Mielitekoja ja inhokkiruokia

Väkisin pakko mättää jotaki suuhun, ku ruokahaluttomuus vaan jatkuu ja nälästä ei oo tietoakaa! :confused:
 
Oi, jos vaan kestäis syyä taas ruisleipää. Vaaleat leivät ei oo mun juttu! :smiley-angry017

Kaakaota on toisinaan pakko saada. Uusin lemppari makeampaa halutessa on soijakaakaojuoma. Useimmiten kumminkin vain maitoa + tummaa kaakaota. Jännä miten sokerittomaan tottuu!
 
Mun mieliteot taitaa tällähetkellä olla ketsuppi ja suklaa :hilarious: Kai punajuuret ja maustekurkutki lasketaan mukaan, välillä tulee kausia että niitäki pitäis saaha :Ddd Mietin vaa ruokia, että mihin ketsuppi sopis ja tekis mieli suoraan pullosta kaataa suuhun :wtf: :woot: Ja suklaata saatava joka päiväää :arghh: Enkä ennen oo kummankaan ylinystävä ollut, mutta nyttten :rolleyes:
 
Suklaata vois tosiaan syödä päivittäin. Etenkin Daim himottaa, vaikken yleensä osta sitä juuri ikinä.
 
Mullakin suklaa ja kaakao himottaa ja muutenkin kaikki makea. Nälkä on myös koko ajan ja koko ajan mielessä, mitähän söisi seuraavaksi. Tuntuu, etten meinaa voida hillitä itseäni ja painokin lähtenyt nousee sen mukaisesti. Täytyisi vaan keskittyä syömään terveellisesti, mutta meinaa vaan koko ajan lipsua.
 
Iltaisin iskee kauhea makeanhimo... Pitäisi tsempata ja pitää vähän suklaa/jäätelö/karkkipaastoa...
 
Mulle oli uusi juttu että salmiakki ja laku on täysin pannassa? yli kymmenen vuotta sitten ei ollut ja söinkin sitä paljon raskauden aikana. Mietinkin että miksi nollatoletanssi sillä onhan naiset ennenkin sitä syönyt jos RR on ees suht kunnossa. Ja muutenkin tulee jatkuvasti uusia suosituksia kaikenlaisten eteen.
Mä nyt oon mutustellut näitä kiellettyjä ihan vähäisissä määrin.
 
Muokattu viimeksi:
Jatkuvasti tehdään uusia tutkimuksia ja tieto vaaroista lisääntyy. Tässä on linkki Hesarin artikkeliin lakusta ja salmiakista:

"Suosituksen perusteissa todetaan, että lakritsin sisältämän glykyrritsiinin turvallisesta käyttömäärästä ei ole tietoa: ”Korkea glykyrritsiinipitoisuus nostaa verenpainetta, lisää turvotusta, voi aiheuttaa keskenmenovaaran ja on mahdollisesti yhteydessä lapsen kehityshäiriöihin.” "


http://www.hs.fi/m/ruoka/a1453349152208
 
Mulle oli uusi juttu että salmiakki ja laku on pannassa? yli kymmenen vuotta sitten ei ollut ja söinkin sitä paljon raskauden aikana. Mietinkin että miksi nollatoletanssi sillä onhan naiset ennenkin sitä syönyt jos RR on ees suht kunnossa. Ja muutenkin tulee jatkuvasti uusia suosituksia kaikenlaisten eteen.
Mä nyt oon mutustellut näitä kiellettyjä....
Eiköös noitten lakujen ja salmiakkien vaikutuksia oo tutkittu ja tulosten perusteella laitettu kielletyiks.. ne on mun lemppari karkkeja enkä muusta oikeen ees välitä ja mulla oottaakin tuolla kaapissa jo synnäriä varten pussillinen salmiakki apinoita :D niin ootti viimekskin :D


Mulla on nälkä vähä jääny taka alalle.. mut ihan perus kotiruoka uppoo.. :) suklaa maistuu pahalta ja oli joku muukin mikä oli pahaa mut mikäs se si oli..
 
Mä kysyin neuvolasta että miksi se salmiakki on kokonaan kielletty nyt niin vastasi että siitä on tehty joku laaja tutkimus missä odottavat äidit söivät salmiakkia ja lakritsia reilusti päivittäin ja sillä on huomattu yhteys lapsen keskittymishäiriöön. Itsellä verenpaineet olleet alhaalla ja en yleensä salmiakkia himoitse paitsi nyt on tullut himoja jos paineet laskee kovin alas. Silti neuvola suositteli ennemminkin juomaan ylimäärästä kahvia kun syömään sitä salmiakkia.
 
Mä oon tehny listan, mitä sairaalakassiin täytyy pakata mukaan. Piti oikein isoilla kirjaimilla kirjottaa, että LAKUA JA SALMIAKKIA!!:grin

Oon mä välillä syöny vähän. Jostain luin, että n.50g sais syödä..en vaan muista minkä ajan sisällä, mut sillon tällön oon napannu ukon pussista yhden tai kaks.:rolleyes:

Niin ja tuo suklaa on täälläki yks himotuksista...pitäs harkita suklaalakkoa. Jäätelö on toinen mitä vois syödä ja syödä...ja mehua menee myös! Taitaa poitsu ollu masussa melkosessa sokruhumalassa koko ajan!:oops: Täytyy ottaa itteesä niskasta kii ja vaihtaa vähä terveellisempiin vaihtoehtoihin nuo himot.... Yrittäny nyt vastapainoks syödä edes kunnollisen lämpösen aterian. Hampparit, pizzat ja kebut on laitettu lakkoon!:joyful:
 
Jatkuvasti tehdään uusia tutkimuksia ja tieto vaaroista lisääntyy. Tässä on linkki Hesarin artikkeliin lakusta ja salmiakista:

"Suosituksen perusteissa todetaan, että lakritsin sisältämän glykyrritsiinin turvallisesta käyttömäärästä ei ole tietoa: ”Korkea glykyrritsiinipitoisuus nostaa verenpainetta, lisää turvotusta, voi aiheuttaa keskenmenovaaran ja on mahdollisesti yhteydessä lapsen kehityshäiriöihin.” "


http://www.hs.fi/m/ruoka/a1453349152208

Tuo linkki olikin hyvä. Kohtuudella salmiakkia! Eli joskus voin nauttia
Onhan kautta aikojen noita mutusteltu.
Yksi asia on varma:haluuuun paaaaljon synnytyksen jälkeen lakuu ja salmiakkiii ❤
 
Eikö se ollu et ei ihan nollatoleranssia tarvii noudattaa et sillon tällön voi syyä pari palaa lakua tai salmiakkia, lakritsikastiketta tai lakritsijäätelöö. Ja se vanha ohje oli et 50 g päivässä, sitä ei enää siis suositella.

Mullakin tekee mieli suklaata, suklaaherkkujätskiä, suklaakeksejä :rolleyes: painokin jo 57 kg :rolleyes: ja pojulle näyttää 12 kg painavan, millon se on kilon lihonnu??? Vai pitääkö vaan vaihtaa vaippa ja nakuna vaakalle??

Ps. Onko kaikki keksitkin semmossia et niitä ei ois hyvä syyä? En mä niitä kilokaupalla vedä mut mä ymmärsin ton hs-jutun perustella et ois parempi syyä suklaata tai suklaajäätelöö?? Kai sitä nyt joka viikko saa jotai herkkua syyä? Paino on kuitenkin hyvin maltillisesti noussu, ei oo radia ja syyään nyt entistä terveellisemmin :rolleyes: kun aiemmin. Mm. Enemmän salaattia kun ennen odotusta. Ja ihan normaalielämässä oon kyllä joka viikko syöny hyvää meillä on viikonlopulla karkkipäivä jolloin monesti syyään jotain muutakin hyvää esim. Munkit, jäätelöö, keksejä tmv. ja musta se on aika vähän et kerran viikossa syö mitään hyvää. En siis tarkota et joka päivä pitäis syyä jotain hyvää ja sen seitsemää sorttia.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon ostanut välillä pienen salmiakkirasian 50 g ja nappaan siitä aina välillä yhden tai kaksi namia, niin et rasia kestää ainakin viikon. Eli oon sallinut pienet määrät, koska mikään tutkimus ei ole voinut todella varmuudella osoittaa näitä terveyshaittoja.
 
Mun täytyy myöntää et en oo kyl yhtää laskeskellu tota salmiakkia.. Lakua en oo syöny mut salmiakki o tyylii ainoo karkki mistä tykkään ja on tehny monet kerrat nii helvetisti mieli. Välillä en syö pariin viikkoon ja välillä syön viikon sisään kakskin pussia. Muuten oon ollu melko tarkka ruokien suhteen, varsinkin niitten missä ne haitat on selvästi todennettu ja moneen kertaan tutkittu.
 
Mulla särähti korvaan, ettäkö salmiaki/laku aiheuttaa keskittymishäiriöitä.Jos ei odottaja käytä päihteitä eikä polta tupakkaa. Jos syökin suht terveellisesti jopa liikkuukin ni kyllä, täytyyhän nykylasten levottomuus johtua salmiakista! Pah! Kyllä se varmemmin aiheutuu yleisestä elämän kiireestä ja stressitasosta. Eikä näillä ruohonjuuritason kyttäämisillä ainakaan helpoteta tilannetta!
Eli juu, antakaa mennä vaan ne muutama salmiakki sillon kun himottaa. Itekin tällä kertaa syön jopa sen yhden kappaleen joskus. Joka sekin ainoa mulla kyllä aiheuttaa heti nakkisormet..

Nimim. Niin olen odottaessa tiukkaa diettiä pitäny. Lapset ei oo ees ruudun ääressä ksvanu. (Mikä on se myöhemmin vouhotettava seikka) Ja silti ollaan levottomia!
 
Suklaa, pizza, kana-nuudeli wokki ne on niiiiiiin pahoja :sad001 miksiiii :sad001
 
Tuntuu että kaikki epäterveellinen vetää puoleensa:sad001 oma tekemä ruoka menee kerran mut ei jääkaapissaolon jälkee maistu. En viitsi montas eri ruokaa tehdä kun on vaan kaks syöjää. Onneks meidän lähellä on halpoja kotiruoka lounaita jossa välillä käyn syömässä.
 
Takaisin
Top