Masukuvia alkuraskaudesta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rechaka, ei kannata olla yhtään huolissaan painon noususta, jos kerran syö ihan ok ja liikkuukin viel. Mulla kaverilla tuli 25kg raskauden aikana ja lähes kaikki siltä jäi laitokselle. Kuukausi synnytyksen jälkeen muijalla oli 5kg enää. Siellä ne kaikki ihmetteli, et mihi se paino hävis ku eihä se vauva ja istukkakaan paljoo painanu [:D] Mutta kaikki on niin yksilöllistä, joten mun mielestä on iha turha olla huolissaan, jos on vain terveelliset elämäntavat [:)]

Itte menen huomenna neuvolaan ja odottelen innolla, joko ois arvot parantunu ja paino lähteny nousuun. 7kg tipahti paino oksentelussa ja pahoinvoinnissa, joten uskon, että kyl se on saattanu kääntyä hyväiseen nousuun ku on saanu syötyä, eikä ole enää kuiva. Huomenna tieretään enemmän [:)]

Kiitos. Jotenki itteä ahistaa niin paljon se, kun toisilla paino on vaa laskenu tai ei oo juurikaan noussut. Mutta tosiasiahan on et se on hirmu yksilöllistä ja suurella osaa porukasta ne parinkymmenen raskauskilon nousutkin sitten synnytyksen jälkeen tippuvat nolliin , siis lähtöpainoonsa.

Mutta tänään taas itkin vaa'alla, 5,5 kg ja 17 viikkoa VASTA.
Mutta kuten sanoit, Turunen, turha kai sitä on stressata jos kuitenki elintavat on terveet. Itse ainakin yritän syödä järkevästi enkä istu grillillä tai vedä karkkia... ja siis kotiruokaa yritän kuiten syyä.

Huoh. Ehkä tämä tästä. Ehkä se tasaantuu. Ehkä minusta ei tule sotanorsua...[:o]

Rechaka no ei varmasti tule [:)] Ei kannata tommosesta huolia. Ihan takuulla painonnousu on vain normaalia. Yleensähän juuri ne sitten lihoo, jotka ei sitä painoaan yhtään tarkkaile. Ja sä ilmeisesti tarkkailet aika kovastikin. [:)] Sinuna en huolisi yhtään. Sanotki että vasta 17 viikkoa...eikös se ole kohta puoliväli, joten eihä sulla ole mitään hätiä [:)] Siitä on viel aika pitkä matka siihe 15kg, joka jää helposti sinne laitokselle ja imettämällä lähtee sit kuulemma kilot myös, joten ole huoleti. Hormoonit ne on jotka meitä itkettää.. Ite aloin itkeä eilen ku mies ei pilkkonu puita ja mä oisin niin halunnu kantaa niit talven varalle jo varastoon. Tänään tuo sitten oli käyny niit pilkkomassa ja oli peitelly kasan, soitti mulle, että nyt olen pilkkonu sulle niitä puita, että sitten ku taas innostut jotain tekemään, niin on sitten näitä täällä sulle [:D]

Hih, piristit kyllä, Tarunen.
Täytyy olla tyytyväinen että kaikki on raskaudessa menny hyvin eikä ole edes tullut älyttömiä turvotuksia vielä.
Mä olen aika neuroottinen tuon painonnousun suhteen (paino ennen raskautta ollut normaali, BMI 23) mutta kun mulla on syömishäiriötausta, sitä tavallaan pelkää että ei "palaudu" takaisin mittoihinsa. Sen oon kyllä hyväksynyt et keho muuttaa muotoaan raskaudessa ja synnytyksen jälkeen oon eri näkönen. Kunhan en vain jäisi ylipainoiseksi lopullisesti, se riittää. Roikkuvat tissit ja vatsanahan oon jo prosessoinut, tulkoon vaan, meikä saa kuitenki Möykky Möykkysen<3 (lapsella on odotusvaiheessa imarteleva nimi):D

Ja mitä itkemiseen tulee, täällä sitä harrastetaan oikeen urakalla.
Yks aamu itkin kun mies ei tahtonu vielä nousta sängystä. Toisena päivänä itkin kun se rassas autoa ja mulla ei ollu tekemistä.
Kerran purskahdin itkuun kun mies sanoi ihan tavallisesti  ja EI-vihaisena että "annappas ku mie tulen siihen koneelle".
YHYY.
Hormonit :DDD Ei voi kun ihmetellä tätä äidiksi tulemisen ihanuutta ja kummallisuutta. Ilmeisesti me ainaki sit osataan tuntea empatiaa lapsen itkua kohtaan, kun meist tulee näin tunteellisia!

:D
huoh, sait kyllä rechaka minut nauramaan ihan kyyneleet silmissä... on nää hormonit niin kummia.

Heippa taas kaikki pallomahat :)

ihania masu kuvia kaikilla. jokohan sitä itte rohkenis ottamaan omasta. nyt menossa kohta jo puolivälissä eikä yhtäkäään kuvaa otettu :/

Nyt vois uskaltaa heheh. oon ollu kauhuissani kun masu jo niin iso, mut näköjään te muutkin pullottelette jo siihen malliin et normaalia tää on :) heh

jännintä on juurikin se et iso ja pinkee seistessä ja menee makuulleen niin lätistyy mut siltikin jää pullottamaan. Hauskaa kattoa kun mies "salaa" tiirailee masua ja joskus aina tokaisee, rouva hyvä tehän olette siunatussa tilassa/ tai rouva hyvä tehän olette tiinenä. :D

Oletteko muuten huomannu että hirveesti liikenteessä pallomasuja? ehkä niihin kiinnittää vaan nyt enemmän huomiota :) Koitan siis saaha päivitettyä omasta pallosta kuvia kuhan saan otettua [:)]

rechaka, yhdyn Korianterin mielipiteeseen, ihanat naurut saatiin täälläkin :D Tuota samaahan me kaikki hormoneissa kieriskelevät taidetaan tosiaan tehdä, itsekin itkeä tihrustan ties mistä :)

Niin ja siitä painosta, viimeisin tieto on ollut +500g/viikko! :D Ystävien kanssa ollaan sitä nauraa räkätettykin, että melkonen on vauhti mammalla. Ja mihin se kaikki menee, en tosiaan tiedä! Maha on edelleen melko pieni. En silti stressaa asiasta, koska se kuuluu raskauteen ja edelliset kilotkin jäi kahta lukuunottamatta laitokselle ;)

Painonnoususta sen verran, että itsellä on noussut paino vaivaiset 600 grammaa ja viikkoja on jo 17+1. Se on jännä kun maha on kuitenkin kasvanu ronskisti, mutta paino ei oo noussut juurikaan. Kuitenkin olen ihan normaalipainoinen. Neuvolassa sanoivat, että alkuvaiheessa painon ei tarvitsekaan nousta roimasti. Jännä miten erilaista tietoa neuvolatätit jakelevat.. [:D]

hehe:D, hauska jos meikän itkutragediat naurattaa. Tuntuu ihanalta, kun TÄÄLLÄ ymmärretään <3 . Ootte ihania. Joskus näet kärsivällinen miehenikin kattelee vaan silmät lautasina että "WTF" kun mie valitan ja itken ja olen huolestunut ihan kummista jutuista.
Äideiltä , odottavilta erityisesti, saa kyllä parhaan tuen. Mies on sitte hyvä kyllä siinä rinnalla (mutta eihän kaikki edes miestä pidä tai kaipaa, joten arvoa sinkkuäideillekin!)

Joo, painonnousu näyttää olevan tosi yksilöllistä ja vaihtelee muuten tosi paljon vuorokauden mukaankin.
Mukava kuulla silti sellasiakin uutisia, etten ole ainut, jolla ne grammat nousee ihan hillittömästi:D

Yritin vähän säädellä värejä, et saisin ton inhottavan valopallon mun masusta pois.. mut en onnistunu siinä kovinkaan hyvin [:D]

Tässä kuitenkin rv 17+3 ?

Takaisin