Mieliteot/ruoka-aiheet muutenkin

ROSKARUOKA!Voisin syödä aamusta iltaan pizzaa,hampurilaisia ym..Onneks mies käy kaupassa :D Karkkia ei kauheesti tee mieli.
Kaikki tulinen kelpaa :D

Huomasin just syöneeni puol purkkia pepperoneja kertaheitolla :p Tulinen ruoka maistuu myös täällä.

Hmm.. Tiistaina oli pakko saada tonnikalaa.. Nyt uuniseitiä tulossa vielä illalla.. Tosin päivä on mennyt vähän huonosti syöden ja siinä sivussa kiukutellen. Mikähän tää himo kalaan mahtaa olla. Enkä edes ostanu kaupasta karkkia enkä syöny pullaa tänään vaikka tarjottiin! Se olis jo rastin paikka seinään ku niin käy

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sipsiä sipsiä sipsiä :angry2 Miks pitää tehä miel jotain noin epäterveellistä?

Makeanhimo on täälläkin kadonnut kummasti.. Ainoastaan hedelmiä, marjoja ja jugurtteja tekee mieli, muu makea tuntuu ällöttävän.
Mariann3, kunhan muistat syödä riittävästi D-vitamiinia kun sitä ei ole (yllätys, yllätys) lisätty tilamaitoon!

Onneks sipsit on loppu, kävin nimittäin kaapilla niitä ettimässä ku iltapalaa piti syödä :smiley-ashamed008

Mulla tekee mieli kaikkea rasvaista ja suolaista :( sekin vähän pelottaa kun kahvia pystyy vieläkin juomaan, yleensä se on jo alussa käynyt maistumaan tosi pahalle..

Mulle kyl maistuu laku ja salmiakki.

Mulle kelpaa kanssa kaikki tulinen! Miehellä on onneks vaikka mitä chili-kastikkeita, niitä on hyvä sotkee ruuan sekaan:grin Toinen himo on mandariinit. Ärsyynnyin päivällä mieheen ja siitä jo hetken päästä huomasin lohduttautuvani mandariinilla. Ei sillä,en valita:grin

täällä kans menee kaikki suolainen! Vähän ärsyttää kyllä kun haluttais yrittää syödä terveellisesti raskauden ajan... ja sitten vain tekee mieli! Karuinta on että kun on koko ajan etova olo niin se pysyy hallittuna vain sillä et aina vähän väliä syö jotain suolaista :O kummallisia hommia :D

Mites te syötte noita juustoja? Mä rakastan juustoja ja haluaisin selvittää tämän perinjuurin. :D

Siis onko ok syödä myös pehmeitä juustoja, jos ne vain on pastöroitu? Eikö siis juuri pastörointi estä tuon listerian muodostumista? Kovissa juustoissa sen ei ilmeisesti luontaisesti ole mahdollista kehittyä, eli niissä ei ole väliä onko pastöroitua vai ei.
Entö homejuusto? Onko se kielletty homeen takia, eli ei auta vaikka olisi pastöroitu?
Olen yrittänyt kysellä kavereilta, mutta kaikki tuntuvat olevan vähän eri mieltä asiasta. Olisi siis kiva tietää, mikä täällä on keskimääräinen suhtautuminen juusto -gateen.

Ja mielitekona on ollut siis se vegaaninen hamppunakki, jonka kirjoitin tonne yhteen toiseenkin ketjuun.

Mun tietääkseni ja minun saaman tiedon mukaan aurajuustoa saa syödä. Olis pitkä odotus jos kaikki hyvä olis kielletty..

Evira:n sivuilta kopioin seuraavaa:

Lisäksi suositukset riskiryhmille
Riskiryhmiin kuuluvien henkilöiden on hyvä välttää alla mainittuja elintarvikkeita ja kuumentaa kaikki ruoka huolellisesti ennen syömistä. Myös ravintoloissa syödessä on hyvä kiinnittää huomiota alla oleviin suosituksiin.

• Syö vain kunnolla kuumennettuja liha- ja kalatuotteita
  • Älä juo pastöroimatonta maitoa tai syö siitä valmistettuja tuotteita. ( Usein kysyttyä raakamaidosta)
    Vältä myös pastöroidusta maidosta valmistettuja pehmeitä juustoja. Ruoanlaitossa kuplivan kuumaksi kuumennetut juustot ovat turvallisia. Kovissa juustoissa listeria ei pysty lisääntymään.
  • Kuumenna kaikki pakastevihannekset ennen käyttöä. (salaattiin lisättävät kiehautetaan ja jäähdytetään ennen lisäämistä.)
  • Kuumenna kiehuvan kuumaksi kertaalleen jäähdytetyt, uudelleen kuumennettavat ruuat.
  • Kuumenna myös valmisruoat kiehuvan kuumaksi ennen syömistä.
  • Käytä sellaisenaan syötävät tuotteet hyvissä ajoin ennen viimeistä käyttöpäivää.

Ja kaikkien minun tietolähteiden mukaan myös homejuustot kuuluvat vältettävien joukkoon. Kiehuvaksi kuumennettuna toki saa syödä, listeriapöpö kuolee yli 60 asteessa muutamassa minuutissa.

Mulla muutama mieliteko on tässä noussut esille. Piimä on number one :D sekä viili. Myös porkkana on maistunut paremmin kuin aiemmin. Mäkin olen myös syönyt paljon roskaruokaa tässä parin viikon aikana kun tehnyt niin lujaa mieli, mutta sen jälkeen sitten iskeekin huono olo. :l

Takaisin