Masukuvia

Eikös sitä sanota, että on normaalia jos raskauden alussa piano putoaa? emoticon  Mulla lähti kyllä alusta asti nousuun... Tai nyt tullut kilo lisää, mutta kuitenkin. TOki mulle ruoka maistuu liiankin hyvin ! Koko ajan on nälkä; kuten joku jo aiemmin jossakin topicissa sanoikin ! :D
 
Tuo kaitlinin masukuva voisi olla hyvin myös minusta otettu. Samoissa mennään! emoticon

Mulla kävi niin, että laihduin aivan raskauden alkuvaiheessa ja ennen raskautta melko paljon. Siitä jopa huomauteltiin. Itse ihmettelin, koska olin vielä mielestäni syönyt aika paljon. Mutta sitten paino alkoi kummallisesti nousta (en vielä tiennyt olevani raskaana) ja olin ihan hämmentynyt, söin normaalisti ja liikun joka päivä koiran kanssa runsaasti. Mikään ei siis muuttunut, mutta varsinkin vatsaan ilmaantui "ylimääräistä"... Kun ekassa neuvolassa (rv 8+5) laitettiin sen päivän paino alkupainoksi niin tiesin kyllä, että olin ehtinyt lihoa jo monta kiloa oikeasta alkupainosta. En sitten sanonut, ärsytti se painosta hiillostaminen muutenkin. En olisi voinut painonnousulle kuitenkaan mitään, kun ei ruokailutavoissa ole nokan koputtamista.

En usko, että paino on nyt kummemmin noussut, mikäli peiliin on luottamista. Ehkä mulle sitten tulikin siinä heti alussa reilut varannot rasvaa (ja tissit kasvoi 3 kokoa...) ja nyt sit tasaantuu. Ainakin toivon niin...

Mikä vuodatus. Mut joo, kyllä toi vatsa voi vaan kasvaa jo nyt, sanovat mitä sanovat. Kaikki on niin yksilöllistä.
 
Mua huolestuttaa kovasti oma paino kun lisää on tullut jo melkein kaksi kiloa. Lähtötilannekin oli jo painoindeksi 28... Täytyy toivoa, että pysyy sokerit kurissa. Muuten ei väliä kun en ole tarkka painostani ollut koskaan mutta kunhan vauvalla on kaikki hyvin alusta loppuun. Kovasti yritän liikkua ja olen jättänyt kaikki karkit ja muut herkut pois. Yritän syödä terveellisesti vaan. Miran masu on niin hieno, ettei jaksa odottaa kun itsekin saa kunnon vauvamasun. Nyt alavatsa tuntuu selvästi kovemmalta eli kyllä se taitaa kohtu olla joka siellä kasvaa :) Rinnat on kasvanut tosi paljon ja sen takia esim jakut ei mene enää kiinni millään ja alusvaatteet meni uusiksi. Nautin kovasti kaikista muutoksista kun jotenkin tekee konkreettisemmaksi raskauden kun näkyy ulospäinkin jotain.
 
Onpas täällä jo paljon söpöjä masuja.emoticon Mulla ei masu ole juurikaan lähtenyt vielä kasvamaan, vaikka mennään jo rv 15+2, mutta ehkä se tästä vähitellen. Painoakaan ei ole tullut ollenkaan lisää, vaan on tipahtanut lähtöpainosta ~5kg.
 
Hei!

Näin alkavan 19. raskausviikon kunniaksi ajattelin laittaa pari masukuvaa tänne foorumille. Masuni on vielä pieni.. Olin odottanut sen kasvavan nopeammin - ollaanhan muutaman viikon päästä raskauden puolivälissä.. Ruoan syönnin yhteydessä ja turvotuksen ansiosta se kuitenkin välillä näyttää isommalta.. Ottamissani kuvissa pidän hyvää ryhtiä ja vatsaa vähän sisään päin. Onko täällä vielä muitakin, joiden masut näyttävät pieniltä..? 
 http://kuvablogi.com/nayta/2920714/
 
si87 ole vain onnellinen, että sulla on pieni masu, se kasvaa kyllä!  Ja paljon helpompi olla mitä pienemp masu tulis <3 [:
 
Ihania masukuvia tullut taas! Mullakin on vihdoin rehellinen vauvamasu. Töissäkin päätin lopettaa salailut kun olit jo esimiehelle ja lähimmille työkavereille kertonut ja laitoin mammapaidan päälle, joka on aika tiukka. Kovasti on onnitteluja satanut kun ei tästä masusta enää voi erehtyä. Masu ilmestyi ihan yhtäkkiä viikon sisällä :) Ihan mahtavaa. Täytyypä munkin kaivaa kamera esiin ja napsia kuvia muuttuneesta ulkomuodosta. emoticon  Ihanaa kun on tottunut aikasemmin peittelemään vatsamakkaroita ja nyt voi rehellisesti olla isomahainen
 
Hipsuli82 odotellaan sunkin masu kuvaa ;) <3
Onhan se varmasti helpottavaa kun ei tarvii enään salailla. [: Vaan saa nauttia täysin siemauksinraskaudestaan.
 
Itsellänikin on samaa luokkaa masu, kuin mitä jenni90 mutta ehkä vähän pienempi. 

Te "isommat" odottajat, mistä te tiedätte että mikä on sitä masua ja mikä sitten taas sitä ylimääräistä läskiä? Itse en pahasti ylipainoinen ollut ennen raskautta (BMI24 ja sitähän ei lasketa ylipainoksi..) mutta muutama vatsamakkara löytyi. Nyt tuntuu että koko maha on ihan yhtä vatsamakkaraa - etenkin kun sitä istuu! Seistessä ja liikkuessa maha on pallomainen ja kova, mutta tosissaan kun sitä istuu, niin silloin tuntuu että vatsamakkarat oikein kuroutuvat esiin. emoticon
 
Ihania masuja muillekkin jo tullut :)

Käsittääkseni jos on ennestään jo ylipainoa ja masua niin vauvamasun erottaa kun maha alkaa kiinteityä tulee "kova"pallo tai pinkeä paremminkin.

En sitten tiedä koska painoindeksini on ollut ennen raskautta 17, joten minulla ei "ylimääräistä" masussa ole ollut ,suoraa tullut vauvamasu . 
 
No mutta siinähän se, kun tuntuu että ne "vatsamakkarat" on myös muuttuneet semmosiksi koviksi tavallaan. Tai että on semmoinen yhtenäinen kiinteä pallo, mutta kuitenkin sillain että ne on tunnettavissa massana siinä mahan päällä. Mutta kai se on vain uskottava, että se raskausmaha kasvaa, vaikka sitä ei vielä ihan ymmäräkään. emoticon
 

Tämä on otettu 18+2. Hieman varmaan iltaturvotusta mukana, mutta eipä tuo hirveästi aamuisesta poikkea.
 
Ihania masukoita! :) Mulla on hieman pienempi maha kuin jenni90:lla. Pitäis ottaa kuva, mutta ei vaan ole saanut aikaiseksi...

Mulle tuli vähän ylimääräistä makkaraa heti raskauden alusta. Nyt vauvamahan päällä tuntuu sellainen "ylimääräinen" kerros kyllä, vaikka muuten maha on kova. Sehän katoaa mitä isommaksi maha kasvaa. Istuessa mun vauvamaha näytti yhdessä vaiheessa vaan ylisuurelta vatsamakkaralta, vaikka olikin sellainen pinkeä. Että Imj, älä huoli, kyllä se masu sieltä esiin pompahtaa! :)
 
Takaisin
Top