Mielihaluja

Mullakin on muuten suolaisen himo. Suklaa on jääny koskemattomaks päiväkausiks mitä ei ikinä koskaan mulla tapahdu! Erityisesti tietty pakastepitsa on ollu suosiossa. Ja sipsit.

Mäkin oon nyt syönyt Raffelipussin per viikko. Röyh. En ees muista milloin viimeeksi oisin sipsejä syönyt.

Mulla ei vielä pahemmin oo tullut mielihaluja, ehkä suolainen maistuu enemmän kuin makea. Mutta ei se makea ällötäkään tai mitään:grin eikä oo ollut vielä oloa et tarttis jotain tosi suolaista :D
Viime raskaudessa vaihteli mieliteot vesimelonista ananakseen.. eli ehkä vois sanoo et makee maistui:grin
Saa nähdä muuttuuko matkan varrella.

Mulla on nälkä ja vedän kaikkea kuitupitoista. Leipää, puuroa... näkkäriä ja hapankorppuja pitäis ostaa.

Eilen illalla kun oltiin just menossa nukkumaan alko yhtäkkiä tekemään mieli lettuja mansikkahillolla, mies oli onneksi ihana ja suostui mukisematta väsäämään mulle lettuja keskellä yötä :hilarious:

Mulla kans koko ajan mielessä että pitäs saada pizzaa ranskalaisia yms roskaruokaa. Oon ne kaikki jättäny lähes kokonaan pois viimeisen puolen vuoden ajan ja nyt vähän ärsyttää että niin paljon tekee mieli roskaa.
Ja kahvi ei enään maistu... mut colaa tekis mieli. Salmiakka ja laku on lemppareita mut en vielä oo karkkia aloittanu syömään (jos sitä smash pussia ei lasketa :hilarious:(

Täälläkään kahvi ei mee alas - paitsi ehkä päivällä lounaan jälkeen.

Appelsiinit ja kiivit, NAM!
Ja muutenkin kotiruoka - ja naudanliha. Kunnon himo naudanlihaan, raflassa meni lehtipihviä ja muuten sitten jauhelihaa vaikka kuinka paljon :grin vissy limellä = heaven!

Siis se pakastepitsa.... Kun ei pysty elämään ilman että sitä löytyy pakastimesta jos(kun) himo iskee. Yhtenä iltana sitä ei ollut ja se oli kauhee koettelemus. Niin ja seki vielä kun sitä pitää vetää aina tähän aikaan illalla... Siis munhan piti kohottaa kuntooni ja pitää kiinni ruoka-ajoista ja terveellisestä ruokavaliosta, vai miten se menikään... :rolleyes:

Söin eilen illalla yli puolet isosta rasiasta raejuustoa, kun tarkoituksenani oli vain panna sitä vähän salaatin joukkoon :hilarious: Salaattikin tuli syötyä, mutta lähinnä annos oli raejuustoa salaatilla :laughing002

Tänään oli pakko hakea ranskalaiset grilliltä kun esikoista kävin kävellen nukuttumassa :) Ai että ku maistu hyvältä

Tekis mieli ihan älyttömästi roskaruokaa: Hesburgerin kerrosateria, pizza, ranskanperunat.. oijoi. Olen ollut tiukkana, enkä ole mässäillyt ja siksi varmaan tuntuukin, että antaisin mitä vain, jos saisin vaikka ranskanperunat. :D
Kattelin jo pakastimesta, että sieltä löytyis pussi ranskalaisia, mutta päätin kuitenkin tehdä iltapalaks ruisleipää! :D

Tänään iski taas vanhempien luona pahoinvointi mutta pikkusiskon suolaiset sipsit pelasti tilanteen.... muutenkin kaikki suolainen (ja välillä epäterveellinen) maistuu. Nytkin tässä sohvalla loikoilen ja syön salmiakkia

Hmm mulla on sit vanhaa tietoa. Oon edelleen herkutellut salmiakilla ja lakulla mutta kohtuudella eli pieniä annoksia ja vain silloin tällöin.

Tulee olemaan sit hankala raskaus aika koska rakastan salmiakkia ja lakua. Muihin karkkeihin en juuri edes koskekaan

Hmm mulla on sit vanhaa tietoa. Oon edelleen herkutellut salmiakilla ja lakulla mutta kohtuudella eli pieniä annoksia ja vain silloin tällöin.

Tulee olemaan sit hankala raskaus aika koska rakastan salmiakkia ja lakua. Muihin karkkeihin en juuri edes koskekaan

Jos syöt vähäisiä määriä silloin tällöin, ei pitäisi olla ongelmaa. Jos taas pienet annokset on tyyliin pussillinen kerralla, asia on toinen.

https://thl.fi/fi/-/uusi-tutkimus-vahvistaa-ohjeen-valttaa-lakritsin-syontia-raskauden-aikana

Mä löysin muutama viikko sit uuden lempparin, raakalakritsijauhe! Sitä syön rahkan kanssa ja voi nam!
Nyt ilmeisesti täytyy se jättää vähemmälle.

Mulle sanoi neuvolan täti puhelimessa, etta lakritsia ja salmiakkia ei saa syödä yhtään. Olin just syönyt yhden turkinpippurin ja mietin, et aistiko se sen jotenkin puhelimen kautta. :p

Mulla tuli eilen ihan kauhea himo Kitchen Joyn Massaman Curry -thaikuutioon. Ei löytynyt kaupasta joten ostin Tikka Masalaa, eikä kyllä ollut sama. :sour:
Viimeksi oon syönyt noita thaikkukuutioita viimeksi ollessani raskaana, eli yli 2 vuotta sitten.

Täällä mielihaluna suolainen ja kasvikset ennemmin kuin makea. Ja se on outoa! Normaalisti ei tulisi kuuloonkaan jättää jätskipurkkia kesken. :joyful:

Kahvia ei ole tehnyt mieli ja se on maistunut pahalle. Eilen kuitenkin kahvilassa kahvi maistui jostain syystä todella hyvälle. Kehuin asiaa monta kertaa kaverille ja otin jopa santsikupin. Vasta lopuksi kaveri sanoi vähän varovasti että hänestä se on ihan tavallista suodatinkahvia. :hilarious:

Takaisin