Mielitekoja ja inhokkiruokia

Ihan hullua miten oma syöminen on muuttunut raskauduttua.. ennen superterveellisesti eli paljon salaattia ja proteiinia yms. Nyt ei oikeastaan muuta kuin hiilihydraatteja. Alkuviikoilla 6-8 söin hedelmiäkin, mutta kaupan kaikki hyvät vaatii pitkän kypsytyksen ni meni niihinkin maku jo. Polar näkkäri on koettu hyväks avuks ettei olot pahene... ihan hurjaa ku hajut saa oksentamaan.. näkkäri siis hajuton ja mauton ja sitä kuluu x)

Ainiin ja löysin piimän, ai että sitä kuluu. Toivottavast sais kohta alkaa syömään terveellisesti, mutta kaikki salaatti ja lihat tökkii.. onko muut näin ruokarajoitteisia, heh x)

Ei kai pihvit oo kiellettyjä kunhan on kunnolla paistettu??

Mä niin ootan et mennää ulos syömää pihviä!! Viikonlopulla pitää tehä pizza ja kaivaa siihen juustoraaste ja jauheliha pakkasesta. Tomaattia paljon, mies tykkää herkkusienistä, kai niitä voi syyä pizzan päällä ja ehkä sit vielä ananasta!!! Nyt alkaa jo ruoka maistua!!!

Ps. Ja nyt kun on mm. Esikoisen ruuan takia suolaa vähennetty niin sipulista, pippureista ja yrteistä saa hyvin makua. En mä mitää tulista ruokaa tee mut esikoiselle uppoo hyvin vähän maustetumpikin kotiruoka!!

Kyllä läpikypsää pihviä saa syödä, mutta veristen pihvien ystävänä mä ainakin oon mieluummin ilman. :P

Jos ottaa possupihvin niin se on ainakin kypsä!!

Joo mulle pihvi tarkoittaa kans medium naudanpihviä :p possu ja kana on sitten erikseen. On nekin hyviä ja niillä pärjäilen kyllä tän raskauden :)

Mulle on noussut nyt kaurapuuro sellaiseksi, jota tekee mieli oikein, ja sen pitää olla kaurapuuro voisilmällä ja kylmän maitolasillisen kanssa :joyful: normaalisti en oo mikään puuroystävä. Muutenkin sellaiset aika pelkistetyt maut on nyt se juttu. Makaronilaatikko, perunamuusi ja joku simppeli lisuke tms.

Joo mulle pihvi tarkoittaa kans medium naudanpihviä :p possu ja kana on sitten erikseen. On nekin hyviä ja niillä pärjäilen kyllä tän raskauden :)

Mulle on noussut nyt kaurapuuro sellaiseksi, jota tekee mieli oikein, ja sen pitää olla kaurapuuro voisilmällä ja kylmän maitolasillisen kanssa :joyful: normaalisti en oo mikään puuroystävä. Muutenkin sellaiset aika pelkistetyt maut on nyt se juttu. Makaronilaatikko, perunamuusi ja joku simppeli lisuke tms.

Mä söin esikoista odottaessa joka aamu kaurapuuron voisilmällä :D ikinä en kans oo mikään puuron ystävä pahemmin ollu..
Nyt ei tulis pieneen mieleenkään mikään puuro.... Hyyyh.

Pakko oli tehdä ku alko tekee mieli :) banaania ja mansikkaa täytteenä :)
b58675c68111f15b2bf8fb885bfd39a0

^Oi miten ihana kakku!

Mietin eka tätä ketjua lukiessa että ei mulla taida olla mitään normaalista poikkeavia ruokainhotuksia tai -himotuksia mut tarkemmin ajateltuna niitähän on ihan hirveesti.

Esim tietyn merkkinen ruisleipä jota oon vuosia syönyt alkoi etomaan jo heti alussa, onneks toisenlainen ruisleipä maistuu koska en varmaan osaisi elää ilman. Samoin kaikki ruoan tuoksu on kuvottanut koko ajan ja vasta ihan viime päivinä oon pystynyt tekeen kunnon ruokaa joten kuten.

En oo aikoihin syönyt omenia ja alussa niitä sit meni ihan joka päivä. Nyt viime viikkoina porkkanat on ollut "se juttu", tosin ei ihan joka päivä.

Huonovointisuuteen jouduin syömään salmiakkia varsinkin töissä että selviän päivästä, sitä siis meni yks aski 3-4 päivässä. Nyt kun olo on parempi oon jättänyt sen oikeestaan kokonaan vaikka mieli tekisi syödä melkeen joka päivä :)

Niin se piti vielä lisätä että kaikki herkut kyllä maistuisi mut jos sokeria syö päivän aikana vähänkin enemmän, jää suuhun ihan törkeän paha maku pitkään. Erityisesti limsaa pystyy juomaan ehkä yhen pienen lasin sillon tällöin ja mulla se on yleensä maistunut vähän liiankin hyvin. Vettä sen sijaan join etenkin pahaan oloon alussa huomattavasti normaalia enemmän, mikä ei oo ollenkaan huono juttu :)

Mun teki eilen mieli imeskellä kolikoita.. Että sellane.. Eka meinasin että sopisivat vanilja kiisselin sekaan, mutta tyydyin vaa huuhtasemaan ja laittaa suuhu sellasenaan:D Mietin että markat maistuis varmaa paremmilta mutta menee nää eurotki.. Joku siinä metallin maussa nii kiehto. En nielly kumminkaa eli no harm done:D

Anteeks, mielikuva kolikoiden imeskelystä oli väsyneessä mielentilassa liikaa :)

Mulla on alkuraskauden kuvottanu lähes kaikki ruuat. Mutta nyt haluttaa syyyä kaikkea semmosta ruokaa mitä tuli kouluaikoina syötyä :Dd Totesin tän raskauden olevan syömisen kannalta aika hyväjuttu. Sillä ennen raskautta tuli syötyä vähä turhan isoja ruoka annoksia, mutta nyt syön ehkä jo turhan pieniä annoksia. Yksinkertasesti en vaan jaksa syyä, stoppi tulee aika nopiaa :Dd

Takaisin