Masun kasvu :)

Oma pallo alkaa erottua jo hiukan enemmän. Nyt jopa aamuisinkin voi itse jo huomata pienen pullotuksen alamahalla. Iltaisin sitten onkin masu jo ihan turvonnut :) Otin yhden iltakuvan, mutta ei löydy kameran johtoa mistään, että saisi kuvan koneelle... laitan kuvan heti kun johto jostain ilmaantuu :)
 
Nähtävästi näin viikolla 16 maha otti kunnon kasvupyrähdyksen (tai pikemmiten mahan asukas :) Onko muilla vatsan kasvu ns. tuntunut miltään? Ite huomaan, että istuminen ei olekaan ihan sama kuin ennen vaan joutuu hakemaan asentoa, missä on hyvä olla. Maha jää helposti mutkalle ja rintojen alle tulee sellanen vekki. Kaikki tämä on ihan uutta, kun ei koskaan aikaisemmin ole ollut mistään syystä johtuvaa mahaa.
 
Ittellä on viikosta 15 lähtien nyt viikko 16 lopuillaan jo.. Tullut kasvukipuja eli välillä on sellasta venyttävää kipua alamahalla. Ilmeisesti kanssa johtuu siitä, että pikkanen kasvaa nyt vauhdilla. =) Kivaa kun maha tulee taas enempi ja enempi esiin. =) Ja pian ehkä alkaa potkutkin jo kunnolla tuntua.. nyt tuntuu lähinnä se kun pieni ottaa kuperkeikkoja eli luulen että pää on se minkä muksasun välillä tunnen. 
 
Mullakin on tän viikon alusta alkaen ollut jonkinlaisia kipuja, välillä sellaista pientä vihlontaa ihan tuossa alavatsalla ja välillä sivummallakin. Varmaankin alkaa vauva todenteolla kasvaa!
 
Jostain syystä en saa kuvaa tänne esille... pitää pyytää apuja illalla joltain taitavammalta :)
 
Ai mahtavuutta, farkut alkaa kiristää masun kohdalta! Eipä ole koskaan ennen housujen kiristäminen saanut näin hyvälle tuulelle. Olenkin jo odottanut, että koska alkaa masu kasvamaan.
 
Mulla on jo sen verran vatsaa että täytyy ostaa äitiyshousut ja käyttää pitempiä paitoja. Omista housuista kun päälle menee vaan venyvä/matala-vyötäröiset pellavahousut ja collegehousut mitä voi kiristää. Töissä siirryin mammavatteisiin 3 viikkoa sitten. Eli kolme viikkoa aikasemmin kuin ensimmäistä odottaessa. Mutta on kyllä ihanaa että kaikki näkee että on raskaana =)
 
Heippa tännekin:) Täällä mahan kasvua ei juurikaan huomaa kun minä itse ja mies nipinnapin. Kyllä siinä nyt pieni kovempi kohtatuntuu, mutta eipä voi sano että juurikaan pullottais. Ja viikkoja nyt 16+1. Omat kaikki vaatteet mahtuu päälle ja koska paino on tippunut alkupainosta reilut 2 kiloa niin vaatteet tuntuvat jopa mukavammilta. Illasta toki turvottaa ja ylävatsa näyttää lähinnä siltä kuin olis nielassut ilmapallon:) Joten mahakuvia saa ainakin tältä suunnib odotella vielä tovin:)
 


Viikolla 17+5 otettu kuva. Kuva on otettu illalla, joten mukana on vähän turvotustakin :b
 
Oi mitä ihania masuja tänne on ilmestynyt! Nanakin on jo ihan hyvän kokoinen viikkoihin nähden . Mennään ehkä suunnilleen samoissa. Miullakin näyttäisi kumpu pullottavan jo hienosti :).

ite olen jo sen yhden kuvan laittanu silloin monta viikkoa sitten et taidanpa odotella vielä et muitakin tulee lisää ennekuin taasen omaa napaani esittelen
 
heh, joo kyllä tuo mun masu on jo hyvin esillä, oikeen mietityttää et mitäköhän se on sillon kun meen synnyttämään :D Masu on ottanut kunnon kasvu pyrähdyksen kuukauden aikana.

Muuten ootteko jo selvästi tuntenu vauvan liikkeitä? Mä meinaan jo tunnen ihan kunnolla ja potkut tuntuu jo "ulkootapäin" ... Tää on mun ensimmäinen raskaus ja rv on tänään 18+3

Onnea ja tsemppiä kaikille! :)
 
nana_ sulla vasta eka ja noin ihanan kokoinen masu jo aikasessa vaiheessa!! Oletko varreltasi lyhyt?

Itelläni nimittäin ekassa raskaudessa oli tän ja ton saman verran masua vasta viikoilla 25+. Hyvä jonkin lainen itse huomattava pömppä näillä viikoilla. Toisessa masu tuli myös nopeammin mutta tässä vikassa ihan järkkyaikasin. 

Innolla odotellaan lisää masuja paisuvaisia

Vaik siis meinasin et en vielä laita omaa napaani nii ku nyt tuli otettua masukuvat niin tässä nyt tuore kuva tältä päivältä. viikot siis 18+2.
 
Eemi03 sullakin on jo oikeen kunnon masu! :)

Tää masu paisuu täällä ku pullataikina mutta ei haittaa kyllä yhtään. 
 
 
Elvytetäänpäs tätä masupalstaakin pikkuisen. Täällä kyllä on muutama mahakuva otettu, mutta kun niin tumpelo näiden koneiden kanssa olen, niin en ilman ukon apuja saa kuvia pienennettyä tänne sopivan kokoisiksi niin on sitten jääneet kuvat laittamatta. Ja ihan aina ei olla muistettu edes kuvaa ottaa.


Tässä kuva eiliseltä rv 23

Vähän huono kuva, mutta eiköhän siitä olennaisin ilmene Ihan hirveen iso maha!!!
 
Ihana masu Maikkie!

Minä en vieläkään saa kuvaa tänne laitettua vaikka kuinka yritän... Mutta paljon on vatsa kasvanut!
 

Maikkie: Miten ihan masu sinulla

Täs olis masupäivitys 22+1. Vielä siedettävässä mitassa mut mitäköhän sitten parin kk:n päästä.
 
Maikkie ja Eemi03 aivan ihanat masut jo teillä! :) tarvii munkin vähän päivittää kuvaa jossain vaiheessa:)
 
Takaisin
Top