Masukuvia alkuraskaudesta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Satu` ole iloinen vaan, mulla päinvastoin ihmiset kattelee vähän siihen malliin että onpas sillä jo iso maha, ja kun sanon että juuri on puoli väli ylitetty niin sitten päivitellään että kyllä susta tulee varmaan aikas valtava. Ihan kun ne vihjailis että on kertyny kyllä vähän liikaa ylimäärästä.
Ennen raskautta tosin en kovin laiha ollutkaan, bmi juuri ja juuri normaalin puolella. Eli onhan tässä vähän omaakin mahaa, mutta silti...

Jep...mulle myös huomautellaan pienestä mahasta.. Ärsyttää kun muutamat on todellakin kysyny että "missä sä sitä pidät" NO TASKUSSA!!! [:@] Ei sillä, ei oo kiva varmastikkaan jos huomautellaan isosta mahasta mutta voisivat jättää KAIKKI vastaavat kommentit omaan pieneen päähänsä[:-]

Satu`, sulla on söpö masu! Ja Satu` ja iines* kyllä se siit kasvaa viel, mut ajatelkaa siltäkin kannalta miten paljon helpommalla pääsette nyt, kun voitte vielä kumartua kunnolla ja saatte sen piiloon joillakin vaatteilla:))

Mulla on kans puolessa välissä, ja oon saanut vastaavia kommentteja, että onpas pieni. Nytpä en enää kerro juurikaan millä viikolla olen. Itse asiassa hauskinta on se, että mun mummi ei oo vielkään hoksannut että oon raskaana, ja luule veljen vaimon olevan, joka on vähän naisellistunut vaan:D menee vähän ohi aiheen, mut saanpa elää rauhassa ilman mummin vinkkejä miten mun tulisi olla nyt kun olen raskaana...

Nojuu.. taitaapi olla niin, että oli se maha minkä kokonen tahansa, ni ihmisten on jostain kumman syystä aina pakko kommentoida. Harva tuskin pahaa tarkottaa, eikä varmasti ees ajattele kuinka ärsyttävältä se meistä tuntuu.. on sitä varmaan itekkin päästäny tosi "fiksuja" kommentteja suustaan raskaana oleville sukulaisille/kavereille ennen omaa raskautta - nykyään oikein hävettää, kun tajuaa ite kuinka inhottavalta ja ärsyttävältä ne voikaan tuntua.

heh, mulle jopa neuvolan täti naureskeli kun maha on niin pieni. muuten tullut ihan kivaa kommenttia et onpas sulla jo söpö maha jne, sit kun on ite vähän vähätellyt mahan kokoa niin vähän on toppuuteltu et onhan marraskuuhun aikaa...mut sit kun sanookin et oon jo viikkolla 22 niin sit ne oikein järkyttyy et no onhan se sit tosi pieni ja voivotus alkaa [:D] ihmiset on niin hauskoja. ei mua haittaa!

hassua ettei se liittänyt tota kuvaa jälkeenpäin ku tollai...

pitäiskö aloittaa uus mahakuvakeskustelu sitten kun vaikkapa ensimmäisillä meistä alkaa vika kolmannes? eli viikolla 29 -> ?? vaaai mitä sanoo kukakin?

Ihania masuja kaikilla <3 Itse olen  hieman pyöreä rakenteinen nainen (lainaten miestäni; rintava,reitevä ja persevä nainen xD) niin itse huomeen kyllä turvotusta.. olen rv 8.5.. nyt 15.7 on eka neuvola ja pelkään että mitä se neukkutäti alkaa mäkättää painosta, tiedän että on hieman ylimääräistä mutta silti :( 

voitas alottaa uus masukuvakeskustelu.. mä oon varmaan ainaki niitä ensimmäisiä joilla alkaa vko 29 ekana...? ku kerta la 1.11..

Itse olen saanut sekä "onpas sulla jo mahaa!"että "ei tota nyt vielä paljoa huomaa" kommentteja ihan riippuen päivästä ja vaatteista. Suurin osa menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos [:D] Ei ihmiset noilla kommenteilla mitään yleensä tarkoita, luulenpa, että ennemminkin tuntevat että kun nyt jotain varmaan olisi kommentoitava. Tulee sitten sen tyyppistä kommenttia, mitä olettavat minun haluavan kuulla. Mutta noin ylipäätään ei 20 viikon tienoilla vielä huisin suuria mahoja taida olla kenelläkään, onhan se vasta alkanut näkymään, vaikka kokoeroja tietysti on [:)]

Heipä hei, itse olen kans saanu kuulla, että ompas sulla pieni masu, mutta olen siihen lähinnä tyytyväinen ku tiedän, että olen herkkä saamaan raskausarpia ja sopiipa vaatteet pidempään päälle, saa sitte vasta ihan viime tingassa ostaa isompia, ku ei enää nämä omat sovi [:)] Kyllä tämä varmaan tästä viel kasvanee.

rv 22 ?

..ja eilen ekaa kertaa tuntematon ja asiasta tietämätön mammeli kysy, että odotanko vauvaa [:)]

Mun pitäs päivittää itekki kuvia... ei oo tullu pitkiin aikoihin tänne laitettua pallosta kuvaa :D tosin, ollaan oltu jo tässä pari viikkoa kotona ilman nettiä, kiitos siitä ppo! kunhan saahaan netti taas toimiin nii johan alkaa kuvia tulemaan :D

Ootpa Satu pitäny piilossa massua! [:D] Mä oon vkl 23 ja vaikka hoikka niin kyllä ei kukaan enää kysele.

Mulla ei ole viel kukaan kyselly, ku oikeestaan tämä masu menee viel vaatteilla peittoon niin hyvin. Ja toisaalta, olen niin kova hehkuttamaan tästä raskaudesta, että ei kukaan voi kysyä ku olen jo kertonu [:D] Ilmeisesti vähän turhankin tohkeissani, mutta minkäs sille voi kun on niin kauan vauvaa toivonu ja välillä aatellu, et voinko ees saada lasta, kun sitä ei vaan ala kuulumaan. Joten suon tämän ilon ja hehkutuksen itselleni ja onneksi mun mieskin ymmärtää, että olen ihan hirmu tohkeissani koko ajan. [:)][:)]

Ehkä taustainfo olisi tarpeellinen mikäli joku ensimmäistä kuvaa, jossa ei muuta ole kuin luut ja nahka kauhistelee. Eli mulla ei pitänyt lääketieteellisesti olla mahdollistakaan kuuna päivänä tulla raskaaksi -kiitos anoreksian pilaaman kroppani. Ja kyseisen kuvan ottoaikoihin (13.4.) taisin olla pahimmillani ainakin henkisesti ja tuolloin "sain" potilaspapereihinkin merkinnän anorexia nervosa-diagnoosista. Onneksi lääketiedekin joutuu myöntämään sen, että ihmeitäkin -näitä erittäin positiivisiakin- todella tapahtuu [:)] Lisää mun tarinastani voipi lukea tuolta yleisen raskauskeskustelun puolelta, syömishäiriö&raskaus-topicin alta.

Eli ekassa kuvassa -anorektisuudesta huolimatta- mennään viikoilla 7+5, toisen kuvan napsin eileen eli 22+0 ja kolmas kuva on tänään otettua lähimatskua eli 22+1.

Takaisin