Mennyt yli lasketun ajan

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElleNora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Limatulppaa se vissiin oli :p

9.15 vähän myöhässä saavuin mieheni kanssa Kättärille. Olipa odottelua!
Ensin pissatesti, sitten joku 20 min käyrillä piti istua.

Sitten taas odottelua, ei ehditty syömään mitään aamulla niin kanttiinissa ahmittiin aamupala,
niin jaksoi taas odotella lääkärille pääsyä seuraavaksi.
Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi vauvan kokoa ja lapsivettä ym.
Kaikki oli ok, painoarvio 3,5 kg ja vauvan vointi hyvä. Kohdunsuu kiinni ja epäkypsä :( .

Siinä sitten suositteli heti ballonkia mulle.
Lääkäri oli muuten epämiellyttävä, kylmän ja tunteettoman oloinen nainen.. emme pitäneet miehen kanssa hänestä.
Siinä piti samassa tilanteessa sitten päättää, ottaako sitä ballonkia vai ei.
Mies ei olisi halunnut, mutta jätti päätöksen mulle ja mä olen niiiiiiin huono muutenkin tekemään päätöksiä, kaupassakin kestää iäisyyden jos en tiedä mitä olen menossa ostamaan.. :p

No mä ajattelin entiseen tapaan, että se ballonki on vielä ok, vaikka vielä emmin, että olisihan tässä torstaihin asti aikaa, että olis rv 42 täynnä ja synnytys voisi luonnollisesti käynnistyä siihen mennessä, mutta en tiedä en tiedä en tiedä en tiedä (esim että voinko luottaa että kohdunkaula kypsyisi ja synnytys alkaisi vaik rv 42, mieskin on syntynyt juuri silloin, eikä hänen äitinsä tarvinnut käynnistellä, mutta samalla huolin vauvan jaksamista vaikka se on tällä hetkellä hyvä , hirveän vaikeaa!!) :( :( päätin sitten kokeilla ballonkia.

Me kyseltiin kaikkea miehen kanssa lääkäriltä ja hoitajalta ja ne olivat vähän vaivaantuneen oloisia..
Harva vissiin kyseenalaistaa niiden sanoja??
Sitten se ballonki laitettiin sisälleni ja seuraavaksi piti mennä taas käyrille 20 minuutiksi, ja jos ne oli ok, pääsin kotiin.

Juteltiin vielä hoitajan kanssa siinä, puhui ihan omituisia välillä ympäripyöreitä että joo meillä on tottakai oikeus
päättää mitä me tehdään, että meidän synnytys se on ja meidän vauva.. ja seuraavaksi selittää miten se on sitten menoa kun on käynnistetty, että seuraavaksi puhkotaan lapsivedet tai laitetaan pillerit sisälle jne.
Eihän puhkota tai laiteta, jos me kerta päätetään, jos mitään ei ole tapahtunut eikä ole tarvetta "vauhdittaa".
Jos huomenna ei ole vielä mitään tapahtunut, kun pitää mennä sinne takaisin 24 h ballongin laittamisesta,
eli n. klo 12 synnytysosastolle suoraan (kuulemma kannattaa varautua että sinne jäädään)
niin mä haluan kyllä takaisin kotiin odottelemaan ihan torstaille, jos vauvan vointi on hyvä ja itellä kans hyvä olo.
Lopuksi vielä jopa sanoi mulle ja miehelle, että teistä tulee varmaan hyvä isä ja äiti, kun otatte niin paljon selvää asioista. Oli niin vaivaantuneena.

Neljä tuntia meni tuolla. :p

Tämän hetkiset olo ballongin kanssa: kyllä kieltämättä särkee!
Jännittää vähän!
Mietin kans, kannattaako lakanoita vaihtaa tässä vaiheessa? Jos ne sotkeentuu johonkin tms?
Haluaisin puhtaat lakanat :p :D

Muistihan ne kertoo siitä ballongin kiskomisesta? Että siitä letkusta voi sillon tällöin vetää että pallo venyttää enemmän.. Mulla se ei tippunut itsestään, avasi vain 4cm. Mutta se saatiin poistettua tyhjentämättä.

Mulle laitetiin Ballonki 25.9. Klo 14 ja 26.9. Klo 16 puhkastiin A:n kalvot. 7h myöhemmin oli kumpikin syntynyt :) En lähtenyt ballongin kanssa enää kotiin, pitkähkö matka ja tietty muutenkin poikkeava tilanne!

TSEMPPIÄ! ♡
Ja ehkä en vaihtais lakanoita ;)

Muokattu viimeksi:
Mulla ballonki putosi vissiin kaksi-kolme tuntia laittamisen jälkeen, kun menin suihkuun ja olin sitä välillä "kiskonut" ohjeen mukaan. :D Sehän laitetaan nimenomaan kypsyttämään kohdunsuuta. ;)

Maiden: Tuosta käynnistämisestä vielä: Varmaankin lääkäri ja kätilö kyselivät, että haluatteko käynnistystä vai ette. Eli ehkä olivat vähän ihmeissään jos valitsitte vain osittain käynnistämisen, mutta jokainen tietysti tekee ne päätökset kuten itselle paras. :)

Mulle laittoivat nyt tällä tokallakin kerralla oksitosiinia vauhdittamaan synnytystä (hyvä vaan oli minun mielestä..) Ekalla kerralla oksitosiini holotti hirveätä kyytiä ja paikat aukenivat niiiin hitaasti siitä huolimatta. Ristiriitaiset mielipiteet koko oksitosiinista minulla..

Tsemppiä Maiden - ihan kohta on sullakin käärö sylissä! :)

Muokattu viimeksi:
Kiitos :)
Juu sitä pitäis kiskoa välillä, en ole muuten nyt muistanutkaan tehdä sitä.
Nyt se on ollut 4,5 h sisälläni. Ihan jännää, pysyykö yön yli ja tapahtuuko tässä mittään muuten.
Kivuliasta särkyä on alaselässä.

Huuhhuhh, kiitos infosta, tietää vähän ehkä mitä odottaa :) Mullaki oli 40+0 vielä epäkypsät paikat, niin jotenki sellanen fiilis et mennään myös ballongilla... Kolme päivää ollut kyl kipuja ja tänäänkin kipeitä supistuksia ja särkee ku kävelee, mutta kyl mä luulen et huomenna ollaan Kättärillä noissa merkeissä myös. Mä haluan kyl kans kotia jos vaan mahdollista.
Huomenna herätys kuudelta, yööökkk :D Nyt loppuu 12h nukkumiset ja superpäikkärit. Noh, mä oikeesti otin ilon irti nukkumisesta, koska sitä tulee varmasti ikävä. :)

Limatulppaa selkeästi irtosi tossa melkein pari tuntia sitten kyllä lisää.
Ja voisko sanoa että sattuu, kun tulee supistuksia jonkin välein, en ole laskenut.
Pyörittelen lantiota pystyasennossa nojaten pöytään silloin. Mies sai just ruuan valmiiksi :p
Jos nää voimistuu tästä, en tiiä, odotellaan niin kauan sitten, kun ei enää pysty miettii muuta kun kipua :p

Menin sänkyyn vaihdettuani ensin tyynyliinan tyynyyn, tarkoituksenani vähän lukea naistenlehtiä ja syödä lakua, ja olin just asettelemassa itseäni mukavasti ja lämpimästi peiton alle, niin kuulin/tunsin napsahduksen ja lapsivettä alkoi lorisemaan, yritin köykäisesti äkkiä kammeta pystyyn, vähän hidas sytytys oli, että tääh.
Mulla oli jo valmiiksi pyyhe möykyssä jalkojen välissä onneksi, kun sitä olin pitänyt siellä mahd. limatulppavuotojen vuoksi kun paikoillani olen :D
äkkiä kipittelin kylppäriin ja huusin miehelle, joka sitten siivosi vedet lattioilta.
Se rupesi jo heti vähän panikoimaan ja sanoin, että rauhoitu, että tässä ollaan vaan nyt ihan kodin rauhassa niin normaalisti kuin vaan suinkin. :D
Ei mennyt sänkykään piloille, oli siellä monta pyyhettä paikkani alla.

Soitin kättärille ja taas odotellaan, että ballonki tulisi ulos.

Lapsivesi oli ainakin kirkasta, mä olin välillä ajatellut huolissani, että se varmaan on vääränväristä..

No nyt kun on vedet menny, niin sehän tulee sieltä ulos kahden vuorokauden sisään... Tavalla tai toisella :) Tsemppiä! Synnyttäminen oli ihanaa!

E ioole enää kivaa, sattuu ihan hemmetisti.. oon nyt melkein 4 h kärvistelly kotona, ekasta kahdesta tunnista en oikein muista mitään että menivät niin nopeasti, makasin sängyssä kyljelläni ja vaan keskityin hengittämiseen.
Äsken kävin suihkussa puoli tuntia, musta tuntuu että haluan peruuttaa tän
miten kestää taksissa näitä kipuja..
E i ole ballonki tullut ulos vielä, pitääkö mun sitä odottaa muka tosiaan että voin mennä sairaalaan..
Mä en kestä olla parin minuutin välein pitää pysähtyä kipuun..
soitan sinne

Tsempoiä! Toi on kyllä niin jännää touhua. ;) En kyllä halua ajatella etten ikinä enään synnyttäis. :D

Maiden on varmaan tositoimissa, tai nyytti jo sylissä, mutta onnea! Ja samoin ps.iloveyou, onnea tulevaan koitokseen, eiköhän se sunkin pikkuinen oo maailmassa parin päivän sisään (:

Ihmisen mieli on kyllä kiero... sitä jotenkin just toipunut edellisestä väännöstä, niin kai sitä vois mennä uudestaan kärsimään. Noh ensin pitää kanniskella se muutama hassu kuukausi ja sit, suppareita jee.

Takaisin