Mielitekoja

Ruoka uponnut vähän paremmin tällä viikolla kuin viime. Mut aika pitkälti himojen perässä joutuu menemään. Että tässä nyt odotellaan take away kiinalaista :D en olisi kyllä uskonut että kiinalaiseen tulis himo vähään aikaan.. Mut tuntuu just ettei mikään muu uppoais nyt kuin kana valkosipulikastikkeessa.

Ihanaa asua maalla niin ei tuu juuri nuita pahempia mielitekoja :D Tiällä ku ei oo oikee vaihtoehtoja, toki jos et ite tee. Mut sitten ku isolle kirkolle lähtee nii oha se makiaa mennä jonnekki syömään :P Toi kinkkisafka vois olla seuraava herkku.

Mä kyllä tykkäsin kouluaikana melkeen kaikesta mitä oli tarjolla.. :0 opin jopa syömään mustaamakkaraa ja siskonmakkarakeittoakin koulussa, ja harmitti ettei noita ollu koskaan kotona sit. No, mustaamakkaraa ollaan kyllä paapan kanssa joitakin kertoja ostettu ja herkuteltu:) No, niitä kumilihapaloja en kyllä kaipaa.. oon lihan suhteen vähän kranttu, en syö jos on yhtään purkkamaista. Mies sitten syö ne mun lautaselta :wtf:

Voisinkin kokeilla tuota perunalaatikkoa ens viikolla, siitä onkin kauan ku viimeks oon tehny. Mulla on tapana laittaa siihen viipaleperunoita, jauhelihaa, kermaa ja koskenlaskijaa. Nam.

Mulla sama ku Liljalla, eli oon lihan suhteen tosi tarkka. Kotoa opittua, äiti poisti lihoista aina tosi tarkkaan kaikki kalvot, jänteet ja läskit. Yökkäysrefleksi tulee kumilihasta välittömästi. Mustamakkara on herkkua!

Mun alkoi tehdä mieli pannaria, äsken syötiin sitä iltapalaksi. Pitkästä aikaa!

Meillä oli koulussa oma keittiö ala-asteella missä tehtiin ruoka kokonaan ite ja se oli aina tosi hyvää.. ihmettelinkin niitä ällö kouluruoka juttuja ennen ku päädyin sit isompana toiseen kouluun mihin tuli niitä mauttomia keskuskeittiön lilluja ja sitkuloita.. :yuck: Se on se, kun hinta ratkaisee.

Tuli tässä semmonen nostalgiafiilis et piti 80- luvun muistolle tehä oikeaa kanaviillokkia.. ennen niin perusruoka ja nykyään täysin kadonnut ilmiö! Oli kyl hyvää mutta ei mikään laihdutus- ja verisuoniversio, siihen tuli järjetön kimpale voita ja purkillinen kuohukermaa... ja oli vaikea löytää kokonaista pakastekanaa mikä ei olisi broileria :D

Ala-asteella meilläkin oli oma keittiö ja hyvät ruoat, mutta ylä-asteella.. Meillä oli oikeasti pahat ruoat ylä-asteella. Tämä tajuttiin, kun käytiin vierailemassa ihan toisessa koulussa ja syötiin sitten siellä. Toki oltiin kitisty ruoasta koko yläasteen aika, mutta siinä se iski oikeasti :D

Mä oon käyny ala-asteen pienessä kyläkoulussa, oppilaita oli yhteensä 30-40. :) Siellä oli kans tosi hyvä ruoka, voi sitä järkytystä yläasteelle mennessä. Yök! Muistan vieläkin, miten moni koulupäivä meni näkkärin ja porkkanaraasteen voimalla..

Ja itsellä tosiaan erityisruokavalio allergioiden takia.. Niitä ruokia olisi voinut syöttää varmaan eläimille - tiedä olisiko niillekään kelvannut..

Nyt iski mieliteko taas, kun salama kirkkaalta taivaalta: sitruuna-salmiakki ruudut! Yks lempiresepteistäni, taitaa olla vaan pakko leipoo illalla xD

Aijaa tuostako se mun hyvä mielikuva kouluruuista siis johtuu, oon ollu onnellisessa asemassa kun jokasessa koulussa mitä oon käynyt, on ollu oma keittiö!

Kävin thai-ravintolassa, kyllä oli hyväää :)

Ens viikon oon lomalla, niin ajattelin leipoa kaikenlaista. Otin jo talteen parit suolaisen piirakan ja pasteijan ohjeet, ja yhden pullaohjeen myös. Katotaan mitä muuta keksii.. vai huvittaako tehä mitään sit lopulta B)

Mä oon varmasti ihan kummajainen, mutta mulla ei ole oikeastaan yhtään huonoa kokemusta kouluruoasta. Olin aina kaikkiruokainen ja edelleen kyllä ruoka maistuu. En tiedä maistuisko enää kouluruoka, kun tässä on tullut vähän kriittisemmäksi iän myötä. :)

Peruna se vaan maistuu edelleen. Tänään tosin kokeilen, josko ranskalaiset maistuisi välillä. Kaveriksi olisi jotain pakastekalaa ja nakkeja - niille en kyllä osaa vielä näyttää vihreää valoa o_O katsotaan kun uunista tulee!

Mulle tuli nyt uutena mielitekona omenat! Piti käydä hakemassa pussillinen, nyt haaveilen uuniomenoista ja vaniljajädestä. Yritän nyt pitää kuitenkin herkut loitolla ja syödä nuo ihan siltään. Viikonloppuna lupa sit herkutella :)

Minoon varmaan kouluruuat aina syöny kohtuudella ku ne sai ilman ja valmiina. Edelleenkin toi ruoka on enemmän pakollinen paha. Vaikka ruuanlaitto on ihan ok ku sattuu sille tuulelle. Hitto rupes tekee mieli tota kanaviillokkia Pari päivää sitte jo sitä haaveilin

Voi sitä iloa ja hämmästystä mieheni naamalla tänään, kun sanoin, et nyt tilataan kebabia! Joskus nämä mieliteot voivat olla siis miehenkin mieleen :)

Meillä mies on kans onnessaan, kun mulle maistuu omasta aloitteesta roskaruoka. Yleensä se on mulle se viimenen vaihtoehto kun oon sitä sorttia jolle pelkkä heseruuan tuoksu tarttuu lanteille :P

Haha :D joillain mieliteot on miehen mieleen, joillain ei niinkään. Perunat ei tuolle maistus o_O varmasti ottaisi ennemmin roskaruokaa himoitsevan naisen! :D

Haa ja meillä mies on yks perunahullu. Ei tykkää pastasta eikä riisistä yhtään kasvisruokakaan ei herralle uppoo. Kyllä se syö, ku mää sanon et siinä on kattilaa vapaana, voi ihan rauhassa kokata.

Tuli aBu mieleeni tuosta sun vertauksesta kouluruuasta, ettei elukoillekkaan kelpais kun näin joskus kauan kauan sitte lehessä mainoksen, jossa luki:"Myydään perunaa kouluun tai sikalaan...." Mainio rinnastus myyjällä!

Lähinnä tää eläimille vertaus tulee siitä, kun mulle oli aivan liian usein tarjolla lihanpaloja semmosessa vesihyytelössä o_O tuo aivan mieleen yhden koiranruoan koko koostumukseltaan ja hajultaan!

Takaisin