Matkustaminen raskausaikana

me lähdemme mieheni kanssa turkin alanyaan ensiviikolla. viikkoja on silloin 21+2 ja viivymme viikon siellä. otan varmuuden vuoksi englanninkielisen lääkärintodistuksen ja neuvolakortin mukaan. hygieniasta kun pitää huolta niin ei pitäisi olla ongelmia reissussa! toivottavasti selvitään takaisin, kaikki kolme, terveinä ja hyvin voivina :)
 
Prahan minilomasta selviydytty hengissä kotiin ja kaikki meni oikein kivasti, vaikka jännitys ennen reissua olikin aika suuri :) vähän joutu enempi olemaan hereillä mitä ravintolassa saa eteensä ja kävelemistä joutu normaalia enemmän tauottamaan jaksamisen ja vessataukojen takia, mut muuten ei oikein mitään erikoista. Tästä innostuneena uskaltaa ehkä vielä heinäkuussa ottaa jonkun äkkilähdön auringon alle, jos ja kun olo sen sillon vielä sallii :)
 
Ois se kyllä ihana lähteä etelään lomalle, mutta itse en kyllä uskalla. Ensinnäkin jalat turpoaisi lentokoneessa ja suonikohjut kiittäisi :facepalm: Sit nää supistukset tekis mut hulluksi ja lopulta en uskaltaisi syödä mitään :hilarious: Mä luulen, että pysyttelen tän kesän ihan suosiolla kotisuomessa :rolleyes:
 
Me ollaan reissattu viime aikoina aika paljon junalla, ja jotenkin järkyttävää huomata, ettei kaupunkikävelyä jaksa samaan tahtiin kuin ennen raskautta. Selkä kipeytyy nopeasti ja jokainen istumismahdollisuus pitää käyttää hyväksi! Ei tässä mitään yllättävää, mutta kun sitä kuvittelee kuitenkin jaksavansa ihan niin kuin ennenkin. :rolleyes:
 
Elokuisista huutelen tännekin. Me ollaan lähdössä isommalla porukalla Euroopan reissulle rv. 25-26. Neuvolasta sanoivat, että hyvin uskaltaa vielä näillä viikoilla reissata, kun ei ole raskaudessa ollut ongelmia. Vähän kyllä jännättää silti.
Tarkoitus olisi sitten reissata suomessa vielä rv. 32. Saa nähdä kuinka sitten jaksaa :grin
 
Kannattaa hommata kelan sivuilta se eurooppalainen sairaanhoito kortti.. Ite oon kyl nyt myöhäs siinä asias, perjantaina työkavereiden kanssa tallinnaan viikonlopuksi. Ai että mä nautin. :)
 
Kyllä alkaa matkakuume kovasti jo nousta, kun kesäkuu ja tuleva reissu lähestyy. Kyllä se edelleen itteäki jännittää, mutta yhä tässä hyvässä kunnossa ollaan, joten eipä kai hätiä mitiä. Reissua edeltävälle viikolle sain kuitenkin varattua neuvolalääkärille ajan, joten saapahan senki puolesta sit rauhassa lomailla hyvillä mielin, jos lääkäri toteaa kaiken olevan kunnossa. Suonikohjuja minäki toisessa jalassa kauhistelen, mutta siitä viis. Neki on vaan elämää!
 
Heinäkuisista huutelen, ite mietin miten kesällä uskaltaa lähteä reissunpäälle. Nukkumisten kanssa vieraissa paikoissa muutenkin hankalaa...ehkä sit päiväreissuja kotoa. Jos jaksaa ajaa...
 
olimme viikon alanyassa ja terveinä tulimme takaisin :) siellä otettiin hyvin raskaanaolevat huomioon. mahtava reissu oli! hyvin jaksoin kävelläki. jalat turposivat koneessa mutta jumppasin tulomatkalla kovasti niin ei turvonnu pahasti.
 
Kiva cenni kuulla, et matka meni hyvin! Täytyy kyllä muistaa tosiaan tuo jumppailu lentämisen aikana! Onneks meillä on parin tunnin koneen vaihto välissä, ni siinä pääsee hyvin liikkeelle lentojen välissä. Oliko sulla tukisukat käytössä? Mitä sukkia muuten ihmiset suosittelisitte? Kovasti reissu lähestyy ja pitäis neki muistaa hankkia.
 
menomatkalla oli tukisukat (en muista merkkiä), mutta turpos siitä huolimatta. tullessa kävin pari kertaa vessassa ja matkalla jumppailin ja istuessa nostelin jalkoja ja pyörittelin nilkkoja. :)
 
Normaalissa elämässä työssä ja vapaa-ajalla matkustelen mieluusti ulkomaille. Raskausaika on tänä vuonna kuitenkin tarjonnut sellaisen seikkailun, ettei reissuja ole heitelty tai toisaalta edes tullut ikävä. Massiivisen pahoinvoinnin jälkeen olin pitkään harvinaisen onnellinen tuikitavallisesta työnteosta ja kotoilusta ilman pahoinvointia. Matkakuume kuitenkin on iskenyt, kun hyvä olo vakiintunut ja tarpeeksi moni lähimmäinen matkaillut ties mihin. Alkoi tuntua, että johonkin olisi vielä päästävä yksin, joten varasin maltillisesti huoneen kylpylähotellista Pärnusta, jonne ajeltaisiin kolmisen viikon päästä raskausviikolla 25. Olen kuitenkin nyt sairauslomalla supistelujen takia. Tavoitteena kuntoutuminen kahdessa viikossa ankaralla pötkötyksellä.
Turvallista ja mukavaa matkaa kaikille reissuun pääseville! :farao:smiley-bounce015:greet025
 
Meillä on enää viikko reissuun ja voi jummi ku poltteleeki jo kovasti! Tekis jo mieli pakata matkalaukku, mut pitää oottaa vielä perjantain lääkäriä. Olis kyl kumma, jos jostain syystä lääkäri kieltäis lähdön.
 
Kävin ylimääräisessä neuvolalääkärin tarkastuksessa reissua varten. Viikot on vielä semmoset, et ilman raskaustodistusta pystyisin lentää muutenkin, mutta nyt sain mielenrauhan sen suhteen, että vauvalla ja mulla on kaikki kunnossa. Lupa siis saatu lääkäriltä reissulle, joten nyt voi alkaa hiljalleen kaivelee matkalaukkua esiin! :cool:
 
Olimme lomalla Italiassa reilun viikon ja kaikki meni hyvin. Heti perään matkustin Ruotsiin Tanskan kautta työmatkalle, ehdin välissä olla 8h kotona. Ainoastaan selkä ei tykännyt pitkään paikalla istumisesta, vaan meinasi koneessa kipeytyä. Muuten reissaaminen näillä viikoillla rv26-27 ei ollut kohdallani mikään ongelma. Jaksoin hyvin kävellä (5 -12km /joka päivä), lämpö ei rasittanut, vaan oli ihanaa ja hyvää syötävääkin löytyi. Keskityin kypsennettyihin ruokiin (pizza, pasta jne) mutta jäätelöäkin kului mukavasti. Tukisukat olivat lennoilla käytössä ja mahaa rasvasin esikoisen aurinkovoiteella suojakerroin 50 ja pidin mahdollisimman vähän esillä suorassa auringossa.
 
Onko kokemusta noista pidemmistä laiva matkoista?
Itsellä alkaa loma kun rv 29 ja voisi lähteä rv 32 johonkin. Joten mietittiin että jos menisin laivalla vaikka Saksaan tai vaikka Latviaan,jos olo sen salliio_O
 
En tiiä oliko ihan höpöjuttu, mut luin jostain joskus et pitkiä laivamatkoja ei suositella loppuvaiheessa koska se jatkuva tärinä voi avata paikkoja. Ja olisko ollu et laivan työntekijät jää aiemmin äitiyslomalle just sen takia. Mut en muista yhtään mikä oli tän jutun lähde, kannattaa varmaan selvittää tarkemmin ennen kuin uskoo mua :D
 
Lähetin muutama tunti sitten Finnairille lääkärintodistuksen tulevia lentoja varten. Aloin kiehua raivosta, kun huomasin sähköpostissa viestin, joka alkoi: "Kiitos yhteydenotosta. Lähettämäsi raskaustodistus – –."

Viesti jatkuikin: "– – on hyväksytty ja kaikki kunnossa lentomatkaasi ajatellen." Olen näköjään vähän tottunut siihen, ettei mikään mene ihan niin kuin pitäisi.
 
Me mietittiin, että oltais menty Välimeren risteilylle rv 26, mutta laivavarustamoiden sivuja selatessa kävikin ilmi, että ainakaan mikään noista Välimerellä seilaavista varustamoista (Costa cruises, Royal Caribbean jne) ei ota kyytiin enää se rv24 jälkeen... Suosittelen siis kans tarkistamaan laivayhtiön sivuilta nuo rajoitukset. Risteilyn sijaan me varattiin viikon loma Kroatiassa, lähtö on ylihuomenna ja nyt jännittää oonkohan hoitanut kaiken kuntoon matkaa varten.. Lääkärissä En oo käynyt, kun lääkärintodistusta ei vaadita vielä näillä viikoilla (27)..
 
Takaisin
Top