Oisko ollut 2,5 h + 4,5 h.
Minun vinkit vauvan kanssa matkustamiseen:
- Lyhyehkö vaihto, jos sellainen on. Ei tietty liian kireää. 1,5 h on aika hyvä, jollein ole super iso tai sekava kenttä (kuten esim. Heathrow, Charles de Gaulle).
- Vaipanvaihto juuri ennen koneeseen menoa ja vaihtojen yhteydessä lentokentällä. Siltikin voi joutua vaihtamaan vaippan koneessa, vaikka parhaasi yritit. Vaipan vahtaminen on konessa kaikkein helpointa viereisellä penkillä, jos siihen on vain mahdollisuus. Mutta tetty pitää katsoa miten muut matkustajat ovat ympärillä ja onko se ok.
- Imettäminen on parasta matkaruokaa. Aina mukana ja valmiina :)
(Pitää vain muistaa itse juoda tarpeeksi! Varsinkin jos lento kestää pidempään.)
- Ota varavaatteet käsimatkatavaroihin sekä vauvalle että itselle (mielummin molemmille vanhemmille). Katastrofin sattuessa on mukava tietää, että on puhtaat vaatteet saatavilla.
- MInulla on aina mukana iso huivi (ennen vauvaakin). SIihen voi kietoa vauvan jos tuntuu viileältä, tuttu tuoksu tuo vauvalle turvaa ja se suojaa hyvin katseilta imetettäessä.
- Kantoreppu on todella hyvä - myös lentokentällä. Jos matkustatte paikkaan, jossa ei ole kunnon kävelyteitä tai muutenkin ajattelitte kävellä paljon, niin kantoreppu on ihan ehdoton. Meillä on Mandukassa viihdytty tuntikausia ja se on kantajallekin ihan hyvä.
Ei kai tässä muuta. Yllättävän helposti meni lennotmeillä ilman mitään erikoista säätämistä. Tyttö nukkui ekan lennon täysin ja suurimman osan jälkimmäisestäkin.