Mieliteot

täälläkään ei oikeastaan varsinaisia himoja tiettyihin ruokiin ole, tuo ananaslimppari ja piimä on kyllä täälläkin suosiossa ja muutenkin kaikki suolainen...makeat on vieläkin enempi pannassa vaikken muutenkaan niitä juuri syö(kuulun siihen kummalliseen naisryhmään jolle hyvin harvoin iskee suklaanhimo ja sekin on täytetty sit yhdellä palalla:grin) tässä välillä kyllä iski hinku pihviin, mutta ei sekään mitenkään hirmuisena mielitekona ole jyllännyt:rolleyes:

Nyt alkoi mieli tehdä makaronisalaattia! Pari päivää tehnyt mieli italiansalaattia tai punajuurisalaattia.

Sitä majoneesia siinä? O_o

Mä oon kans viime päivinä vedelly vesimelonia.. Helposti uppoo puolikas kerralla ja sit on hirvee ähky!

Äh.. torstaina olis ollu koululla jouluruoka lounaalla, ei sitten torstaina tehny ollenkaan mieli jouluruokaa joten söin salaattidelistä salaatin. Sitten perjantaina kauhee himo jouluruokaan!! Nyt vaan ärsyttäny että jouluruokaa pitää oottaa viä 2viikkoo!! :/

Mulla ei oo kyllä ollut mitään erityisiä mielitekoja. Alkuvaiheessa kahvi ei juurikaan maistunut, eikä mun perusaamupala (usein paistettua lehtikaalia, sieniä ja munia), mutta nyt nekin ovat palanneet mukaan arkeen. Syön aika lailla samaa, mitä aiemminkin, eikä erityisiä himoja tai ällötyksiä ole. Mä oon miettinyt, että mahtaakohan hormonitasot olla jotenkin yybermatalat, koska ei oo juurikaan oireita, ei mielitekoja, eikä mielialatkaan vaihtele. :D

Täällä on pakastepizzoista tullu joku ihme mieliteko!! Tekee ihan jatkuvaan mieli, mut pakko hillitä itseensä. :D ei huvita kerätä ihan hirveesti niitä ylimääräisiä kiloja, niin yrittää syödä terveellisesti. Muutamana päivänä himo on käyny niin sietämättömäks, et on ollu pakko hakee kaupasta.

Ja mikä parasta, pizzerian pizzat yököttää! Ei se vaa ennen näin menny :D

Joo muakin ällöttää kaikki mahdollinen ruoka mitä saa pizzeriasta! :D
Eniten himottaa ehkä päästä laivalle seisovaanpöytään..
yh. asuisin edes turussa niin vois ottaa ekan laivan ja mennä syömään, mut asun Tampereella niin on vähän enemmän järjestelyä tossa laivalle lähtemisessä. :hilarious::hilarious:

Millo oot menossa laivalle monsterii? Mun mies on kotosin turusta ja mennään sinne viettää jouluu. Mennään tulevana lauantaina risteilylle justiinsa! :D himottaa jo niiiiiin paljo se buffetti!! Itekki oon muute tamperelainen. ;)

rosmarinaa, siis ei olla suunniteltu mitään päivää tms, mut joulukuun jälkeen on ajateltu. :D
Ja sit pääsenkin toteuttamaan tän pitkään olleen mieliteon saada niitä buffet ruokia :shy:

Mulle iski hirvee himo valkohomejuustoon joten sitä nyt tää ilta popsittu. Jestas ku olikin hyvää! Oli onneksi pastöroidusta maidosta tehty, mut taitaa noi homejuustot olla kiellettyjen listalla :nailbiting:.

Muutenkin mieliteot olleet lähinnä suolapitoisia. Edellinen raskaus menikin makeita popsiessa. Oiskohan nyt poika tulos, hmm?

Mä haluan kanssa homejuustoa. Tai oikeastaan ison juustotarjottimen ja suolakeksejä. :eek: Mutta en tiedä uskallanko syödä mitään juustoja niin ostan sit vaan huomenna niitä suolakeksejä varmaan... :grin

Suomalaisia juustoja uskaltaa syödä esim valion auraa, mut ulkomaalaisia kannattaa välttää ☺ itellä ei onneksi mitään mielitekoja ole ollut, ei olut kyllä ensimmäisenkään aikana ☺

Me oltiin just risteilyllä ja jäi kyllä buffetit nauttimatta, vaikka oltiin etukäteen varattu! Oli niin hirveä pahoinvointi.. Ja niin kova myrsky, et ihan pelotti..

Itsellä on alkanut kaikki makea himottamaan. Olen ennen raskautta katsonut kohtuullisen tarkasti mitä laitan suuhuni ja muutenkin tykännyt ennemmin suolaisesta kuin makeasta. Salaatteja ja kasviksia olen aina syönyt runsaasti. Ajattelinkin, että raskausaikana ruokavalio on helppo pitää terveellisenä ja monipuolisena, sillä isoja muutoksia ei tarvitse tehdä. Mutta sitten pompsahtikin ihan hillittömät ruokahalut ja makeanhimot, vaikka pyrin syömään säännöllisesti ja monipuolisesti. Sortumisia herkkuihin on tullut, mutta varmaan ihan kohtuudella vielä mennään. Vaikeaa tosin on..:oops:

Alkuraskaudessa himotti kiivit, nyt kuolaan suklaakakkureseptejä- tosin en ole vielä sortunut tekemään sellaista, se katoaisi kuitenkin kerralla suuhun...:hungry:

Mäkin normisti syön paljon kasviksia ja kuvittelin ettei tulis ongelmaa niiden syönnissä nyt raskaanakaan, mut jotenkin nyt on niin niin vaikee saada mitään vihreetä alas. Kyllä kurkku menee viel leivän päällä mut kaikkien salaattien syönti kyl niin tökkii :wideyed: Sen sijaan kaikki rasvainen ruoka maistuu ja etenkin hamppareita tekee mieli .. Onhan niis yleensä sentään yks salaatinlehti ja tomaatti :nailbiting: Niin ja teetä tekee mieli juoda ja paljon :hungry:

Mulla on myös hirvee himo kaikkeen rasvaseen ja suolaseen, koko ajan tekis mieli hampparii tai pizzaa... yyh :D vastapainona sitten tekee mieli hedelmiä. Kilokaupalla raahattu klementiinejä, omppuja, banaania yms. kotiin.
Sit on paljon ollu semmosia 'pakko saada nyt heti' jotka sit jää siihen yhteen kertaan, esim piimä.

Takaisin