Mielihaluja

Mun suklaan ja makeenhimot on nyt siirtyny ja tilalle tullut enemmän suolainen. Esim tonnikalasta tehdyt ruoat maistuvat:grin
 
Mulla on aivan järkyttävä napostelutarve koko ajan, eilenki oli pakko saada jotain rouskutettavaa niin ei muutaku taaperon kans rattailla hakemaan maustamattomia ruissipsejä + dippiä :D Taaperoki oli aivan onnessaan kun sai syödä sipsiä äitin pussista, ns. oikeita sipsejä ei oo saanu vielä syödä :D
 
Makeaa tekee mieli kokoajan. Varsinkin lakritsia ja sitä ei saisi syödä. Kaupassa päivällä yritän hillitä itseäni ja illalla kadun, kun ei ole mitään makeaa. Onneksi myös marjat ja hedelmät maistuvat hyvin, että vauva saa vitamiinejakin.
 
Eilen illalla tuli hirvee himo siihen fazerin uuteen tyrkisk peber suklaaseen ja sitä oli pakko sit lähtee kaupasta hakee. Piti kolme kauppaa kiertää ennen ku löyty :hilarious: Eikä se sit kuitenkaa ollu niin hyvää ku odotin, mutta maistu silti ihan hyvin :grin
 
Eilen illalla tuli hirvee himo siihen fazerin uuteen tyrkisk peber suklaaseen ja sitä oli pakko sit lähtee kaupasta hakee. Piti kolme kauppaa kiertää ennen ku löyty :hilarious: Eikä se sit kuitenkaa ollu niin hyvää ku odotin, mutta maistu silti ihan hyvin :grin

Mäki söin sitä levyn yks päivä ku mies toi :grin Ei tosiaan ollu mikään älytön makuelämys eikä hampaat tykänny niistä kovista paloista mut kyllä sen söi.. :D
 
Mulla on yks tallessa odottamassa :D Salmiakki on mun intohimo, mut oon ollut nollalinjalla ettei tulis himo.
 
Muokattu viimeksi:
Ooh en oo kuullukkaan koko turkkari suklaasta! Milloinkohan sitä tulee meidän pikku kauppaan myyntiin :p
 
Snickersit, voisin syödä niitä joka päivä :oops: ja muroja tuli kans pitkästä aikaa ostettua :grin
 
Joo ihan kiva tää makean himo, yhdistettynä radiin.. nooh, vielä ei sokerit oo juuri heitelleet mutta kiloja kyllä tulee tällä napostelulla...
 
Mulla on hirvee himo hedelmiin ja hedelmä piltteihin. Niissä vaan sellanen ongelma että heittää sokerit pilviin. Ei siis hyvä tän radin kanssa.
 
Mulla on hirvee himo hedelmiin ja hedelmä piltteihin. Niissä vaan sellanen ongelma että heittää sokerit pilviin. Ei siis hyvä tän radin kanssa.
Turkkilainen jugurtti kaveriksi, rasva ja proteiini tasoittaa hedelmien sokeripiikin :). Piltti voi olla vähän äkkijyrkempi kuin pelkkä hedelmä, hedelmässä kun on tuo kuitukin paremmin mukana.
 
Voi että mikä karkin himo on.. Oon kyllä varmaan liikaa syöny karkkia muutenki tämän raskauden aikana, mutta heti jos yrittää pitää pidempää taukoa, olo on kyllä melkein sietämätön :oops::hilarious: On sitä tullut syötyä ennen raskauttakin ja tavallista sokerihimoa tää varmaan on, eikä mitään erityisiä raskausmielitekoa.

Voi apua, ei auta purkan jäyhäminen, ei mikään :confused: Ja minkälainen sokeriaddikti sieltä vielä syntyykään, jos en edes viikkoa saa oltua ilman karkkia :dead:
 
Turkkilainen jugurtti kaveriksi, rasva ja proteiini tasoittaa hedelmien sokeripiikin :). Piltti voi olla vähän äkkijyrkempi kuin pelkkä hedelmä, hedelmässä kun on tuo kuitukin paremmin mukana.

Ääh oon koittanu syödä pähkinöitä hedelmien kanssa, niissähän proteiineja ja näitä suositteli myös diabeteskätilö. Ei vaan sekään auta. Jugurtti nostaa mulla myös sokereita.. Niin paljon maitosokeria niissä. Myös viili. Ja näistä myös hoitaja sanoi että ennemmin rahkaa kuin jugurttia tai viiliä. Tuntuu että mulla nousee sokerit vähän kaikesta.
 
Rahka ja raejuusto jugurttia paljon parempia juu.

Vihanneksiahan saa syödä niin paljon kun haluaa, niiden ei pitäis nostaa samalla lailla ku hedelmät tai marjat.
 
Ääh oon koittanu syödä pähkinöitä hedelmien kanssa, niissähän proteiineja ja näitä suositteli myös diabeteskätilö. Ei vaan sekään auta. Jugurtti nostaa mulla myös sokereita.. Niin paljon maitosokeria niissä. Myös viili. Ja näistä myös hoitaja sanoi että ennemmin rahkaa kuin jugurttia tai viiliä. Tuntuu että mulla nousee sokerit vähän kaikesta.
Joillain se kyllä sen tekee, ethän syö rasvatonta? Ja määrät on tietty oltava aika maltillisia. Esim. yksi tai puolikas hedelmää tai desi marjoja ja noin 2 rkl jugurttia, siihen tykkään itse lisätä niitä pähkinöitä joko rouheena tai kokonaisina.
Joillain esim aamulla tämä setti voi nostaa sokereita, mutta iltapäivällä se voi olla ok. Aamusokerit nousee helposti!

Mä en muuten voi sietää sokeritonta rahkaa, yäk en syö :dead:. Ja vatsa ei kestä makeutusaineita, joten syön kyllä jonkun verran myös sokeria. Ruuan jälkeiset arvot kestää, mutta paasto se vaan on koholla. Jos pystyis dieettaan, niin jättäisin sokerin kokonaan pois. Mut ei musta oo siihen. Parasta kun koittaa pitää määrät maltillisina :).
 
Joillain se kyllä sen tekee, ethän syö rasvatonta? Ja määrät on tietty oltava aika maltillisia. Esim. yksi tai puolikas hedelmää tai desi marjoja ja noin 2 rkl jugurttia, siihen tykkään itse lisätä niitä pähkinöitä joko rouheena tai kokonaisina.
Joillain esim aamulla tämä setti voi nostaa sokereita, mutta iltapäivällä se voi olla ok. Aamusokerit nousee helposti!

Mä en muuten voi sietää sokeritonta rahkaa, yäk en syö :dead:. Ja vatsa ei kestä makeutusaineita, joten syön kyllä jonkun verran myös sokeria. Ruuan jälkeiset arvot kestää, mutta paasto se vaan on koholla. Jos pystyis dieettaan, niin jättäisin sokerin kokonaan pois. Mut ei musta oo siihen. Parasta kun koittaa pitää määrät maltillisina :).
Täytyy kokella tota paria lusikallista ja sit pähkinöitä. Mulla taas paastot hyvät 4.3 on aamuisin. Mutta lounaan jälkeen on ollut taas ylityksiä. Tää on sellasta ydinfysiikkaa ettei mitään. Ja minähän en siitä mitään ymmärrä :wink
 
Täytyy kokella tota paria lusikallista ja sit pähkinöitä. Mulla taas paastot hyvät 4.3 on aamuisin. Mutta lounaan jälkeen on ollut taas ylityksiä. Tää on sellasta ydinfysiikkaa ettei mitään. Ja minähän en siitä mitään ymmärrä :wink
No niin on! Mä oon kans niin kettuuntunut koko juttuun! Mut onneks ei oo ku muutama kk enää :).
 
Tsemppiä teille radin kanssa taisteleville! Itte en varmasti osaisi noin upeasti suunnitella ruokavaliotani saati pitää siitä kiinni. o_O
 
Mä en ole pystynyt kokonaan pysymään erossa sokerista mutta nyt on taas otettava itseänsä niskasta kiinni! Aamupaastot oli alkuun tosi hyvät, nyt olleet noususuunnassa ja pari kertaa rajallakin.

Tekee vaan koko ajan mieli mussuttaa jotain.. pakko kokeilla niitä pähkinöitä ja purkkaa tms.
 
Ja tsemppiä minultakin kaikille radin kanssa painiville! Auttaa jaksamaan kun ei ole ainoa joka joutuu näitä miettimään ja tarkkailemaan.
 
Takaisin
Top