Mielitekoja

Mulla on uusi outo himo. Nauriit!! Söin kokonaisen pussin to-pe. Pitää nyt hakea lisää. Ne on pieniä, mehukkaita ja makeita ja niin helppo syödä. Onneksi on terveellinen himo! Luulen että kroppa yrittää tasapainottaa matalan hemoglobiinin ja tuntuu että koko ajan näkee nälkää.
 
En tiedä lasketaanko mieliteoksi, mutta outoa tämä kuitenkin on ja nyt raskauden aikana ollut...mun mielestä esim. meidän talon parkkihalli, bensa-asemat ja muut missä bensa/öljy, yms haisee, tuoksuu hyvälle. Ja maalit myös. Ja kosteat, vanhat kellarit, jne. Minkäköhän imppaajan tämä raskaus musta yrittää tehdä :D En kuitenkaan haistele liimaa tai tusseja, että siinä mielessä ei oo mikään mieliteko :D

Yksi tätini olisi kuulemma raskausaikana halunnut syödä filmirullia ja nuolla valkoista kalkittua uunia...
 
On kyllä niin huvittavaa lueskella muitten mielitekoja kun itsellä ei ole oikeastaan ollut mitään :) paitsi että mielestäni tuo bensa on aina tuoksunut hyvälle ja mielellään tankkaan ja annan miehen istua autossa :D
 
Tässä loppuajasta intohimona mehujäätelö, kauhee tuska jos unohtuu kaupasta ostaa!
 
Minä himoitsen suklaata ja herkkuja joka päivä, mutta yritän hillitä itseäni ettei tulisi enää lisää kiloja eikä vauva kasvaisi älyttömän kokoiseksi. Odotan kyllä sitä aikaa kun pääsee urheilemaan kunnolla ja tiputtamaan raskauskiloja. :dance008
 
AinoS, ennen raskautta pidin juurikin bensan, lasolin yms. tuoksusta. Nyt raskaana ollessa tuoksut enemmänkin ''ahdistavat'' ja pakko päästä nopeasti pois sellaisesta tilanteesta missä näitä esiintyy. En tiedä onko hajuaistini vahvistunut vai pyrinkö tiedostamatta myrkyistä kauemmas.

Tänään lakkasin kynnet, jotta pysyisivät vahvempina. Se toimenpide oli kuitenkin nopeasti ohi, koska se haju ällötti ja sen takia jouduin pidättämään hengitystä. En kyllä usko, että niiden haistelu terveellistä olisi, joten ihan hyvä, että ''elimistö'' reagoi esim. vahvistuneella hajuaistilla.
 
Ahhh, Ainon maitosuklaa jäätelö:P nams. Sitä vois vetää vaikka paketillisen, muttei maha vedä niin paljoa mitä mieli tekis :D Suklaa muuten ei oo iskeny oikein koko raskaus aikana, enkä oo tainnu suklaata alkuraskauden jälkeen oikein syödäkkään, paitsi sitä jäätelöä. Meni kesä aika jätski huuruissa, välillä kävin joka päivä ostamassa Ainon maitosuklaa paketin.. Nammmm. Ihme kyllä se ei oo painoon vaikuttanu, paitsi sitten ku muutettiin elokuun alussa enkä voinu ostaa jäätelöä kun ei aluksi ollu pakastinta, niin paino olikin tippunu parissa viikossa pikkasen vajaan kilon verran, neuvolassa vain tuumasi että sinä oot alkanu laihtumaan..
 
Ja real ruisleipä, siihen en halua kyllästyä koskaan, sitä vois kans vetää vaikka pussillisen jos jaksais, ja s-ryhmän Rainbow persikka rahka, niitä pitää olla aina jääkaapissa :P
 
Mulla tullu kans tähän ihan loppuraskauteen uusia mielitekoja.. Mehujäätelö pakko ostaa aina kauppareissulla, aamulla vois juoda litran tuoremehua,,kurkku on ihanan raikasta ja vesimelooni yms. Myös maito maistuu niiiin hyvälle. Varmaan joku kauhee nestehukka kun vois vaan juoda ja ruoka nyt ei niin maistukkaan sitten :D
 
En normaalisti juo maitoa, mutta raskausaikana siitä on tullut niiiiiin hyvää! Varsinkin se uus parempi eila-maito, sitä vois juoda vaikka kuin :D
 
Mä oon syöny kans real ruisleipää aivan hulluna tässä raskausaikana! Tuore ananas :p
 
Mulle on erityisen hyvin maistunut koko raskauden ajan uunilohi sitruunalla ja kermaviilikastikkeella. Samoin uudet perunat ja suomalaiset mansikat on ollut kesän parasta herkkua. Nyt maistuisi suomalaiset omenat kunhan alkaa enemmän tulla kauppoihin. Bensan, tupakan ja pakokaasun hajut ällöttävät eniten ja yritän niitä vältellä parhaani mukaan. :yuck:
 
Valion mehumaito on alkanut maistumaan vähän liikaakin, vaikka normaalisti se ei todellakaan ole ollut mun juttu!
 
pakko kertoa kun oon jotenki koukuttunut suklaa-leivoksiin :D taas äsken leivoin jotakin browniejuttuja… varmaan tulee sata kiloo painoa itelle tähän loppumetreille kun vois vaan elää noilla herkuilla! :)
 
Mäkin olen leiponut suklaahimoissani kaikenlaista mitä vaan perusaineksista oon saanu tehtyä. Toivottavasti herkkuhimot häviää kun vauva tulee tai muuten tulee ongelmia painonpudotuksen kanssa.
 
Alkuraskaudessa ei tehnyt mieli oikein mitään makeaa. Makea maistui jotenkin liian makealta. Nyt sitten viimeisen kuukauden tehnyt mieli kaikkea makeaa. Ei erityisemmin tee mieli mitään tiettyä, kaikki maistuu mainiosti: karkki, jäätelö, leivonnaiset, mehut jne. No onneksi tuli vasta tähän loppuvaiheeseen.
 
Täällä on tullut uus mielihalu... PIIMÄ♥
Normaalisti en juo sitä ollenkaan, mutta näin raskaana saattaa mennä litran purkki päivässä :D raikkaita ruoka-aineita haluttaa myös, mutta silti tulee enemmän syötyä makeaa ja suolaista vaikka makea maistuu makeammalta ja suola suolasemmalta. :D
 
Takaisin
Top