Mielihaluja

Päiväkausia on tehnyt mieli tomaattikeittoo. Tänään en muuta ajatellukaan. Ja lopulta nyt, puolen yön aikaan tein sen. Ja nyt todellakin syön.

Mun ei niinkään tee mieli mitään tiettyä, mutta jotkut ruuat ovat yllättävän hyviä. Siis ihan jotku lounaaksi syötävät kaupan valmisannokset. Istun ja nautin, koska on niiin hyvää. Tän hetken suosikit on pinaatti-feta pasta ja sit semmonen kuutio jossa intialaista. Oon siis syönyt näitä ennen raskauttakin, mutta ei ne silloin ollut näin hyviä :D

Kaikki etoo mutta ainoa mikä nyt uppoo on geisha suklaa ja suklaakuorrutetut pähkinät :D edelleen myös mäkkiruoasta haaveilen xD

Nakit ja roiskeläppä.
Nakkeja syöny viimeksi varmaan 20 vuotta sitten, roiskeläppää yläasteella.

Kaupassa saattaa memnä reilu tunti, kun mitään ruokaa ei vaan tee mieli.

Mulla on sama että kun menee kauppaan, niin siellä pyöritään sitten pitkään kun tuntuu että mikään ei maita. Sitten varovasti laittaa koriin ruokaa ja kohta vie jo sen takas hyllyyn kun ei teekkään mieli. Pari päivää sitten aloin haaveilemaan suklaakekseistä, mikä ollu jo pitkään, ja hampurilaisista. No lähin sitte kauppaan kävellen ja sinne on tästä joku puolitoistakilsaa matkaa. Kaupassa olin aivan naatti ja alko oksettamaan valtavasti, eikä enään tehny yhtään mitään mieli. Halusin vaan kylmää vettä ja nukkumaan. Kotona illalla kuitenkin leivoin itse keksejä koska rakastan leipomista mutta ei kyllä mennyt alas yhtään. Siellä ne on kaapissa nyt syöjäänsä odottamassa. Makee ei siis maistu yhtään. Paitsi omenat on Nam!

Tuo on kyllä niin tuttua ja ärsyttävää, kun ensin haaveilet jostain -esim subista valkosipulikastikkeella- ruuasta puoli päivää ja sitten kun olet jo muuten tilauksen tehnyt ja kysytään kastiketta meinaat oksentaa kun ajattelet valkosipulia ja äkkiä keksit hätävarana jonkun muun. Meni se patonki illalla tulisella kastikkeellakin. :hilarious: Ja kun siis kauppaa ei ole tosiaankaan vieressä, eli autolla esikoisen kanssa matkaan jos jotain tekee mieli.... tuntuu että kaapit on tyhjänä koko ajan.

Oi voi. Jämsän patalahden essolta sai joskus 20 vuotta sitten aivan ihania toasteja. Mä tarviin sellasen NYT :hilarious:.

Ja luultavasti ne ei edes ollut niin hyviä kuin miltä ne nälkiintyneen opiskelijan mielestä maistui, mutta silti mä tarviin sellasen :p.

Mistä tämmönen edes tuli mieleen :wideyed:. Just nyt, 20 vuoden jälkeen :woot:.

Mun ei niinkään tee mieli mitään tiettyä, mutta jotkut ruuat ovat yllättävän hyviä. Siis ihan jotku lounaaksi syötävät kaupan valmisannokset. Istun ja nautin, koska on niiin hyvää. Tän hetken suosikit on pinaatti-feta pasta ja sit semmonen kuutio jossa intialaista. Oon siis syönyt näitä ennen raskauttakin, mutta ei ne silloin ollut näin hyviä :D

Mä oon kerran ostanu sellanen Kokkikartanon pinaatti-fetapastan ja hyi kamala että se oli pahaa, ei enää ikinä :grin

Nyt kun kahvia ei enää tee mieli, on alkanut ihan kauheasti himottaa appelsiinimehu!

Eihän sitäkään saisi määräänsä enempää juoda, mutta on kai se silti parempi kuin moni muu :hungry:

Mäkin oon himoinnut vuosien takaisista herkuista (ja niitä ei edes valmisteta enään ainakaan samalla reseptillä) joku suklaa keksi jossa pinnalla oli suklaata ja valkosuklaa raitoja. Ja toinen on fanny vanukas! Mutta eikös sitä nyt vappuna pitäny tulla uudestaan kauppoihin? Ainakaan meidän pikku puodista sitä ei vielä löydy

Nyt kun kahvia ei enää tee mieli, on alkanut ihan kauheasti himottaa appelsiinimehu!

Eihän sitäkään saisi määräänsä enempää juoda, mutta on kai se silti parempi kuin moni muu :hungry:

Appelsiinimehua menee myös täällä vaikka normaalisti sitä ei tuu juotua..

Aika hauska, kun meitä on näin monta mehuhimoista :woot: En mäkään sitä muuten ikinä juo, mutta nyt se sopii niin nappiin aamupalallekin, kun kahvia ei juuri mene alas.

Salmiakkia ja lakua tietenkin tekee myös koko ajan mieli :cool: Millähän sen himon saisi korvattua..

Mun teki viime raskaudessa mieli kans salmiakkia. Aika surutta söinkin, kun luulin että ainoa negatiivisuus liittyi verenpaineisiin :banghead:. Mitä opimme tästä, joko teet niin kuin sanotaan, tai perehdyt aiheeseen ja otat tietoisen riskin. Nyt en siis syö salmiakkia. Mutta se salmiakkipuikkojäätelö on vaan niin hyvää!

Niissä Eviran ohjeissa sanotaan, että annos lakritsijöätelöä tai pari palaa lakua ei ole vaarallista. Olenkin surutta syönyt kerran lakritsijäätelön, kun teki niin kamalasti mieli.

Täälläkin on suolaisen ja rasvaisen himo väistynyt. Tekee mieli jääkaappikylmiä viinirypäleitä, smoothieta ja laimennettua omenamehua.

Takaisin