Mieliteot/ruoka-aiheet muutenkin

Mulla vähä vaihtelee nämä mieliteot sen mukaan onko pahaolo vai ei. Välillä kaikki suolanen(sipsit,popparit ym) on niin ihania mutta kun on paha olo niin tekee mieli vesimelonia, appelsiinia ym muuta raikasta :D

Mua taas ällöttää kaikki rasvainen ja mausteinen. Ja tekis mieli vaan vetää jäätelöä salaatteja hedelmiä yms. Hyvä vaan välttyä ylimääräisiltä turvotuksilta

Eka ällötys tuli vastaan tänään: Toi Skyr Uuniomena haisi omaan nokkaan ihan sairaan pahalle, ei puhettakaan että oisin suuhun asti laittanu. Piti mies komentaa saman tien viemään se pois kun viereen istahti sohvalla. Ei onneksi pahaa tehny mutta pahalle se haisi

Mulla kova juttu ollu vesimeloni!

Vaihtelevasti myös appelsiini, mandariini, suklaa, mehujää ja sipsien dippi tosin sipsit ei mene alas vaan pelkkä dippi.

mun tekee mieli vaan kaikkia normaaliruokia, ei yhtään herkkuja. outoo ! en aio hirveesti ressata tosta ruokavaliosta, syön mitä tekee mieli, vältän vaan viinaa ja muita myrkkyjä

Mulla on suola alkanut yököttää niin paljon, että oli pakko pyytää työpaikan keittiöltä oma vähäsuolainen ruoka joka päivälle. Eikä todellakaan pysty syömään isoja annoksia. Omena ja kaurapuuro on luottoruokia näinä aikoina. :)

Mä himoitsen kurkkua. Haaveilin siitä jo aamusti, ja kun sain sitä viimein kaupasta töiden jälkeen, söin suorin jaloin puolet. Täytyy ostaa huomenna uusi.

Voi ihanaa! Puoli päivää meni ilman pahoinvointia ja uskon sen olevan munksantin ansiota! (Munksantti = kroisantin ja munkin risteytys, jossa on hilloa ja kermavaahtoa välissä) Eli joka päivä vaan munksantti nassuun niin hyvä tulee. Montakohan ylimäärästä kiloa oikein saisin tuolla dieetillä... :p

kauhia ku tekee mieli suolasta! Piti kourallinen (tai kaksi) sipsiä nakata naamaan ja nyt harmittaa :(

Mulla vaihtelee mieliteot niin nopeaan, etten itsekään pysy perässä. Luulen haluavani esim.jotain raikasta mehua mutta ennen kuin olen ehtinyt nostaa lasin huulille niin en enää todellakaan halua sitä. Sit haluankin suolaista mutta jo voileivän ajatteleminenkin lopettaa sen mieliteon. Eli yhtäaikaa tekee mieli kaikkea ja ei mitään.

Tekasin tänään mustikkapiirakkaa niin piti nuolija lipasta puhtaaksi, vaikkei toi ehkä ihan suotavaa oliskaan.. :) Muuten jatkunut suolasennälkäsenä, sipsiä tekee aina välillä mieli

Mun on tehny mieli viime aikoina suklaata, ja oon popsinu suklaapatukoita ja mutakakkua, joita siis normielämässä inhoan. Myös haju, joka tulee jauhelihan paistamisesta on suorastaan HUUMAAVA! Kun mies paistaa jauhelihaa, tuun siihen vierelle "kauhoon" sitä tuoksua nenään. Paras tuoksu, jonka tiedän tällä hetkellä :grin

Minä taas en voi sietää minkään paistamisen hajua kotona! Kerran kun mies aloitti paistamaan nimenomaan jauhelihaa, niin pöntön ja oksun kautta pihalle vaan istuskelemaan. Huhhuh....

Mieli tekee ei oikeastaan yhtään mitään. Kun vaan pystyis ja sais olla syömättä niin hyvä olis, mutta kun se paha olo tulee niin pian!??!!? Maitokaakao on nyt ehkä se mitä hyvällä menee. Lämpimät ruuat kaikki on ihan yäkyäk, eilen teki hirveesti mieli kaalta, kurkkua ja tomaattia ja mahahan se siitä vain meni sekaisin. Pitäis nyt kehittää tähän joku semmonen, mitä mieli tekis edes vähäsen, että sais syötyäkin.

Heh, ite en pysty kuvitteleen syöväni kovin paljon lämpimiä kasviksia. Mulla lentää oksu, kun haistan kasviksia esimerkiksi keitettävän. Välillä on ollu tuskaa, kun olen rampannu pesutuvalla ja joutunut ohittamaan ravintolan keittiönoven, joka aukeaa suoraan rappuumme. Siellä kun valmistetaan paljon kasvisruokaa ja auta armias se haju! Kauhea yökintä iskee :sick006

Suolakurkku nam, mutta ei voi kauhiasti syyä ko muuten ei tehä mitään muuta ko kuljetaan vesilasi käessä pitkin kämppä... Karkkia tekee kyllä vähemmän mieli, vaikka kauhia sokerihiiri muuten ollut... Tuli myös v-lopun aikana puolen vuoden tauon jälkeen ostettua sipsiä, olisko tuon suolan takia juuri, mutta oli ne helkkarin hyviä :p Ja jotenki sitä himoitsee kaikkea sitä mikä on kielettyä... joku ihana pihvi ja kypsyys medium, voi kristus..! Onko tonnikala kans kielettyjen listalla? No ilmankos sitäki tehny sitten mieli :grin

Juoko joku Rooibos teetä? Tai oisko sattunu keskustelemaan asiasta neuvolassa? Kun se on tuolla kiellettyjen listalla lähinnä siks kun "Muut ovat yrttijuomia (myös rooibos), eikä niitä suositella. Yrttijuomien turvallisuutta ja mahdollisia luontaisia haitta-aineita ei ole tutkittu."
Just tossa keittelin teetä ja aloin vaan miettiä et joskus ois kiva vähän illemmasta juoda kofeiinitonta ja rooibostakin löytyy kaapista...

Elmer niin sama ongelma! Rasittavaa kun on nälkä ja periaatteessa tekee mieli kaikkea mutta käytännössä ei. Hedelmäsalaatti on ainoa mikä on useamman päivän mennyt alas mukisematta. Ratkaisu:tein sitä 8 litraa :D

Mulla on kadonnut nälän tunne melkein kokonaan, vaikka varsinaisesti mitään yökötyksiä ei ookaan. Aamulla/ aamupäivästä en saa oikeen mitään alas ja pystyn syömään vasta iltapäivällä, jolloin maha jo murisee tyhjyyttään.. huoh. Oon kuitenkin hoikka, joten tiedän että pitäs syödä enemmän, mutta ei vaan oo nälkä eikä tee mitään mieli.

Mulla ei mene enää alas lihat,rasvainen ruoka eikä oikeastaan tee mieli mitään tuhtia. Paha olo tulee ku ajatteleekin,saati hajusta. Myöskään makea ei iske,vaikka suklaata rakastan.

Koko ajan voisi syödä mandariinia,salaattia,mehua,vaniljajäätelöä,kurkkua.. :)

Paha olo on herkästi ja oksentamaankin oon joutunut. Lääkäri sanoi,että mikä tahansa mikä menee alas ja pysyy mahassa on hyvästä. Vaikka se olis alkuun vaan joku herkku tai muuten kovin ykspuolista.

Mulla alkoi pahoinvointi 7. viikolla. Nyt on pikkuhiljaa helpottamaan päin onneksi (viikkoja 10+6). On ollut kyllä aika taistelua syöminen. Väkisinsyömällä oon saanut pidettyä painonlaskun alle 2kg:ssa.

Mitään ei tehnyt mieli syödä. Lämmin ruoka kuvotti ajatuksena eniten. Samoin kaikki mausteinen. Kylmät jutut maistui parhaiten (hiutaleet tai murot ja maito, marjat, hedelmät, rahka, jugurtti, jäätelö/mehujää). Liha ällötti erityisesti, mutta pakkosöin sitäkin, kun hemoglobiinit alkoi laskea turhan alas. Söin kolmen viikon aikana 7 kg pakastemarjoja (mansikoita, mustikoita, musta- ja punaviinimarjoja ja puolukoita) :grin Sokeri myös tökki aiempaa enemmän. Oikeastaan jäätelö oli ainoa sokerinen, mikä maistui. Muuten esim. pelkkää rahkaa tai luonnonjugurttia niillä marjoilla.

Nyt on tosiaan onneksi vähän helpottamaan päin ja tekee välillä jopa mieli ruokaa:hello2 Jee! Varsinaisia mielitekoja en tunnista.

Takaisin