Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia kovasti nobodylle!

Ja sitten omaa napaa...
Kauheita paineita oon jotenki nyt ottanu tosta painonnoususta. huoh.. Aina ollu tarkka (tai siis seurannu painoaan puntarilla) painostaan ja nyt sitä sit tuntuis tulevan tuutin täydeltä. Todella hoikka oon ollu joskus nuorempana (kauhee ikäloppu nyt 24v). Yläasteella muistan vielä olleeni tän 164cm pitkä mitä nyttenki ja painoa oli 47kg. Sit alotin pillerit ja hups huomasin painavani 61kg. Ennen odotusta painoa oli 65kg ja muutaman kilon se siitä tippui koska aluksi oli todella huono olo ja sitä ruokaa meni paljon vähempi. Ekalla neuvolakerralla (7+3) painoin siis 63.5kg. Toisella kerralla (17+6) 65.6. Perjantaina onkin sitten kolmas kerta neuvolassa ja tänä aamuna (21+4) puntari näytti 67.3kg. Eihän tuo ole paljoakaan siitä alotuspainosta, mutta silti sitä jotenki kauhistelee ja aattelee et paljon sitä sit viimesillään oikeen tulee painamaan. Pitäis varmaan lopettaa vaan stressaaminen ja stressata sit vasta kun neuvolasta siihen painoon puututaan...

Nobody, Toivon sinulle oikein rentoa oloa vuodelevossa. Toivottavasti jaksat pysyä positiivisena! Paljon tsemppiä siis täältä! [:)]

Susuna, sun painonnousu kuulostaa ihan normaalilta! Sitten jos on huolta niin kyllä ne terkat huomauttaa. Kuitenki se n.8-14kg raskauden aikana on todellakin normaalia. Kyllä sen sitten huomaa, jos esim syöminen alkaa mennä överiksi?

Voimia sinulle, nobody.<3
Muista, että kaikki menee nyt niin kuin on juuri tällä hetkellä tarkoituksenmukaista. Luota siihen,että asiat ovat jonkun Suuremman käsissä. Et voi juuri nyt tehdä muuta kuin levätä ja rukoilla/toivoa, että asiat menevät hyvin.

Luota elämään <3

Nobody nyt sitten vaan otat rennosti ja lepäät niin eiköhän asiat järjesty! [:)] Minkä verran sulta alkoi tihkua lapsivettä, tai siis miten niinkuin huomasit asian? Onko mitään uutta tilanteesta? Oliko sulla supistuksia..? Kauhee määrä kysymyksiä mutta kyllä sitä vaan huolestuu toistenkin puolesta! [:)]

Mulla on ollut tänään supistuksia enkä oikein tiedä pitäiskö huolestua vai ei... [8|] Niitä on kuitenkin ollut aamusta alkaen ja ehkä joku 10 ?? Ei kipeitä mutta silleen että huomaa kyllä selvästi... Töissä oli kiireinen päivä ja meillä lämpötila on jotakuinkin TUSKAISEN kuuma.. Ajattelin että mä en varmaan edes huomaisi vaikka lapsivettä alkais tihkuun kun on pöksyt märkänä kuitenkin kun hiki virtaa... [8|] Todella stressaava päivä...

Täällä pukkaa flunssaa tän kaiken kuumuuden keskellä ja olo on todella tukala.
mä en tiedä onks nää supistuksia vai mitä, mutta mahaan on kyllä pitkin päivää sattunu/kiristäny jonnin verran.. varsinkin kävellessä. masu möykkääjä kuitenkin potkii niin että maha heiluu, joten eiköhän pienellä oo kaikki hyvin - pitää varmaan ottaa vaan vähän rennommin nää kuumat päivät.. onneks oon lomalla - ei kyllä töissä jaksais.. jotta voimia vaan kaikille jotka siellä joutuu raatamaan!

Onks nobodylla mitään uutta infottavaa meille? ..oot ajatuksissa ?

Heräsin la-su yönä tunteeseen että jotain "pulpahti" pöksyihin, siis ihan selkeesti tuntu siltä että emättimestä tuli jotain vähän reilummin ja kun nousin ylös niin luulin oikeesti että olin kussu alleni kun oli alushousut läpimärät ja sitä nestettä tippu lattiallekkin. Eka reaktio oli tosiaan se että "eikai taas" kun tuntu ihan samalta kun sillon kun tuli verisiä vuotoja ja kun näin ettei se ollu verta ni olin ihan et "mitä hittoa??". No, vaihdoin uudet alkkarit ja takas nukkumaan. Aamulla oli taas alkkarit kastunu joten vaihdoin ne ja laitoin siteen varmuuden vuoks ennenkuin kömmin vielä uudestaan unille. 12 maissa soitin äitipolille ja kysäisin että "mistä tiedän onko mulla tullu lapsivettä?" ja sen seurauksena ne pyys että tuun tarkistukseen.

Mulla ei oo ollu supistuksia mutta sitä lapsivettä tulee "pulpahduksina" vieläkin. Tän aamunen lääkäri sano mulle ihan suoraan että he ei voi tehä asialle mitään muuta kuin ennaltaehkästä tulehdusta. Eli toiveena nyt on että levolla se reikä (jos siellä semmonen on) umpeutuu itestään.

En oo vielä sortunu itsesääliin. Jotkut kärsii hedelmättömyydestä, yhet oksentelee/voi huonosti, toiset saa vammasia lapsia, mulle ny sattu vähän "vaikeempi" raskaus. Aina ei voi voittaa, mutta mulla on vielä mahdollisuus saada terve lapsi joten itsesäälin paikka on vasta sitten jos käy pahemmin..

Nyt rentouttavaa pötköttelyä sinne nobodylle [:)] Ihailtava asenne sinulla, ettei murehdi itsesäälissä. Tuo asenne epäilemättä edesauttaa olotilasi kohentumistakin, nyt rutkasti positiivisia ajatuksia siihen suuntaan ja tietenkin paljon jaksamisia!! Täällä toivotaan tietenkin parasta[:)]

Itse olen nyt alkanut huomaamaan kanssa noita supisteluja. Mielestäni toi helle ehkä vaikuttaa jonkin verran. Ei niitä usein tule, kerran pari päivässä, mutta kuitenkin. Muutenkin olen helteen takia ihan poikki, kun yölläkään ei saa kunnolla nukuttua. :( Ennen tätä helleaaltoa en tuntenut minkäänlaista ekstraväsymystä raskaudesta lukuunottamatta ekoja viikkoja. Täytyy vaan muistaa juoda koko ajan ja mielellään jotain mehua, niin saa energiaa.

Painonnoususta, että nyt kun 22+1, on mun paino noussu lähes 6 kg. Nyt 65,6 kg. Äidilläni kuulemma nousi 18 kg, jotka kaikki hävisivät parin viikon sisään synnytyksestä. Että älkää liikaa tuijottako puntaria! Itseäni oikeastaan raivostuttaa, kun kaikki appiukosta neuvolatätiin kyselee aina sitä, että paljonkos on tullut painoa lisää. Ei ihme jos se luo paineita ton painon suhteen ja tulee olo, että se olisi jotenkin huono juttu että paino nousee.

Asiasta kolmanteen, mites muilla noi vauvatavaroiden hankinnat? Ne on sellainen toinen asia, mikä mua kans hieman häiritsee, kun kaikki kyselee, että mitäs nyt ootte ostanut vauvalle... No, ymmärrän, että toiset haluavat ostaa pian kaikenlaista. Mutta jotenkin hämmentää, kun työkaveri esittää tuollaisia kysymyksiä, kun raskaus on vasta puolivälissä! En tiedä pitäisikö niitä hankintoja nyt sitten kovasti jo tehdä, mutta me ollaan aateltu, että ostetaan ylipäätään mahdollisimman vähän kaikkea ja sen sitten ehtii vielä syksylläkin. Mummot ostaa kuitenkin sitä tavaraa sitten niin paljon, että vaatehuone pursuilee... Eilen tosin tehtiin eka hankinta vauvalle, ostettiin sellainen suloinen soiva lasten lelu.[:D]

Mulle sanottiin että myös nestevaje voi aiheuttaa supistelua.. ite ainakaan en juo tarpeeksi ja meillä töissä on aivan liian kuuma aamusta alkaen.. Tänään on supistuksia ollu ehkä vähän vähemmän, mutta kyllä jos huomena vielä jatkuu niin soitan jo jonnekkin, ehkä suoraan TAYSiin ja kysyn että pitääkö jo huolestua tai mitä tehdä.. Ei kai kysyvää heti siellä tyrmätä [8|]

Hankinnoista... Mua niin ärsyttää kun oon kuullut jo ties mitä että ettehän sitten kanna sänkyä huoneeseen ennen kun vauva syntyy, se tietää huonoa onnea ja ettehän sitten VAAAAAAN osta vaunuja vielä, se tietää HUONOA ONNEA!!!! AARRGHH!!!!! [:@] Savu nousee korvista ja tähän vielä yhdistettynä se miten ihmiset osaa aina kertoa ne PAHIMMAT mahdolliset tapaukset mitä kumminkaimanserkulle on tapahtunut ja kuinka tuli keskenmeno vasta 6kuukaudella ja BLAAABLAAAA!!! PITÄKÄÄ TIETONNE OMINANNE JA TURVAT TUKKOON!!!! [:@] RAIVOSTUTTAVAA!!!!!!

Mä ainakin olen tehnyt jo siinä mielessä hankintoja että vauvalla on jo hoitopöytä, vaatekaapistokin [:D] ja sänky on koottuna omaan huoneeseen ja vaatteita on kassillinen ostettuna [:)] Kohta alkaa kesäloma ja sillon aion ostaa vaunut [:)] Ihan kiva ettei tarvii kaikkee jättää viimetippaan, ja JOS jotain sattuis niin murehditaan sitä sitten eikä NYT etukäteen!

Mites nobody?? Toivottavasti tilanne on jo parempi. Pystytäänkö sitä mahdollista reikää mitenkään paikantaan tai tutkimaan tai siis että näkyykö sellanen ja sen tilanne mitenkään [8|] Pöllöjä kysymyksiä [:)]

Kannattaa soittaa, ainakin täällä kätilöt on tosi ihania ja vastailee mielellään kysymyksiin ja lohduttaa hermostunutta äitiä, joten eiköhän ne TAYSissä niin tee myös! Sitäpaitsi, parempi soittaa turhaan ku jättää soittamatta ja jotain tapahtuu.. ONNEKS mä hermoilin tosta vuodosta ja tajusin soittaa vaikka olo sillä hetkellä tuntukin typerältä [:)]

Täällä ei muutosta tilanteeseen, huomisesta lähtien edetään sitten päivä kerrallaan. Ei ne mun käsittääkseni voi oikein tutkia millään sitä reikää, tai ainakin semmosen kuvan oon saanu. Mutta, tosiaan, huomenna saan vikat antibiootit tästä satsista. Toivon että pääsisin kotiin, mutta se riippuu varmaan ainakin osittain siitä vuodanko yöllä.

Jaksamisia kaikille ja etenkin Nobodylle. Täällä ollaan tukena. Toivon mukaan kaikki menee hyvin ja pääset sieltä kotiin, on muuten liian pitkä aika maata sairaalassa, jos marraskuulla meinaa synnyttää. Toivotaan, että vauvalla on kaikki hyvin ja tuo on vain ohimenevää.

Itse pohdin kanssa, että on varmaan ollu vaikea tietää, mistä mikäkin johtuu. Varsinkin näin ensimmäistä odottaessa en varmaan edes tajua mikä on supistus, ennen ku se iskee oikein kunnolla päälle jos sittenkään tajuan. Sen olen kyllä ite huomannu, että valkovuoto on tosi runsasta ja kun pikkuhousun suojienkin käyttö on näin kesällä ahdistavan kuumaa niin sitä pyykkiä tuleeki sitten pikkusen enee.

Itse olen myös ostellu hirveesti kaikkia vauvan tarvikkeita ja vaatteita, ku tykkään yli paljo kiertää kirppareita niin niist tekee kunnon löytöjä. Mummo tuli tässä viikolla käymään kylässä ja totesi, että johan on vauvalle vaatteita ja itse kun olin aatellu, et ei niiit nyt niinkää ole niin pelästyin, että olenkoha innostunu liikaa. No en ole. Kaveri jolla on kax lasta kävi sitte myöhemmi ja sanoi, ettenhä mä pääse niillä ees kunnolla alkuun, joten saan shoppailla kaikessa rauhassa [:D] Ite olen kanssa aatellu, et ei viiti jättää viime tippaan, ku enhän mä tiiä miten mä sitten ehdin ja jaksan ja ku nytjo tuntuu, et voi elämä ois kauheeta tulla synnäriltä kotiin jos ei ois vauvalle mitään päälle pantavaa. No ajattelin kuitenki rajoittaa shoppailuintoani nyt viel pari viikkoa, siihe että tietää tuleeko tyttö vai poika, ettei sen poijan tarvi sitten niitä mekkoja niin kauheena käyttää [:D]

nobody, mikäs siellä on vointi? toivottavasti reikä umpeutuisi ja pääsisit nopesti kotiin, eikä tulisi mitään ikävää tulehdusta!!! tsemppiä ja jaksamista ihan hirveesti sulle!!!!

Auroora83 mulla on ihan sama. En jaksais hankkia mitään. Ahistaa välillä. Pari vaatekappaletta oon sitten kaverin avustuksella ostanut kirpparilta [:D]

Vinkiksi kaikille yöhikoilijoille: Kostea pyyhe jalkojen päälle. Sillä mä olen ainakin saanut unen päästä kiinni viime öinä.

Supisteluja en tosiaan oo viel tuntenu.. liekö olisin edes tajunnut.

iines* pistähän kuvaa sitten tulemaan ku saat vauvan huoneen sisustettua [:)] Kuulostaa ihanalta noi sun hankinnat. Olen itse kans niin täpinässä, että meinaan kans kunnolla ajois hankkia kaiken ja asetella paikalleen, vaikka saavatki olla sitten täällä vauvan syntymään saakka, mutta haluan, että kaikki on ajoissa valmista.

Nobodylle paljon jaksamista! Toivon että kaikki menee hyvin! Olet ajatuksissa ja pikkuinen myös! <3

Home sweet home! Tänään päästivät mut pois [:D] joten nyt siis olen kotona ja yritän ottaa rauhallisesti.. Hyppiminen, kyykkiminen ja seksi kiellettiin, sekä uiminen [:(] ja vielä näillä helteillä.... Ylihuomenna ja manantaina ottavat multa taas crp arvot ja viikon päästä ois ultra. Nyt pitää vaan toivoa että raskaus jatkuisi normaalisti, vaikka varottelivat että ois fifty/fifty chanssit että menis kesken [:o] Lähinnä kai sen takia että kun heidänn mielestä oon vielä liian pienillä viikoilla (22+4) että sikiö ei selviä jos vedet menee.. ja tulehdus = keskenmeno.. Että näillä eväillä nyt sitten lähettivät kotiin. Onneks oon säästyny hormoonimyrskyiltä, tarpeeks rankkaa muutenkin henkisesti.. varmaan hajoisin totaalisesti jos kärsisin samanlaisista itkuista kuin osa teistä..

Ensinnäkin  tsemppiä, Nobody! <3

Sitten omaa tilannepäivitystä:
Vauvan potkut alkoivat tuntumaan juhannusaattona, siitä asti potkiskellut ahkerasti ja lujaa. Potkut tuntuu jo muillekin vatsan läpi <3. Tänään käytiin rakenneultrassa, kaikki ok ja marraskuussa saadaan pieni tyttö syliin <3.

Onnea tytöstä [:)]

Nobody tsemppiä teille sinne hirveesti! Täältä lähetetään voimia ja jaksamisia niin vauvalle ku äitillekin. Pidä nyt se viel ainakin hetken sisälläs, niin kyllä se sitten selviää!!! Yli 22 viikkoisia sanotaan keskosiksi, koska sen ikäisellä on jo mahdollisuudet selvitä, joten tsemppiä ja jaksamisia sinne! Nyt vaan elät täysin omien tuntojen mukaan ja menet heti vain lääkäriin, jos siltä tuntuu. Sua on kyllä tää raskaus koetellu oikein kunnolla. Toivotaan kaikkea parasta sulle!!

Nobodylle vointeja ja jaksamista! ..toivotaan että vedet ja vaavi pysyis sisällä vielä mahdollisimman pitkään ?

Takaisin