Mennyt yli lasketun ajan

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElleNora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään lähettiin aamulla melko jännittyneissä tunnelmissa kokoarviointiin. Vkoja 40+6 eikä mtn uusia tuntemuksia, paitsi eilen irtosi limatulppa. Kokoarviossa ultrauksessa painoksi tuli 4,1kg ja kaikki oli kunnossa. Painoa kuulemma tulee n.100g/vko joten liian iso poju ei vielä ollut. Ensvkon ke ois sit yliaikaiskontrolli jos mtn ei tapahdu ennen sitä. Sen jälkeen kuulemma 3päivää vielä odottelevat eli ensvkon la ois viimeistään käynnistys. Reilu vko voi siis vielä mennä jos poju tykkää kölliä massussa.

Ois ihana jos poju päättäis syntyä vkl aikana, isi sais pojun sylkkyynsä jo tänä isänpäivänä :Heartred
 
Rv 41+1 perjantaina. Voiko synnytys muka ikinä alkaa kun koko ajan tunnustelen oloa ja mietin jokaisesta vähän kovemmasta menkkajomotuksesta "joko, joko.." , en mä pysty olla ajattelematta mitään muutakaan kun ei tässä ole vaan mitään muuta ajateltavaa. Yöllä pissalla käydessä olen uneliaana tiirailemassa pönttöön tai toivon, että sängystä noustessa lorahtaisi yhtäkkiä lapsivedet. Aamulla noustua olen pettynyt, kun ei mitään taaskaan tapahtunut, kyllästyttävää aamua taas seuraa uusi päivä olon tarkkailua.
 
Ihan varmasti olen raskaana vielä
Ensi viikon viikonloppunakin. Tuntuu iäisyydeltä. Just siltä, että tietenkin mua koetellaan kun en hirveästi ole tykännyt olla raskaana, niin ihan viime tippaan asti tätä pitää kestää. Anteeksi valitus :/
 
Täälä ollaan ihan yhtälailla yhessa koossa. :/ 41+0.
Mä en kestä ajatusta siitä, et joutuisin käynnistyksen takia viettämään enempi öitä sairaalassa. Ihan hirvee ajatus. Ja ahdistaa muutenki koko käynnistäminen. Joo, on tässä päiviä vielä, mut alkaa olla epätoivonen olo :( Tiedän, että vielä on mahdollisuus, et käynnistyy itestään, mutta pelottaa, mitä lähemmäs mennään yliaikaskontrollia. Oon niiiiiiin pettynyt jos sinne joudun menemään. :( Eilen supisti kipeesti kerran, pari???? Sit blaaaaah.....

Eilen kyllä pääs itku, ku ihmiset kyselee ja miettii, et "mun pitäis olla jo sairaalassa", nii voi v... Antaa lääkäreiden hoitaa hommansa, se on ihan normaalia et menee yli. Argh. Oon niiiin loppu ja ketään en jaksa nähä. Mä en jaksa jauhaa tästä asiasta kenenkään kanssa, koska aina tuntuu olevan muilla parempaa tietoa jostain. PLAAAAH. Jään varmaan isänpäiväkski kotia...... Mä niin haluan miehelle parhaimman isänpäivälahjan....
 
^Tunnistan noita ajatuksia. Mutta jos yhtään lohduttaa, niin mulla rv 41+0 jo pelkkä rasitustippa käynnisti omat supistukset ja lopulta saman päivän aikana vielä syntyi vauva, ja synnytyksen kokonaiskesto oli vaan rapiat 7 tuntia. Joten käynnistyksellä voi tosi nopeastikin asiat edetä. Tsemppiä viimeisiin päiviin!
 
41+2. Huomenna soitellaan kontrolliaikaa... Eilen koko päivän olin kipee. Selkä ja vatsa. Sit oli supisteluja, mut eipä taas mitään. Vessassa saanu ravata useammin, josko olis kiinnittynyt? Jaaaa-a. Helvetin käynnistys.
 
Mullakin käynnistettiin (tai kypsytettiin) ballongilla, ja lopputulemana synnytys käynnistyikin spontaanisti ja eteni vauhdilla (11 illalla alkoi supistukset ja 4 aamuyöllä oli tyttö jo ulkona), ja olen tosi tyytyväinen käynnistykseen vaikka monet sitä kammoavat..
 
Ballonki onkin ainoa käynnistyskeino minkä itellä kelpuutan.. En haluaisi kokea niitä muita.

Huomenna kans täällä soittoa yliaikaisneuvontaan. Miksikähän kaksikin neuvolantätiä neuvoi soittamaan tänään sunnuntaina sinne, kun perjantaina soitettuni kättärille sieltä saamani numero on ma-pe soittoajat. Vaikka tänään siis mulla 10 päivää yli lasketun ajan..
 
No onpa outoa :o Mä en taas saanu mitään numeroa, mihin sit soittelen... Onks se joku perus päivystysnumero mistä sen ajan sit saa? Mäkin huomenna soittelen, olinki jo ihan unohtanu et jo huomenna, tai ehkä en vaa halunnu muistaa.............
 
Mä en ymmärrä miks neuvola ja sairaalat ei voi sopia näitä juttuja samanlaisiks???? Soitin Kättärille yliaikaskontrollia, niin he sano siellä, et joo, me tiedetään et neuvola sanoo et soittakaa pari päivää ennen, mutta soita huomenna uudestaan. Me annetaan ne ajat päivää ennen (40+5). :o Koska kuulemma usein käynnistyy vielä itestään.
Järkevää kyllä, ymmärrän. Mut miks neuvola sanoo erilailla ja sit saa olla turhaa soittelemassa?
 
? Outoa, tai siis katsoko ne sulla ps.iloveyou ,onko sulla nyt 10 päivää yli lasketun ajan?
Mä soitin äsken, nyt on mulla 41+4 ja sain huomiseksi klo 9 ajan sinne Kättärille, kysyi nainen puhelimessa että koska mulla oli laskettu aika.

Yöllä kyl melkein luulin, että alkaisko jo synnytys, kun mulla oli supistuksia 02-04, minkä jälkeen nukahdin ja aamulla pissalla käydessä puoli 8 vielä supisteli, mutta lievästi.. Tätä edeltävää yönä taas tunsin kaksi supistusta klo 03 yöllä ja sitä edeltävänä yönä sama homma. Mutta tänä yönä niitä tuli jo monta niiden peräti kahden tunnin aikana ja mä pompiskelin ympäri kotia innoissani ja nautin kivun tunteista. :p
 
Äh kirjotin väärin ton 40+5... Siis joo, mulla on nyt 10päivää yli. Eli ajan saa just 41+4, mulla 41+3 ja la oli siis 31.10, sitä kysyttiin kyllä. Eli sä soitit just oikeena päivänä, eli jos olisit eilen soittanu et olis saanu. Eli hyvä et oli sunnuntai, turhaa olisit soitellu :D

Sulla kuulostaa jo lupaavalta, josko ensyönä viimeistään. Pidän peukkuja :) Katotaa kumpi meistä nyt jakautuu ekana...
Taidetaan olla jokatapauksessa Kättärillä samaan aikaan.
 
ps.iloveyou ja Maiden: Mulla esikoisen käynnistys kesti kaksi päivää ja käynnistys aloitettiin ballongilla yliaikaiskontrollissa 41+5 ja esikoinen syntyi lopulta kiireellisellä sektiolla 42+0. ;) Sitten nyt tämä toinen syntyi niin, että olin kerennyt aamupäivällä 41+4 soittaa ja varata ajan yliaikaiskontrolliin. Samana iltana synnytys käynnistyi spontaanisti ja herra syntyi lopulta 1,5 tuntia ennen yliaikaiskontrollia seuraavana aamuna. :D Kaikki on siis mahdollista - ja jokainen synnytys on omanlaisensa: Tsemppiä teille! :)
 
:( pelottaa. Kävin vähän aikaa sit aamun eka pissalla ku herätys siihen klo 9 kontrolliin kättärille ja katoin sit pönttöön lopuksi ja siel oli punertavaksi värjäytynyt pissavesi. Nyt mulla tiputtaa jotain verta tms.. Onko jotain vialla
 
Joo se vuotohan on hyvä, siis jos ei ihan solkenaan valu! Alkaa tapahtumaan! Tsemppiä tsemppiä tsemppiä!!!!
 
Eiköhän toi oo normaalia, mutta kyllä mäki pelästyisin.... :o Ilmotahan jos pistävät viel takas kotia. Ja et mitä ne siellä sit teki edes. Mulla on huomenna aika klo 8.
 
Takaisin
Top