Mielitekoja

Mustikkapiirakkaa upposi pala, mut seuraava alkokin jo oksettaa. Vähä turhaa tuli tehtyä...
 
Höh nyt mä pystyn syömään sitä suklaata... Ja arvata saattaa että parin viikon tauon jälkeen sitä uppoaa tehokkaasti xP
 
Mä hurahdin nyt smoothieen. Kuinka helposti siinä saakaan maitotuotteita ja hedelmiä/marjoja huijattua alas, kun ne ei ole oikein meinannut upota!
 
Vauvahaaveilija, mä tein viime viikolla tonnikala-ananas-juustoleipiä oreganolla. Oli hyviä! :P

Tällä hetkellä tekisi mieli lihapasteijoita (sellasia ite tehtyjä) ja lättyjä..
 
Eilen tein paistettua herkkusieni-sipuli juttua ja olihan sitä tänäänkin tehtävä! Lisänä perunaa, jauhelihakastiketta, keitettyjä porkkanoita sekä tuoresalaattia. Mun mieliteot alkaa kulkea kohti "terveellisyyttä" - tällaisiin mielitekoihin voisin jäädäkin.. :D
 
Mies ylitti itsensä ja teki ekaa kertaa elämässään perunalaatikkoa! Ja taivaallisen hyvää tekikin! Sitä perinteistä, jossa on niitä kylkiviipaleita päällä! Nammmm!! Ja illalla saan vielä savulohta :)
 
Olen nyt miettinyt useamman hetken, että mitä on perunalaatikko. Onko se sitä mihin tulee perunaviipaleita ja sitten jtn lihaa vai jotain ihan muuta? :D Nyt on pakko kysyä, kun jäi vaivaamaan..
 
Sitähän on vaikka minkälaista versiota, voi tehdä viipaleista, tai perunasoseesta, imellettyä tai ei jne jne. Makuasioita.
Mut meillä on tapana tehdä sellasta, jossa perunaviipaleita ja jauhelihaa, haudutetaan laimeahkossa lihaliemessä uunissa, päälle niitä pekonin tapasia kylkiviipaleita, jotka annetaan kärvistyä siinä päällä sellasiks rapeiks. :wink
Helppoo, ja tulee uunissa ihan itekseen vaikka sillä aikaa kun on ulkoilemassa tms :P
 
Ei kuulosta yhtään hullummalle! :D Täytynee joskus pistää joku tuommonenkin kokeiluun.
 
Suosittelen. On aika perus ruokaa, mut täyttävää, helppoa ja ennen kaikkea edullista. Ja tulee yleensä tehtyä sen verran et parin päivän ruuat tulee samalla vaivalla. Tollanen perusjuttu uppoo yleensä myös krantuille lapsille, jotka ei muuten esim. keitettyä perunaa suostu syömään :wink
 
Meillä syödään kaikenlaisia kiusauksia, makaroonilaatikkoja ja perunamuusivuokia.. Mutta en ole kyllä tuollaista koskaan vielä kokeillut, mihin tulee suikaleena. Ehkä koulun vastaava on jäänyt kammottavuudessaan mieleen ja näen vain ne vedessä lilluvat perunat sekä kuivaakin kuivemman näköiset lihaköntit.. Täytyy ehkä testata, josko sitä itse pystyisi parempaan :D
 
Juu älkää niitä kouluruokaloiden klönttivuokia muistelko, ei mee samaan kategoriaan ollenkaan. Niissä tosiaan oli sitä purkkaakin sitkeämpää lihaa ja liiassa nesteessä lilluteltuja perunoita. Ja maku ei ollu, öö minkäänlainen.
 
Täytyy kyllä ottaa testaukseen! Ehkä se olisi jo korkea aika jättää kouluruoat taaksensa ja todeta, että samoista raaka-aineista voisi madollisesti saada jotain syötävääkin aikaiseksi! :D
 
No joo, ihan totta. Aika moni perusruoka on jääny kouluruokakokemusten takia sille ei koskaan-listalle. Mut sit osoittautuukin hyväksi kun pääsee ite maustamaan oman maun mukaan.
 
Tuo on aivan totta! Jos miettii koulun ruokia, niin eipä sitä kai oikein mitään tahtoisi. Minut on pelastanut se, että meillä on vanhemmat aina kotona tehnyt itse ruokaa (ei eineksiä, vaan maailman perinteisintä kotiruokaa). Mutta meillä oli koulussa kamalat ruoat - varsinkin, kun oli allergioita, niin.. Ei.
 
Silakkalaatikko on just sellanen ällö kouluruoka, joka ei lillui vedessä, eikä maistunut miltään. En syönyt sitä vuosiin, mutta sitten hyvän reseptin innoittama kokeilin ja tykästyin.
 
Takaisin
Top