Masu & ulkoiset muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No ei ja hirvittääkin et pitääkö mennä Viroon kiristää nahkoja :D hhhhh hhhhhh no ei ny sentään!!!!

Jaa a. Oisin laittanut masukuvan mutta ei saanut ladattua ku tiedosto on liian iso. Että pitääkö ruveta ottamaan kuva vaan puolikkaasta mahasta ku kokonaan ei ruutuun mahu.

Mullakin herjaa samaa, jos digikameralla otan. Paintilla pystyy tosi helposti sit pienentämään kuvaa niin mahtuu :)
Ja jos kännykällä ottaa niin kuvaa esim hieman heikommassa valossa niin ei tuu niin isoa tiedostoa.

Minulla on ollut nyt 5 viikkoa vatsanympärystä sama vaikka kiloja on tullut ihan liikaa. Olikin se vatsan kasvu niin järkyttävää aluksi että parempi ku vähän tasottuu.

Riepu toi kuva oli monikkoseminaarissa ja lääkäri kerto, että siinä odotetaan kolmosia :D
Sissus! :dead: Ja kun yhden tutun suvussa on ollut neloset! Huhu kertoi että äiti oli pienikokoinen ja liikkui sitten loppuvaiheessa pyörätuolilla...

En kyllä ihmettele jos ei päässyt kävelemään. Minun sisko oli pyörätuolissa loppuajan siksi kun oli niin hirveät liitoskivut että ei voinut askeltakaan ottaa.

No nyt tuli hirveä stressi tästä vatsan muodosta. Yhtäkkiä muuttui. Ensin oli todella ylös asti niin että oikein vaikea hengittää ja myös sivuille levinnyt. Nyt tunne on sama kun yleensä ennen synnytystä. Vatsa on suoraan edessä ja alhaalla. Ylhäällä on tilaa. Nyt minä mietin joko se vauva laskeutui omaan kuoppaansa, lähtikö multa joku turvotus vai mikä tuli.

Tuo on noita ärsyttävän ristiriitaisia juttuja. Omalla tavallaan toivoo että maha jo laskeutuis että sais kengät jalkaan ilman että pyörtyy ku ei saa henkeä, mut sit taas toisaalta se on tässä vaiheessa ei-niin-hyvä-juttu.

Niimpä. Tosin tuli toiset ongelmat ku nyt se painaa niin alas että kävely on vaikeaa. Nukkunut olen kaks tuntia 24-02 kun painaa hermoihin ja koko lantioo ja jalkoja vihloo. Kyllä on niin v**n viimeinen kerta ku oon raskaana.

Komea on kupu, hurjaa ajatellakin miltä se näyttää vaikka 10 viikon päästä! Minulla on sängyssä sellainen pitkä kokovartalotyyny, jonka ostin lidlistä ihan alkuraskaudesta. Se on tosi hyvä ollut kun sen saa jalkojen väliin koko matkalta, niin helpottaa nukkumista kun saa koko kropan tuettua sillä.

Mulla lääkäri mittasi eilen ekaa kertaa SF-mitan, siis 25+0, 21cm. Edellisessä raskaudessa oli samalla viikolla 24cm, tosi iso ero. Kyllä musta on tuntunutkin että tää masukka on pienempi kuin viimeeksi, mutta että noinkin paljon pienempi.

Vartalotyyny täälläkin etenkin nyt kovassa käytössä. Miten mä oon tullut aiemmissa raskauksissa toimeen ilman??? ♡

Minäkin haluan sairaalaan, jos siellä saa hyvän tyynyn. Nukkuminen on ihan tuskaa, vaikka laittaisi mitä tyynyjä.

Laitetaan tännekin puolelle päivitys, 24+0. Jälkimmäinen kuva on esikoisen odotuksen viime metreiltä, siinä ollaan yli lasketun ajan. Notta ehtii tämä tästä vielä hirmuisesti kasvaa - ja isommaksi varmaan kasvaakin! Hui! :)

Liitteet

• 24+0.jpg
    24+0.jpg
    26.8 KB · Katsottu: 99
  • 2011.jpg
    2011.jpg
    23.9 KB · Katsottu: 97
Takaisin