Mieliteot ja Kuvotukset

Esikkoa odottaessa mielitekoihin kuului kaikkea ihanan terveellistä. Vesimelonia vedin parhaimmillaan kokonaisen päivässä, toisinaan söin raejuustoa, suolakurkkuja ja kirsikkatomaatteja, päivittäin appelsiini-greippimehua (itetehtyä) ja ylipäätään raikkaat jutut niinku kurkku oli pop. Mulla oli myös aivan sairas pahoinvointi, jolloin en pystynyt syömään mitään muuta kun sipsejä, mutta eihän niistä raskauskiloja tullut kun en oikein syöny muuta. Makeannälkä tuli vasta loppuraskaudesta ja jatkui koko imetysajan.

Heti plussauksen jälkeen ostin kaupasta vesimelonia ja sipsipussin varuiksi kaappiin. Mun mies on jostain lukenu et vesimelonia pitää kypsyttää 5vrk ennen syömistä ja että se pitää säilyttää huoneenlämmössä kun jääkaapissa siitä kuolee vitamiinit! Nenä nyrpeänä toimin näiden ohjeiden mukaan ja kun sit vihdoin sai syödä sitä melonia (joka oli kyllä mehukkaampi kuin samana pvänä ostettu ja jääkaapissa säilytetty) niin ei se jotenkin ollut huoneenlämpöisenä niin raikasta. Joudun siis tästedes tappamaan ne vitamiinit jotta saan raikasta kylmää vesimelonia! Siihen on mielitekoja alkanut tulla tälläkin kerralla, enkä pane pahakseni jos toistuu muutkin edellisen raskauden mieliteot! :)

Nyt vajaa viikon tehnyt ihan hirveästi mieli oikein tulista ruokaa ja kummallista kyllä, raparperia, josta en ole koskaan edes perustanut. Sellaista oikein tuoretta ja kirpeää. Voi että, maalle menoa odotellessa!

Täällä ollut hankala avata edes jääkaappia kun haju mikä sieltä tulee on aivan kamala, vaikka sielä ei muitten nenään mikään haise... Koko ajan ois jotain syötävä, mutta mitään en pysty syömään kun kerran kun alkaa jo etoamaan.. Perunamuussia en pysty enään syömään ollenkaan.. Kahvin juonnin lopetin heti kun sain tietää raskaudesta. Ei kyl tehnyt kahviakaan mieli ollenkaan.. Siitäkin tuli huono olo. Tupakkaa poltin ennen raskautta mut sekin alko oksettaa niin paljon että lopettaminen ei edes tehny pahaa.. :)

Vielä ei oo tullu mitään intohimoja. Tosin kun puhuitte vesimeloonista niin rupesi kamalasti tekemään mieli raikasta kylmää meloonia ;) Ja karkin ajattelukin yököttää. Jes ja hyvä vaan ;)

Täällä kanssa tuliset ruoat maistuu! Ja onneksi herkkujen himo alkaa mennä ohi kun etovaa oloa on enemmän, kohta sitä varmaan taas elää vaan sipseillä ja mehujäällä :confused:

Mulla on kyllä vaihdellu nää mieliteot :D Yks ilta oli pakko ostaa kaupasta lehtisalaattia, raejuustoa ja kivikylän lihapullia. Ai että maistui taivaalliselle se yhdistelmä!

Välillä himona oli jauhelihakeitto, nyt taas on vaihtunu: suomalaiset tomaatit aijai!! ja näkkäri oivariinilla :P

Yksi päivä teki kamalasti mieli mars-jäätelöä ja se ei tosiaankaan lähtenyt millään pingviinin suklaatuutilla, vaan se mars jäätelö oli saatava vaikkakin kahden päivän päästä :D Muuten ei oikein mikään makea maistu...

Itse ostin puffet-jäätelöä, koska sitä teki mieli. Muuten makeaa ei tee mieli, vaan jopa enemmän suolaista; kuten itsetehtyjä hampurilaisia. Myös suolakurkku on varma mieliteon kohde :P

Saatoin syödä juuri äsken ekaa kertaa tänään. Liha etoo, hajut etoo, kaikki etoo. Oikein suolainen uppoais parhaiten, mutta mulla jää neste niin pahasti kehoon, etten oo viittiny syödä. Yäk kaikki :sick006

Pelkkä ajatuskin paistetusta jauhelihasta etoo. Ja se käry.. ihan kauheeta. Yh. Banaanit sitruunamehussa taas ovat tämän hetken pelastus huonovointisuuteen.

Täällä riisimurot, kylmät hedelmä piltit, kylmä mehu, mehujäät maistuu... mielitekona ois subwayn patonki tai joku vastaava:rolleyes::rolleyes: ??? Nälkä on kyllä mutta mikään ei oikeen kunnolla maistu ja syönnin jälkeen tulee huono olo.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mä rupesin kanssa eilen unelmoimaan riisimuroista! En oo niitä varmaan neljään vuoteen syönyt, joten tiiä mistä himo sitten tuli :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Ne on nyt täällä todella pop :D pääsivät tänään loppumaan niin muistutin jo miestä että huomenna kauppaan riisimurojen perässä!

Kuulostaa mun viime raskauden himoilta; murot, mehujää, jätski, piimä.. :D Vielä ei oo himotuksia ilmennyt, mutta jauhelihan käry ällöttää täälläkin. Just tänään paistoin pojalle hirven jauhelihaa, hyhhyh.

mulla on ainut himo kurkku! Sitä vois syödä jatkuvasti. Ja ylipäänsä kaikki raikas maistuu :) sit mä rakastan kuumaa suihkua niin nyt huomannut että myös viileä raikas suihku on ihanaa :D :D muuten vähän kaikki etoo ja ällöttää. Ja hajut....apua!

Mun kurkkuhimo oli ihan järkky reilu viikko sitten. Vihanneslokeron ostin täyteen niitä kun söin 1-2 kurkkua päivässä :grin nyt se loppu ku seinään. Nyt seiskaviikolla on ollu etomista enemmän ja koko aika pitää syödä kun muuten huimaa hirveesti. Mitään normiannosta ei kyllä saa lopeteltua kun stoppi tulee niin nopeesti.Aikamoista taiteilua tää syöminen :)

Bulgarian jogurtti ja vadelmahillo, ainoa mikä maistuu. Tai no paahtoleipä juustolla ja tomaatilla on toinen. Paha olo järkky.

Mulla on paha olo näymmä jos syö epäsäännöllisesti, ja toinen kun tekee ruokaa nii silloin. Muuten alkaa olot olee poissa. Tilalle on tullut kaikkiemme ystävä yövessa ravaukset, viime yönä taisin herätä kolmesti. Sit ukko herätteli aamulla ysin aikoihin herätystä huh oli kyllä vaikeaa nousta. Nii nää oireet nyt ei ihan tänne ryhmään kuulunu nii pitää hiukan loppuun lisätä vielä et mä oon niin koukussa lakuun. Onneks on matalat verenpaineet nii voi huolettomasti syyä :)

Oukki doukki salmiakkijauhe kiekossa. Ravasin 6 eri kauppaa ja etsin tätä r-kioskeja myöten. Muut salmiakkikarkit ei maistu, mutta tämä jauhe. Esikoisen kanssa kannoin purkkia aina mukanani ja laitoin kermavaahdon sekaan ja lettujen päälle. Lisäksi mehujää ja suolainen. Esikoisen kanssa oli myös kanelin himo aivan järkyttävä, mutta toivon että siltä nyt säästyttäisiin. Hiilariruoka uppoaa ja auta armias jos pääsee verensokeri laskemaan niin oon itku kurkussa. Sit taas syödään ja maailma näyttää taas paremmalta :)

Piimä, raejuusto ja näkkäri mätitahnalla himoina. Onneks mätitahnaa saa kuulemma syödä! Tänään teki mieli paahtoleipää ja maapähkinävoita, eilen saarioisten isoja vaaleita karjalanpiirakoita. :D

Nälkä, koko ajan. Suhteellisen kurinalaista elämää elin ennen raskautta ja nyt tuntuu kroppa (ja ennen kaikkea mieli :p) ottavan ilon irti vapaasta syömisestä...itsekuri nollassa ja kilot senkun karttuu :confused1
Suurimmat himotuksen kohteet kuitenkin tuntuu olevan omenat ja kaikki makea. Cheddar-juusto viipaleitakin voisin syödä vaikka paketillisen kerralla :biggrin ..että sitä pahoinvointia ja kunnon kuvotusta odotellessa.

Takaisin