Mennyt yli lasketun ajan

Jooooo hohhoijjaaaa..... 40+3. Tänään neuvola ja ai hemmetti et ärsyttää mennä sinne vielä. En haluaa enääään. Onkohan ton jälkeen vielä neuvola-aikaa, vai antaako ajan jo sairaalaan seuraavaks? Mä en kyllä enään suostu menee neuvolaan tän jälkeen. Siellä kytätä ku painot ym, mä haluan tän ulos seuraavalla kerralla. Pelottaa sektio, koska oon pienikokoinen ja vauva vaan kasvaa ja kasvaa...
 
Jutsa: Tuota minäkin olen miettinyt, kun synnytyksen alkaessa (supistusten tihentyessä) kävin reippailemassa ja sitten menin saunaan. Olen miettinyt olisikohan synnytys käynnistynyt ilman niitä? :D
 
Kaverille oli neuvolassa neuvottu noista syväkyykyistä, voi kuulemma auttaa käynnistymisessä ja jotenkin muutenkin niistä oli muistaakseni sanottu olevan apua synnytystä varten. :)
 
Joo, syväkyykyt auttavat vauvaa painautumaan alaspäin. Synnytyksessä istuskelin pitkiä aikoja pallon päällä syväkyykyn tyylisessä asennossa kun se auttoi kohdunsuuta avautumaan.
 
Minäkin istuskelin paljon pallon päällä viimeisinä päivinä ja kun synnytyssupistukset alkoi oli pakko olla pallon päällä, muuten en kestänyt kipua. Saunassakäynti kävin samana iltana kun synnytys alkoi :)
 
Mä kävin lenkillä 3-4 tuntia ennen vesien menoa. En kyllä osaa oikein tunnistaa mitään, oliko lenkillä mutään tuntemuksia tulevasta.
 
Jos må nyt tekisin sitten syväkyykkyjä :D .. Saunaan pääsisi vasta torstaina.. Seksiä oli aamulla mut mies vähän liian hellä :p sanoin sille äsken, että kyllä voit rajumminkin käsitellä, niin illemmalla sitten uudestaan. 40+4 on nyt. Mä en halua synnytyksen käynnistämistä sairaalassa.
Tänään on väsyttänyt paljon, olen nukkunut suurimmaksi osaksi ja hikoillut hirveästi.. Yh. Nyt haluan ulos raitista ilmaa hengittämään!
 
Täälä sama juttu. En todellakaan halua käynnistykseen, mun pitää ens ma soittaa ja varata keskiviikolle käynnistys, jos......... Mutta on tässä vielä toivoa! Mä oon tänään käyny neuvolassa, kahvitellut kaverin kanssa, tehnyt tonnaripastaa, omia sämpylöitä ja leiponu pipareita! Illalla todellakin teen syväkyykkyjä ja koiran kanssa vielä lenkki.
Tääläkin pääsis vasta torstaina saunomaan. Peukut pystyyn ja ei menetetä toivoa!!! :D
 
Täälläkin vielä odotellaan, 40+3 menossa eikä supistuksia näy. Turvotusta on tullut parin vkon aikana ihan reilusti, mutta verenpaineet on onneksi olleet kunnossa. Viime torstaina eli 39+6 käytiin neuvolassa ja koska sf mitta oli pompsahtanu yläkäyrältä yli niin tulevana torstaina mennään äippäpolille kokoarviointiin. Tuon mitan takia oon alkanu jännittämään vauvan kokoa, kun isänsä on ollut syntyessään 4,5kg ja siinä on sit jo pungertamista. Toki toivon, että synnytys alkaisi luonnollisesti, mutta kokoarviointi tuo helpostusta odottamiseen. Nähdään murunen ultran kautta ja varmistuu että massussa on vielä hyvä kölliä.

Tsemppiä meille!
 
Noniiii, täälä ensviikon ma soitellaan käynnistysaikaa keskiviikolle, JOS mitään ei tapahdu. Vika neuvolakäynti siis raskauden osalta. Nyt sais kyllä tulla itestään!!! Syväkyykkäilemään->>>> :D
 
Mulla vika neuvola keskiviikkona ja perjantaina pitää soittaa sinne yliaikaisneuvontaan kättärille tai maanantaina jos sanovat sieltä niin, kun 41+3 osuu ensi sunnuntaille..
Vauva möyrii tällä hetkellä kauheasti mahassa ja mua ei yhtään huvittaisi nyt, suorastaan ärsyttää muljumisen tunne sinne tänne.. :/
 
Mullaki kättäri ja just sano neuvolas et 12päivää saa mennä et alkaa vasta käynistää. Eli mulla käynnistyspäivänä olis 41+5.
 
Eilen illall alko supisteleen ihan jatkuvalla tahdilla, harmikseni vaan kivuttomasti. Maha oli lähes koko ajan kivikovana, ja koko yö meni supistellessa. Selkää ja alavatsaa särki myös sillai menkkasärkymäisesti, ja aamua kohti niistä supistuksistakin varmaan suurin osa tuntui vähän kivuliailta. Aamulla vielä supisteli pienten kipujen kera, mutta sain sitten sohvalla nukuttua pari tuntia (yöllä nukuin ehkä sen 3h). Nyt ei sit taas supistuksista oo tietoakaan, on pirun tylsää eikä huvittais tehdä mitään :/ Ehkä mäkin kokeilen niitä syväkyykkyjä ja käyn itekseni tekemässä pienen ulkoilun lähimaastoon :wink Illalla sitten saunaan jos mitään ei ala tapahtua... Tänään rv 40+4.
 
:D .. Jooh ne syväkyykyt. Eilen vetelin niitä innoissani melkein 40 ja sitten yön mittaan heräillessä ihmettelin aina miksi mun jalat on niin kipeät, että olenko jotenkin nukkunut niiden päällä. Aamulla piti ponnistaa itsensä käsillä ylös sängyltä (kun meillä tuo futon vielä lattialla kun ei olla hankittu runkoa) .. reidet on niin kipeät :p

Kävelyä miehen kans tänään paljon. Ei mitään jomotuksia kummempaa ole.
Tänään on 40+5 ja huomenna on se vika neuvola aamulla. Oiskohan vauva vieläkään kiinnittynyt- tai sitten ei.
Mua arveluttaa että ihanko tosi pitäisi ambulanssi soittaa sit siinä tapauksessa, jos lapsivedet menisi.. Mä en tohtisi.. :<
 
Voi ei :D Meillä neuvolassa ja kättäriltä sanottiin, että kun ei nyt oo kiinnittynyt ja ainoastaan jos siis vedet menee niin ei ambulanssia tarvii. Et vaakatasoon enemmän,soittoa ja sit ihan henkilöautolla/taxilla paikalle. :-o
 
Ei ollut mitään ihmeellistä neuvolassa.
Niin, ensi viikollahan vauva on ulkona viimeistään. Jos Ois joku pakko käynnistää tai syntyisi itse :>
 
Takaisin
Top