Matka synnärille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mytty_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mytty_

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kuinka pitkä matka teillä on synnärille? Täälä aloin taas miettimään tota matkaa joka ruuhkassa menee paljolti yli puolituntia ja normaali liikenteessä 20 min ja lapset pitäs saada hoitoon :o ei voi kauheen pitkään kärvistellä kotona kun jotain tapahtuu toki kakkosen aikana oli vaikee raskaus aika ja esikoisen nopean synnytyksen takia ohjattiin aika pitkälle jos kotona alkaa syntymään eli se on muistissa vielä mutta kauhistuttaahan tuo jos niin kävisi.. Mieskin on La.n molemmin puolin koulussa kaukana nii ei välttämättä oo apuna ku vasta synnärillä

Meillä n. 15 min :grin Ei onneksi tarvitse miettiä muutakuin että lapsen hoitajat ovat täällä eivätkä 7 tunnin ajomatkan päässä mökillä.. Vaikka tuskinpa lähtevät jos H-hetki on lähellä :p

Meillä ajaa sinne joku 40-50min kelistä riippuen. Mulla ei mitään kovin nopeita noi synnytykset oo ollut niin uskoisin et ehtii soittaa hoitajan paikalle ja ehtii vielä sairaalaankin hyvin :) Tokan kohdalla kävi niin, että arvelin synnytyksen alkavan seuraavana yönä joten laitettiin esikoinen hoitoon :)

Auts mangolia :D meillä oli esikoisen kans tunnin matka ja tuli siel synnärillä muutama kerta turhaa käytyyki ku ei vielä tiennyt kunnolla :D

Kaikki asuu korvessa :D meillä on noi hoitajatki vielä vähä hankalas paikkaa toivoo ettei ihan varottamatta synny :) on kuitenki molemmista jo pari päivää ennen aavistellut että syntyy

Noin 30min niin töistä kuin kotoa. Ellen sitten ole toisessa työpisteessä, josta 60min. Viimeksi siis kun synnytys starttasi kesken työpäivän, niin katotaan miten nyt käy :wink Aattelin et jos kesken työpäivän menee, niin nappaan taksin vaan - kyllä siinä se 2-4h varmaan menee kuitenkin ennen kuin syntyy :grin

Eihä ne onneks sekuntis pihalle tuu :) jänskättää itellä vaan ku kakkosen kans olin tosi aikasin auki ja kohdunkaulaakaan ei ollut se ei montaa kunnon supistusta vaatinu et sai alkaa ponnistaa :nailbiting:

Meillä oli viimeksi reilu 30min matkaa, nyt on enää 5km. Sukulaiset joutuu ajamaan Kouvolasta Kotkaan, siinä onkin jännät paikat.

Meillä on joku 20-30min. Enemmän jännään sitä että mahtuuko sinne ettei satu sulkua.
Sillon joutus jo pidemmälle menemään.
Esikoisesta olin sairaalassa kun supistukset alkoi mut ne meni sit yhtäkkii semmosiks etten enää kyennyt kävelee enkä mitään ni sitä jännään et osaanko ennakoida ennenkuin niin käy et pääsis viel autoon ja sieltä poiskin o_O

Esikoisen synnytys kesti 24 tuntia niin en osaa tossa tunnin automatkassa stressata sitä ettenkö ehtisi sairaalaan ajoissa, vaan se istumisen tuska kun tulee supistuksia! Istumisasento on viimeinen missä haluis sillon olla ku siinä ne sattuu eniten. Makuulle ei oikeen pääse niin et ois vöissä samalla kunnolla.

Eihä ne onneks sekuntis pihalle tuu :) jänskättää itellä vaan ku kakkosen kans olin tosi aikasin auki ja kohdunkaulaakaan ei ollut se ei montaa kunnon supistusta vaatinu et sai alkaa ponnistaa :nailbiting:

Joo mä jotenkin oletan et menee samalla tavalla ku esikisesta (vaikka siitä mitään takeita ole!) eli vesien menosta vasta 2-3h alkaa supistukset ja siitä se 2-3h ennen kuin alkaa ponnistusvaihe :grin

Automaattinen ajattelu tapa ku kaks synnyttäny nopeesti nii tietty se kolmaski :D tai sitte kostautuu ja menee kauan! :D

Piti ihan googlettaa matkaa, kun en yhtään tiennyt :) No, kilometrejä tulee sen verran, että aikaa autolla menee se noin 40 min. Ja johan alkoi jännittää :) Pitää ottaa sitten vaan reippaasti etumatkaa, jos näyttää siltä, että tulee kiire tai ettei kestä pidemmälle.

Meillähän on ultrat tuolla samassa sairaalassa, joten päästään tutustumaan reittiin ja tiloihin jo etukäteen.

Meillä on kestää ajomatka synnärille n. 10 min. Luulen, että ehditään sinne asti ajoissa :)

Meillä n 50-60 min. En oo varma missä sairaala on, joten riippuu pitääkö ajaa kaupungin läpi vai ei.

Meillä Porvoossa tosiaan synnäri lopetetaan vuodenvaihteessa (saakelin päättäjät!). Sinne ois ollu matkaa 5 km ja tuttu talo ku oon siellä ite töissä. Noista HUS:n muista synnytyssairaaloista saa sit valita minne pyrkii. Ainakin nyt lähiaikoina niissä on välillä ollut kapasiteetti aika äärirajoilla, kun Porvooseenkin on ohjattu synnyttämään Helsingistä kun heille ei oo mahtunu. Helpotusta tulee käsittääkseni siitä että naistenklinikan remontin pitäis valmistua vuodenvaihteessa. Luulen että kallistun Hyvinkään suuntaan. Sinnepäin on pidempi matka, mutta ruuhkista ei ole pelkoa. Ja uskoisin että pienemmässä sairaalassa on muutenkin mukavampaa ja kätilöillä ehkä vähemmän kiire. Oikeesti sitä ei voi tietää ku sehän riippuu ihan säkästä kuinka paljon on saleissa samaan aikaan. Heillä miehitykset kuitenkin samat. Esikoista kun odotetaan niin hoitajaa ei tarvitse miettiä. Koirat pärjää hetken jos toisenkin yksinään. :)

Meillä on joku 3,5km. Omaa autoa ei kylläkään ole, joten saa nähdä miten sitten mennään :) ehkä mun synnytys käynnistetään kuten esikoisen kohdalla, niin eipä sitten ole niin kauhea kiirekään. Viimeksi kävelin omin jaloin sairaalaan sen valtavan mahani kanssa :D

Minulla jo kauhistuttaa, kun matkaa synnärille tulee olemaan n. 160 km eli vajaa 2 tuntia.. omalla autolla halutaan mennä jos vain mahdollista.

Takaisin