Masun kasvu ❤

Mua rupes nyt oikeestaan jo vähän vaivaamaan, että miksei se masu nyt tunnu kasvavan, vaikka viikkojakin nyt 16+2.. Liikkeitäkin tuntuu tosi vähän.
En kai muuten asiaa niin pohtis, mutta tosiaan edellisissä raskauksissa vauvamasu näkyi jo näillä viikoilla. Ja ennen kun raskauduin tämän kolmannen kerran, en ollut edes niin tuhdissa kunnossa, kun mitä olin silloin kun aloin meidän nuorimmaista odottaa.
Ja masussa kuitenkin on kaikki kohdillaan, kun sydänäänet kuuluu ja siinä samalla myös vauvan liikahtelut.
Onko siis muita, joilla viikkoja on jo kertynyt, mutta vauvamasu ei vaan tule esille?

LilMinni mulla samat viikot kuin sulla ja toinen lapsi tulossa eikä mulla oo toi masu mitenkään iso tai edes semmonen et joku ulkopuolinen tajuais mun olevan raskaana.. näytän pikemminkin siltä et oon vaan lihonnu. Vaikka mullakin on kohtu eteenpäin kallellaan

marjasose: mulla myös kohtu eteenpäin kallellaan.
Lueskelin asiasta vielä eilen illalla, ja taisin jopa löytää selityksen. Muistin samalla, kun neuvolan terkkarikin sanoi, että yleensä kolmannen kohdalla (tarkoitti kyllä varmaan jo reilusti pidemmälle edennyttä raskautta) vauvan pääkin roikkuu useammilla siellä niin alhaalla lantiossa, että voisi luulla vauvan vaan putoavan ulos. Syynä siis se, kun kolmanteen raskauteen on jo kaikki kudokset ja kannattimet venyneet niin paljon, että vauva roikkuu siellä lantiossa.
Joten tulin siihen johtopäätökseen, että tämä pikkuinen lymyää nimenomaan siellä lantion uumenissa, eikä siksi vauvamasukaan ole paisunut. Ja mahdollisesti se masu sitten jääkin tällä kertaa pienemmäksi. :)

Mullakaan ei vielä näy sillein että joku ulkopuolinen voisi ymmärtää mistä mun maha johtuu :) tänään kuitenkin jo 16+5.. Ja oon siis alunperin ollut aika hoikassa kunnossa. Bmi 18.. Eka raskaus mulla, torstaina ajattelin ekaa kertaa varmasti tuntevani liikkeet. :)

Tässä eilisaamulta rv14+3. Onko tuo raskausvatsaa vai vararengasta? Turvotusta ei tässä sinänsä ole, koska aamulla heti herättyä otettu.

Liitteet

• DSC_0013 – Kopio.JPG
    DSC_0013 – Kopio.JPG
    432.2 KB · Katsottu: 134
Metsäläinen kohtuhan on nuilla viikoilla menossa vasta navasta mitattuna 8-10 senttiä alaspäin. Vasta puolessa välissä rv 20 on navan kohilla.
Itse menen rv 14+6 tänään ja seisaalleen on samanlainen maha, mut en lue sitä vielä vauvvamasuksi vaikka vararengasta mullakaan ei pahemmin ole. :)

Mutta tossa lähellä sun housun reunaa mä nään pienen pullistuman ja osuis aika hyvin tuon 8-10 sentin kohdalle. Taitaa olla kohdun reuna siinä menossa. Mullaki näkyy housun reunan yli tuommonen. :) harmi kun en saa kännykällä lisättyä tänne kuvaa, vai saatteko muut? Mulla android.

Niinhän se varmaan on. Sydänääniäkin saa etsiskellä aika alhaalta vielä. Ajattelin vaan, jos kohtu työntäis tavaraa jo tuohon navan kohdille... :D

Riippuu keskivartalon mitasta. Mulla rv 13+4 ja läski alta tunnustelisin kohdun olevan 4-5cm navan alapuolella.

Tai siis en mene läskin alle vaan tunnustelen läskin läpi :D

Mä melkein säikähdin aamulla sängyssä maatessa, kun tunnustelin masua. Oli olevinaan kauheen iso verrattuna eiliseen aamuun :D kohdun yläreuna oli navan kohdalla, ja oli melkonen kumpu. Seisaallaan on vaikee sanoo onko maha kasvanu, kun kaikki ylimääräset ihrat ja nahkat roikkuu siinä :D
Rv 16+3

Se on semmonen aika kovan tuntuinen möykky. Mulla ainakin tuntuu selkeimmin heti aamulla, ennen ylösnousua. Illalla ei tunnu juuri miltään, tai ainakaan niin selkeältä.
Vähän kun alavatsaa painelee, ja jos tuntuu semmosta painetta sen möykyn kohdalla, niin tietää löytäneensä kohdun. :)
Toivottavasti sait selvää :D

Mulla aamulla maha aina ihan pystyssä, kun kauhea pissihätä :D Pitäis muistaa ottaa kuva ;) Sillon ei kyllä mitään tunnustella, ennen ku on päässy vessassa käymään. Ennen raskautta on tää löllömaha valunut kyljille, jollon maha on saattanut olla vähän kuopalla. Nykyään on kyllä sen vessareissun jälkeenkin maha koholla ylöspäin :)

Onko muilla kohdun yläreuna jo navan yläpuolella? Musta tuntuu että ruo mun kohtu on venynyt nyt yht äkkiä ulöspäin, en tunne enää sitä yläreunaa, eikä se sillai näy kuvissakaan ku pari vkoa sitten :o
ImageUploadedByVau Foorumi1435811897.154157.jpg

Takaisin