Mielitekoja ja inhokkiruokia

Pizza, kokis ja suklaa on nyt ollu mun kestosuosikkihimotukset jo pari kuukautta. Välillä ne saa kaveriksi muita himoja, mutta nuo on ne mihin on aina vaan ja koko ajan himo. Nyt taitaa olla joku c-vitamiinikausi, kun appelsiinitäysmehu himottaa, mutta hitto kuinka se närästää! Pakko silti juoda ja rennietä perään... :grin
 
Hese ja mäkkiruoka ❤ Alusta asti ollu himoina ja liian usein tullu sitä syötyä, siltikään himot ei oo lähteny :D
 
Ihmettelen kovasti ettei itellä pahemmin oo himoa burgereihin mutta pizza kyllä maistuisi senkin eestä. Normaalisti oon kauhee limsan lipittäjä mut nyt raskausaikana siitä - niinkuin kaikista sokeriherkuista - tulee vähänkin enemmän nautittuna suorastaan p*skan maku suuhun (mikä ei tosin estä herkkujen syömistä). Kestosuosikkina sen sijaan jatkaa porkkana, jota on saatava lähes joka ilta ennen nukkumaanmenoa :) alkuraskaudessa kovassa huudossa olleet omenat sen sijaan ei niinkään enää kiinnosta. Näistä kumpaakaan en siis ennen raskautta syönyt juuri koskaan.
 
Näitähän tuntuu riittävän! :oops: Viilit ja rahkat, kananmunat, pillimehut, vaniljajätski, mäkkäri, subi, piparit.. :p Miten muuten, oletteko te säännöstelleet kolan juomista? Onko teillä mitään tiettyä määrää, minkä juotte päivässä? Minä en itse kahvia juo, joten sitä kautta ei kofeiinia tule, mutta tuo kokis.. Ja muumilimu on kans pakollinen! Mutta sitä saa kai juoda ihan huoletta, siinä ei tuota kofeiinia ole?
 
Mä en juo kofeiini juomis ollenkaa ku en pystyis rajottaan kumminkaa :D colanon mulle normisti ihan pakkomielle.. mulla on tullu sellane et pizza maistuu pahalta.. Iha sama mikä pizza.. Mitään erityistä himoo ei oo.. Siks moni ruoka muutenki maistuu pahalle..
 
Kebab ruuat, hampparit ja ruoka jota söin koulussa kouluaikoina :Dd ja pepsi... en oo ennen limukkaa pahemmin juonu, mutta nyt tuntuu olevan jonkin asteen pakkomiele :Dd kovasti yritän kuite rajottaa kofeiinin ja ihan hampaidenki takia :D
 
Kokis on mullakin pahe :oops: Nykyisin juon vaan yhden tölkin päivässä. Kahvia en juo raskaana ollessa juuri ollenkaan ja teetäkin menee yleensä vaan kupillinen, niin uskallan ihan huoletta ton yhden ottaa. Paitsi että just tänään join kaksi pientä kuppia kahvia kun perhekerho alkoi, ja voi taivas kun se oli hyvää! Mutta siis kuvittelisin mulla jäävän aika kivasti alle suositusten toi vuorokautinen kofeiinin saanti, jotain poikkeuksia lukuunottamatta. Enemmän mua ahdistaa se sokerin määrä :hungover: Mä en suostu mitään makeutusaineilla makeutettuja litkuja juomaan (eikä esim. aspartaami sovi mun vatsalle), aitoa oikeaa sen olla pitää :happy:
 
Mulla ei ole ollu oikeen mitää mielitekoja ennen eilistä iltaa. Alkoi ihan hirveesti tehä mieli sipsejä! Noh, eihän se auttanu ku ukon lähtee kauppaan niitä hakemaan. Toi 3 pussillista. Ekan minkä avaan (ja luin sitten vasta tuoteselosteen), sisälsi laktoosia -> jätin siihen. Luen seuraavan pussin selosteen -> vehnää (tyttö 3v allerginen ja kumminkin himoittee muutaman jos minäki syön), noh jätin senkin siihen. Kolmas pussi onneks oli sellanen mitä molemmat pystyttiin syömään ja viimein ku sain himoitsemiani sipsejä, ne maistui ihan navetalta/tuli sama mielleyhtymä ku jostaki puuvessasta! :laughing025

Ekassa raskaudessa himoitsin kans omenoita. Meni varmaan 5 päivään. Ja appelsiineja. Siinäkin, samoin ku tässä ollu kyllä enemmän sellasia mitä ei yhtään tee mieli (esim karkki ja kahvi)
 
Greippimehu ja muutenkin kaikki happamat maistuu. Samoin rasvainen roskaruoka ja sokeri. Kahvi on mulla taas just toisin päin eli ennen ekaa raskautta en juonut kahvia. Raskaana alkoi tehdä mieli ja nyt taas 2 kuppia päivä noin suunnilleen. Mikään ei onneksi hirveesti ällötä.
 
Oi mulle maistuis kanssa kaikki hampparit, ranskalaiset tai kebabit.. Pizza ei niinkään.. Ja juoma ja hedelmäpuolella kaikenlainen raikas houkuttaa. Kahvia nyt menee 1-2 kuppia päivässä, mikä on sama kuin ennen raskautta. Oikeestaan viikolle 19 asti en sietäny kahvia ollenkaan.

Mulla ei mitään muuta ällötystä ole, kuin edelleenkin banaani. Jo pelkkä banaanin näkeminen saa etovan olon. Anoppilassa olivat kesällä laittaneet kaurapuuron sekaan banaania, voinette arvata miten siinä kävi, kun tietämättä mitään ensimmäisen lusikallisen suuhuni laitoin :D

Niin, ja salmiakkiahan mun tekis hirveästi mieli. Se on aina ollut mun lempiherkku.. Sipsit ja salmiakki!
 
Kahvista on tullut mulle yksi inhokki. Tosin aamuisin on pakko keittää, että saa ittensä ylös. Kupista saan alas ehkä vajaa puolet ja loput maistuu pahalle. Töissä tulee juotua kuppi tai kaksi. Limppareista on tullut herkku. Ovat kyllä aina ollu mut nyt tuntuu et menis vielä enemmän. Kokista ainankin :/ Energiajuomia takis myös mieli, en tiedä miksi kun en koskaan mikään suuri ystävä oo niiden kanssa ollut. Mut oon pysytellyt noissa limuissa.
 
Mulla ei oo mitään erityisiä himotuksia. Varmaan ei noi heset ja kebut siks himota, kun en normistikaan niitä syö. Pitsa vois kyllä olla ihan kiva vaik viikonlopun kunniaks,mut mitään himoo siihen ei oo ja nyt kun tarkemmin ajattelen niin hyi yöks, miten ällöä on sulanut ja uudelleen jäähtynyt juusto pitsan päällä.
Mä tein perunamuussia yks päivä ja laitoin tilkan tryffeliöljyä siihen (kun on kuulemma hyvää), mut hyi yöks sitä hajua ja makua. Oli pakko kuitenkin syödä, mutta hukutin muusin kastikkeeseen, etten maistais/haistais sitä karseeta hajua. Eipä juuri tollastalaan yökötyksen aihetta oo tullu vastaan.
 
Mullaki alkanu nyt vasta kahvi jossai määrin maistua. Ehkä kuppi viikkoon. Aiemmin ei yhtään tehny mieli.
Mitään hapollisia juomia ei kertakaikkiaan pysty juomaan. Ihan kaamee olo esim limun jälkeen. :meh:
 
Sama täällä. Kahvi on nyt vasta pikkuhiljaa palannut käyttöön ja pois yököttävien listalta, mutta edelleen se saattaa yhtäkkiä alkaa tökkiä eikä maistu yhtä hyvältä kuin ennen. Myös kaikki makea on nyt alkanut taas maistumaan, kun alkuraskaudessa suklaat yms oli ehdoton ei. Se nyt ei oo välttämättä mikään kauheen hyvä juttu, kun nyt maistuisi vähän liikaakin:rolleyes:
 
Voi luoja, kuinka paljon ihminen voi syödä kurkkua? :D miehellä lähtee kohta järki, kun joka päivä saa kantaa kotio lisää kurkkua ku mä iltasin kuorin kokonaisen kurkun ja huitasen huiviini telkkaria kattoessa :hilarious: omenoita, karhunvatukoita, rusinoita ja kirpeitä karkkeja himoitsen myös. Ja odotan jo, että mandariini sesonki alkaa :hungry: mies sano, et hän ottaa sitten yhteyttä suoraan johki maahantuojaan ja pyytää niitä ajaan rekan suoraan tohon ovelle :laughing001
 
Mun tekee mieli kans mandariinei ja appelsiinei :D niitä on joo muutama pussi syötykkin. Muuten ei mitään mutta kun oon niille lievästi allerginen. En vaan voi himoilleni mitään :D
 
Mulla oli ekassa raskaudessa kans omenahimo. Mies sillon sai kantaa melkee päivittäin säkillisen omenoita töistä tullessaan :D Appelsiinit tai mandariinit maistuis kans, mutta maha ei meinaa sietää niitä. Rahkaa tekee kans mieli, mutta mulla maitoallergia, niin sitä ei kovin paljon uskalla syödä.
 
Karkit ja makeat herkut himottaa ihan hirveästi. Limsasta jää hieman paha maku suuhun. Piti sen sijaan hankkia alkoholitonta punaviiniä yksi päivä :D

Joku kysyi kolan juonnista. Muistan että suositus on kaksi kuppia kahvia tai jos juo Colaa niin puoli pulloa vastaa yhtä kuppia. Eli litran voisi juoda päivässä pelkkää Colaa. Ite juon välillä yhden kupin kahvia ja sitten puoli litraa Colaa. Yleensä kuitenkin vaan kahvia :)
 
Meillä onneks noi miehet tykkää salaatista ja hedelmistä ja mies on ny kuukauden tehny ahkerasti salaatteja. Tulee niitäkin syötyä ja paljon kun niitä on kaapissa. Mulla on hirvee nälkä liki koko aika vaikka yritän syyä terveellisesti.
 
Musta tuntuu etten saa mun ruokahalua kuriin :eek: kokoajan on nälkä ja kun on nälkä niin ei kuitenkaan tee mitään mieli :/
 
Takaisin
Top