Masun kasvu ❤

Timbe etkös sä ollut jo aika hyvillä viikoilla?
Eilen just kävin neuvolalääkärissä ja se tuumas että mun kohtu on jo heti navan alapuolella, ja viikkoja vasta 14+4 eli kyllähän tuo on todellakin mahdollista että sulla kohtu jo navan yläpuolella :)

Mulla viimeks neuvolassa oli kohdunpohja navan korkeudella ja viikkoja sillon 15+6 :)

Mulla tänään 15+4 ja kohdunpohja oli eilen joku 5 cm navasta alaspäin. Eli massu ei vielä näy ollenkaan.

Joo mulla on nyt 17+4 :) ja kyllä mä sit sen yläreunanki löysin ku paremmin tunnustelin :D

e363042b1561072252994928bc06228c
tässä mun massu rv 15+4 eli ei viekä näy mitään :D

Ootteko muut huomanneet, että toisina päivinä masu tuntuu pienemmältä, ja toisina taas isommalta?
Mua erityisesti alkanut häiritä, että masu tuntuu välillä pienemmältä, vaikka isommaksi sen kuuluisi tulla..
Rv 17+1

Oon kiinnittänyt samaan huomiota Lilminni! Osittain olen yhdistänyt sen ruokiin/herkkuihin joita olen syönyt.

Ääh ku toi mun maha ei taas kasva ollenkaan. On tuommonen ihme riuku :D Sais se vauvamassu tulla jo esille. Ja mulla muka eteenpäin kallistunu kohtu, pyhh!! Mulla kyllä herkuista kans turpoo massu, mut ette varmaan nyt tarkota turvotusta.

Ihku masuli Amanda.

Wildis jaan riukumahaisuuden kanssasi. Päivän mittaan turpoaa kyllä ja ärsyttää tuo hyvinvointirengas navan kohdalla, jota eibsiinä raskautta ennen ollut. Kohdun yläreuna mulla ehkä just tuon vararenkaani alaosassa. Mikäli nyt yjtään osaan kohtua tunnustella. Todennäköisesti en osaa.. Mutta muuten pyöreä vauvamasu odotuttaa yhä. Googlettelemalla löytyy näillä viikoilla olevilta jo ihan selkeitä masuja. Höh. :D

Rv 15+3

Metsäläinen ehkä meillekkin pullahtaa kunnon massut sitten yhtäkkiä. :D katotaan vaan niin ollaan sitten tän ketjun iso mahasimmat :D Ainii, mä näin yks yö unta susta.. Tää on oikeesti huvittava! Ilkuit mulle ku multa piti maksa-arvot ottaa verikokeella "häähää sulta otetaan verta" Simpson häähää tyyliin :D Sit ite laukasin sulle takas "häähää sulla repee pillu joulukuussa" :D :D Tässä unessa sinä olit raskaana ja minä en, mut ei mitään hajua miks multa otettiin maksa-arvoja :D
Mä en tiiä mistä toi uni oikein kumpus :D

Aika huvittavaa!! On kyllä erikoisia unet välillä itelläkin! Viime yönäkin näin ties minkälaisia kohelluksia... Paljon vilkkaampaa on unielämä näin raskaana!

Totta :D Ite melkein koskaan nää edes painajaisia ja nyt ne painajaiset on ihan jotain todella kauheita. Esim kävelen jossain metässä ja yhtäkkiä eteen ilmestyy ihminen joka on yltäpäältä veressä jne.. Hyhyh!!

Mäkin oon törmänny tähän et masu pienenee ja suurenee. Välillä on nii iso ja turvonnu olo ja sit se masu seuraavana päivänä kadonnu :D

Joo on jännä juttu toi masu.Eilen oli tollanen pallo kun kuvassa,ja tänään taas paljon pienempi.

Joo kyllä se masu sieltä pullahtaa vielä niin, että sitten sen jo haluaa pois :D
Pitäisi ainakin mun osata olla tyytyväinen, ettei se masu oikeen vieläkään näy, kun viimeisillä viikoilla olen aiemminkin ollut yhtä leveä, kun mitä olen pitkä :D
Rv 17+2

Eilen illalla kauhuissani tunnistelin mahaani sieltä, jossa kohtu tuntuu hivenen navan alapuolelta ja se tuntui jotenkin toispuoleisesti. Vasemmalla kunnon möykky ja oikealla ei oikein tuntunut mitään Tänään kävin avoimessa kuuntelemassa sydänääniä ja ne löytyivät sieltä vasemmalta. Tulikin sitten mieleen, että onkohan meille joku jättiläinen tulossa..

Jos pikkunen oli vaan just sopivasti siellä vasemmalla puolen? :)
Mulla kans pari päivää sitten maha sojotti vasemmalle, mutta tasaantui sitten hetken päästä :)

Voi olla :) jotenkin vaan miettii voi muka jo nyt (17+) tuntua noin? :O Tai sitten sisarukset on vaan raivanneet vasemmalle paremmin tilaa :hilarious:

Takaisin