Matkustaminen raskausaikana

Huhtikuun lopulle on varattuna "tyttöporukan" reissu Dubliniin. Pari vuotta odoteltiin, että ystävän pienin pärjää ilman äitiä jokusen päivän ja päästään vähän huolettomammin reissuun. Nyt kävi sitten niin, että vastoin kaikkia ennakko-odotuksia seuraavat vauvauutiset tulee meiltä. Vuosien jälkeen pääsen yllättämään. Tuskin maltan odottaa ;-) Onneksi päätettiin lähteä keväällä reissuun.
 
Jokaisen lentoyhtiön sivulta löytyy erikseen että kuinka pitkällä raskaana olevia ottavat lennolle ja tietyn ajan jälkeen pitää olla todistus siitä kuinka pitkällä on :)
 
Suunnitelma olis lähteä miehen kotimaahan Nigeriaan kesällä. Katsotaan että miten ne suunnitelmat toteutuu. Olis kuitenkin ihanaa mennä miehen perhettä tapaamaan ennen perheenlisäystä :) :Heartred
 
Esikoisesta kävin vaa 2-3 kertaa viikkoo venäjällä melkei loppuu asti.
Nyt ois matka edessä en tosin tiedä millon ja minne on yllätys reissu miulle saan kerran viikkoo vaa vihjeet et mikä kohde vois olla :grin:grin

Matka on jossai täs keväällä nii ei sillee pitäis olla mitää ongelmaa.
Kesällä pitäis olla reissu kreikkaa miehen perheen kanssa laskeskelin et seki ois enne tota 28vkon rajaa nii ei pitäs olla ongelmia
 
:D sitä en voi ikävä kyllä luvata, kun on lähinnä kuullut Suomea lähestyvistä paukkupakkasista! Mutta kiitos! :)
 
Mä oon lähössä touko-kesäkuussa Kroatiaan ja olen tyhmien kysymysten äärellä. Mietin sitä lentämistä, tunteeko sikiö sen jotenkin? Tuntuuko ne nousut/laskut yms sikiölle epämiellyttävältä?
 
Mä oon lähössä touko-kesäkuussa Kroatiaan ja olen tyhmien kysymysten äärellä. Mietin sitä lentämistä, tunteeko sikiö sen jotenkin? Tuntuuko ne nousut/laskut yms sikiölle epämiellyttävältä?

En usko että tuntee. Se voi itsestä tuntua epämukavalta jos on iso masu ja joutuu kauan istumaan paikallaan. Itse oon joskus aikoinaan lentäny rv19 (tämä vauva tosin syntyi rv21 ja on nykyisin vauvojen taivaassa) eikä se tuntunu mitenkään normaalista poikkeavalta. Ja pakko lisää että enkelivauvan aikaiseen syntymiseen ei matkustaminen vaikuttanut.
 
Mä lensin paljon esikoista odottaessani työmatkoille ja oltiin myös yhdellä reissulla etelä-euroopassa. Jos ei oo komplikaatioita, ei se niin erilaista ole. Suosittelen lentosukkia ja loppuvaiheessa alkaa kyllä maha tulla vähän ahtaassa lentokoneessa tielle. Ja lentoyhtiöt haluaa yleensä tietää, että on raskaana, kun se on jo pidemmällä. Ihan varmaan, jos jotain kävis.
 
Ai niin, sitä piti sanoa, että kannattaa selvittää mihin matkakohteessa pääsee hoitoon, jos tulisi reissun aikana jotain raskauteen liittyvää. Matkavakuutus ei välttämättä korvaa mitään, (kannattaa tarkistaa oma vakuutus) ja jos korvaa, niin vaan tietyille viikoille asti. Euroopassa siis ehdottomasti eurooppalainen sairausvakuutuskortti mukaan. Ite tarkistettiin, ettei lähdetty sellaiseen paikkaan, jossa ei ole sairaalaan pääsyä (olin jotain 24 viikolla silloin), jossain matkakohteissa oli tyyliin mainittu että lääkäri tulee tarvittaessa saareen paikalle :eek:
 
Voi ei teitä reissaajia... matkakuume tulee! Mie meinasin olla niin hurja että lähetään kesällä Tukholman risteilylle :hilarious: Nuo 3v ja 1v3kk hieman rajoittaa matkailua, risteilyä kauempana on käyty kerran ennen lapsia..
 
Meillä ois nyt kesälle varattu kreikan reissu, käly muistutti et onhan matkavakuutus kunnossa jos sattuu saamaan vaikka lento kiellon niin vakuutus kattaa sen oman osan reissusta. Pitää oma vakuutus tarkastaa koska mein reissu olis silleen et viikkoja pitäis olla kasassa jo 26. Pitääki alkaa kattomaan noi lääkärit yms!!
 
Me käytiin Kreikassa kun odotin esikoista ja herranjestas että pyörrytti nousuissa ja laskuissa. Muulloin tälläista ongelmaa ei ole ollut.
Miten pitkällä raskaus oli tuolloin? Kiinnostaa tietää, vaikka kaikilla varmaan menee eri tavalla. Suunnittelen parhaillaan kaverin kanssa reissua Rhodokselle kesäkuun alkuun, jolloin mulla tulee olemaan viikkoja 21+.

Onko kellään täällä kokemuksia Rhodokselta tai muilta Kreikan saarilta kesäkuussa, raskaana ollessa tai muuten? Oliko turkasen kuuma? Miten muuten meni?
 
Meillä ois nyt kesälle varattu kreikan reissu, käly muistutti et onhan matkavakuutus kunnossa jos sattuu saamaan vaikka lento kiellon niin vakuutus kattaa sen oman osan reissusta. Pitää oma vakuutus tarkastaa koska mein reissu olis silleen et viikkoja pitäis olla kasassa jo 26. Pitääki alkaa kattomaan noi lääkärit yms!!
Heh, ehkä mäkin lopulta rohkaistun varaamaan Kreikan reissun! Harmittaisi kuitenkin jos en menisi. Tykkään kyllä reissata. Täytyy tosiaan muistaa tarkistaa vakuutushommelit.
 
Takaisin
Top