Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sitä tässä ehkä eniten just mietin että kuinka monta vaatekertaa kannatta ostaa noita 50cm, koska tykkäisin kuitenkin pukee vauvalle suht sopivan kokosta enkä mitään yli isoo. Muttakun ei oikeen ole minkäänlaista käsitystä kauanko ne menee päälle ja paljonkohan niitä vaatteita päivässä menee. No joo, sitähän nyt ei kukaan voi tietää montako kertaa päivässä vaatteet menee likaseks[:)]
Niitä isompia saa aina sit ostettua tarpeen mukaan lisää. Tai no saahan noita pienempiäkin mutta haluis kuitenkin varautua niin ettei ihan heti tarvi lähtee vauvan vaatteita ostaan.
Hyvin hankalaa...[8|]

Itse olen määriltään ajatellut varautua siihen, että niitä bodeja/puseroita menisi useimpina päivinä ainakin kerran päivässä vaihtoon. Ja riippuu kuinka vaipasta sitten vuotaa ohi, että parempi varautua potkariosatkin vaihtamaan ainakin sen kerran. Ainahan ei toki tarvi monesti vaihtaa, meneehän se sama body joskus parikin päivää puhtaana. Mutta onhan se hyvä varautua jos on ahkera pulauttelija/ sinappiruuta[:)]

Mä yritän metsästää noita kietaisubodyjä ja -paitoja, kun ne on kuulemma helpoimpia pukea, ainakin aluksi kun ei oikein tiiä miten vauvaa uskaltaa käsitellä. Ei vaan oikeen meinaa löytyä silmää miellyttäviä "edustusvaatteita" kokoa 50-56cm, isompia löytyy kyllä vaikka kuinka.

Mua kans neuvottiin, että kietasubodyt/paidat kaikista kätevimpiä pukea vauvalle päälle. Mutta järkytyin ku kävin prismassa kattelemassa sellasia, et kuin hirveen kalliita ne on!! 10e kpl!! Huh huh! Päätin, että kiertelen kirppikset läpi ja yritän bongailla sieltä niitä.. No, yks on jo ostettu kirppikseltä :)

Mut just niinku nobody sano, niin ei taho löytyä niitä "edustusvaatteita" kovinkaan hirveesti niin pienelle.

Tosiaan hankalaa tietää minkä verran niitä ihan pienimpiä vaatteita ostaa, koska mistäpä sitä tietää jos meillekki sattuu tulemaan kunnon pojanpötkylä jolla on jo syntyissään enempi mittaa ku se 50 cm [:D] sit jää kaikki uudet ihanat bodyt ym käytettyä.

Juu noi kietasubodyt on tosi kätevii alussa kun vauvan pää on niin veltto. Ei tarvii pujotella sinne pääaukon sisään. Mä oon ainakin löytänyt noita kietasubodeja ainakin h&m:stä n.5-7e hintaan. Ja vinkkinä kannattaa ostaa ennemmin niitä neppareilla varustettuja kuin nauhallisii kietasubodeja. Ainakin mun miehelle oli jotenkin käsittämätöntä ne narut [:D] nepparit meni hänellä paremmin kiinni (ja huom. oikein).[;)]

tosiaan, nyt hoksasin että oonhan mä ostanu noita kietasubodeja just eilenki h&m:ltä :) todellaki kätevämpiä mitä narulliset. :)

Lindexillä oli melko söpöjä kietaisumallisia  pieniä bodyja (neppariversiona). Ostin yhden sellasen 50 cm valkosen, jossa oli vaaleanpunainen kissan kuva. Tää on varmaan ainoa ei-neutraalin värinen ostos jota olen vieläkään tehnyt, ja kyllä kunnon mies yhden pinkin kisun kuva bodyssa kestää jos niin käykin [;)] Mutta samaa mieltä oon kyllä, nuo vastasyntyneiden vaatteet ei kyllä yleensä kamalan söpöjä ole, lähinnä vähän tylsiä. 62 cm eteenpäin löytyy tosiaan jo paremmin kivoja edustuskuteita.

tervehdys pitkästä aikaa [:)]

oon ollu töissä nii oon ollu tosi väsyny etten oo jaksanu koneelle enää töiden jälkeen tullakkaan.. selkä vihottelee enemmän ja enemmän ja ku kävelen vähäkään pitempiä matkoja reippaasti nii alkaa vihlomaan massua [&:] mutta liikun pyörällä ni ei oo hätää [:)]
huomenna meen äitin kans ostoksille ja ostan isyyspakkaukseen viimeset tavarat (jos löydän [:)] ) ja vois ostaa lisää vaatteitaki [:)] ainii ja äippäpakkauski tuli nii nyt voin antaa miehelle isyyspakkauksen [:)]
vaan pittääpä mennä jo nukkumaan ku selkä hajoaa kohta eikä silmätkään meinaa pysyä auki..
hyviä öitä [:)]

Viime viikon torstaina tuli käytyä sokerirasituksessa. Tänään muistin soittaa neuvolaan oikeaan aikaan ja sain tulokset. Sokeriarvot olivat hyvät (paasto 4.4, 1h 5.0 ja 2h 5.2) joten ei huolta diabeteksesta täällä suunnalla. Ei kyllä ollut itsellä epäilystäkään siitä, mutta veljen diabeteksen vuoksi tsekattiin. Kivasti menee myös muuten.

Olipa kiva ku toivat matkahuollosta kotiin asti turvakaukalon! [:)] Oon erittäin tyytyväinen kaukkikseen, tosi näpsäkkä! Kyllä passaa pojan siinä matkustella <3

Posti toi kelalta vihdoin lappusia :) ..nyt voikin alkaa sit kyttäämään koska se äitiyspakkaus kolahtais postiin :))

Kyselin lääkäriltä tänään että kuinka varovainen mun tulee olla vai voinko nyt elää ihan normaalisti, niin kerrankin sain sitten ihan positiivisiakin uutisia [:)] Kunhan ei vuotoa rupee taas tulemaan niin saan liikkua yms kunhan se tuntuu hyvältä. Seksiinkin saatiin periaatteessa lupa, kun ei ole mitään syytä kieltääkkään sitä. Taitaapi mies olla tyytyväinen [;)] kun tulee keskiviikkona kotiin *koputetaan nyt varmuuden vuoksi vielä puuta*. Ilmotin hänelle että pitää sormet ristissä että mulla on kuiva jalkoväli kun hän tulee kotiin...

Meikä menee tänään kesäteatteriin [8D] Saanpahan vähän vaihtelua tähän kotona istumiseen ja näyttäisi olevan ihan hieno ilmakin nyt illalla.

Kelalta ei vieläkään kuulu mitään [:@] Pöh..

äitin kans käytiin tänää kaupungilla eikä tarvinu pitästikkää kävellä ku alko jo mahaa oikeelta puolelta vihlomaan [&:] onkohan ne sitte niinkö supistuksia vai muuten vaan jotaki vihlontaa?? [8|] olivat aika kipeitä.. kävelyä piti hidastaa eikä helpottanu ku sitte ku pysähty istumaan tai seisoskelemaan...
onneksi ens viikolla on neuvola nii pääsee ihmettelemään tätä kaikkea... laittavatko kuin helposti saikulle??? ei nimittäin huvittas jäädä ku nyt oon sijaiseksi päässy...

äiti osti hoitoalustan ja minä kaksi tuttuipulloa :) pullot meni isyyspakkaukseen. ja löysinpä nyt ison sikarinki [:)] seki meni pakkaukseen [:)] 

Minä sain hakea tänään äitiyspakkauksen postista [:)] Ihanaa! Tuossa se nyt odottaa nurkassa, että mies tulee kotiin. Tahdon, että hän on mukana tonkimassa, mitä sieltä löytyy, kun selvästi on odottanut jo pari päivää. Tuskin yhtä innolla kuin minä itse, mutta mikä tärkeintä, osoittanut odottavansa. Esim. viime viikolla kävin kirpparilla ja ostin muutaman pienen vaatteen, jotka laitoin hyllyn päälle kotiin tullessani. Kun mies saapui kotiin, huomasi heti nuo vaatteet ja kysyi: JOKO SE TULI? Tietysti hän on kotiin tullessaan nälissään ja ensimmäinen asia mielessä on ruoka, joten ehkä maltan odottaa senkin, että saamme syötyä. [;)]

unna my,
kuulostaa ihanalta tuo sun miehes intoilu [:)] Meille tuli myös tänään äippäpakkaus ja meinaan hakea sen postista, ku mies tulee kotiin. Hän ei tosin ole yhtä innoissaan noista kuin minä, mutta saattaapi johtua ehkäpä siitä, että meillä on ju neljä 40litran laatikkoa tuolla olohuoneessa. Laatikot ovat ihan täpösen täynnä pikkuisen pojan vaatteita, joita minä olen ihan intona ostellut [:D]Olen jo itselleni luvannut, että nyt hillitten jo vähä, mutta en taas tänäänkään voinut mitään ku kirppareita kiersin ja löysin kaksi niiiiiiin suloista pukua, että pakkohan ne oli ostaa [:D]

Ilmeisesti en kuitenkaan ole ainut, joka vähän on noiden vaatteiden kanssa intona. No tosin mulla on niitä kyllä ihan takuulla jo ylipaljon liikaa, mutta saampas sitte ainakin pidettyä pojjan sellaisis vaatteis ku haluan [:D] Ehkä se nyt ei ois kuitenkaan tarvinnu jotain 20paria vaatteita kokoa 50, kokoa 62, kokoa 68 jne. mutta minkäs minä hössötykselleni nyt mahdan [:D]

Se on jokaisen oma asia paljonko niitä vaatteita ostaa! Tätä olen mieltä [:)] Mua niin ärsyttää ku mulle on kauhisteltu tota määrää mikä nyt on kaapissa. Pöh. Pitäkööt mölyt mahassaan! Mä saan tuhlata vaikka kaikki rahani pieniin vaatteisiin jos haluan [:-]

Meillä on kans mies ihan innoissaan ja malttamaton [:)] On kuulemma töissäänkin höpöttänyt minusta ja vauvasta vaikka kuinka [:)] On se vaan hellyyttävää kuulla noita juttuja ja tietää että toinen on niin tohkeissaan ja välittää [:)]
Isyyspakkausta oon alkanu pikkuhiljaa kasaamaan mutta on kyllä jääny vähän vaiheeseen kun ei oo ehtinyt kaupoille eikä toisaalta jaksanutkaan. No, kyllä sitä ehtii vielä.

Maha kasvaa ja on niin rakastettava [:)] Olis kiva tietää minkä kokoinen nökkönen jo on, ja mulla onkin alkanu pyöriin mielessä 4D ultra. Mutta onko se nyt niin ettei kela enää korvaa?? Ei sillä, eihän tässä enää oo pitkä aika odottaa marraskuulle, mutta toisaalta kun viime ultrasta on 2kk niin sekin tuntuu kuitenkin pitkältä ajalta [8|]
Lääkärin mielestä nökkönen on ehkä kääntynyt pää alaspäin, muttei ollut varma ja ehtiihän se vielä heittään kuperkeikkaa [:)]

Mites muuten, onko teillä jo kaikki tarpeellinen hankittuna? Meiltä puuttuu vielä ainakin itkuhälyttimet ja turvakaukalo joka tosin ehkä saadaan ystävältä. Ja vaipat yms käyttötarvikkeet hankin sitten äippälomalla [:)] Montakohan esim tuttipulloa tarvis olla??? [8|] Tai oonkohan unohtanu jotain oleellista...

Samaa mieltä, saa ostaa vaatteita ihan niin paljon kuin vain haluaa[:)]Mitäs siinä on kenelläkään sanomista! Ja viimeistään siinä vaiheessa kun kysyy, että tiedätkös jonkun paremman rahareiän kuin oma lapsi, niin luulisi louskuleukojen napsahtavan kiinni[:D] Vasta sain kanssa kommentin, että voi kylläpä sulla onkin paljon näitä vaatteita! (no, eihän se ole kummakaan kun on toinen tulossa, ja olen hössöttäjä kaupan päälle niin on tullut osteltua reilusti uusiakin) Mutta perään tuli kyllä fiksu kommentti, että no kyllä niitä vaan tarviikin paljon, varsinkin jos on kova pulauttelija. Mielummin ajattelen niin, että on vaikka sitten niitä ylimääräisiä, kuin että saa alkaa kääntelemään kuteita ylösalaisin kun puhtaat loppuu kesken (näin kärjistetysti)[:D]

Tietääkseni yhdestä ylimääräisestä/yksityisellä tehdystä ultrasta saa sen pienen kela-korvauksen, mutta meillä se tuli käytettyä jo varhaisultraan. En mene kyllä varmaksi tätä tietoa sanomaan! Itseäkin houkuttaa ajatus vielä yhdestä ykstyisestä ultrasta, mutta elättelen vielä toivoa, että synnytystapa-arviossa ultraavat sitten vielä kerran polilla saadakseen painoarvion. Siihenkin varmaan menee vielä kuukausi, pari kyllä.. Pitkä on odottavan aika! Jos sitä vaan tekisi Celine Dionit ja kävisi joka viikko[:D]

eiks se mee noitten vaatteiden kanssa et parempi liikaa kun liian vähän [:)] äippäpakkaus tuli tänään myös tänne! oijoooi. [:D] se olikin isompi kun luulin!!

hitsi, oon menossa särkänniemeen porukalla viikonloppuna ja nyt jo "masentaa" kun ei pääse kaikkiin laitteisiin, olisin niin jokaisessa jos vaan vois. en taida mennä ollenkaan koko paikkaan [:(] ..jos menis vaikka ikeaan.

alina:  tuliko sulle päätös samalla niistä äitiyspäivärahoista ku sait päätöksen pakkauksesta?

Meidän tarvikkeista puuttuu hoitopöytä ja rintapumppu ja ne akuuteimmat vaipat, rasvat jne.
Vinkiksi imetystä yrittäville. Välttäkää aluksi tuttipulloja ja jos käytätte, valitkaa esim TommyTippee. Se on anatomisesti äidin rintaa matkiva. Muutoin vauva saattaa vieroksua rintaa..Samaten tutin kanssa. Mie en aio alussa käyttää kuin äärimmäisessä hädässä. Lapsi voi tottua imemään tuttia eikä rintaa ja imetys voi vaikeutua.

vaatteista...
paljon on hyvä : DD

Takaisin