Mieliteot

Mulla itsellä on tullut himo suolakurkkuihin, ai että miten hyvältä ne maistuu leivän päällä! :p Toivottavasti ne ei oo missään kiellettyjen ruokien listalla.. :D
 
Täällä kyllä vaihtelee mieliteot, mutta kaikki suolainen uppoo enemmän kuin hyvin. Ennen raskautta jäätelö ja suklaa olivat taivaallisia herkkuja. Nyt tavallinen kotiruoka parasta, sitä menee reiluja annoksia! Nam nam :D
 
Mulla on jännä mieliteko, kaupan kanasalaatit... siis sellaset valmispakatut?!! En ymmärrä, hirvee määrä muovia, nahistunutta salaattia ja kaks kananpalasta... mut niiiiin hyvää!! En kauheen usein tosiaan voi ostaa ku hinta ja muovimäärä ahdistaa.
Pari viikkoa sitten oli tajuton halu naudan pihviin, söinkin useemman sillon peräkkäisinä päivinä.. luulen et naudan lihan halu tuli alhasesta hemoglobiinista, nyt hemoglobiini noussut ja lihan himo kadonnut.. :) :D
 
Mulla on jännä mieliteko, kaupan kanasalaatit... siis sellaset valmispakatut?!! En ymmärrä, hirvee määrä muovia, nahistunutta salaattia ja kaks kananpalasta... mut niiiiin hyvää!! En kauheen usein tosiaan voi ostaa ku hinta ja muovimäärä ahdistaa.
Pari viikkoa sitten oli tajuton halu naudan pihviin, söinkin useemman sillon peräkkäisinä päivinä.. luulen et naudan lihan halu tuli alhasesta hemoglobiinista, nyt hemoglobiini noussut ja lihan himo kadonnut.. :) :D
Mulla oli viime raskaudesta ( poika täytti just 1v.) aivan sama kanasalaattihimo. Ja nimenomaan piti olla kaupasta valmis kana-ceasarsalaatti. Nam! :p
Myös naudanliha pihvi oli taivaallista. Tässä raskaudessa mieheni innoissaan kantoi samoja. Väärin! Ei maistu enää.

...mietin vaan, notta poikaako halimami odotat?
:rolleyes::Heartblue
 
MaLinn, jouluna sit ehkä tietää kumpi tulee. Oloja ei oo kumpaankaan suuntaan ja kotitestit antaa joka toinen kerta tytön ja joka toinen kerta pojan. Anoppi on kuulemma hyvä tietään/arvaamaan näitä asioita ja on vakuuttunut että poika olis tulossa.
 
Niitä tulee ja menee. Yhden viikon himo on toisen viikon ällötys. Ensin himotti verimakkara, sitten ajatuskin oksetti, sama kävi myös peston, satsumien ja kalkkuna-juustocroissantien kanssa. Kestosuosikkeja ovat olleet kiivi, turkkarit, broadway maustetut pähkinät, pinaattiletut, feta, ananaslimu, karjalanpiirakat ja kaikki uunissa paistettavat perunat. Päivääkään en selviä ilman palvikinkkua :D
 
Vihreä omena ollut kestosuosikki koko ajan raskauden alusta tähän päivään. Piimää joisin purkki tolkulla ja suolakurkku uppoaa paremmin kuin hyvin, tosin ei hyvä juttu, kun verenpaine ei saisi nousta...:rolleyes::)
 
Mamma-79, mullakin vihreita kirpeitä omenia menis koko ajan!! Ne vaan saa mulla aikaan närästystä :/

Ja nyt kun tarkemmin mietin ni suolakurkku ja oliivit maistuu kyllä erityisen hyvin..
 
Kana täälläkin! :grin Muut mieliteot vaihtelee usein, mutta kana pysyy.

Muistan kun esikoisen raskaudessa oisin voinut syödä pelkkää perunaa kattiloittain... Itku tuli kun ravitsemusterapeutti suositteli perunan vähentämistä edes vähän. :hilarious:
 
Mc Donaldsin fiesta grilled chicken-salaatti. ♡ Voisin elää sillä. :D
 
Niin ja kahvi palannut, mutta vain aamuun. Vain aamuisin tekee mieli, muutoin päivällä ei. Joskus kuitenkin tulee juotua kupillinen päivälläkin, taitaa olla niin tapa!! :):coffee2
 
Mulla oli esikoisen kanssa banaanit jotain niin taivaallista et niit meni ainakin 5 päivässä :nailbiting::grin Nyt ei banaani maistu ja en saa alas teiän kaikkien himoitsemaa kanaa kaan :wtf: Enkä kalkkunaa. Ainoastaan kunnon pihvi menee.
Alku raskaudessa oli juqurttiin himo ja nyt ei siihenkään enään vaan perunamuussia menee jokapäivä :p
 
Mun tekisi mieli syödä kaikkea tulista, mutta kun niistä tulee niini kaamea olo, että ei pysty oleen... :hungover:
Muuten ei kyllä oo ollut mitään ihmeempiä mielitekoja. Kai niitä ehtii vielä tuleen. :joyful: Tosin mun mies on sitä mieltä, että mulla on aina ihan kummallisia makuyhdistelmiä niin kai mulla sitten raskaus tekee sen, että syön "tavallisesti". :grin
 
Mulla on nyt pari pvää ollu salami. Sitä ei kai saa "raakana" vetää, niin oon tehnyt lämpimiä leipiä. Mut en muutenkaa saa syödä niitä paljon, kun on verenpaine vähän koholla, nii suola ei oo hyväks, eikä muukaan paineita kohottava. Nyt tietty tekee siis hirveesti mieli myös salmiakkia. Kumpaakaan en siis normioloissa oikeastaan syö.
 
Omituista, ettei nyt ole muita mielitekoja ruuan suhteen kuin piimä!
Muuten kaikki ruoat ällöttää jo pelkkä ajatuskin..
Tosin odotan pääseväni maistamaan joulukinkkua, mutta se nyt on ollut jokavuotista, olin sitten raskaana eli en :D

Esikoisen kohdalla makea, grilliruoka ja varsinkin PIHVIT oli sellaisia joita oli pakko saada!
 
Makaroonia ketsupilla, nuudelia..naam! Aluksi meni jugurttia mutta nyt viiliä. Rahkaa en voi ees ajatella -yök! Kana ei nappaa. Keltasta jaffaa oli pakko saada vaikken muuten juo ikinä mitään limppareita. Piimä on hyvää. Vihreät pitkät pavut maistuu. Ranskalaisia vois syödä vaikka joka päivä. Kahvi jäi pois jo plussauksen aikoihin. Karkit, suklaat yms on jääny vähemmälle mutta salmiakki on silti taivaallista! Leikkeleet on tosi haastava juttu..vähänkään jotain jöijjöjä niin ei pysty syömään! Vihreitä omppuja ja banskuja menee päivittäin. Äh, näitä on vaikka ja mitä! :P nyt rv 17+2
 
Nyt kun mainitsit tuon jaffan, niin sitä menee täälläkin. :D Nytkin kaks pulloa jääkaapissa. :D
 
Takaisin
Top