Matkustaminen raskaana

Tietäiskö joku onko olemassa mitään matkapahoinvointilääkettä, joka sopii raskauden aikana? Laivareissu olis tulossa ja voin AINA pahoin siellä, nyt varmasti vielä normaalia enemmän.. Yleensä turvaudun laivasta saataviin lääkkeisiin, mutta nyt ei kyllä uskalla niiden varaan jättää.
 
Tietäiskö joku onko olemassa mitään matkapahoinvointilääkettä, joka sopii raskauden aikana? Laivareissu olis tulossa ja voin AINA pahoin siellä, nyt varmasti vielä normaalia enemmän.. Yleensä turvaudun laivasta saataviin lääkkeisiin, mutta nyt ei kyllä uskalla niiden varaan jättää.

En tiedä lääkkeistä.
Mutta pahoinvointirannekkeet ja piparminttuöljy (eteerinen) auttavat monia.
 
Tietäiskö joku onko olemassa mitään matkapahoinvointilääkettä, joka sopii raskauden aikana? Laivareissu olis tulossa ja voin AINA pahoin siellä, nyt varmasti vielä normaalia enemmän.. Yleensä turvaudun laivasta saataviin lääkkeisiin, mutta nyt ei kyllä uskalla niiden varaan jättää.

Mulle farmaseutti sanoi apteekista, kun hankin pahoinvointirannekkeet, että perus Postafen sopii myös raskaana oleville, jos rannekkeiden teho ei riitä ja että sitä voi ottaa, mutta ei kuitenkaan päivittäin. Pidän itse hätävarana ja uskaltaisin ottaa juuri laivamatkallekin. Itse myös aina merellä voin pahoin. Mutta varmistaisin sinuna vielä lääkäriltä, jotta saat varmasti luotettavan tiedon.
 
Meillä olisi matka varattuna Kreikkaan elokuun puolivälissä. Katsoin, että takaisintulopäivänä viikkoja olisi nykyisen tiedon mukaan 28+2. Toivottavasti kunto säilyy hyvänä!
 
Mulle farmaseutti sanoi apteekista, kun hankin pahoinvointirannekkeet, että perus Postafen sopii myös raskaana oleville, jos rannekkeiden teho ei riitä ja että sitä voi ottaa, mutta ei kuitenkaan päivittäin. Pidän itse hätävarana ja uskaltaisin ottaa juuri laivamatkallekin. Itse myös aina merellä voin pahoin. Mutta varmistaisin sinuna vielä lääkäriltä, jotta saat varmasti luotettavan tiedon.

Lääketietokannassa lukee näin:
"Meklotsiinia (Postafen) voidaan käyttää raskauden aikana ainoastaan hyvin perustelluista syistä. Hoidon kesto on syytä rajoittaa mahdollisimman lyhyeksi eikä vuorokausiannos saa ylittää 50mg."
 
Lääketietokannassa lukee näin:
"Meklotsiinia (Postafen) voidaan käyttää raskauden aikana ainoastaan hyvin perustelluista syistä. Hoidon kesto on syytä rajoittaa mahdollisimman lyhyeksi eikä vuorokausiannos saa ylittää 50mg."

Jeps, jos muuta parempaa vaihtoehtoa ei ole, niin kyllä sitä sit varmaan uskaltaisi ottaa yhden tabletin per suunta. Pitää selvittää onko muita vaihtoehtoja.
 
Neuvolassa kyselin tällä viikolla vaihtoehtoja pahoinvointilääkkeisiinbeikä kuulemma ole muita vaihtoehtoja kuin pahoinvointirannekkeet. Postafenia ei suositellut. Että kiva laivareissu tulossa kun ilman raskauttakin oksennan koko matkan ilman lääkettä :D Kävin kyllä rannekkeet ostamassa ja toivon, että niistä edes jotain apua olisi.
 
Olen lähdössä nyt ensi sunnuntaina Las Palmasiin viikoksi. Olo on ollut tän raskauden aikana aika hyvä eikä pahoinvointia ole ollut niin tuskin nyt alkaa yhtäkkiä rv 8+6 :joyful:
Turvotusta on kyllä paljon ja välillä maha paisuu ihan älyttömäksi niin piti miettiä vaatteet matkalle uusiksi ja ostaa uudet shortsit.
 
Meillä on tuossa kuukauden päästä tiedossa karibian risteily. Jännittää pikkusen puolesta aivan kamalasti. Matka on kuitenkin ostettu ja maksettu lähes vuosi sitten.
 
Meillä on tuossa kuukauden päästä tiedossa karibian risteily. Jännittää pikkusen puolesta aivan kamalasti. Matka on kuitenkin ostettu ja maksettu lähes vuosi sitten.

Oi ihanaa karibian risteily :) Meillä ollut tapana tehdä yksi kaukomatka ja pari euroopan vkl reissua ulkomaille vuosittain. Meinattiin, että tuo karibian risteily voisi olla pienen lapsen kanssa ”helppo” tai ainakin helpompi kuin jokin muu kaukaisempi kohde, mahdollisesti vuoden päästä voisi olla ajankohtainen :)
 
Paha matkakuume vaivaa... Taitaa kuitenkin olla helpointa siirtää matkustelut vauvan syntymän jälkeiselle ajalle. Meillä kun tuntuu miehen kanssa olevan mahdotonta saada lomat sovitettua samoille viikoille. Ensi vuonna pitäis olla helpompaa, jos olen äitiyslomalla. Ja sit voin reissussakin syödä ihan mitä vaan huvittaa.
Silti tekis mieli lähteä jonnekin kauas lämpimään.
 
Meillä on tuossa kuukauden päästä tiedossa karibian risteily. Jännittää pikkusen puolesta aivan kamalasti. Matka on kuitenkin ostettu ja maksettu lähes vuosi sitten.

Ihana reissu siitä varmasti tulee! Zikan kanssa saa tietysti olla tarkkana, mutta osta kunnon trooppiset hyttysmyrkyt ja pidä maissa käydessä ihoa hyvin vaatteilla suojattuna, niin kyllä se siitä. Tuskin niitä hyttysiä siellä merellä niin paljoa on?
 
Iso suositus pahoinvointirannekkeille! Olin tosiaan laivalla ja jännitin tosi paljon etukäteen miten menee kun yleensä voin tosi pahoin ilman pahoinvointilääkettä. Laiva kyllä keikkui aikamoisesti, mutta yhtään ei tullut huono olo rannekkeiden kanssa :)
 
Itsellä ei ole kokemusta noista rannekkeista, mutta eikö ne perustu siihen, että painaa jotain tiettyä ”pistettä” ranteessa?
 
Mä oon käyttänyt pahoinvointirannekkeita jo jotain 5 viikkoa. Yöksi otan pois. Silti aamuisin pahoinvointi vaivaa. Veikkaan kuitenkin, että jotain tehoa on (vai liekö vaan korvien välinen fiilis?). Voisihan olla, että ilman rannekkeita oksentaisin paljon enemmän kuin nyt. Kesäkuiselle risteilylle aion kyllä pyytää matkapahoinvointilääkkeen molempiin suuntiin. Onneksi lääkäriaika ennen risteilyä.
 
Mulla olis polttareihin meno syyskuussa, laivalla Tallinnaan. Matkat/yöpyminen jo maksettu mutta taitaa jäädä multa väliin. :sad001 pitää niiden järjestäjältä kysellä saisko ne mun tilalle ketään, vai olikohan se ihan henkilötunnuksen mukaan, hukkaan menee rahat..
 
Maddy, miksi jää väliin? Eikun olitko se sinä, joka odotit kaksosia? Sitte varmaan joo jääkin!
 
Takaisin
Top