Matkustaminen raskaana

Serafia

Puuhakas puhuja
Marrasmammat 2018
Syysäidit 2020
Onko suunnitteilla lomareissuja odotusaikana? Lähelle vai kauas? Mitä pitää ottaa huomioon kohdevalinnassa, entä itse reissun aikana?
 
Mietin tässä, uskaltaisiko kesä-heinäkuulle vielä varata monen viikon reissun Kaliforniaan. Onko veritulppariski liian suuri? Mitä muita riskejä siinä on ja mitä pitäisi ottaa huomioon? Matka osuisi toiselle kolmannekselle, jonka kai ainakin teoriassa pitäisi olla "helpointa" odotusaikaa... Mutta kuulisin mielellään muiden suunnitelmia ja vinkkejä :)
 
Meillä on toukokuussa reissu tsekkiin ja elokuussa islantiin. Tuo elokuun islannin reissu menee noin 27-28 raskausviikoille, mikäli tämän hetken laskut pitää paikkaansa. Toivottavasti olen hyvässä kunnossa ja pystyn lentämään :)
 
Me ollaan menossa 3 vk päästä Espanjaan ja toiveena olisi vielä elokuussakin päästä käymään siellä, jos vointi on hyvä.
 
Mietin tässä, uskaltaisiko kesä-heinäkuulle vielä varata monen viikon reissun Kaliforniaan. Onko veritulppariski liian suuri? Mitä muita riskejä siinä on ja mitä pitäisi ottaa huomioon? Matka osuisi toiselle kolmannekselle, jonka kai ainakin teoriassa pitäisi olla "helpointa" odotusaikaa... Mutta kuulisin mielellään muiden suunnitelmia ja vinkkejä :)
Jos raskaus sujuu hyvin ja omavointi sallii matkustamisen niin mene ihmeessä :) kesä-heinäkuussa vielä kuitenkin aikaa laskettuun hyvin. Itsellä kauhea reissukuume ja kesällä varmasti jossain käyn jos löytyy sopiva väli :)
 
Mä oon lähdössä parin viikon päästä kreikkaan.

Mäkin kävin ekassa raskaudessa kreikassa rv6-7 ja oli iha hirveetä :D matka oltiin varattu jo ennen raskautta joten ei peruttu kun oli vieläpä lahjaksi ostettu mun äidille. Silloin tosin oli syyskuu ja kreikassa oli kuuma, 30 asteen paremmalla puolella. Tehtiin reissuja vuoristoon yms missä kiivettiin myös rappusia ja oksennus ei ollut kaukana. Nyt voi muistella nauraen, mut silloin ei naurattanut.
 
Toukokuussa ois tarkoitus lähteä Italiaan koko perheen voimin ja isovanhemmat tulevat myös mukaan. Reissu oli varattu jo jouluna :)
 
Mietin tässä, uskaltaisiko kesä-heinäkuulle vielä varata monen viikon reissun Kaliforniaan. Onko veritulppariski liian suuri? Mitä muita riskejä siinä on ja mitä pitäisi ottaa huomioon? Matka osuisi toiselle kolmannekselle, jonka kai ainakin teoriassa pitäisi olla "helpointa" odotusaikaa... Mutta kuulisin mielellään muiden suunnitelmia ja vinkkejä :)

Kannustan matkustamaan! Ota toki huomioon ainakin seuraavat seikat: kaliforniassa tuohon aikaan saattaa olla paahtavan kuumaa, terveydenhuolto on julmetun kallista, osta matkavakuutus, joka kattaa sekä sinun että sikiön hoidon USA:ssa ja ehkäise kaikin keinoin mahdolliset pitkän lennon aiheuttamat komplikaatiot. Kannattanee ostaa peruutusturva kaiken varalta.
 
Suunnitelmissa oli kreikan saaristo ja välimeri muutenkin. Mitään ei onneksi olla varattu, sillä mä rakastan ruokaa ja kreikassa erityisesti fetasalaattia... Saattaisi mennä turhan hankalaksi.
 
Suunnitelmissa oli kreikan saaristo ja välimeri muutenkin. Mitään ei onneksi olla varattu, sillä mä rakastan ruokaa ja kreikassa erityisesti fetasalaattia... Saattaisi mennä turhan hankalaksi.

No just tää! :D Se ruoka siellä on aivan taivaallista.
 
Mäkin kävin ekassa raskaudessa kreikassa rv6-7 ja oli iha hirveetä :D matka oltiin varattu jo ennen raskautta joten ei peruttu kun oli vieläpä lahjaksi ostettu mun äidille. Silloin tosin oli syyskuu ja kreikassa oli kuuma, 30 asteen paremmalla puolella. Tehtiin reissuja vuoristoon yms missä kiivettiin myös rappusia ja oksennus ei ollut kaukana. Nyt voi muistella nauraen, mut silloin ei naurattanut.

Me varattiin toi reissu myös ennen tätä plussaa. Saas nähä miten menee. Miehen äiti lähdössä mukaan joten siellä pitää viimeistään kertoa raskaudesta. En jaksa alkaa kikkailemaan ja arvaa varmasti heti kun en ota viiniä. Ja tietty jos olokin menee ällöksi. Nyt ollu vointi vielä suht ok. Eilen ekaa kertaa oksetti kunnolla mut se tais johtua et pääsi nälkä yllättämään eli maha oli tyhjä. Sit rupes heti tulee semmonen kova etova olo.
 
Kannustan matkustamaan! Ota toki huomioon ainakin seuraavat seikat: kaliforniassa tuohon aikaan saattaa olla paahtavan kuumaa, terveydenhuolto on julmetun kallista, osta matkavakuutus, joka kattaa sekä sinun että sikiön hoidon USA:ssa ja ehkäise kaikin keinoin mahdolliset pitkän lennon aiheuttamat komplikaatiot. Kannattanee ostaa peruutusturva kaiken varalta.

Joo, hyvä pointti tuo matkavakuutuksen tarkistaminen ja peruutusturva! Vähän jännittää myös se autossa istuminen (road trip siis tarkoituksena). Kuulemma saattaa olla aika tukalaa jo noilla viikoilla... :/
 
Kunnon tukisukat on ihan must erityisesti lennoille! Mä otin omani tänne mukaan jo viime kesänä Suomessa käydessäni, jos kävisi niin, että palatessa olen raskaana.

Kannattaa selvittää lentoyhtiöltä, millä viikolla ne vaatii todistuksen raskauden kestosta. Jemilian reissu on jo sellasilla viikoilla, että sellasta saatetaan kysyä. Mäkin aion pyytää lääkäriltä jonkun virallisen näköisen lapun mukaani, vaikka oon sit vasta viikolla 18. Olin viime raskaudessa ainakin niin valtava valas, että oletan mahan olevan jo ihan komea tossa kohtaa... Siis pakko ei ois vielä olla todistusta ja saa lentää, mutta jos NÄYTÄN viimeisilläni olevalta ni better safe than sorry.
 
Kunnon tukisukat on ihan must erityisesti lennoille! Mä otin omani tänne mukaan jo viime kesänä Suomessa käydessäni, jos kävisi niin, että palatessa olen raskaana.

Kannattaa selvittää lentoyhtiöltä, millä viikolla ne vaatii todistuksen raskauden kestosta. Jemilian reissu on jo sellasilla viikoilla, että sellasta saatetaan kysyä. Mäkin aion pyytää lääkäriltä jonkun virallisen näköisen lapun mukaani, vaikka oon sit vasta viikolla 18. Olin viime raskaudessa ainakin niin valtava valas, että oletan mahan olevan jo ihan komea tossa kohtaa... Siis pakko ei ois vielä olla todistusta ja saa lentää, mutta jos NÄYTÄN viimeisilläni olevalta ni better safe than sorry.

Jep, täytyy selvitellä, mutta usealla lentoyhtiöllä tuo viikko 28 on rajana, jonka jälkeen tarvii lääkärintodistuksen. Vaikka haluan kyllä jonkunlaisen todistuksen vaikka sitä ei virallisesti tarvitsisikaan, ihan vaan varmuuden vuoksi ettei tule lentokentällä mitään ongelmia.
 
Mäkin kävin ekassa raskaudessa kreikassa rv6-7 ja oli iha hirveetä :D matka oltiin varattu jo ennen raskautta joten ei peruttu kun oli vieläpä lahjaksi ostettu mun äidille. Silloin tosin oli syyskuu ja kreikassa oli kuuma, 30 asteen paremmalla puolella. Tehtiin reissuja vuoristoon yms missä kiivettiin myös rappusia ja oksennus ei ollut kaukana. Nyt voi muistella nauraen, mut silloin ei naurattanut.

Mulla on siis nyt rv 6 ja ollaan Indonesiassa. Voi elämä kun välillä on niiiin huono olo, varsinkin aamuisin ja haluaisin tietysti nauttia hotellin ihanasta aamupalasta. Onneksi enimmäkseen naurattaa tämä tilanne. Kuumuus on myös aika tukahduttavaa.
Onneksi kaikki on ilmeisesti hyvin, vatsan nippailua on edelleen. Yhden testin olen tehnyt täällä varmistaakseni ja yksi on vielä varalla. Alussa pelotti turistiripuli mutta onnekseni ei ole ollut, kun vähän katsoo mitä syö. :wink
 
Indonesiassa oiskin kiva käydä joskus! Kiva kuulla, että on mennyt hyvin :)

Täällä, missä asun, kaiken maailman ruokamyrkytykset ja loiset ja muut on ihan peruskauraa. Nyt niin toivon ja rukoilen, että säästyisin loppuajan niiltä. Ennen Suomeen lähtöä käydään kyllä testeissä, joissa katsotaan yleisimmät. Tosin sitä en tiedä, mitä vaikka jollekin bilhartsialle voi raskauden aikana tehdä... Mut ainakin lääkkeet on helpompi saada täältä kaikkiin tollasiin. Ottaa sit kun voi...
 
Kylläpä tuli himo lämpimään. Just kattelin matkoja Alanyaan. Pötköttelisi vaan ja ottaisi aurinkoa. Raskausviikkoja olisi huhtikuussa, matkan alussa 14. Pahoinvointikin jo väistynyt, niin voisi olla hyvä ajankohta reissulle! Ruokailu vaan vähän mietityttää..
 
Mulla olis kuukauden päästä Latviaan koiranäyttelyyn lähtö. Vähän jännittää lähteä reissuun. Tosin 4 päivää vaan ollaan. Sitten kesä-/heinäkuussa ollaan suunniteltu lomareissua Turkkiin. Katotaan uskaltaako silloin enää lähteä.
 
Me ollaan maksettu matka espanjaan syyskuun alkuun ja tarkoituksena olla viikko. Matka siis maksettu eikä peruutusturvaa. Raskaus ollut yllätys. Lapset odottaa reissua kovasti.
 
Takaisin
Top