)
 
Takaisin
Top